Mercedes GLE u top formi
Novi Mercedes-Benz GLE biće predstavljen na sajmu automobila u Parizu 4. oktobra. Svojim izgledom, a pretpostavljamo i kvalitetom, osvojiće srca mnogih vozača širom sveta
Mercedes-Benz je 1997. godine stvorio svoj premijum SUV brend uvođenjem na tržište M-Klase. Od jeseni 2015. porodica ovog modela je promenila ime u GLE. Danas, novi GLE je prepun inovacija i svojim izgledom i performansama nikoga neće ostaviti ravnodušnim.
Novi Mercedes-Benz GLE je prepun inovacija. Na primer, aktivni
sistem ogibljenja E-ACTIVE BODY CONTROL koji je zasnovan na 48-voltnom
električnom sistemu je prvi takav u svetu. U isto vreme pomoćni sistemi za
vožnju su unapređeni za još jedan stepen aktivnim Stop-and-Go Assist sistemom.
Unutrašnjost vozila je još prostranija i komfornija, sa trećim redom sedišta
dostupnim na zahtev stranaka. Infotainment sistem, poseduje velike ekrane, kao
i head-up prikaz u punom koloru rezolucije 720x240 piksela. Pored svega
navedenog tu je i novi MBUX InteriorAssistant sistem, koji može prepoznati
gestove rukama i šakama i pruža podršku za lakšu aktivaciju nameravane komande.
Dizajn spoljašnjosti ne samo da odaje stav i snagu, već takođe postavlja nove standarde po pitanju aerodinamike u SUV segmentu. GLE dobija potpuno novu gamu motora prilikom uvođenja na tržište u prvom kvartalu 2019. godine. Novi 4MATIC sistem osigurava izuzetnu agilnost i superiorne performanse van utabanog puta. Gledano šire u portfolio će biti dodata i plug-in hibrid varijanta sa izuzetno velikim dometom (na električni pogon).
Pored mnogobrojnih inovacija, nemački proizvođač navodi pet najvažnijih.
E-ACTIVEBODY CONTROL: Potpuno umrežen hidro pneumatski,
48-voltni sistem aktivnog ogibljenja koji se po prvi put koristi u kombinaciji sa
takođe novo razvijenim vazdušnim oslanjanjem. Ovo je jedini sistem na tržištu
na kome se opružne i prigušne sile mogu kontrolisati pojedinačno na svakom točku.
Ovim je omogućena kontrola ne samo naginjanja vozila već i kontrola propinjanja
i poniranja.
Active Tailback Assist: Ovaj pomoćni sistem za vožnju omogućava
GLE-u da prepozna vožnju u koloni u ranoj fazi i da pruži aktivnu podršku vozaču
u stani-kreni saobraćaju do brzine od oko 60 km/h i čak može pomoći u
formiranju kolovozne trake za spašavanje.
Turn-off funkcija Active
Brake Assist sistema:
U slučaju da postoji opasnost od sudara sa dolazećim saobraćajem prilikom
skretanja sa druma, GLE može biti ukočen pri brzinama tipičnim za takve manevre.
4MATIC: Dostupan po prvi put za modele sa
šestocilindričnim i osmocilindričnim motorima, hibridni, potpuno varijabilni
pogon na sve točkove kontroliše raspodelu obrtnog momenta između prednje i
zadnje osovine od 0‑100 % zavisno od odabranog režima vožnje. Uz opciono
dostupni Offroad package, i po prvi put na svetu, takođe je dostupan i potpuno varijabilni
pogon na sve točkove sa reduktorom sa 2 brzine Low i High (TonD). Ova
karakteristika čini GLE još sposobnijim za off-road vožnju nego ikada pre.
Komfor sedenja: Novi GLE poseduje daleko veće međuosovinsko
rastojanje (+ 80 mm), što rezultuje prostranijom unutrašnjošću. Komfor je naročito
uvećan opcionim potpuno električno podesivim drugim redom sedišta, dok je treći
red sedišta dostupan kao zasebna opcija.
Spoljašnji dizajn -
snažan stav
Moderni luksuz kako na drumu tako i van njega - ovo je dizajna
poruka novog GLE-a. Proporcije vozila sa njegovim velikim međuosovinskim
rastojanjem, kratkim prepustom i velikim
točkovima koji su u ravni sa bokom vozila ne ostavlja mesta sumnji da dobro
izgleda kao i da se na putu i van puta oseća kao kod kuće. Prednji deo GLE-a
odiše stavom i snagom. Ovaj utisak utvrđuju uspravna maska hladnjaka,
upadljiva, hromirana zaštita podvozja kao i poklopac motora sa dva brega koji
naglašavaju snagu. Ovaj upečatljiv izgled je naglašen prepoznatljivim glavnim
svetlima noću i tokom dana.
