Model Giulia Quadrifoglio 100 Anniversario na 41. trci 1000 Miglia
Početak 41. trke 1000 Miglia, istorijskog takmičenja rezervisanog za klasične automobile proizvedene pre 1957. godine, koji će se trkati na tradicionalnoj ruti od Breše do Rima, i nazad
Od 405 automobila, Alfa Romeo se takmiči sa 47 modela, uključujući tri istaknuta modela brenda: 1900 Sport Spider i 2000 Sportiva, oba iz 1954. godine, i 1900C Super Sprint iz 1956. Zvezda u galaksiji klasičnih automobila, premijerna verzija „100° Anniversario“ ograničene serije modela Giulia Quadrifoglio, proizvedenog u samo 100 ekskluzivnih primeraka po modelu, kojim brend slavi stotu godišnjicu kultnog modela Quadrifoglio. Ova godina označava tri jubileja u istoriji brenda: 10 godina modela Alfa Romeo 4C, 60. godišnjica tima Autodelta, i stogodišnjica neprikosnovenog sportskog paketa, Quadrifoglio Verde.
41. tradicionalna trka 1000 Miglia, istorijska trka za
klasična vozila počela je 13. juna u Breši, gde se i završava 17. juna nakon
prolaska kroz neke od najlepših lokacija u Italiji. Kao i uvek, delom trka a
delom avantura, na ovogodišnjoj trci 1000 Miglia će učestvovati preko 400
neprocenjivih klasičnih vozila, od kojih čak 47 pripada brendu Alfa Romeo,
neprikosnovenoj ikoni italijanskog automobilizma. Tri prestižna modela iz
kolekcije brenda Alfa Romeo će učestvovati, od kojih su svi obično izloženi u
njegovom muzeju u Arezeu: 1900 Super Sport i 2000 Sportiva, oba iz 1954.
godine, i 1900C Super Sprint iz 1956. Tri bisera iz istorijske kolekcije će voziti
izuzetne ekipe: 1900 Sport Spider će biti poveren Kostantinu Andoneu (Costantin
Andone) i Marijusu Popu (Marius Pope), osnivaču „Alfattitute“ veb zajednice
koja spaja hiljade „alfista“ iz celog sveta; 2000 Sportiva će voziti nemački
dvojac, Tom Vlašiha (Tom Wlaschiha), poznati glumac iz serija „Game of Thrones“
i „Stranger Things“, i veliki ljubitelj brenda Alfa Romeo, i NinaCarMaria,
poznata influenserka iz sveta automobilizma; dok će vozači 1900C Super Sprint
biti lice italijanskog modnog brenda Velasca, Lorenco Kvalja (Lorenzo Quaglia),
i Đovani Đuzepe Savini (Giovanni Giuseppe Savini), popularni tiktoker poznat po
nazivu @giogiusavini. Tri posade za tri izuzetna modela, svi prava umetnička
dela u pokretu, iz kolekcije Heritage, koja je deo Stellantis odeljenja
posvećenog očuvanju i promociji istorijskog nasleđa. Pogledajmo bliže ove tri
dragulja:
1900 Sport Spider
(1954.)
Veoma retki trkački Spider automobil - od koga su proizvedena
samo 2 modela - opremljen četvorocilindričnim bokser motorom sa dvostrukim
bregastim osovinama sa 138 KS maksimalne snage, što mu omogućava da dostigne
brzinu od 220 km/h, delimično zahvaljujući težini od 880 kg i veoma efikasnoj
aerodinamici. Sa inovativnim dizajnom Franka Skaljonea za radionicu Bertone,
model 1900 Sport Spider je opremljen 5-brzinskim menjačem i zadnjom osovinom De
Dion: njegove performanse i upravljivost su onakve kakve bismo očekivali od
savremenijeg, odzivnijeg i ozbiljnijeg automobila, sa odličnim prijanjanjem na
putu. Ovaj izuzetan automobil će se takmičiti pod brojem „289”.
