Mercedes GLA - Samouveren i dinamičan
Novi GLA, osmi model koji se pridružuje porodici kompaktnih vozila ujedno i zaokružuje ovu liniju vozila brenda Mercedes-Benz, a na evropskom tržištu očekuje se u proleće 2020. godine
Snažnim i izuzetno efikasnim motorima sa četiri cilindra, najnovijim pomoćnim sistemima za vožnju sa kooperativnom podrškom vozaču, MBUX multimedijalnim sistemom kao i sa obimnim ENERGIZING komfor sistemom, novi model poseduje sve jake strane aktuelne generacije kompaktnih vozila Mercedes-Benz.
Uspešna porodica SUV vozila
GLA je ulazni model u veoma uspešnu
porodicu Mercedes-Benz SUV četvorotočkaša. Karakter vozila je značajno pojačan
u odnosu na prethodni model. Visina novog GLA od 1611 milimetara, prevazilazi
prethodnika za više od 10 centimetara. Pozicija sedenja odgovarajuće je viša i
doprinosi utisku SUV vozila, uz to obezbeđujući i više prostora za glavu
napred. U isto vreme je prostor za noge nazad povećan i veoma je izdašan, iako
je GLA sada za centimetar kraći.
Tipične off-road dizajn
karakteristike uključuju uzdignut prednji deo, kraće prepuste napred i nazad i
zaštitne oplate obimom vozila. 4MATIC modeli se karakterišu Off-Road
Engineering Paketom u okviru standardne opreme. Ovaj sistem poseduje dodatni
program vožnje, funkciju za ispomoć prilikom vožnje na velikim nizbrdicama i
off-road animaciju na medija ekranu, zajedno sa MULTIBEAM LED glavnim svetlima,
koja poseduju posebnu funkciju osvetljenja pri off-road vožnji.
Bezbednost na prvom mestu
Novi Mercedes GLA ide još jedan korak
napred kada je u pitanju bezbednost, zahvaljujući pomoćnim sistemima za vožnju
koji daju podršku vozaču. Unapređene funkcije Driving Assistance Paketa
uključuju, na primer, funkciju Manevra skretanja, funkcije stvaranja koridora
za hitne službe, upozorenja na vozila u mrtvom uglu pri stajanju koja upozorava
vozača na bicikliste i vozila u mrtvom uglu, kao i upozorenje na pešake koji se
nalaze u blizini pešačkog prelaza. Nova Mercedesova “mašina” je u stanju da
odreaguje u situacijama kada izostane reakcija vozača.
Pomoćni sistem Active Brake Assist je
zadužen da primeni autonomno kočenje u situacijama kada vozač ne odreaguje kako
bi se izbegao sudar ili se smanjio intenzitet sudara. Sistem, takođe, može da
do brzine od oko 60 km/h izvršiti kočenje ispred nepomičnih prepreka ili pešaka
koji prelaze ulicu. U zavisnosti od situacije, na ovaj način se može izbeći
sudar do brzine od oko 50 km/h.
Debituje na proleće
Novi GLA će se na evropskom tržištu
debitovati u proleće 2020. godine dok će do kupaca u SAD-u i Kini stići u leto
iste godine. Zahvaljujući ovakvom globalnom pokriću po pitanju prodaje,
Mercedes-Benz očekuje da, ukoliko se računa kompletan životni ciklus, model GLA
postane jedan od najpopularnijih modela kompaktne klase, odmah nakon A-Klase.
Sa Cd vrednošću od svega 0.28, GLA trpi veoma mali otpor vazduha.
Kombinuje najbolje od dva segmenta sa
najvećom prodajom, kompaktnih i SUV vozila koja predstavljaju strukturni oslonac
u portfoliju Mercedes-Benz proizvoda i sada predstavlja segment sa najvećom
prodajom za ovog proizvođača automobila. Do danas, više od 6,5 miliona stranaka
širom sveta odabralo je Mercedes-Benz SUV vozilo. GLA se proizvodi u fabrici u
Raštatu (Nemačka), Hambahu (Francuska) i za lokalno tržište u Pekingu (Kina).
Odličan dizajn
GLA karakterišu snažne sveukupne
dimenzije sa kratkim prepustima napred i nazad. Prednji deo svojim tečnim
oblikom se uliva preko A-stuba u vizuelno kompaktnu kabinu. Naglašeni grebeni
na poklopcu motora, zajedno sa točkovima dimenzije do 20 inča koji se nalaze u
ravni sa karoserijom, potvrđuju samouveren izgled vozila.
Jasne konture, sa ublaženim linijama
i naglašenim površinama, jasno prenose sportski duh i modernizam. Tipično za
GLA su snažni bokovi karoserije kao i linija coupe-a gledano sa strane. Ovakva
kontura bočnog profila daje vozilu njegov dinamički elegantan naglasak i pruža
interesantnu igru svetla i senke.
