Najdinamičniji model u uspešnoj SUV porodici brenda Mercedes-Benz - Novi GLC
Moderan, sportski luksuz - novi GLC otelotvoruje ovu ideju u svakom svom detalju. To je najdinamičniji model u uspešnoj SUV porodici brenda Mercedes-Benz
Čak i na prvi pogled, to je naglašeno njegovim dizajnom sa jedinstvenim proporcijama, dramatičnim površinama, precizno oblikovanim ivicama i jasno raspoređenim, visokokvalitetnim enterijerom. Takođe impresionira svojim voznim performansama i efikasnošću. GLC je dostupan samo kao hibrid: kao plug-in hibrid ili kao blagi hibrid sa tehnologijom od 48 volti i integrisanim starter-generatorom. Plug-in hibridi nude domet veći od 100 kilometara (WLTP) - savršeno za svakodnevnu vožnju pretežno na električnu energiju. GLC je kao kod kuće na bilo kom terenu: bilo na putu ili van njega, impresionira svojom udobnošću i agilnošću. Novo upravljanje zadnjom osovinom čini ga još lakšim i sigurnijim. Van puta, to se postiže se brojnim karakteristikama kao što su standardni 4MATIC, čisto električna terenska vožnja u plug-in modelima, terenski ekran i "providni poklopac motora”.
Visoki standardi novog GLC-a su očigledni u svakom detalju.
Na primer, najnovija generacija MBUX infotejnment sistema čini ga još digitalnijim
i inteligentnijim, i hardver i softver napravili su veliki korak napred:
briljantne slike u vozačkom i centralnom displeju olakšavaju kontrolu vozila i
komfornih funkcija. Oba LCD ekrana nude holističko, estetsko iskustvo sa
informacijama predstavljenim na strukturiran i jasan način. Navigacija preko
celog ekrana daje vozaču najbolje moguće navođenje rute. MBUX Augmented
Reality za navigaciju je dostupan kao opcija. Kamera registruje okolinu ispred
vozila. Centralni displej prikazuje pokretne slike i takođe virtuelne objekte,
informacije i markere. Tu spadaju npr. saobraćajni znaci, strelice za pravce,
preporuke za promenu trake i kućni brojevi. Ovo može znatno olakšati
navigaciju, posebno u urbanim sredinama.
Sposobnost dijaloga i učenja glasovnog asistenta „Hej Mercedes“ zasnovana je na najsavremenijim algoritmima -
sve više se prilagođava željama i preferencijama korisnika. Provajderi za
striming muzike mogu se neprimetno integrisati u MBUX sistem, tako da kupci
takođe mogu uživati u svom personalizovanom muzičkom iskustvu u vozilu. Nova
funkcija "Newsflash" koja dolazi besplatno: na zahtev, MBUX izdaje
kratke izveštaje vesti u trajanju do dva minuta. Sa funkcijom MBUX Smart Home,
GLC postaje mobilni kontrolni centar za dom: temperatura i svetla, roletne i
električni uređaji se mogu daljinski nadgledati i kontrolisati.
Senzualna čistoća,
inteligencija i emocije
Novi GLC je odmah prepoznatljiv kao član Mercedes-Benz
porodice SUV vozila. Standardna oprema uključuje AVANTGARDE eksterijer sa
hromiranim paketom uključujući hromirane okvire prozora i novi, hromirani
izgled simuliranog štitnika. Ovo dodaje upečatljive karakteristike dizajna i
poboljšava jedinstvene proporcije vozila. Jedan od najvažnijih karakteristika
dizajna GLC-a je redizajniran prednji kraj, sa farovima koji se direktno
povezuju sa rešetkom hladnjaka kako bi se naglasila širina vozila, i nova
rešetka hladnjaka kao deo standardne spoljašnjosti AVANTGARDE, koja sada ima
hromirani okvir i sportska lamela u mat sivoj boji sa hromiranim ukrasima. AMG
Line ima rešetku hladnjaka sa Mercedes-Benz uzorkom.
Dizajn karoserije karakteriše potpuna, razvučena površina
obogaćena precizno oblikovanim ivicama sa strane. One naglašavaju proporcije,
naglašavaju mišićave lukove točkova i stvaraju ravnotežu između elegancije i
performansi na terenu. Obloge lukova točkova u boji vozila su prvi put dostupne
od AMG linije naviše. Oni naglašavaju sportski karakter AMG linije, kao opcione
opreme u kombinaciji sa kombinovanim gumama. Dostupni kao opcioni dodaci su i
pragovi za lak ulazak i, od AMG linije naviše, i Night paket.