2000 Sportiva (1954.)
Pod brojem „296“ u trci je još jedan veoma retki primerak -
postoje samo dva takva u svetu. Ima sjajnu metalik sivu boju. Model 2000
Sportiva je dizajniran 1954. godine kako bi se proizvela ograničena serija automobila
visokih performansi pogodnih za vožnju kako na putu, tako i u sportskim
takmičenjima. Dvolitarski četvorocilindrični bokser motor sa dvostrukim
bregastim osovinama i snagom od 138 KS pri 6.500 o/min omogućava mu da postigne
brzinu od 220 km/h, što je veoma visoka brzina za to vreme. Automobil takođe
ima 5-brzinski menjač, De Dion zadnje vešanje i karoseriju od aluminijuma.
Linije su aerodinamične i veoma elegantne, proizvedene od strane Bertonea i
ponovno oživljene zahvaljujući Franku Skaljoneu, kao što je to slučaj sa
modelom 1900 Sport Spider.
1900C Super Sprint
(1956.)
Pod brojem „392“ u trci takmičiće se čarobni model
1900 Super Sprint (1956), elegantni kupe koji predstavlja klasu „gran
turismo“ XX veka, „porodični automobil koji pobeđuje na trkama,“ kako je opisan
u slavnom sloganu koji je stekao popularnost 1950-ih godina. Baziran na kratkoj
verziji šasije modela 1900 sedan, opremljen je dvolitarskim četvorocilindričnim
motorom sa dvostrukim bregastim osovinama karakterističnim za brend, sa snagom
od 115 KS pri 5500 o/min. Tokom 1950-ih godina, bila je uobičajena praksa za
velike italijanske dizajnere da kupe mehaniziranu šasiju od Alfa Romea i dopune
je karoserijom koju su sami dizajnirali i proizveli.
Milanska kompanija Touring je to učinila, proizvodeći gotovo
300 modela baziranih na Alfa Romeo 1900C Super Sprint između 1954. i 1955.
godine. Ovaj događaj, između ostalog, predstavlja
pravi most između vrednosti prošlosti i vrednosti budućnosti, veza koju ove
godine dodatno obnavljaju tri istorijske godišnjice za „Biscione“ brend: 10
godina modela Alfa Romeo 4C, 60. godišnjica tima Autodelta koji je postao
trkačko odeljenje brenda, i stogodišnjica sportskog nivoa opremljenosti par
ekselans, Quadrifoglio Verde. Nije slučajno što će Alfa Romeo podržati
svoje prelepe oldtajmere sa nekim od najnovijih primeraka modela Giulia
„Quadrifoglio 100° Anniversario“.
Petnaestog aprila 1923. godine, legendarni Quadrifoglio je
debitovao sa verzijom „Corsa“ modela RL koji je vozio Ugo Sivoči i odveo ga do
pobede na 14. Targa Florio trci. Od tada, Quadrifoglio je postao simbol DNK
brenda Alfa Romeo - plemenitog italijanskog sportskog duha - i identifikuje
najviše postignuća brenda u pogledu performansi, ne samo u trkačkim trkama već
i u najmoćnijim i ekskluzivnim putničkim automobilima. Primer takvih su modeli
Giulia i Stelvio „Quadrifoglio 100° Anniversario“, limitirana serija
proizvedena u samo 100 jedinica po modelu, sa svojim karakterističnim
obeležjima kako sa mehaničkog tako i sa estetskog aspekta.
Motor od 2.9 V6 sa turbo punjenjem i snagom od 520 KS, sa
mehanički ograničenim diferencijalom koji optimizuje prenos obrtnog momenta,
povećavajući stabilnost, okretnost i brzinu u krivinama. Novi proslavni znakovi
dizajnirani od strane Centro Stile Alfa Romeo i nove kočione čeljusti, rešetka
i poklopci retrovizora u zlatnoj boji od karbonskih vlakana. U unutrašnjosti,
novi zlatni kontrastni šavovi i proslavni znak na instrument tabli ukrašavaju
sportsku atmosferu koja dominira karbonskim vlaknima, sa novim 3D detaljima,
dok je upravljač obložen kožom i Alcantarom sa crnim šavovima i detaljima od
karbonskih vlakana.
Komentari(0)