Kao i kod drugih SUV modela brenda
Mercedes-Benz, masku hladnjaka karakterišu prepoznatljivi otvori zajedno sa
jednom lamelom sa centralno postavljenom zvezdom. U prepoznatljivom stilu
brenda, unutrašnjost glavnih svetala je izrađena sa velikom pažnjom za detalje,
visokim kvalitetom i izrazito precizno.
Pogled na vozilo sa strane i od nazad
karakterišu snažni bokovi vozila. Vrata se prostiru preko pragova čime se
olakšav ulazak u vozilo, dok se u isto vreme čuvaju okviri vrata od prašine i u
isto vreme se poboljšava zaštita od bočnog sudara. Zaštitne lajsne za zaštitu
od udara doprinose strukturi i sveukupnim proporcijama i u isto vreme
naglašavaju off-road karakter vozila baš kao i ukrasne zaštite podvozja napred
i nazad.
Zadnja svetlosna grupa je izvedena iz
dva dela, sa reflektorima koji su zasebno postavljeni u braniku. Zahvaljujući
ovom dizajnu moguć je širi otvor prtljažnika usled čega je moguć lakši utovar
prtljaga. Drugi praktični detalji, koji su opciono dostupni zavisno od linije
opreme uključuju integrisane krovne podužne nosače i hromiranu zaštitu pragova.
Savremena i visoko kvalitetna
Instrument tabla se sastoji od
osnovnog dela koje poseduje optički izdvojene oblasti za vozača i saputnika. U
vozačevom delu upečatljiv utisak ostavlja slobodnostojeći ekran za prikaz
informacija dostupan u tri varijante - sa dva ekrana dijagonale 7-inča, sa
jednim ekranom dijagonale 7 i jednim dijagonale 10.25-inča, i sa Widescreen
varijantom, opremljenom sa dva ekrana dijagonale 10.25-inča.
Okrugli ventilacioni otvori,
preciznije pet otvora, dizajnirani su sa izgledom turbine visokog kvaliteta
izrade koja su izuzetno precizna za usmeravanje vazduha. Ukrasna lajsna
centralnog panela se gotovo bez prekida uliva u naslon za ruku. Pomoćna ručka
za pridržavanje ima cevasti profil i postavljena je horizontalno.
U okviru standardne opreme, GLA je
opremljen intuitivnim MBUX multimedijalnim sistemom (Mercedes-Benz User Experience). MBUX je
moguće konfigurisati sa raznim opcijama. Snažan računar, brilijantni ekrani i
grafike, prilagodljiv prikaz, i head-up prikaz u punom koloru, navigacija sa
proširenom stvarnošću, software sistema koji uči, kao i glasovno komandovanje
koje se uključuje pomoću ključne reči "Hey Mercedes" predstavljaju
ključne prednosti ovog sistema.
Veći prostor u unutrašnjosti
Iako je kraći od prethodnog modela,
novi GLA nudi veći prostor u unutrašnjosti. Ovo je pogotovo tačno kada je u
pitanju prostor za noge na zadnjim sedištima i prtljažni prostor. Pozicije
sedenja vozača i suvozača su više i uspravnije nego kod prethodnog modela, i
samim tim su tipičnije za SUV vozila. Vozač i suvozač sede za 140 mm više u
odnosu na A-Klasu i 50 mm više u odnosu na B-Klasu. Vidljivost unutar vozila je
značajno unapređena u poređenju sa prethodnim modelom, uglavnom zahvaljujući
optimizovanom poprečnom preseku stubova krova, koji sada blokiraju značajno
manju oblast.
Zadnja sedišta se mogu opciono
podešavati po položaju za 14 centimetara, dok se nasloni zadnjih sedišta mogu
postaviti u položaj bliži vertikali za situacije prenosa gabaritnog tereta.
Pored navedenog i dalje ostaje dovoljno prostora za jednu ili dve osobe na
zadnjoj klupi budući da se nasloni sedišta mogu oboriti u odnosu 40:60. Naslon
zadnje klupe je moguće poručiti i sa podelom 40:20:40, gde se svaka sekcija
može samostalno spustiti.
Pod prtljažnog prostora kome se može
podešavati visina je deo standardne opreme i nudi značajnu raznovrsnost. Kada
se obori zadnja klupa i kada je pod prtljažnika u gornjem položaju može se
formirati gotovo ravna površina. Za gabaritne predmete pod prtljažnika se može
postaviti u donji položaj, dok se poprečni element iza sedišta može izvaditi i
zadnja klupa se može podesiti u odgovarajući položaj klizanjem napred nazad.
Pomoćni sistemi za vožnju
Novi GLA je opremljen najnovijom
generacijom pomoćnih sistema za vožnju, koji nude kooperativnu podršku vozaču,
pružajući najviše standarde aktivne bezbednosti u segmentu kompaktnih vozila.
Najnovija funkcija Driving Assistance Paketa uključuje, na primer, funkciju
manevra skretanja, funkciju formiranja koridora za hitne službe, funkciju
upozorenja na saobraćaj u mrtvom uglu pri izlasku iz vozila, i upozorenje na
pešake koji se nalaze u blizini pešačkog prelaza.
