Najefikasnija Astra ikada
Zahvaljujući odličnoj aerodinamici kao i visoko efikasnim novim motorima i menjačima, nova generacija Opel Astre postavlja standarde za efikasnost i nisku emisiju štetnih gasova
U poređenju sa prethodnim modelom, emisija CO2 je smanjena za do 19 procenata, što Astru stavlja na vrh klase kompaktnih automobila. Trenutna generacija Astre ušla je u novu eru na svojoj premijeri i bila je izabrana za Evropski automobil godine 2016. Sa značajnim smanjenjem težine (200 kilograma lakša od prethodnika) i vrhunskim tehnologijama iz viših klasa, Astra je postavila lestvicu visoko. Opel nastavlja da prati ovu strategiju sa ultra modernom novom generacijom visoko efikasnih i lakih benzinskih i dizel agregata.
Trocilindarske 1,2-1,5 pogonske
jedinice razvijaju od 105 KS do 145 KS, i na taj način čine kako Astru sa pet
vrata tako i Sports Tourer pravim šampionima niske potrošnje goriva i emisije CO2 (grad 6,1-4,5 l/100,
otvoreni put 4,0-3,1 l/100 km, kombinovana vožnja 4,8-3,6 l/100 km, 115-96 g/km
CO2; WLTP kombinovano: 5,9-4,4 l/100km 139-117 g/km CO2, preliminarni podaci).
Kontra-rotirajuće međuvratilo u bloku trocilindarskog motora neutralizuje
vibracije. Bazne pogonske jedinice već imaju šestostepeni manuelni menjač kao
standard. Devetostepeni automatik sa neprimetnim promenama brzina je dostupan
kao opcija.
Precizan razvoj u vazdušnom tunelu je
takođe značajno doprineo smanjenju u potrošnji goriva i emisiji CO2. Kao
rezultat, nova Astra je jedan od najaerodinamičnijih kompaktnih automobila na
tržištu. Sa 0.25 Cd, Sports Tourer pripada karavanima sa najnižim koeficijentom
otpora vazduha na svetu, dok je verzija sa petoro vrata lider u hečbek klasi sa
koeficijentom od 0.26 Cd.
Dinamika šasije još više unapređena
Ova aerodinamička svojstva su
postignuta brojnim merama, uključujući zatvaranje protoka vazduha, poklopac
motora i ramena zadnje osovine koja su u obliku deflektora. Gornji i donji
delovi nove rešetke hladnjaka kod Astre se automatski otvaraju i zatvaraju
nezavisno jedan od drugog, što dodatno poboljšava protok vazduha. Optimizacija
podvozja je poboljšala koeficijent otpora vazduha smanjujući turbulencije.
Dinamika šasije Astre je još više
unapređena. Novi amortizeri uvećavaju komfor. Opciona sportska šasija ima
čvršće oslanjanje, preciznije upravljanje i Watts link zadnje vešanje.
Kristian Miler
-Fokusirali smo se na smanjenje
potrošnje goriva i emisija štetnih gasova tokom razvoja nove Astre - rekao je
Kristian Miler, direktor inženjeringa. - Zahvaljujući izvrsnoj aerodinamici kao
i motorima i menjačima nove generacije, smanjili smo emisiju CO2 za do 19
procenata. Ovo je veliki korak ka benefitu za naše kupce, koji će takođe
profitirati sa nižim troškovima održavanja. Sve ovo stavlja novu Astru na vrh u
svojoj klasi.
Vrhunske tehnologije
Zahvaljujući vrhunskim tehnologijama
za smanjenje emisija štetnih gasova kao što su Filter benzinskih čestica (GPF)
i Selektivna katalitička redukcija (SCR) kod dizela, sve pogonske jedinice
Astre već ispunjavaju Euro 6d standarde emisije. Potpuno aluminijumski dizel i
benzinski agregati su opremljeni sa stop/start tehnologijom koja štedi gorivo
već u osnovnom paketu opreme.
Uskoro i prve porudžbine
Nova Opel Astra, koja će biti
dostupna za porudžbine već za nekoliko nedelja, ne hvali se samo vrhunskom aerodinamikom
i tehnologijom agregata. Uz to donosi i mnoge druge vrhunske tehnologije, od
nove prednje i zadnje kamere do digitalnog brzinomera i nove generacije
infozabavnog sistema. E-Call poziv hitnim službama je takođe tu. Bežični punjač
u centralnoj konzoli za pametne telefone je opciono dostupan.