Ostale karakteristike sportskog, samouverenog izgleda su
široki trag i točkovi u ravnini u veličini od 18 do 20 inča. Nekoliko točkova
dostupnih u fabrici ne samo da imaju moderan dizajn sa završnom obradom visokog
sjaja i dvobojnim površinama, već su i aerodinamički optimizovani. Nova
dvodelna zadnja svetla imaju unutrašnjost trodimenzionalnog izgleda i
naglašavaju širinu zadnjeg kraja. Ovo takođe ima simuliranu hromiranu donju
zaštitu, koja obuhvata ispušne cevi simuliranog hromiranog izgleda.
Moderan i sportski
luksuz
Dobrodošli u moderan, sportski luksuz brenda Mercedes-Benz:
ovo je poruka koju unutrašnjost novog GLC-a sa linijom AVANTGARDE već šalje u
svojoj standardnoj konfiguraciji. Instrument tabla je jasno strukturisana:
gornji deo ima profil nalik krilu. Donji deo ima izdašnu površinu koja se
skladno uliva u zakrivljenu centralnu konzolu. LCD ekran visoke rezolucije od
12,3 inča (31,2 cm) ispred vozača izgleda kao da slobodno lebdi ispred profila
krila. Centralni displej od 11,9 inča (30,2 cm) izdiže se neprimetno i bez
spojeva od centralne konzole, a takođe izgleda da lebdi iznad oblasti ukrasa.
Kao i kontrolna tabla, površina ekrana je blago nagnuta prema vozaču.
Moderan, veoma smanjen dizajn panela vrata uokviruje oba
kraja kontrolne table. Centralna ploča vrata sa integrisanim naslonom za ruke
evoluira iz vertikalne površine u horizontalnu orijentaciju. Odražavajući
dizajn centralne konzole, prednji deo ima oblik metalnog elementa visoke tehnologije.
Može se koristiti kao ručka za hvatanje ili zatvaranje, a sadrži i kontrole
električnih prozora. Avangardni dizajn sedišta novog GLC-a igra se sa slojevima
i konturisanim površinama, dajući im vizuelnu lakoću. Nasloni za glavu i
njihova veza sa naslonom su redizajnirani. Novi GLC je dostupan sa komandnom
pločom obloženom kožom sa linijama pojasa u izgledu napa (opciono, standardno
za AMG liniju). Neki ukrasni elementi imaju inovativne površine. Ovo uključuje
nove interpretacije furnira sa otvorenim porama u smeđim tonovima, kao i crni
drveni furnir otvorenih pora sa finim umetcima koji prate formu od pravog
aluminijuma.
Velika svakodnevna
pogodnost rada
Ključne dimenzije novog GLC-a naglašavaju još dinamičniji i
moćniji izgled SUV-a. Sa dužinom od 4716 mm, duži je za 60 mm i niži za 4 mm
od svog prethodnika. Širina traga je povećana za 6 mm napred (sada 1627 mm) i
23 mm pozadi (sada: 1640 mm). Veća dužina vozila koristi međuosovinskom
rastojanju i prednjim i zadnjim prepustima. Širina vozila je ostala ista i
iznosi 1890 mm. Kapacitet prtljažnika ima koristi od većeg zadnjeg prepusta i
značajno je povećan na 600 litara (+ 50 litara u poređenju sa prethodnim
modelom). Ovo je primetno u svakodnevnoj vožnji, takođe tokom putovanja na
odmor sa porodicom ili za potrebe svakodnevnog prevoza. GLC standardno ima
EASY-PACK vrata prtljažnika. Ona se lako otvaraju ili zatvaraju pritiskom na
dugme: pomoću dugmeta na ključu za paljenje, prekidača na vratima vozača ili
ručke za otključavanje na vratima prtljažnika.
Komfor - Poboljšanja u
mnogim detaljima
Višefunkcionalni ENERGIZING sistema povezuje različite
sisteme udobnosti kako bi pružio efikasnije iskustvo vožnje. Opcioni paket
ENERGIZING Plus ih oživljava pritiskom na dugme ili glasovnom komandom, i spaja
ih u svetove iskustva u do sedam komfornih programa. Istovremeno, sistem stvara
odgovarajuću atmosferu u unutrašnjosti – na primer, okrepljuje u slučaju umora
ili opušta u slučaju povišenog nivoa stresa. ENERGIZING COACH predlaže
odgovarajući fitnes ili vellness program na osnovu podataka o vozilu i
putovanju. Takođe uračunava informacije o kvalitetu sna i nivou stresa u svoj
inteligentni algoritam ako vozač ima odgovarajući uređaj.