Izuzetan komfor na dugim putovanjima
Prednju osovinu novog GLA karakteriše
sistem oslanjanja McPherson dizajna. Komandovanje točkovima se vrši preko
poprečne kontrolne poluge (ramena) koja je locirana ispod centra točka,
McPherson opružne noge i spone za upravljanje. Donje rame je izvedeno od
kovanog aluminijuma, čime se značajno smanjuje težina vozila i ne-oslonjena
masa.
Zadnju osovinu GLA karakteriše
sofisticirano oslanjanje sa 4-spone. Tri poprečne spone i jedno vodeće rame na
svakom od točkova su konfigurisani da obezbede maksimalan nivo stabilnosti
tokom vožnje, izuzetan kvalitet vožnje i izuzetne karakteristike po pitanju
dinamičnosti u podužnom i poprečnom pravcu. Zadnja osovina je montirana na
krletku-nosač koji je izolovan od tela vozila gumenim osloncima kako bi se što
manje vibracija prenelo sa sistema oslanjanja na telo vozila.
Sa širinom traga točkova od 1605 i
1606 milimetara (napred/nazad), širina traga je za više od 4 centimetra veća
nego kod prethodnog modela. Veći luk koša točka i veći prečnik točkova počev od
17 do 20 inča, rezultuju većim klirensom vozila od 143 milimetra (+9
milimetara).
4MATIC pogon na sve točkove
Novi GLA može biti opremljen sa
stalnim pogonom na sve točkove 4MATIC sa potpuno promenljivim raspodelom
obrtnog momenta kao opcijom. 4MATIC komponente uključuju razvod snage na zadnju
osovinu, koji je integrisan u automatizovani menjački prenosnik sa dve spojnice,
i zadnji diferencijal sa integrisanom više-lamelastom spojnicom. Ova spojnica
se sastoji od 6 ploča (12 frikcionih površina) koje su presvučene slojem
karbonskih vlakana i sposobne su da prenesu obrtni momenat od čak 1000 Nm. Ova
spojnica takođe poseduje automatsko podešavanje zazora po pitanju trošenja
frikcione površine.
Za razliku od prethodnih modela, u
kojima je aktivacija spojnice vršena hidraulički u ovom slučaju se aktivacija
vrši elektro-mehanički. Preko dvostepenog prenosnika i kose ravni, elektromotor
dejstvuje aksijalnom silom na paket lamelica kako bi otvorio ili zatvorio
spojnicu. Jedan od elemenata ovog kompaktnog uređaja je i zadnji diferencijalni
prenosnik čiji je zadatak da kompenzuje različite dužine puteva (brzine
okretanja) spoljašnjeg i unutrašnjeg točka tokom kretanja u krivini.
Prednosti ovakvog kontrolnog sistema
su, iznad svega, rad, koji ne zavisi od broja obrtaja kroz kompletan opseg
aktivacije, kao i „pilot“ komandovanje spojnicom čak i kada je vozilo u
mirovanju, uz veći stepen iskoristivosti zahvaljujući konceptu aktivacije kosom
ravni. U ovom slučaju nema nepotrebnih gubitaka koje u drugim izvedbama stvara
sinhrona hidraulička pumpa. Takođe je omogućena direktna dijagnostika pogona na
sve točkove.
Sportska konfiguracija pogona na sve
točkove omogućava vozaču da koristi DYNAMIC SELECT prekidač kako bi uticao na
karakteristike 4MATIC sistema. Tri karakteristične mape su dostupne kako bi se
kontrolisala spojnica za pogon na sve točkove, iako sistem može fleksibilno da
reaguje u svakom režimu vožnje. U redovnim situacijama u vožnji, režim rada
Eco/Comfort se zasniva na raspodeli obrtnog momenta od 80:20 (prednja: zadnja
osovina), dok je u režimu rada Sport odnos 70:30. U off-road režimu rada,
spojnica za pogon na sve točkove mode, se ponaša kao zaključani međuosovinski
diferencijal, sa uravnoteženom raspodelom od 50:50.
Snažni i efikasni motori
Novi GLA se u potpunosti oslanja na
benzinske i dizel motore sa četiri cilindra koji su kompletno modernizovani za
novu generaciju kompaktnih vozila. U poređenju sa prethodnom generacijom,
karakterišu ih značajno povećana specifična snaga i poboljšana efikasnost rada
kao i mnogo manja emisija izduvnih gasova.
Trenutno je u pripremi model koji će ostvarivati lokalnu nultu emisiju zahvaljujući trećoj generaciji plug-in hibridnog pogona. Ulazni model za benzinske agregate je motor M 282 radne zapremine od svega 1.33 litra u modelu GLA 200. Ovaj motor poseduje sistem za gašenje cilindara kako bi se obezbedio još efikasniji rad pri delimičnom opterećenju.
Komentari(0)