Prednji deo Astre je impresivan sa
rešetkom u 3D izgledu. I dok se enterijer transformiše u koncertnu dvoranu sa
opcionim Bose zvučnim sistemom, za Astrom sa opcionim paketom crne boje visokog
sjaja se okreću ljudi na ulici.
Šampioni efikasnosti
Novi turbopunjeni bezinski i dizel
agregati, koji su ekonomični koliko su i živahni, najviše su odgovorni za
vrhunsku efikasnost. Nisku potrošnju i emisiju CO2 pored njih obezbeđuju i moderni šestostepeni manuelni menjači,
sedmostepena kontinuirano varijabilna transmisija (CVT) i – po prvi put u Opelu
- novi devetostepeni automatik.
Kompaktne, trocilindarske, benzinske
jedinice su dostupne sa zapreminom od 1,2 i 1,4 litra. Sa snagom koja se kreće
od 110 KS do 145 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 195 do 236 njutn-metara,
postižu izvanrednu ravnotežu između performansi i efikasnosti (grad 6,1-5,4
l/100 km, otvoreni put 4,0-3,8 l/100 km, kombinovana vožnja 4,8-4,4 l/100 km,
110-101 g/km CO2; WLTP2 kombinovano: 5,9-5,2, 136-120 g/km CO2; preliminarni
podaci). Astra 1,2 je kombinovana sa šestostepenim manuelnim menjačem dok je
Astra 1,4 dostupna ekskluzivno sa novom sedmostepenom kontinuirano varijabilnom
transmisijom (CVT). Sa CVT-om, vozači Astre mogu da uživaju u praktičnosti
automatske promene brzina ili da ih sami menjaju.
Integracija vodeno hlađene izduvne
grane u glavu motora doprinosi bržem zagrevanju motora, što smanjuje emisiju
štetnih gasova nakon hladnog starta. U poređenju sa prethodnim modelom,
potrošnja goriva i emisije CO2 je kod Astre smanjena za više od 5 procenata za
motor sa 110 KS, oko 19 procenata za 130 KS i više od 15 procenata kod 145 KS.
Odličan odziv na pritisak pedale gasa
Tipično za Opel je odličan odziv na
pritisak pedale gasa za benzinske motore - pri 1.500 obrtaja u minuti, 90
procenata maksimalnog obrtnog momenta je već dostupno u roku od 1.5 sekundi od
maksimalnog pritiska na pedalu gasa. Astrini 1,5-litarski, četvorocilindarski
dizel agregati nude 105 KS i 122 KS, kao i od 260 do 300 Nm obrtnog momenta
(grad 5,5-4,5 l/100 km, otvoreni put 3,7-3,1 l/100 km, kombinovana vožnja 4,3-3,6
l/100 km, 115-96 g/km CO2; WLTP2 kombinovano: 5,3-4,4, 139-117 g/km CO2;
preliminarni podaci). Common-rail sistem ubrzigavanja radi do 2.000 bara.
U poređenju sa prethodnim modelom,
potrošnja goriva i emisija kod dizela u Astri je smanjena za do 17 procenata
kod 105 KS i oko 10 procenata kod 122 KS. Umesto preciznog, šestostepenog
manuelnog menjača, najsnažniji dizel je opciono dostupan sa neprimetnim
promenama brzina novog devetostepenog automatskog menjača, koji svoj debi u
Opelu ima u Astri.
Dizel motori imaju elektronski
aktiviran turbo punjač sa lopaticama varijabilne geometrije (VGT), i slično kao
kod benzinskih agregata, kontra-rotirajuće međuvratilo u bloku motora za
dodatnu uglađenost. Pored toga, izduvna grana je takođe integrisana u glavu
motora. Optimalno naknadno tretiranje izduvnih gasova Astre 1,5 dizel
obezbeđuje sistem smanjenja emisije koji obuhvata Pasivni katalizator
oksidacije, AdBlue ubrizgavanje, SCR katalizator i Filter dizelskih čestica
(DPF).
