Nemačka lepotica na četiri točka
Dok smo testirali novu Opel Insigniu papučica gasa je uvek bila na maksimumu i u svakom momentu, bilo to na pravcu ili u krivini, ova ljuta mašina pokazala je koliko je moćna
Došao je i taj dan! Na testu makina.rs našla se i popularna Opel Insignia. Dugo smo je čekali, ali konačno i dočekali. U toliko pozitivnih priča o ovom modelu konačno smo se uverili i sami. Ova nemačka lepotica dizajnirana je tako da se za njom na ulici svako okrene.
Jednostavno, ovaj moćni nemački automobil ispred sebe melje
asfalt, plovi kao lađa, i u svakom trenutku pokazuje da je bukvalno
četvorotočkaš u koji se zaljubljujete na prvi pogled! Ono što je krasi je
izvanredan izgled, komfor i vozne dinamike.
Agregat 2.0 sa 170 KS
Redakcija makina.rs imala je priliku da vozi ovu Opelovu
lepoticu u verziji 2.0 Grand Sport turbo sa motorom snage od 170 KS. Vožnja sa
novom Insigniom bila je pomešana sa velikom dozom adrenalina i strasti. Kod nje
je sve prilagođeno vozaču, od volana, menjača, pa sve do preglednosti. Može se
reći, uživanje na svakom metru asfalta.
Opelova uzdanica budućim vlasnicima nudi vodeće tehnologije
zapakovane u sportsku i visokokvalitetnu karoseriju. S novim dizajnom Insignia
jasno pokazuje svoj vatreni temperament.
Do stotke za 9 sekundi
Kod ovog modela jedan od aduta je fenomenalani dizel agregat.
Insignia je teška 1.582 kilograma, a motor ispod haube ovu težinu sa asfalta
diže kao „perce“, pa tako do stotke stiže za odličnih devet sekundi. Kada
sednete u kabinu i kada upalite motor i stisnete papučicu gasa, režanje motora
ispod haube će vam sve reći. Maksimalnu brzinu na cajgeru razvlačimo na dobrih
200 km/h.
Jednostavno, gas je hteo još nadole, ali mi nismo imali
hrabrosti, ne zbog brzine, već zbog bezbednosti ostalih učesnika u saobraćaju.
Kada se papučica gasa unormali i vozi po pravilima saobraćaja, Insignia u
gradskoj vožnji isteruje iz rezervoara 8 litara, dok je na otvorenom putu
štedljivija i potroši odličnih 6,3
litara dizela. Šestostepeni manuelni menjač je odlično podešen za sva iskušenja
na drumu, jer u svoje pregrade ulazi veoma precizno.
Prostran i udoban
Od svog prethodnika lakša je za 175 kilograma. Dugačka je 4,9
metara, široka je 1,86, u visinu ide na 1,45 metara, a međuosovinski razmak je
2,83 metara. Pored odličnih dimenzija, vozač i putnici u vozilu su sada
„bogatiji“ za odličan prostor i komfor za tri odrasle osobe.
Ono što je bitno na zadnjoj klupi ima prostora bukvalno za
dvometraše. Sedišta su ergonomski oblikovana sa sertifikatom nemačke
organizacije za zdrava leđa. Enterijer se odlikuje izuzetnom prostranošću i
udobnošću kakvom se mogu pohvaliti samo najbolje limuzine.
Olakšano rukovanje
Unutrašnjost, pored ogromne prostranosti, opremljena je
visokokvalitetnim materijalima. Izgleda maksimalno impresivno i sva Opelova
oprema i inovacije pronašle su svoje mesto u ovom automobilu. Kabina je
dizajnirana kako bi se olakšalo upravljanje. Usavršeni dizajn i tehnologija ne
samo da su olakšali rukovanje, smanjili nivo buke i povećali sigurnost već su
istovremeno poboljšali sve što bi moglo kako bi se vozač i svi putnici u vozilu
osećali makismalno prijatno u gradskoj vožnji i dugim putovanjima. Vozač sedi
niže nego ranije tako da je samim tim bolje povezan sa automobilom.
Odlično izvajana instrument tabla je sada zaobljena i
usklađena je prema vozaču. Daje prostranost u vozilu i ima izuzetno modernu
liniju. Tokom noći kabina kod Insignie je osvetljena umirujućim ambijentalnim
svetlom, a mekani kožni upravljač sadrži najnovije komande kako bi se vozaču
upravljanje znatno olakšalo praćenjem svih informacija na displeju. Potpuno
novi materijali i boje su odabrani tako da unutrašnjost bude na nivou ove
limuzine. Sve komande su nadohvat ruke i precizno postavljene.
Glavnu karakteristiku čine čiste površine, što se reflektuje
manjim prisustvom kontrolnih prekidača i dugmića uz veliki kolor displej
osetljiv na dodir koji se nalazi na vrhu instrument table.
