Mercedes GLA - Samouveren i dinamičan

Novi GLA, osmi model koji se pridružuje porodici kompaktnih vozila ujedno i zaokružuje ovu liniju vozila brenda Mercedes-Benz, a na evropskom tržištu očekuje se u proleće 2020. godine

    foto: Mercedes
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Snažnim i izuzetno efikasnim motorima sa četiri cilindra, najnovijim pomoćnim sistemima za vožnju sa kooperativnom podrškom vozaču, MBUX multimedijalnim sistemom kao i sa obimnim ENERGIZING komfor sistemom, novi model poseduje sve jake strane aktuelne generacije kompaktnih vozila Mercedes-Benz.

Uspešna porodica SUV vozila

GLA je ulazni model u veoma uspešnu porodicu Mercedes-Benz SUV četvorotočkaša. Karakter vozila je značajno pojačan u odnosu na prethodni model. Visina novog GLA od 1611 milimetara, prevazilazi prethodnika za više od 10 centimetara. Pozicija sedenja odgovarajuće je viša i doprinosi utisku SUV vozila, uz to obezbeđujući i više prostora za glavu napred. U isto vreme je prostor za noge nazad povećan i veoma je izdašan, iako je GLA sada za centimetar kraći.

Tipične off-road dizajn karakteristike uključuju uzdignut prednji deo, kraće prepuste napred i nazad i zaštitne oplate obimom vozila. 4MATIC modeli se karakterišu Off-Road Engineering Paketom u okviru standardne opreme. Ovaj sistem poseduje dodatni program vožnje, funkciju za ispomoć prilikom vožnje na velikim nizbrdicama i off-road animaciju na medija ekranu, zajedno sa MULTIBEAM LED glavnim svetlima, koja poseduju posebnu funkciju osvetljenja pri off-road vožnji.

Bezbednost na prvom mestu

Novi Mercedes GLA ide još jedan korak napred kada je u pitanju bezbednost, zahvaljujući pomoćnim sistemima za vožnju koji daju podršku vozaču. Unapređene funkcije Driving Assistance Paketa uključuju, na primer, funkciju Manevra skretanja, funkcije stvaranja koridora za hitne službe, upozorenja na vozila u mrtvom uglu pri stajanju koja upozorava vozača na bicikliste i vozila u mrtvom uglu, kao i upozorenje na pešake koji se nalaze u blizini pešačkog prelaza. Nova Mercedesova “mašina” je u stanju da odreaguje u situacijama kada izostane reakcija vozača.

Pomoćni sistem Active Brake Assist je zadužen da primeni autonomno kočenje u situacijama kada vozač ne odreaguje kako bi se izbegao sudar ili se smanjio intenzitet sudara. Sistem, takođe, može da do brzine od oko 60 km/h izvršiti kočenje ispred nepomičnih prepreka ili pešaka koji prelaze ulicu. U zavisnosti od situacije, na ovaj način se može izbeći sudar do brzine od oko 50 km/h.

Debituje na proleće

Novi GLA će se na evropskom tržištu debitovati u proleće 2020. godine dok će do kupaca u SAD-u i Kini stići u leto iste godine. Zahvaljujući ovakvom globalnom pokriću po pitanju prodaje, Mercedes-Benz očekuje da, ukoliko se računa kompletan životni ciklus, model GLA postane jedan od najpopularnijih modela kompaktne klase, odmah nakon A-Klase. Sa Cd vrednošću od svega 0.28, GLA trpi veoma mali otpor vazduha.

Kombinuje najbolje od dva segmenta sa najvećom prodajom, kompaktnih i SUV vozila koja predstavljaju strukturni oslonac u portfoliju Mercedes-Benz proizvoda i sada predstavlja segment sa najvećom prodajom za ovog proizvođača automobila. Do danas, više od 6,5 miliona stranaka širom sveta odabralo je Mercedes-Benz SUV vozilo. GLA se proizvodi u fabrici u Raštatu (Nemačka), Hambahu (Francuska) i za lokalno tržište u Pekingu (Kina).

Odličan dizajn

GLA karakterišu snažne sveukupne dimenzije sa kratkim prepustima napred i nazad. Prednji deo svojim tečnim oblikom se uliva preko A-stuba u vizuelno kompaktnu kabinu. Naglašeni grebeni na poklopcu motora, zajedno sa točkovima dimenzije do 20 inča koji se nalaze u ravni sa karoserijom, potvrđuju samouveren izgled vozila.

Jasne konture, sa ublaženim linijama i naglašenim površinama, jasno prenose sportski duh i modernizam. Tipično za GLA su snažni bokovi karoserije kao i linija coupe-a gledano sa strane. Ovakva kontura bočnog profila daje vozilu njegov dinamički elegantan naglasak i pruža interesantnu igru svetla i senke.

