Nemačka lepotica na četiri točka

Dok smo testirali novu Opel Insigniu papučica gasa je uvek bila na maksimumu i u svakom momentu, bilo to na pravcu ili u krivini, ova ljuta mašina pokazala je koliko je moćna

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Došao je i taj dan! Na testu makina.rs našla se i popularna Opel Insignia. Dugo smo je čekali, ali konačno i dočekali. U toliko pozitivnih priča o ovom modelu konačno smo se uverili i sami. Ova nemačka lepotica dizajnirana je tako da se za njom na ulici svako okrene.

Jednostavno, ovaj moćni nemački automobil ispred sebe melje asfalt, plovi kao lađa, i u svakom trenutku pokazuje da je bukvalno četvorotočkaš u koji se zaljubljujete na prvi pogled! Ono što je krasi je izvanredan izgled, komfor i vozne dinamike.

Agregat 2.0 sa 170 KS

Redakcija makina.rs imala je priliku da vozi ovu Opelovu lepoticu u verziji 2.0 Grand Sport turbo sa motorom snage od 170 KS. Vožnja sa novom Insigniom bila je pomešana sa velikom dozom adrenalina i strasti. Kod nje je sve prilagođeno vozaču, od volana, menjača, pa sve do preglednosti. Može se reći, uživanje na svakom metru asfalta.

Opelova uzdanica budućim vlasnicima nudi vodeće tehnologije zapakovane u sportsku i visokokvalitetnu karoseriju. S novim dizajnom Insignia jasno pokazuje svoj vatreni temperament.

Do stotke za 9 sekundi

Kod ovog modela jedan od aduta je fenomenalani dizel agregat. Insignia je teška 1.582 kilograma, a motor ispod haube ovu težinu sa asfalta diže kao „perce“, pa tako do stotke stiže za odličnih devet sekundi. Kada sednete u kabinu i kada upalite motor i stisnete papučicu gasa, režanje motora ispod haube će vam sve reći. Maksimalnu brzinu na cajgeru razvlačimo na dobrih 200 km/h.

Jednostavno, gas je hteo još nadole, ali mi nismo imali hrabrosti, ne zbog brzine, već zbog bezbednosti ostalih učesnika u saobraćaju. Kada se papučica gasa unormali i vozi po pravilima saobraćaja, Insignia u gradskoj vožnji isteruje iz rezervoara 8 litara, dok je na otvorenom putu štedljivija i potroši odličnih 6,3 litara dizela. Šestostepeni manuelni menjač je odlično podešen za sva iskušenja na drumu, jer u svoje pregrade ulazi veoma precizno.

Prostran i udoban

Od svog prethodnika lakša je za 175 kilograma. Dugačka je 4,9 metara, široka je 1,86, u visinu ide na 1,45 metara, a međuosovinski razmak je 2,83 metara. Pored odličnih dimenzija, vozač i putnici u vozilu su sada „bogatiji“ za odličan prostor i komfor za tri odrasle osobe.

Ono što je bitno na zadnjoj klupi ima prostora bukvalno za dvometraše. Sedišta su ergonomski oblikovana sa sertifikatom nemačke organizacije za zdrava leđa. Enterijer se odlikuje izuzetnom prostranošću i udobnošću kakvom se mogu pohvaliti samo najbolje limuzine.

Olakšano rukovanje

Unutrašnjost, pored ogromne prostranosti, opremljena je visokokvalitetnim materijalima. Izgleda maksimalno impresivno i sva Opelova oprema i inovacije pronašle su svoje mesto u ovom automobilu. Kabina je dizajnirana kako bi se olakšalo upravljanje. Usavršeni dizajn i tehnologija ne samo da su olakšali rukovanje, smanjili nivo buke i povećali sigurnost već su istovremeno poboljšali sve što bi moglo kako bi se vozač i svi putnici u vozilu osećali makismalno prijatno u gradskoj vožnji i dugim putovanjima. Vozač sedi niže nego ranije tako da je samim tim bolje povezan sa automobilom.

Odlično izvajana instrument tabla je sada zaobljena i usklađena je prema vozaču. Daje prostranost u vozilu i ima izuzetno modernu liniju. Tokom noći kabina kod Insignie je osvetljena umirujućim ambijentalnim svetlom, a mekani kožni upravljač sadrži najnovije komande kako bi se vozaču upravljanje znatno olakšalo praćenjem svih informacija na displeju. Potpuno novi materijali i boje su odabrani tako da unutrašnjost bude na nivou ove limuzine. Sve komande su nadohvat ruke i precizno postavljene.

Glavnu karakteristiku čine čiste površine, što se reflektuje manjim prisustvom kontrolnih prekidača i dugmića uz veliki kolor displej osetljiv na dodir koji se nalazi na vrhu instrument table.