Gledano sa strane, široki C-stub tipičan za GLE prenosi osećaj
stabilnosti. Veliki točkovi dimenzije od 18 do 22 inča su smešteni u koševe točkova
sa uočljivim zaštitnim oblogama. Ovim detaljem je naglašena robusni karakter
GLE-a, kao što ga naglašavaju stubovi krovnog nosača ili osvetljeni bočni
pragovi. Hromirane ukrasne lajsne uokviruju prozore i daju mu izgled koji podseća
na premijum limuzinu.
GLE takođe poseduje atletski izgled gledano od nazad. Na
ovakav izgled glavni uticaj ostavljaju snažni bokovi vozila koji se prostiru od
C-stuba do zadnje svetlosne grupe. Reflektori su pomereni niže dole, obezbeđujući
zadnjoj svetlosnoj grupi ravniji izgled. Takođe zadnja svetlosna grupa je
podeljena u dva odeljka. Ovo ne samo da daje utisak širine, ali takođe stvara
prepoznatljiv dizajn noću svojim osvetljenim blokovima tipičnim za Mercedes-Benz
SUV vozila, u ovom slučaju sa pozadinski osvetljenim ivičnim osvetljenjem. Zadnji
deo vozila je upadljivo zaobljen sa hromiranim ukrasnom zaštitom podvozja.
Luksuzna unutrašnjost
Centralni element na komandnoj tabli je sportski, stilizovan
kokpit koji je integrisan u upečatljivu komandnu tablu koja ide ka oplatama
vrata dok se integralni ukrasni element takođe proteže ispred vozača i suvozača
i susreće se sa vratima. Upečatljiva centralna konzola stvara robustan kontrast
sa kokpitom koji kao da pluta u vazduhu. Kao karakteristika terenskih vozila,
na centralnoj konzoli se nalaze dve ručke za držanje.
Sve komande i ekrani za prikaz su novog dizajna. Komande sa
haptičkim i zvučnim feedback-om izgledaju kao da su izrađene iz jednog bloka
metala. Veoma fine strukture oblika piramide pokazuju težnju ka savršenstvu i
ručnom radu. Novi sportski upravljač je upečatljiv sa svojim izvajanim dizajnom
kraka, kojima naglašava impresivan izgled SUV unutrašnjosti.
Za broj veći
Novi GLE poseduje veće međuosovinsko rastojanje u odnosu na
prethodni model (2995 milimetara, plus 80 mm). Na ovaj način je obezbeđeno više
prostora, pogotovo za putnike na zadnjim sedištima. Prostor za noge u drugom
redu sedišta je uvećan za 69 milimetara na ukupno 1045 milimetara. Prostor za
glavu u zadnjem delu sa standardnim fiksnim zadnjim sedištima i podelom zadnjeg
naslona u odnosu 40:20:40 povećan je za 33 milimetra na 1025 milimetara. Takođe
budući da je A-stub uspravniji nego ranije prostranost i komfor ulaza na
prednja sedišta je još više povećan. Drugi red sedišta poseduje električno podešava
sedišta u šest pravaca.
Prtljažnik od 825
litara
Kapacitet prtljažnika iznosi do 825 litara iza zadnjih
sedišta, i do 2055 litara kada je drugi red sedišta preklopljen. Otvor za
utovar dugačkih predmeta u zadnjem naslonu je proširen za 72 mm omogućavajući
utovar krupnijih predmeta.
Novi Mercedes-Benz GLE će biti uveden na tržište sa novim
linijskim šestocilindričnim benzinskim motorom, drugi agregati uključujući i
dizel motor kao i plug-in hybrid slede nakon uvođenja na tržište. Mercedes-Benz
GLE 450 4MATIC je prvi benzinski model koji će biti pokretan linijskim šestocilindričnim
motorom i koji je sistemski elektrifikovan tehnologijom primene 48-voltnog
električnog sistema i biće dostupan od trenutka uvođenja na tržište.
Njegove performanse su 367 KS uz 500 Nm obrtnog momenta, sa još dodatnih 250 Nm obrtnog momenta i 22 KS koji su dostupni kroz EQ Booste-mašinu tokom kratkog vremenskog perioda. Integrisani starter/alternator (ISG) je odgovoran za hibridne funkcije kao što su EQ Boost odnosno rekuperacija energije, dok se u isto vreme omogućava ušteda goriva koja je do sada bila rezervisana za tehnologiju visoko-voltažinih hibridnih vozila. Kod svih varijanti novog GLE-a, snagu prenosi 9G-TRONIC automatski menjač. Širok raspon stepena prenosa od jedan prema devet omogućuje opipljivu redukciju brzine rada motora i predstavlja odlučujući faktor za visok nivo energetske efikasnosti i udobnosti vozila.
Komentari(0)