Kao i kod drugih SUV modela brenda Mercedes-Benz, masku hladnjaka karakterišu prepoznatljivi otvori zajedno sa jednom lamelom sa centralno postavljenom zvezdom. U prepoznatljivom stilu brenda, unutrašnjost glavnih svetala je izrađena sa velikom pažnjom za detalje, visokim kvalitetom i izrazito precizno.

Pogled na vozilo sa strane i od nazad karakterišu snažni bokovi vozila. Vrata se prostiru preko pragova čime se olakšav ulazak u vozilo, dok se u isto vreme čuvaju okviri vrata od prašine i u isto vreme se poboljšava zaštita od bočnog sudara. Zaštitne lajsne za zaštitu od udara doprinose strukturi i sveukupnim proporcijama i u isto vreme naglašavaju off-road karakter vozila baš kao i ukrasne zaštite podvozja napred i nazad.

Zadnja svetlosna grupa je izvedena iz dva dela, sa reflektorima koji su zasebno postavljeni u braniku. Zahvaljujući ovom dizajnu moguć je širi otvor prtljažnika usled čega je moguć lakši utovar prtljaga. Drugi praktični detalji, koji su opciono dostupni zavisno od linije opreme uključuju integrisane krovne podužne nosače i hromiranu zaštitu pragova.

Savremena i visoko kvalitetna

Instrument tabla se sastoji od osnovnog dela koje poseduje optički izdvojene oblasti za vozača i saputnika. U vozačevom delu upečatljiv utisak ostavlja slobodnostojeći ekran za prikaz informacija dostupan u tri varijante - sa dva ekrana dijagonale 7-inča, sa jednim ekranom dijagonale 7 i jednim dijagonale 10.25-inča, i sa Widescreen varijantom, opremljenom sa dva ekrana dijagonale 10.25-inča.

Okrugli ventilacioni otvori, preciznije pet otvora, dizajnirani su sa izgledom turbine visokog kvaliteta izrade koja su izuzetno precizna za usmeravanje vazduha. Ukrasna lajsna centralnog panela se gotovo bez prekida uliva u naslon za ruku. Pomoćna ručka za pridržavanje ima cevasti profil i postavljena je horizontalno.

U okviru standardne opreme, GLA je opremljen intuitivnim MBUX multimedijalnim sistemom (Mercedes-Benz User Experience). MBUX je moguće konfigurisati sa raznim opcijama. Snažan računar, brilijantni ekrani i grafike, prilagodljiv prikaz, i head-up prikaz u punom koloru, navigacija sa proširenom stvarnošću, software sistema koji uči, kao i glasovno komandovanje koje se uključuje pomoću ključne reči "Hey Mercedes" predstavljaju ključne prednosti ovog sistema.

Veći prostor u unutrašnjosti

Iako je kraći od prethodnog modela, novi GLA nudi veći prostor u unutrašnjosti. Ovo je pogotovo tačno kada je u pitanju prostor za noge na zadnjim sedištima i prtljažni prostor. Pozicije sedenja vozača i suvozača su više i uspravnije nego kod prethodnog modela, i samim tim su tipičnije za SUV vozila. Vozač i suvozač sede za 140 mm više u odnosu na A-Klasu i 50 mm više u odnosu na B-Klasu. Vidljivost unutar vozila je značajno unapređena u poređenju sa prethodnim modelom, uglavnom zahvaljujući optimizovanom poprečnom preseku stubova krova, koji sada blokiraju značajno manju oblast.

Zadnja sedišta se mogu opciono podešavati po položaju za 14 centimetara, dok se nasloni zadnjih sedišta mogu postaviti u položaj bliži vertikali za situacije prenosa gabaritnog tereta. Pored navedenog i dalje ostaje dovoljno prostora za jednu ili dve osobe na zadnjoj klupi budući da se nasloni sedišta mogu oboriti u odnosu 40:60. Naslon zadnje klupe je moguće poručiti i sa podelom 40:20:40, gde se svaka sekcija može samostalno spustiti.

Pod prtljažnog prostora kome se može podešavati visina je deo standardne opreme i nudi značajnu raznovrsnost. Kada se obori zadnja klupa i kada je pod prtljažnika u gornjem položaju može se formirati gotovo ravna površina. Za gabaritne predmete pod prtljažnika se može postaviti u donji položaj, dok se poprečni element iza sedišta može izvaditi i zadnja klupa se može podesiti u odgovarajući položaj klizanjem napred nazad.

Pomoćni sistemi za vožnju

Novi GLA je opremljen najnovijom generacijom pomoćnih sistema za vožnju, koji nude kooperativnu podršku vozaču, pružajući najviše standarde aktivne bezbednosti u segmentu kompaktnih vozila. Najnovija funkcija Driving Assistance Paketa uključuje, na primer, funkciju manevra skretanja, funkciju formiranja koridora za hitne službe, funkciju upozorenja na saobraćaj u mrtvom uglu pri izlasku iz vozila, i upozorenje na pešake koji se nalaze u blizini pešačkog prelaza.

