Munja na točkovima - Toyota GR Supra sa dvolitarskim turbo motorom
Godinu dana nakon svetskog debija GR Supre, Toyota najavljuje detalje prvog nastavka svoje serije sportskih automobila, predstavljanjem novog 2.0-litarskog motora s turbo punjenjem
Uz već etabliranu 3.0-litarsku turbo jedinicu sa šest cilindara u liniji, novi motor u ponudi će obezbediti beneficije na polju dinamike i dovesti GR Supru u širi krug klijenata. GR Supra, prvi globalni model koji je razvio Toyota Gazoo Racing, rasni je sportski automobil, s konfiguracijom prednji motor/zadnji točkovi, kompaktnim dizajnom s dva sedišta i dimenzijama koje postižu „zlatni odnos“ za optimalno upravljanje.
Novi 2.0-litarski turbo motor proširuje krug
zainteresovanih, a samim tim što je lakši i kompaktniji od 3.0-litarske
jedinice, poboljšava dinamičke karakteristike automobila i balans šasije za još
bolje upravljanje. Proizvodnja nove 2.0-litarske GR Supre počeće uskoro, pre
lansiranja na globalno tržište u martu.
Novi 2.0-litarski turbo
motor
Novi 2.0-litarski motor je jedinica s četiri cilindra
u liniji, opremljena twin-scroll turbo punjačem, a uparen je sa ZF automatskom
transmisijom sa osam brzina. Zbog toga isporučuje izvrsne performanse sportskog
automobila i obezbeđuje uživanje i sjajno iskustvo za vozača. Maksimalna snaga
je 258 KS, a maksimalan obrtni moment je moćnih 400 Nm, čime se omogućava
ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h za samo 5,2 sekunde i maksimalna
(elektronski ograničena) brzina od 250 km/h. Emisije CO2 iznose od 135 do 144
g/km (vrednosti u skladu sa NEDC), odnosno 156 do 172 g/km (rezultati sa WLTP).
Dinamičke beneficije
Manje dimenzije i umanjena masa novog motora donose
posebne beneficije na polju dinamike GR Supri. Kada se radi o osnovnom modelu,
100 kilograma je lakši od svog 3.0-litarskog prethodnika. I, pošto je motor
kompaktniji, pozicioniran je bliže sredini vozila, što omogućava idealan odnos
mase prednjeg i zadnjeg dela od 50:50. To doprinosi boljoj reakciji i agilnosti
vozila, kao i samouverenom upravljanju.
-Da bismo omogućili agilno upravljanje i stabilno
skretanje, radili smo veoma naporno da umanjimo težinu novog vozila, ciljajući
istovremeno 50:50 odnos mase - rekao je Tetsuya Tada, glavni inženjer GR Supra
i dodao: - Ovo nam je donosilo ogromne izazove, ali nismo hteli kompromise kada
se radi o našim ciljevima.
Nova 2.0-litarska GR Supra postiže isti “zlatni odnos”
za optimalan učinak prilikom upravljanja, kvalitet definisan odnosom između
dimenzija međuosovinskog rastojanja i rastojanja između točkova automobila. Za
sve GR Supra modele, ovaj odnos je 1.55, unutar idealnog opsega.
Vrste opreme i
opcionalnih paketa
Osnovna verzija ima veoma bogatu standardnu opremu
koja uključuje 18-inčne naplatke od lake legure, audio sistem sa četiri
zvučnika i displej dijagonale 8,8 inča, kao i sportska sedišta presvučena crnom
alkantarom. Toyota Supra Safety, između ostalog, nudi Pre-Crash Safety s
funkcijom kočenja u slučaju opasnosti, detekciju pešaka i biciklista s
funkcijom kočenja, LKA (Lane Keep Assist) za održavanje pozicije unutar
kolovozne trake s aktivnim upravljanjem, kao i sisteme za „čitanje“
saobraćajnih znakova (Road Sign Assist) i prilagođavanje brzine (Intelligent
Speed Assist).
Kupcima je na raspolaganju više verzija nadogradnje,
što se tiče stila, performansi i povezanosti, koje mogu da se dobiju izborom
opcionalnih paketa. Connect paket dodaje navigacioni sistem i povezanost s
korisnim internet uslugama, dok Sport paket nudi aktivan diferencijal,
prilagodljiv sistem oslanjanja i kočnice sportskog kvaliteta, u cilju povećanja
voznog potencijala i performansi automobila. Premium paket pruža udobnost
visokog kvaliteta i praktične dodatke, uključujući JBL ozvučenje sa 12
zvučnika, Head-up displej, bežični punjač za telefone, presvlake od crne kože i
električno podešavanje sedišta uz mogućnost memorisanja. Takođe sadrži elemente
Connect paketa, plus dodatan memorijski prostor i posebno osvetljenje.
Fuji Speedway ograničeno
izdanje
Prilikom lansiranja na tržište, nova 2.0-litarska GR
Supra biće u ponudi u ekskluzivnom ograničenom izdanju Fuji Speedway. Ta GR
Supra ističe se jedinstvenom metalik belom bojom karoserije, uz 19-inčne mat
crne alu naplatke, kao kontrast i spoljne crvene retrovizore. Kabina je
ukrašena detaljima od karbonskih vlakana na kontrolnoj tabli, kao i jarko
crvenim i crnim alkantara presvlakama. Izbor boja podseća na originalne boje
koje simbolizuju Toyota Gazoo Racing. Kada se radi o sadržaju opreme, GR Supra
Fuji Speedway takođe dolazi sa svim elementima Connect i Sport paketa. Fuji
Speedway izdanje je kreirano za lansiranje 2,0-litarske verzije, uz strogo
ograničenu produkciju od samo 200 primeraka u Evropi.
GR Supra statistika
prodaje
Lansiranje Toyote GR Supra, koje je označilo povratak
imena ovog legendarnog sportskog automobila na scenu kao potpuno novi model
pete generacije, bilo je jedno od najiščekivanijih i najuspešnijih
predstavljanja modela u 2019. godini. Nakon svetskog debija proizvodne verzije
u Detroitu, krenule su rezervacije od marta, a prvi primerci počeli su da se
isporučuju klijentima u maju. Odziv evropskih kupaca bio je izuzetan, sa 1150
automobila prodatih do kraja godine, uz napomenu da su veliku većinu prodatih
vozila, 95%, činile verzije vrhunskih karakteristika.
Zlatni volan
Toyota GR Supra osvojila je brojne nagrade tokom svoje debitantske godine, uključujući i “Goldenes Lenkrad” (Zlatni volan) jednu od najprestižnijih evropskih priznanja u automobilskom svetu, koju dodeljuje najpopularniji nemački magazin “Bild am Sonntag”, kao i vodeći auto-magazin u toj zemlji “Auto Bild”. Automobil je osvojio nagradu kao najbolji debitantski sportski automobil godine i tako ponovio uspeh Supre druge generacije koja je osvojila Zlatni volan 1982. Zauzimajući prvo mesto 2019, pobedila je i novi Porsche 911 i BMW serije 8 po konačnoj oceni žirija.
Komentari(0)