Mercedes EQS - Prvo električno vozilo u luksuznoj klasi
EQS je prva, potpuno električna luksuzna limuzina brenda Mercedes-EQ. Na taj način, Mercedes-EQ redefiniše ovaj segment automobile
EQS je takođe prvi model zasnovan na modularnoj arhitekturi vozila za luksuzna električna vozila. Spajajući tehnologiju, dizajn, funkcionalnost i povezanost, EQS oduševljava i vozače i putnike. Prvi modeli na tržištu biće EQS 450+ sa 245 kW i EQS 580 4MATIC sa 385 kW. Kao deo svoje inicijative "Ambition 2039", Mercedes-Benz radi na tome da ponudi ugljen-neutralnu flotu novih vozila za manje od 20 godina. Već 2030. godine, kompanija želi da više od polovine automobila koje prodaje ima električni pogonski sistem.
To uključuje električna vozila i plug-in hibride. U mnogim
oblastima, Mercedes već danas razmišlja o budućnosti – EQS je dizajniran sa
idejom održivosti na umu. Vozila se proizvode na CO2-neutralnoj osnovi, dok se
koriste materiji koji štede resurse, kao što su patosnice napravljene od recikliranog
materijala. Mercedes-Benz razmatra čitav lanac vrednosti, od razvoja i mreže do
dobavljača do sopstvene proizvodnje. Mercedes-Benz AG je svoje ciljeve zaštite
klime potvrdio od strane Science Based Targets Initiative (SBTI).
Uz puno detaljnog rada i na osnovu dizajna namene,
aerodinamičari su, u bliskoj saradnji sa dizajnerima, uspeli da postignu nova
najbolju cd vrednost od 0.201. Ovo čini EQS najaerodinamičnijim serijskim
automobilom na svetu. Takođe je među najboljima u pogledu udobnosti i buke. Takav
nivo aerodinamičnosti posebno pogoduje radnom dometu vozila. Vozilo je takođe
među najtišim vozilima na tržištu. Veoma nizak nivo buke koju stvara vetar
značajno doprinosi ovom rezultatu.
EQS postavlja veoma dobru vrednost i za rekuperaciju - od
maksimalnog usporavanja u DAuto režimu od 5 m/s², od kojih je 3 m/s² zahvaljujući
rekuperaciji energije (2 m/s² preko kočnica točka). Ovo omogućava usporavanje
do zaustavljanja bez korišćenja papučice gasa, dok se u isto vreme koristi
prednost od ove strategije i velike rekuperacione snage (do 290 kW). Usporavanje
se vrši i u slučaju detektovanih vozila ispred do njihovog zaustavljanja, na
primer na semaforu. Pametan oporavak energije se optimizuje u odnosu na
situaciju uz pomoć ECO Asistenta i deluje sa predvidljivošću, uzimajući u
obzir, između ostalog, saobraćajne uslove ili topografiju. Vozač takođe može da
podesi tri nivoa rekuperacije energije pomoću ručica na volanu.
Sa dometom do 770 kilometara i snagom do 385 kW, pogonski
sistem EQS-a i u ovom pogledu ispunjava zahteve napredne limuzine u segmentu
S-Klase. U planu je i „perfomance“ verzija sa snagom do 560 kW. EQS poseduje
električni pogonski sistem (eATS) na zadnjoj osovini, dok verzije sa pogonom na
sva četiri točka, 4MATIC, takođe imaju eATS i na prednjoj osovini.
EQS obeležava i lansiranje nove generacije baterija sa znatno
većom gustinom energije. Veća od dve baterije ima korisni sadržaj od 107.8 kWh.
To je za oko 26 procenata više od EQC modela. Inovativni softver za upravljanje
baterijama, razvijen unutar kompanije, omogućava bežično ažuriranje (OTA). Na
taj način, upravljanje energijom modela EQS se stoga ažurira tokom celog
životnog ciklusa. Veliki napredak u održivosti je postignut u hemiji ćelija:
udeo kobalta je smanjen na deset procenata.
EQS se može puniti sa snagom do 200 kW na brzim stanicama za
punjenje jednosmernom strujom. Snaga od dodatnih 300 kilometara (WLTP) puni se
za samo 15 minuta. Kod kuće ili na javnim stanicama za punjenje, EQS se može
udobno puniti snagom do 22 kW pomoću naizmenične struje preko urađenog punjača.