Izuzetan komfor na dugim putovanjima

Prednju osovinu novog GLA karakteriše sistem oslanjanja McPherson dizajna. Komandovanje točkovima se vrši preko poprečne kontrolne poluge (ramena) koja je locirana ispod centra točka, McPherson opružne noge i spone za upravljanje. Donje rame je izvedeno od kovanog aluminijuma, čime se značajno smanjuje težina vozila i ne-oslonjena masa.

Zadnju osovinu GLA karakteriše sofisticirano oslanjanje sa 4-spone. Tri poprečne spone i jedno vodeće rame na svakom od točkova su konfigurisani da obezbede maksimalan nivo stabilnosti tokom vožnje, izuzetan kvalitet vožnje i izuzetne karakteristike po pitanju dinamičnosti u podužnom i poprečnom pravcu. Zadnja osovina je montirana na krletku-nosač koji je izolovan od tela vozila gumenim osloncima kako bi se što manje vibracija prenelo sa sistema oslanjanja na telo vozila.

Sa širinom traga točkova od 1605 i 1606 milimetara (napred/nazad), širina traga je za više od 4 centimetra veća nego kod prethodnog modela. Veći luk koša točka i veći prečnik točkova počev od 17 do 20 inča, rezultuju većim klirensom vozila od 143 milimetra (+9 milimetara).

4MATIC pogon na sve točkove

Novi GLA može biti opremljen sa stalnim pogonom na sve točkove 4MATIC sa potpuno promenljivim raspodelom obrtnog momenta kao opcijom. 4MATIC komponente uključuju razvod snage na zadnju osovinu, koji je integrisan u automatizovani menjački prenosnik sa dve spojnice, i zadnji diferencijal sa integrisanom više-lamelastom spojnicom. Ova spojnica se sastoji od 6 ploča (12 frikcionih površina) koje su presvučene slojem karbonskih vlakana i sposobne su da prenesu obrtni momenat od čak 1000 Nm. Ova spojnica takođe poseduje automatsko podešavanje zazora po pitanju trošenja frikcione površine.

Za razliku od prethodnih modela, u kojima je aktivacija spojnice vršena hidraulički u ovom slučaju se aktivacija vrši elektro-mehanički. Preko dvostepenog prenosnika i kose ravni, elektromotor dejstvuje aksijalnom silom na paket lamelica kako bi otvorio ili zatvorio spojnicu. Jedan od elemenata ovog kompaktnog uređaja je i zadnji diferencijalni prenosnik čiji je zadatak da kompenzuje različite dužine puteva (brzine okretanja) spoljašnjeg i unutrašnjeg točka tokom kretanja u krivini.

Prednosti ovakvog kontrolnog sistema su, iznad svega, rad, koji ne zavisi od broja obrtaja kroz kompletan opseg aktivacije, kao i „pilot“ komandovanje spojnicom čak i kada je vozilo u mirovanju, uz veći stepen iskoristivosti zahvaljujući konceptu aktivacije kosom ravni. U ovom slučaju nema nepotrebnih gubitaka koje u drugim izvedbama stvara sinhrona hidraulička pumpa. Takođe je omogućena direktna dijagnostika pogona na sve točkove.

Sportska konfiguracija pogona na sve točkove omogućava vozaču da koristi DYNAMIC SELECT prekidač kako bi uticao na karakteristike 4MATIC sistema. Tri karakteristične mape su dostupne kako bi se kontrolisala spojnica za pogon na sve točkove, iako sistem može fleksibilno da reaguje u svakom režimu vožnje. U redovnim situacijama u vožnji, režim rada Eco/Comfort se zasniva na raspodeli obrtnog momenta od 80:20 (prednja: zadnja osovina), dok je u režimu rada Sport odnos 70:30. U off-road režimu rada, spojnica za pogon na sve točkove mode, se ponaša kao zaključani međuosovinski diferencijal, sa uravnoteženom raspodelom od 50:50.

Snažni i efikasni motori

Novi GLA se u potpunosti oslanja na benzinske i dizel motore sa četiri cilindra koji su kompletno modernizovani za novu generaciju kompaktnih vozila. U poređenju sa prethodnom generacijom, karakterišu ih značajno povećana specifična snaga i poboljšana efikasnost rada kao i mnogo manja emisija izduvnih gasova.

Trenutno je u pripremi model koji će ostvarivati lokalnu nultu emisiju zahvaljujući trećoj generaciji plug-in hibridnog pogona. Ulazni model za benzinske agregate je motor M 282 radne zapremine od svega 1.33 litra u modelu GLA 200. Ovaj motor poseduje sistem za gašenje cilindara kako bi se obezbedio još efikasniji rad pri delimičnom opterećenju.

Komentari(0)

sortiraj