U potpunosti digitalna
Opel Astra već nudi široku gamu
najmodernijih tehnologija i sistema asistencije kojima nema premca u ovoj klasi
vozila - prvo i najbitnije inteligentna IntelliLux matrix LED® svetla bez
odsjaja. Široka ponuda takođe obuhvata sisteme kao što su adaptivni tempomat, obaveštenje
o distanci od vozila ispred, upozorenje na čeoni sudar sa sistemom automatskog
kočenja u slučaju nužde, prepoznavanje saobraćajnih znakova i asistencija za
održavanje vozila u saobraćajnoj traci, samo da nabrojimo nekoliko. Pored toga
dostupna su i AGR (Aktion Gesünder Rücken e.V.) sertifikovana ergonomska
sedišta sa ventilacijom i funkcijom masaže. Astra je uzgred i visoko
digitalizovana sa novom opcionom najmodernijom prednjom kamerom kao i sa
kamerom za pogled unazad.
Nova prednja kamera je manja, ali i
snažnija nego pre zahvaljujući bržem procesoru. Sada ne samo da prepoznaje
vozila, već i pešake - bitan bezbednosni bonus. Pored toga, uz pomoć kamere visoke rezolucije, sistem
prepoznavanja saobraćajnih znakova sada može da obradi još više saobraćajnih
znakova i da ih prikaže kao simbole na ekranu. Digitalna kamera za pogled
unazad koja je dostupna zajedno sa novim Multimedia Navi Pro infozabavnim
sistemom je takođe snažnija. Pogled na saobraćaj iza vozila na monitoru je
jasniji i precizniji, kontrasti su bolje vidljivi u mraku.
Kupci Astre uživaju u vrhunskoj
povezanosti sa Apple CarPlay i Anroid Auto kompatibilnim sistemima Multimedia
Radio, Multimedia Navi i Multimedia Navi Pro. Oni pripadaju najnovijoj
generaciji infozabavnih sistema - pametniji, brži i intuitivniji. Na vrhu
ponude se nalazi Multimedia Navi Pro, kao i u perjanici Opel Insignia, i ima
osmoinčni ekran u boji osetljiv na dodir kojim se takođe može upravljati putem
glasovnih komandi. Povezani servisi navigacije sa informacijama o saobraćaju
uživo i nadogradnjom mapi putem interneta čine putovanje još komfornijim. Sam
ekran navigacije se prikazuje sa redizajniranim simbolima u svežijem,
modernijem izgledu.
Isto važi i za instrument tablu.
Vozači nove Opel Astre su prvi koji će imati digitalni brzinomer. Opciono
dostupna je E-Call funkcija poziva u slučaju nužde. Ukoliko je potrebno, pomoć
je udaljena samo nekoliko sekundi pritiskom crvenog tastera. Ako se aktiviraju
zatezači pojaseva ili vazdušni jastuci, sistem automatski poziva pomoć.
Uživanje u vožnji
Komfor je vrhunski prioritet u novoj
Astri. Praktična mogućnost kada putujete - kompatibilni pametni telefoni mogu
da se pune putem elektromagnetne indukcije uz opciju bežičnog punjenja. Sve što
treba da uradite je da ubacite vaš pametni telefon u otvor unutar centralne
konzole, prazna baterija je stvar prošlosti.
Nova Astra se pretvara u koncertnu
dvoranu sa opcionim bose zvučnim sistemom. Ukupno sedam zvučnika uključujući i
RichBass sabvufer koji se nalazi ispod prtljažnika i omogućuje vrhunsko
uživanje u slušanju muzike. Vozač i putnici su okruženi bogatim zvukom, bez
obzira na to gde se nalaze u vozilu. Pored toga, putem digitalnog pojačala može
se emitovati do osam različitih profila zvuka, u zavisnosti od ukusa i želja
ljubitelja muzike.
Grejanje vetrobranskog stakla
Poslednje, ali ne i najmanje bitno, nova Astra predstavlja još jednu funkciju koja doprinosi komforu i čini vožnju u zimskim uslovima prijatnijom i bezbednijom, grejanje vetrobranskog stakla. Skoro nevidljive žice u vetrobranskom staklu omogućavaju da vozači Astre imaju vrlo brzo jasan pogled na put tokom ledenih dana i obezbeđuju da se vetrobransko staklo ne zamagljuje.
Komentari(0)