EQS takođe možete puniti i dvosmernim punjačem u Japanu (možete koristiti
energiju baterije za snabdevanje Vaše kuće). Dodatno, postoje razni
inteligentni programi koji se mogu aktivirati u zavisnosti od lokacije i
funkcije kao što su posebno punjenje koje štedi energiju.
Pomoću visokokvalitetnih sertifikata porekla, Mercedes-Benz
garantuje da se energija iz obnovljivih izvora dovodi u mrežu za punjenje struje
koja se pruža putem Mercedes me Charge. Ovo takozvano zeleno punjenje (Green
Charging) sastavni je deo Mercedes me Charge mreže od 2021. Ali Mercedes me
Charge može i više: Vozite se do stanice za punjenje, otvorite poklopac,
umetnite konektor i struja kreće - ovako je jednostavan postupak punjenja sa
modelom EQS, zahvaljujući Uključi & plati (Plug & Charge) funkciji. Druge
karakteristike uključuju najgušću mrežu stanica za punjenje, sa više od 500,000
njih u 31 zemlji, uključujući 200,000 u Evropi. Uz program IONITY Unlimited,
svi evropski kupci Mercedes me Charge programa mogu besplatno koristiti mrežu
brzog punjenja tokom jedne godine.
Navigacija sa funcijom Električne Inteligencije planira
najbržu i najprikladniju rutu, uključujući zaustavljanje zbog punjenja, na
osnovu brojnih faktora i, na primer, dinamički reaguje na gužve u saobraćaju
ili promenu stila vožnje. Novina u modelu EQS je vizualizacija u infotejment sistemu
(MBUX Mercedes-Benz User Experience) koja pokazuje da li je raspoloživi
kapacitet baterije dovoljan za povratak na početnu tačku bez punjenja. Stanice
za punjenje duž rute, koje su ručno dodate, imaju prednost pri proračunu rute. Predložene
stanice za punjenje mogu biti izuzete. Moguća je i kalkulacija očekivanih
troškova punjenja.
Iako je model EQS blizak rođak nove S-Klase, izgrađen je na
potpuno električnoj arhitekturi. Ovaj potpuno novi koncept omogućio je
rigorozni namenski dizajn (Purpose Design): svojim dizajnom sa jednim lukom i
dizajnom kabine napred, EQS se jasno razlikuje od vozila sa konvencionalnim
pogonom čak i na prvi pogled. Filozofija dizajna “Sensual Purity”, kombinovana
sa filozofijom Progresive Luxury (naprednog luksuza), reflektuje se u izdašno
izvajanim površinama, holistički integrisanog, veoma ublaženog glatkog
stila.
Prednji deo je kombinovan u “Black Panel” masku. Prepoznatljivost
čine inovativni farovi povezani svetlosnom trakom i duboka crna rešetka
hladnjaka (Black Panel). Ekskluzivan izgled Black Panel rešetke hladnjaka sa
centralnom Mercedesovom zvezdom može se dalje poboljšati: kao opcioni dodatak,
dostupan je trodimenzionalni zvezdani uzorak. Ovaj takozvani Mercedes-Benz
uzorak je postupan zajedno sa AMG Line Exterior ili Electric Art Exterior
paketom. U pitanju je apstraktni trodimenzionalni znak zvezde zasnovan na ranom
zaštitnom znaku kompanije Daimler Motorengesellschaft (DMG), koji je uveden u
registar zaštitnih žigova 1911. godine.
EQS je prvi Mercedes koji nudi mogućnost aktiviranja potpuno
novih funkcija vozila preko bežičnog ažuriranje
"Over-the-air" (OTA) u mnogim funkcionalnim oblastima. Dostupno
od lansiranja: dva posebna programa vožnje za mlade vozače i uslužno osoblje, neke
igre i demo program "The Best or Nothing". Ovo znači da se, nakon
kupovine i inicijalne konfiguracije novog vozila, neke od karakteristika EQS-a
mogu prilagoditi prema ličnim preferencijama. Pored klasične kupovina klasičnih
funkcija, predviđene su i pretplate, privremene aktivacije i besplatne faze
testiranja.