Mnogo pažnje je posvećeno kontrolnim jedinicama i
info-zabavnom interfejsu. Dok „head-up“ displej naglašava digitalni karakter
instrumentacije, ekran bez okvira osetljiv na dodir IntelliLink sistema, odiše
sofisticiranim i tehničkim karakterom. Mnoge funkcije se kontrolišu putem
ekrana osetljivog na dodir u cilju pojednostavljivanja interfejsa.
Oštriji izgled
Insignia je zadržala prepoznatljiv izgled, kako na svojoj
spoljašnjosti, tako i u perfektno postavljenoj unutrašnjosti. Dizajn
spoljašnjosti izgleda dobro do najsitnijih detalja. Ovaj automobil je upadljiv
gde god se pojavi. Pleni na prvi pogled i jednostavno je posebna. Namunjena je
sa svih strana i ima izuzetne sportske crte.
Napredan i sportski dizajn se ogledaju u glatkim linijama
koje ističu širinu vozila, farovima oštrih linija, znatno niže postavljenom
centralnom maskom hladnjaka koja je sada ujedno
oštrijeg i šireg oblika, gde se na središnjem delu nalazi Opelova munja.
Felne od 18 inča dodatno ulepšavaju izgled Insignie i svakako daju veću sigurnost
na putu kada je sportska vožnja u pitanju.
Definitivno je autentična, dinamična i prilagodljiva. Ovaj
automobil nudi odličnih 490 litara prtljažnog prostora, koji se povećava na
1.450 litara ako ravno preklopite sva tri zadnja sedišta. Kada otvorite
peta vrata, u prtljažni prostor možete smestiti bez guranja dečija kolica,
desetak kesa iz prodavnice, veću putnu torbu i još pregršt drugih sitnica.
Kada su u pitanju svetla, Opel je doktorski ispit na njima
odavno položio. Ima IntelliLux LED Matrix farove koji su daleko superiorniji od
Xenona i znatno napredniji od konvencionalnih LED svetala, jači su i precizniji.
Automatski obaraju svetlosni snop oko drugih vozila, dok ostatak puta ostaje
odlično osvetljen i do 400 metara ispred. Nova Insignia je dostupna u četiri
varijante ili nivoa opreme, i to Essentia, Enjoy, Dynamic i vrhunac ponude
Innovation.
Pet zvezdica za
bezbednost
U svom najnovijem ocenjivanju nivoa bezbednosti Euro NCAP je
Insigniu Grand Sport nagradio sa maksimalnih pet zvezdica. Potpuno nova Opelova
perjanica je postigla visoke ocene u svakoj od ocenjivanih kategorija, i to
zaštiti odraslih putnika, zaštiti dece, zaštiti pešaka i bezbednosnim sistemima
asistencije.
Komentarišući performanse nove Insignie na „kreš“ testu, Euro
NCAP je posebno pohvalio dva inovativna bezbednosna sistema. Reč je o potpuno
novoj aktivnoj haubi, koja se u slučaju sudara podiže mereno u milisekundama,
na taj način povećavajući distancu u odnosu na motor, što pešacima nudi dodatnu
zaštitu, a funkcioniše robusno u odnosu na širok spektar različitih telesnih
građa i u širokom rasponu brzine.
Cena testiranog modela u najvišem paketu opreme Innovation
košta 30.722 evra. Međutim, Insignia se prodaje već od 22.100 evra u dobrom
paketu opreme Essentia.
Automobil za svaku
preporuku
Moramo reći da su novinarski članci mali kako bi se opisala
emocija pojedinog automobila! U te četvorotočkaše ubraja se ova nemačka
lepotica. Insigniu treba voziti i osetiti šta ona pruža vozaču, kao i putnicima
u kabini. Na našem testu u ovom automobilu provozano je desetak vozača koji su
kao i mi na većinu stvari koja ona pruža ostali zatečeni u pozitivnom smislu
reči.
Za kraj treba reći da je Insignia ispunila sva naša
očekivanja. Od izgleda do neprikosnovene vožnje. Prostim rečima, možemo reći da
je druga generacija ovog modela sigurno najbolji četvorotočkaš iz Opela. Da li
ima mane? Sigurno da ih ima! Međutim, nismo se trudili da ih pronađemo.
Neprofesionalno sa naše strane? Naravno da jeste! Međutim, retki su trenuci
kada jedan automobil na prvu loptu kupuje vozača, a ovaj to jeste. Druženje sa
ovom nemačkom lepoticom bilo je pravo zadovoljstvo. Definitivno, automobil za
svaku preporuku!
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 2.0
Snaga 170
KS
Ubrzanje 9
sekundi
Potrošnja 6,3-8l
Maksimalna brzina 200 km/h
Cena od 22.100 do 30.722 evra
Komentari(0)