Mnogo pažnje je posvećeno kontrolnim jedinicama i info-zabavnom interfejsu. Dok „head-up“ displej naglašava digitalni karakter instrumentacije, ekran bez okvira osetljiv na dodir IntelliLink sistema, odiše sofisticiranim i tehničkim karakterom. Mnoge funkcije se kontrolišu putem ekrana osetljivog na dodir u cilju pojednostavljivanja interfejsa.

Oštriji izgled

Insignia je zadržala prepoznatljiv izgled, kako na svojoj spoljašnjosti, tako i u perfektno postavljenoj unutrašnjosti. Dizajn spoljašnjosti izgleda dobro do najsitnijih detalja. Ovaj automobil je upadljiv gde god se pojavi. Pleni na prvi pogled i jednostavno je posebna. Namunjena je sa svih strana i ima izuzetne sportske crte.

Napredan i sportski dizajn se ogledaju u glatkim linijama koje ističu širinu vozila, farovima oštrih linija, znatno niže postavljenom centralnom maskom hladnjaka koja je sada ujedno oštrijeg i šireg oblika, gde se na središnjem delu nalazi Opelova munja. Felne od 18 inča dodatno ulepšavaju izgled Insignie i svakako daju veću sigurnost na putu kada je sportska vožnja u pitanju.

Definitivno je autentična, dinamična i prilagodljiva. Ovaj automobil nudi odličnih 490 litara prtljažnog prostora, koji se povećava na 1.450 litara ako ravno preklopite sva tri zadnja sedišta. Kada otvorite peta vrata, u prtljažni prostor možete smestiti bez guranja dečija kolica, desetak kesa iz prodavnice, veću putnu torbu i još pregršt drugih sitnica.

Kada su u pitanju svetla, Opel je doktorski ispit na njima odavno položio. Ima IntelliLux LED Matrix farove koji su daleko superiorniji od Xenona i znatno napredniji od konvencionalnih LED svetala, jači su i precizniji. Automatski obaraju svetlosni snop oko drugih vozila, dok ostatak puta ostaje odlično osvetljen i do 400 metara ispred. Nova Insignia je dostupna u četiri varijante ili nivoa opreme, i to Essentia, Enjoy, Dynamic i vrhunac ponude Innovation.

Pet zvezdica za bezbednost

U svom najnovijem ocenjivanju nivoa bezbednosti Euro NCAP je Insigniu Grand Sport nagradio sa maksimalnih pet zvezdica. Potpuno nova Opelova perjanica je postigla visoke ocene u svakoj od ocenjivanih kategorija, i to zaštiti odraslih putnika, zaštiti dece, zaštiti pešaka i bezbednosnim sistemima asistencije.

Komentarišući performanse nove Insignie na „kreš“ testu, Euro NCAP je posebno pohvalio dva inovativna bezbednosna sistema. Reč je o potpuno novoj aktivnoj haubi, koja se u slučaju sudara podiže mereno u milisekundama, na taj način povećavajući distancu u odnosu na motor, što pešacima nudi dodatnu zaštitu, a funkcioniše robusno u odnosu na širok spektar različitih telesnih građa i u širokom rasponu brzine.

Cena testiranog modela u najvišem paketu opreme Innovation košta 30.722 evra. Međutim, Insignia se prodaje već od 22.100 evra u dobrom paketu opreme Essentia.

Automobil za svaku preporuku

Moramo reći da su novinarski članci mali kako bi se opisala emocija pojedinog automobila! U te četvorotočkaše ubraja se ova nemačka lepotica. Insigniu treba voziti i osetiti šta ona pruža vozaču, kao i putnicima u kabini. Na našem testu u ovom automobilu provozano je desetak vozača koji su kao i mi na većinu stvari koja ona pruža ostali zatečeni u pozitivnom smislu reči.

Za kraj treba reći da je Insignia ispunila sva naša očekivanja. Od izgleda do neprikosnovene vožnje. Prostim rečima, možemo reći da je druga generacija ovog modela sigurno najbolji četvorotočkaš iz Opela. Da li ima mane? Sigurno da ih ima! Međutim, nismo se trudili da ih pronađemo. Neprofesionalno sa naše strane? Naravno da jeste! Međutim, retki su trenuci kada jedan automobil na prvu loptu kupuje vozača, a ovaj to jeste. Druženje sa ovom nemačkom lepoticom bilo je pravo zadovoljstvo. Definitivno, automobil za svaku preporuku!

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 2.0

Snaga 170 KS

Ubrzanje 9 sekundi

Potrošnja 6,3-8l

Maksimalna brzina 200 km/h

Cena od 22.100 do 30.722 evra

Komentari(0)

sortiraj