Sa funkcijom ENERGIZING AIR CONTROL PLUS, Mercedes-Benz
zauzima sveobuhvatni pristup kvalitetu vazduha u EQS-u. Sistem je zasnovan na
filtraciji, senzorima, konceptu displeja i klima uređaju. HEPA (High Efficiency
Particulate Air) filter ima visok nivo filtracije koji vrlo efikasno čisti
spoljni vazduh od fine prašine, čestica, polena i ostalih supstanci koji ulaze
sa spoljašnjim vazduhom. Specijalni aktivni ugalj u HEPA filteru i filteru
kabine, takođe filtrira sumpor-dioksid i azotne okside, kao i mirise. HEPA
filter ima "OFI CERT" ZG 250-1 sertifikat u oblasti virusa i
bakterija. Korišćenjem kontrole klime, takođe je moguće da se očisti
unutrašnjost pre ulaska u vozilo. Nivo čestica unutra i spolja je takođe
prikazan u MBUX sistemu. To se detaljno može pregledati u Air Quality meniju.
Ukoliko je kvalitet spoljnog vazduha loš, sistem preporučuje da se zatvore
bočni prozori ili klizni krovnog prozora.
Opciono, EQS poseduje automatska komforna vrata napred i
pozadi. Kada se vozač približi automobilu, ručke na vratima će se proširiti.
Kako se on ili ona približavaju još više, vozačeva vrata će se automatski
otvoriti. Koristeći MBUX, vozač takođe može da otvori zadnja vrata, na primer,
da bi pustio unutra decu ispred škole. Kao izuzetno inteligentno vozilo, EQS
poseduje do 350 senzora, u zavisnosti od opreme. Senzori mere, na primer,
razdaljinu, brzinu i ubrzanje, uslove osvetljenja, padavine i temperature,
zauzetost sedišta, kao i kretanje kapaka vozača ili govor putnika. Ove
informacije obrađuju kontrolne jedinice koje, upravljane algoritmima, donose odluke
brzinom munje. Dakle, one su mozak. Novi EQS može proširiti svoje mogućnosti na
osnovu novih iskustava, jer zahvaljujući veštačkoj inteligenciji sistem
poseduje ogromne sposobnosti za učenje.
Holističkom produkcijom zvuka u novom EQS-u, paradigma se preusmerava
sa motora sa unutrašnjim sagorevanjem na akustički osetljiv električni
automobil. Raznovrsni zvučni doživljaju omogućavaju individualnu akustičnu
postavku. U kombinaciji sa Burmester® surround zvučnim sistemom, EQS dolazi sa
dva zvučna okruženja: Srebrni Talasi (Silver Waves) i Živopisni Tok (Vivid Flux). Zvučni doživljaji se mogu odabrati ili
isključiti na centralnom displeju. Opcioni zvuk vožnje, koji reprodukuju
zvučnici u unutrašnjosti, takođe je deo odgovarajućeg zvučne kulise.
Deo sistema ENERGIZING COMFORT su tri nova ENERGIZING NATURE
programa - Forest Glade, Sounds of the Sea i Summer Rain. Oni nude impresivno
realistično iskustvo slušanja. Ovi umirujući zvukovi kreirani su u saradnji sa
akustičarem prirode, Gordonom Hemptonom. Kao i kod ostalih programa koji
čine ENERGIZING Comfort sistem, svetlo i
slike se koriste za druga čula. Standardno upravljanje zadnjom osovinom sa
uglom upravljanja do 4,5 stepeni doprinosi praktičnom i dinamičnom utisku EQS
modela. Alternativno, upravljanje zadnjom osovinom sa uglom upravljanja do 10
stepeni može se naručiti ili naknadno aktivirati bežičnim ažuriranjem (OTA). To
omogućava krug skretanja od 10,9 metara za EQS, koji je dugačak preko 5 metara.
Ovo odgovara uglu skretanja mnogih modela u kompaktnom segmentu. Odgovarajući
uglovi i putanje zadnje osovine su prikazani u meniju režima vožnje na
centralnom displeju.
