Na jesen stiže Kijin dizel laki hibridni pogon od 48 volti
Kia Motors predstavlja prvi dizel laki hibridni pogon. Novi EcoDynamics+ pogon smanjuje emisije CO2 upotrebom elektro motora tokom ubrzavanja, koristeći bateriju od 48 volti
U skladu sa Kijinim ciljem stvarati inovativna vozila, koja sebi može priuštiti što širi krug kupaca, EcoDynamics+ tehnologija lakog hibrida nudi ubedljiv odnos troškova i performansi u odnosu na klasične hibridne sisteme.
Kompaktna priroda komponenti znači da ova nova tehnologija
može lako da se ugradi u postojeće vozilo i u konstrukciju pogona bez zadiranja
u praktičnost ili raspored u vozilu. Kijin pogonski sistem lakog hibrida je
stvoren da postane nevidljiv deo života vlasnika, bez ikakvog priključivanja
ili punjenja.
Kia Sportage će biti prvi model, koji će da nudi novi
EcoDynamics+ dizel laki hibridni pogon ove godine. Novi Kia Ceed, koji na jesen
dolazi u svojoj 3. generaciji, biće sledeći model, koji ovaj pogon dobija u
2019. godini.
48-voltni pogon lakog hibrida je prva nova tehnologija, koju
će Kia predstaviti kao deo svoje šire strategije elektrifikacije svoje game
modela. Predstavljanje novog 48-voltnog pogona znači da je Kia prvi proizvođač,
koji u svojoj ponudi nudi kupcima hibridna vozila, plug-in hibride, 100%
električna vozila i 48-voltnu tehnologiju. Kia namerava da do 2025. ponudi 16
vozila sa naprednim pogonom - 5 novih hibrida, 5 plug-in hibrida, 5 električnih
vozila i 2020. novo vozilo sa pogonom na gorive ćelije i elektro motor.
Tehnologija snižava
emisije CO2 do 4%
Sa EcoDynamics+ dizel pogonom lakog hibrida će Kia ponuditi
čistije dizelske motore. Sistem deluje u kombinaciji sa tehnologijom selektivne
katalitičke redukcije (SCR), koja pomaže kod snižavanja emisija CO2 do 4% po
novom svetskom ciklusu merenja emisija (WLTP), i do 7% po novom evropskom
voznom ciklusu (NEDC). Uvođenje tehnologije dizel lakog hibrida će ojačati
Kijine napore u poboljšanju iskorišćenja goriva u njenoj gami modela.
Načini delovanja “motor”
i “generator”
Kijina tehnologija lakog hibrida koristi 0,46kWh 48V
litijum-jonsku bateriju i novi startergenerator lakoga hibrida (MHSG). S
elektronskom kontrolom MHSG-a sa upotrebom invertera sistem neprimetno preklapa
između dva načina delovanja – “motor” i “generator”.
MHSG, koji je preko kaiša povezan sa radilicom dizel motora,
tokom ubrzavanja pruža do 10kW snage u načinu delovanja “motor”, čime se
snižavaju buka i emisije.
Regenerativno kočenje
za punjenje baterije
U načinu delovanja “generator” MHSG iskorišćava kinetičku
energiju vozila prilikom kočenja i tu energiju koristi za punjenje baterije. Pogon
EcoDynamics+ su Korejci razvili za pružanje boljeg iskorišćavanja motora sa
unutrašnjim sagorevanjem na putu i to sa neprimetnim pružanjem i skladištenjem
električne energije. Kada MHSG deluje u načinu “motor” se tokom ubrzavanja
koristi uskladištena električna energija baterije, koja tako motoru sa unutrašnjim
sagorevanjem pruža dodatni obrtni moment prilikom snažnog ubrzanja, ili snižava
buku motora prilikom blagog ubrzanja.
U fazi kočenja, u vožnji po nizbrdici ili kod približavanja
raskrsnici MHSG preklapa na način “generator”, čime upotrebom radilice puni
bateriju. Sistem kontroliše napredna elektronska upravljačka jedinica (ECU),
koja izračunava najefikasnije iskorišćenje raspoložive energije i tome je
prilagođava, uzevši u obzir preostalo vreme punjenja baterije.
Nova funkcija
stop/start sistema
Kapacitet baterije može se upotrebiti za delovanje nove
funkcije voznog start/stop sistema. Ako je baterija dovoljno napunjena, motor
sa unutrašnjim sagorevanjem se automatski gasi prilikom kočenja motorom i
aktivnim kočenjem. MHSG neprimetno ponovo pokreće motor, u bilo kom slučaju,
ako vozač pritisne pedalu gasa.
Kompaktna priroda tehnologije omogućava jednostavnu ugradnju
EcoDynamics+ sistema lakog hibrida u postojeću konstrukciju vozila. U
zavisnosti od modela vozila 48-voltna baterija će biti postavljena na dnu
kabine, čime se postiže najmanji mogući uticaj na praktičnost vozila. Pošto je
MHSG preko remena radilice direktno povezan sa motorom, gotovo da uopšte ne
treba zadirati u motorni prostor.
DC/DC pretvarač 48-voltne baterije omogućava ovoj novoj
bateriji povezanost sa napajanjem pomoćne elektronike u vozilu, pošto ima puno
veći kapacitet u odnosu na 12-voltni električni sistem vozila. Odluka za
upotrebu MHSG znači i da uobičajeni startergenerator može biti manji i može da
se koristi za hladno paljenje pri niskim temperaturama. 48-voltna baterija
pomaže kod paljenja motora u većini uslova.
Kijin EcoDynamics+ pogon dizel lakog hibrida deluje i sa manuelnim i sa automatskim menjačem, a može da se koristi uz prednji, zadnji ili pogon na sva 4 točka. Takođe je pogon moguće koristiti kod dizel i benzinskih motora. Kia će detaljnije planove koji se tiču tehnologiju lakog hibrida predstaviti u predstojećim mesecima.
Komentari(0)