AIR-BALANCE paket je takođe deo ENERGIZING Plus paketa. Nudi
individualno, suptilno mirisno iskustvo u unutrašnjosti - prema ličnim željama
i u zavisnosti od raspoloženja. Zahvaljujući osvežavajućoj jonizaciji i
filtriranju spoljašnjeg i unutrašnjeg vazduha, takođe pomaže da se obezbedi
bolji kvalitet vazduha i bolji osećaj blagostanja. Opcioni ENERGIZING AIR
CONTROL sistem inteligentno prati kvalitet vazduha u unutrašnjosti vozila. U tu
svrhu koristi senzore kvaliteta vazduha i sitnih čestica. Ako su granične
vrednosti prekoračene, klima uređaj prebacuje u režim recirkulacije vazduha.
Dvostepeni koncept filtera može dodatno da filtrira finu prašinu i veliki deo
zagađivača iz vazduha. Novi GLC je dostupan sa novim panoramskim krovom kao
opcionom dodatnom opremom. Obloženi poprečni podupirač je tanji nego u
prethodnoj verziji, pružajući gotovo neprekidan pogled kroz veću površinu
staklenog krova. Po potrebi, panoramski krovni otvor se može pokriti rolo
zavesom.
Standardna oprema -
značajno unapređena
Na osnovu luksuzne strategije Mercedes-Benza, standardna
oprema novog GLC-a je značajno unapređena i nudi kupcu veoma atraktivno vozilo
od samog početka. AVANTGARDE linija je standardna, na primer, kao i popularne
karakteristike kao što su veliki ekrani, integracija pametnog telefona, bežično
punjenje i grejanje prednjih sedišta. Pored toga, logika pakovanja vozila je
znatno pojednostavljena kako bi se smanjio napor pri izboru između brojnih
pojedinačnih opcija. Funkcionalne karakteristike koje se često naručuju zajedno
sada su grupisane u pakete opreme na osnovu stvarnog ponašanja kupaca. Kada su
u pitanju opcije dizajna kao što su boje, presvlake, ukrasi i točkovi, naši
kupci mogu pojedinačno da konfigurišu svoja vozila kao i ranije.
Motori - sistematski elektrificirani četvorocilindarski
agregati
Novi GLC je dostupan samo kao hibrid: kao plug-in hibrid ili
kao blagi hibrid sa tehnologijom od 48 volti i integrisanim
starter-generatorom. Asortiman motora ima četvorocilindarske jedinice iz
trenutne porodice Mercedes-Benz motora FAME (Family of Modular Engines). Shodno
tome, asortiman motora igra glavnu ulogu u fleksibilnosti međunarodne
proizvodne mreže, sa elektrifikacijom zasnovanom na potrebama. Četiri od ovih
motora su blage hibridne jedinice koje dobijaju inteligentnu podršku u opsegu
niskih obrtaja od druge generacije integrisanog starter-generatora (ISG). Tri
dalje varijante motora su potpuno hibridne jedinice sa dodatnom električnom
snagom od 100 kW i električnim dometom od preko 100 kilometara.
ISG već obezbeđuje odličnu isporuku snage. Sistem uključuje
električni sistem od 48 volti, koji omogućava funkcije kao što su
“jedrenje", pojačanje (“boost”) ili rekuperaciju i time značajne uštede
goriva. Osim toga, motori se vrlo brzo i udobno pokreću uz pomoć ISG-a, tako
da je start-stop funkcija za vozača gotovo neprimetna, kao i prelazak sa
„jedrenja” sa zaustavljenim motorom na snažan pogon sa snagom motora. U praznom
hodu, inteligentna interakcija između ISG-a i motora sa unutrašnjim
sagorevanjem obezbeđuje izvanredno miran rad.
Plug-in hibridi - više
od 100 kilometara električnog dometa (WLTP)
GLC je takođe dobio četvrtu generaciju plug-in hibridnog
pogona. Koristeći identične osnovne motore, elektrifikacija je napravila još
jedan veliki korak. Sa električnom snagom od sada 100 kW, obrtnim momentom od
440 Nm i potpuno električnim dometom od više od 100 kilometara (WLTP),
svakodnevnim rutama se uglavnom može upravljati potpuno električno. Poboljšani
hibridni režim vožnje obezbeđuje električni režim vožnje za najprikladnije
delove rute. Električna vožnja je prioritet na dužim putovanjima u urbanim
sredinama, na primer. Bilo sa jednim od dva benzinska motora ili dizelom: kao
plug-in hibridi, oni su ne samo veoma efikasni već su i izuzetno dinamični na
putu.
Simulator dometa -
indikator individualnog električnog dometa
Za mnoge kupce, električni radni domet je važan faktor kada
se odlučuju za elektrificirano vozilo. Mercedes-Benz pomaže svojim kupcima da
lako saznaju uticaje koje pojedinačni uslovi rada imaju na stvarni električni
domet. Kada je reč o GLC-u kao proizvodu, spoljni faktori kao što su
temperatura okoline, profil rute i zahtevi za klimatizaciju mogu se kombinovati
da bi se na prvi pogled videlo kakav domet kupci mogu da očekuju u svakodnevnoj
vožnji. Ovo pojašnjava pod kojim uslovima stvarni električni domet može
odstupati od sertifikovane brojke.