Zahvaljujući moćnim senzorima koji nadgledaju okolinu vozila,
parking sistem može pomoći vozaču u manevrisanju. Vozač može da parkira i isparkira
vozilo koristeći pametni telefon i Remote Parking Assist funkciju. Sa
predinstalacijom za INTELLIGENT PARK PILOT sistem, EQS je spreman za automatsko
parkiranje (Automated Valet Parking (AVP, SAE level 4)). Ukoliko je opremljen
potrebnom opcionom dodatnom opremom i odgovarajućom uslugom Connect (u
zavisnosti od zemlje), vozilo ima ugrađenu tehnologiju za potpuno automatsko
parkiranje i parkiranje bez vozača na parkiralištima opremljenim AVP
infrastrukturom, pod uslovom da nacionalni zakoni to dozvoljavaju.
Revolucionarna tehnologija farova DIGITAL LIGHT (standardno
od Advance Plus nivoa opreme) omogućava projekciju simbola upozorenja na put
ispred. Nove su dve pomoćne funkcije koje prikazuju početak kooperativne
promene trake i pružaju uputstva za upozorenje/smer ukoliko Lane Keeping Assist
ili Blind Spot Assit detektuju opasnost. U svakom faru, DIGITAL LIGHT ima
svetlosni modul sa tri ekstremno moćne LED diode, sa svetlošću koja se prelama
i usmerava do 1,3 miliona mikro ogledala. Rezolucija je, prema tome, veća od
2,6 miliona piksela po vozilu.
Sa opcionim DRIVE PILOT-om, EQS će moći da vozi u uslovno automatizovanom
režimu do 60 km/h u situacijama kada je gustina saobraćaja velika ili unazad,
na odgovarajućim deonicama autoputa u Nemačkoj. Skidanjem pritiska sa vozača,
ovo im omogućava da preduzimaju sekundarne aktivnosti kao što su pregledanje
Interneta ili bavljenje e-poštom u kancelariji u automobilu, i tako osvajaju
dodatno vreme.
MBUX Hyperscreen je apsolutni vrhunac u unutrašnjosti. Udubljeni
ekran pruža se ispred putnika od levog do desnog A-stuba. Tri ekrana ispod
staklenog poklopca se neprimetno spajaju u jedan. 12,3-inčni OLED ekran ispred
suvozača pruža mu sopstveni ekran i kontrolno područje. Funkcije za zabavu su tu
dostupne samo dok se automobil vozi u skladu sa zakonskim propisima zemlje.
Mercedes-EQ se oslanja na pametnu logiku zaključivanje zasnovanu na kameri: ako
kamera detektuje da vozač gleda na ekran suvozača, on se automatski se zatamnjuje.
Sa adaptivnim softverom, MBUX se u potpunosti prilagođava svom korisniku i daje
personalizovane sugestije za brojne infotejment, komfor ili funkcije vozila. Sa
konceptom nultog nivoa (zero layer), ključne aplikacije koje odgovaraju
situaciji i sadržaju su uvek u polju viđenja na najvišem MBUX nivou.
Najnovija generacija sistema pomoći u vožnji, driver
assistance sistemi uključuje brojne funkcije podrške vozaču. Na primer, novo je
dodatno upozorenje sistema ATTENTION ASSIST. On analizira pokrete kapaka vozača
kroz kameru na vozačevom displeju (samo u kombinaciji sa MBUX Hyperscreen-om). Takođe
na punom ekranu se na jednostavan i razumljiv način prikazuje funkcija pomoćnih
sistema za vožnju.
Principi integrisane bezbednosti Integral Safety, posebno u
odnosu na sigurnost u slučaju nesreća, primenjuju se bez obzira na platformu. Kao
i svi drugi modeli brenda Mercedes, EQS se odlikuje krutom putničkom kabinom,
deformacionim zonama I vrhunskim sistemom zadržavanja I zaštite putnika u
slučaju sudara. PRE-SAFE® je deo standarda. Činjenica da je EQS zasnovana na
potpuno električnoj arhitekturi, takođe je otvorila mogućnosti dizajna za
njegov sigurnosni koncept. To je značilo da se, na primer, može izabrati
povoljno mesto za ugradnju baterije u zaštićenom delu podvozja. A pošto nema
velikog bloka motora, ponašanje u frontalnom padu moglo bi se modelirati još
bolje. Pored standardnih testova sudara, proverene su performanse automobila u
dodatnim situacijama opterećenja i opsežna ispitivanja komponenata u Centru za
tehnologiju bezbednosti vozila (TFS).
Komentari(0)