Najbrži i najsnažniji 718 Roadster svih vremena
Porsche 718 Spyder RS postaje centralna figura u porodici modela sa centralno postavljenim motorom. Ukupna masa od samo 1,410 kilograma zahvaljujući dosledno laganoj konstrukciji
Trideset godina nakon predstavljanja konceptnog automobila Boxster, Porsche predstavlja dosad najsnažniju verziju popularnog roadstera sa centralno postavljenim motorom: novi Porsche 718 Spyder RS. Po prvi put se, visokoturažni atmosferski motor iz modela 911 GT3 koristi u sportskom automobilu sa otvorenim krovom i centralno postavljenim motorom.
Mekani krov izuzetno
lagan i dopadljiv
Porsche kruniše liniju svog sportskog modela 718 sa
centralno postavljenim motorom dizajniranim za maksimalno uživanje u vožnji:
novi 718 Spyder RS pandan je modelu 718 Cayman GT4 RS sa otvorenim krovom. Po
prvi put, atmosferski šestocilindrični bokser snage od 368 kW (500 KS) iz 911
GT3 pojavljuje se u sportskom automobilu sa otvorenim krovom i centralno
postavljenim motorom. Ista lagana pogonska visokoturažna jedinica takođe
pokreće trkački automobil Porsche 911 GT3 Cup. Mekani puristički krov modela
718 Spyder RS izuzetno je lagan i dopadljiv i pretvara izrazito evokativni zvuk
motora u još impresivnije iskustvo. Utisak je dodatno pojačan standardnim
laganim sportskim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika i prepoznatljivim
bočnim otvorima za prolazak vazduha postavljenim iza naslona za glavu.
Visokoturažni
atmosferski motor i ozbiljno lagana konstrukcija
Pogonski sklop novog modela 718 Spyder RS identičan je
pogonskom sklopu modela 718 Cayman GT4 RS coupe. Bokser motor sa šest
cilindara, ukupne zapremine od 4,0 litre, vrti se do 9.000 obrtaja u minutu,
proizvodi maksimalnu snagu od 368 kW (500 KS) uz maksimalni obrtni moment od
450 Nm. U kombinaciji sa sedmostepenim PDK menjačem kratkog hoda,
šestocilindrični motor katapultira ovaj roadster sa dva sedišta od 0-100 km/h
za 3,4 sekunde. Automobil stiže do granice od 200 km/h za samo 10,9 sekundi. U
poređenju s modelom 718 Spyder bez oznake 'RS', novi vrhunski model ne samo da
koristi dodatnih 59 kW (80 KS), već za čitavih pola sekunde ranije stigne do
100 km/h. Najveća brzina sada je 308 km/h umesto 300 km/h. Kao i svaki moderni
RS model, novi 718 Spyder RS dostupan je isključivo sa Porscheovim PDK menjačem
sa dvostrukim kvačilom.
Ovaj menjač munjevito prolazi kroz svojih sedam
stepeni prenosa i garantuje maksimalne performanse. Polugice menjača
omogućavaju vozaču da zadrži ruke na upravljaču čak i kada ručno menja brzine.
Alternativno, vozač može koristiti ergonomski dizajniranu ručicu menjača na
centralnoj konzoli. Boljim performansama ne doprinosi samo snažniji motor već i
snižena ukupna masa novog modela od samo 1.410 kilograma. Spyder RS je za 40 kg
lakši od verzije 718 Spyder (PDK). Konačno, pet kilograma je lakši od
zatvorenog 718 Cayman GT4 RS. Spyder RS predstavlja najnoviji „vodeni žig“
linije modela nastale 2016. godine.
Uravnotežena
aerodinamičnost
Prednji deo novog Porschea 718 Spyder RS skoro da je
identičan prednjem delu 718 Cayman GT4 RS. Standardni prednji poklopac motora
izrađen je od CFRP-a i ima širok otvor za odvod vazduha iznad branika. Dva NACA
kanala poboljšavaju hlađenje kočnica bez ikakvog negativnog uticaja na vrednost
Cd koeficijenta otpora. Bočnelamele sa spoljnih krajeva branika povećavaju
potisnu silu. Ivica prednjeg spojlera nešto je kraća nego na modelu 718 Cayman
GT4 RS, što u kombinaciji sa velikim zadnjim krilom proizvodi veću ukupnu
potisnu silu na Caymanu i posledično zahteva malo ispupčeniji spojler kako bi
se uspostavila aerodinamička uravnoteženost. Umesto krila, 718 Spyder RS ima
upečatljiv otkinuti rub u obliku pačjeg repa. Sve aerodinamičke komponente
savršeno su usklađene. Zadužene su za održavanje aerodinamičke ravnoteže
automobila i obezbeđuju maksimalnu stabilnost u vožnji pri velikim brzinama.