Primetno više iskustva
električne vožnje
Visoka gustina snage hibridne pogonske jedinice dolazi
zahvaljujući sinhronom motoru stalno pobuđenog tipa sa unutrašnjim rotorom.
Maksimalni obrtni moment elektromotora od 440 Nm spreman je za rad od samog
starta, što rezultira visokom agilnošću pri kretanju, zajedno sa dinamičkim
performansama vožnje. Električna energija je dostupna do 140 km/h. U novom
GLC-u, Mercedes-Benz koristi elektromehanički pojačivač kočnica nezavisan od
vakuuma koji automatski kontroliše fleksibilan prelaz između hidrauličnog
kočenja i rekuperacije u zavisnosti od situacije u vožnji, i na taj način uvek
obezbeđuje najbolji povrat energije.
Visokonaponska baterija je internio razvijena u kompaniji
Mercedes-Benz i ima ukupan kapacitet od 31,2 kWh. Čak i ako je baterija potpuno
ispražnjena, moguće je izvršiti potpuno punjenje sa opcionim DC punjačem od 60
kW za oko 30 minuta. Standardni punjač od 11 kW (u zavisnosti od tržišta)
dostupan je za trofazno punjenje na Wallbox-u koji je povezan na kućnu mrežu
naizmenične struje.
Agilnost i sigurnost
Ključne komponente dinamički dizajniranog sistema vešanja
GLC-a su novo vešanje sa četiri karike na prednjem delu i nezavisno zadnje
vešanje sa više karika. Standardno vešanje već pruža visok nivo suspenzije,
udobnosti vožnje i buke, agilnog upravljanja i uživanja u vožnji. Opremljen je
sistemom prigušenja koji zavisi od amplitude. Kao opcija, novi GLC je dostupan
sa inženjerskim paketom koji uključuje AIRMATIC vazdušno vešanje i upravljanje
zadnjom osovinom. AIRMATIC je opremljen promenljivo podesivim prigušenjem.
Plug-in hibridi standardno imaju vazdušno oslanjanje i kontrolu nivoa na
zadnjoj osovini. Još jedan opcioni dodatak je Offroad Engineering paket, koji
povećava klirens od tla za 20 milimetara i ima štitnik od podvozja na prednjem
delu i zaštitu podvozja. U kombinaciji sa AMG Line Exerior paketom, GLC ima
sportsko vešanje. Novi GLC je posebno okretan i stabilan sa opcionim
upravljanjem zadnje osovine u kombinaciji sa direktnijim odnosom upravljanja na
prednjoj osovini. Ugao upravljanja na zadnjoj osovini je do 4,5 stepeni. Ovo
smanjuje krug okretanja za 90 centimetara na 10,9 metara.
Pri brzinama manjim od 60 km/h, zadnji točkovi se pokreću u
suprotnom smeru od prednjih točkova – pri parkiranju, za do 4,5 stepeni
suprotno od ugla prednje osovine. U zavisnosti od situacije, ovo praktično
skraćuje međuosovinsko rastojanje, a vozilo je zbog toga lakše i okretnije.
Kada brzina dostigne 60 km/h ili više, zadnji točkovi se pokreću u istom smeru
kao i prednji za do 4,5 stepeni. Ovo virtuelno povećanje međuosovinskog
rastojanja ima primetne prednosti: u vidu poboljšane stabilnosti upravljanja i
bezbednosti pri velikim brzinama, tokom brzih promena trake ili iznenadnih
manevara izbegavanja. Pored toga, tokom dinamičnih manevara kao što je vožnja
na seoskom putu, potrebno je znatno manje pokreta upravljača – i vozilo
direktno reaguje na komande upravljanja.
Priča o uspehu -
Mercedes-Benz SUV srednje veličine
Mercedes-Benz je ušao u segment SUV srednje veličine 2008. godine, sa modelom GLK. „Trendseter u klasi vozila koja cveta“– tako je to opisivalo tadašnje saopštenje za javnost. Njegov spoljašnji dizajn je nepogrešivo izveden iz G-Klase, praoca svih Mercedes-Benz SUV modela. Godine 2015. brend je predstavio svog naslednika pod imenom GLC. On je takođe impresionirao odličnom bezbednošću tipičnom za brend, najsavremenijim sistemima pomoći, energetskom efikasnošću i visokom dinamikom. Od predstavljanja GLC-a i njegovog direktnog prethodnika GLK-a, Mercedes-Benz je prodao više od 2,6 miliona primeraka širom sveta. Sada predstavljeni GLC je treća generacija i besprekorno nastavlja ovu priču o uspehu.
Komentari(0)