Puristički dizajn mekog
krova
Novi 718 Spyder RS stiže sa jednoslojnim laganim
mekanim krovom kojim se manuelno upravlja. Dizajn je neverovatno kompaktan i
sastoji se od dva dela: panoramskog dela i deflektora za vremenske uslove. Oba
se mogu u potpunosti ukloniti i u vozilo se mogu spakovatii zajedno ili
pojedinačno. Takozvano panoramsko jedro takođe se može koristiti kao
"Bimini krov", sa funkcijom da štiti vozača i suvozača od intenzivne
sunčeve svetlosti. U tom slučaju, putnički prostor ostaje u najvećem delu
otvoren sa strane i iza putnika. Sa deflektorom za vremenske uslove čini
kompletan krov koji obezbeđuje veoma efikasnu zaštitu od kiše kada su prozori
podignuti. Kompletan krov, uključujući prateće mehaničke delove, težak je tek
18,3 kg. To je za celih 7,6 kg manje od 718 Spydera i 16,5 kg manje od 718
Boxstera. Vozači koji žele da olakšaju vozilo za dodatnih osam kilograma mogu
ostaviti kompletan gornji deo kod kuće, pod uslovom da vremenski uslovi to
dozvole.
Izuzetno precizan i
agilan sistem sportskog oslanjanja
Karoserija modela 718 Spyder RS koristi komponente iz
modela 718 Cayman GT4 RS i 718 Spyder i dizajnirana je za maksimalno uživanje u
vožnji po krivudavim putevima. Standardno je opremljen sistemom Porsche Active
Suspension Management (PASM) uz sportska podešavanja i snižen je za 30
milimetara. Tu su i Porsche Torque Vectoring (PTV) mehanički diferencijal sa
ograničenim stepenom proklizavanja, kuglični ležajevi u zglobovima sistema
oslanjanja i kovani alumijumski točkovi od 20 inča. Glavne karakteristike
karoserije su oštrina i preciznost, agilnost i izuzetna neutralnost
upravljanja. Svi elementi poput visine, nagiba, zatura istabilizatora mogu se
zasebno podešavati. U poređenju sa modelom 718 Cayman GT4 RS, hod opruga i
prigušivanje amortizera je kraći kako bi se postigla opuštenija,
karakteristična konfiguracija koja više odgovara kabrioletu.
Enterijer usmeren na
performanse
Sportski karakter definiše i unutrašnjost automobila:
unutrašnjost je svedena na elemente bitne za funkcionalnost i ergonomičnost.
Udobni RS sportski upravljač obložen je Race-Tex materijalom i ima centralno
postavljenu žutu oznaku. Standardne školjkaste kadice izrađene su od laganog
CFRP-a i završnim štepom ojačanim ugljeničnim vlaknima i donose izuzetno
impresivnu bočnu podršku. Presvlake sedišta izrađene su od crne kože, dok je
perforirani sedalni deo izrađen od Race-Tex materijala i u kontrastnoj je boji
s crnom pozadinom. Kontrastne boje su Arctic Grey ili Carmine Red. Na naslonima
za glavu izvezen je logotip 'Spyder RS' u odgovarajućoj boji. Instrument tabla
i obloge presvučene su kožom. Paleta dostupnih boja donosi ukupno četiri
nemetalik i tri metalik boje, uključujući novu Vanadium Grey metalik, kao i
posebne nijanse Arctic Grey, Shark Blue i Ruby Star Neo.
Opcioni paket Weissach
sa odgovarajućim časovnikom
Paket Weissach opciono je dostupan za Spyder RS.
Opcioni, neverovatno lagani točkovi izrađeni od legura magnezijuma, mogu se
naručiti u kombinaciji s ovim paketom opreme ciljano usmerenim na performanse.
Krajevi izduvnih cevi sportskog izduvnog sistema u ovom slučaju izrađeni su od
legura titanijuma. Kompletan izgled inspirisan je limitiranom serijom 935 iz
2018. Vizuelni vrhunac u kabini automobila je gornji deo instrument table
prekriven Race-Tex premazom koji sprečava odsjaj. Ekskluzivno dostupan kupcima
Porsche 718 Spyder RS je i ručno rađeni časovnik kolekcije Porsche Design
Timepieces – vrhunskog kvaliteta direktno iz Porscheove interne fabrike
časovnika u Solothurnu, Švajcarska. Dizajniran je da odgovara konfiguraciji
automobila, dok je specijalno kućište časovnika izrađeno od titanijuma,
brojčanik je izrađen od ugljenika, a kaiš od kože koja je korišćena u vozilu.
Rotor sa zadnje strane preslikava dizajn točkova na modelu 718 Spyder RS.
Andreas Preuninger
-Što se tiče modela sa otvorenim krovom, 718 Spyder RS
podiže stepen uživanja u vožnji na novi nivo - kaže Andreas Preuninger,
rukovodilac Odeljenja GT Cars. - Kombinacija našeg prepoznatljivog GT3 motora,
menjača kratkog hoda, kompaktnih dimenzija, male težine, trkačkog sistema
oslanjanja optimizovanog za javne puteve i maksimalne otvorenosti donosi
neverovatno uverljivo i nepatvoreno iskustvo u vožnji.
Predstavljanje u junu
Novi Porsche 718 Spyder RS svoje predstavljanje
javnosti, obeležiće u junu na svečanostima kojima se u Štutgart-Cufenhauzenu
obeležava 75 godina Porsche Sportskih automobila. Ubrzo nakon toga, pojaviće se
na Festivalu brzine (Festival of Speed) u Gudvudu u Engleskoj.
Komentari(0)