Nismo i GT-R recept za performanse koje ostavljaju bez daha
Nissan je pozvao predstavnike medija na trkačku stazu EuroSpeedway Lausitz u Nemačkoj sa jednim ciljem - predstavljanje preciznog inženjeringa novog GT-R NISMO
Nissan je nedavno pozvao predstavnike
medija na trkačku stazu EuroSpeedway Lausitz u Nemačkoj i obližnje puteve sa
jednim ciljem - predstavljanje preciznog inženjeringa novog Nissan GT-R NISMO
za 2020. godinu u regiji koja to najbolje može pokazati. Širom sveta može se
pronaći mnoštvo neverovatnih lokacija za vožnju, ali će samo u Nemačkoj vozač
moći da doživi kombinaciju brzih puteva i staza koje mogu na najbolji način
prikazati apsolutne trkačke performanse modela GT-R NISMO.
Nasleđe
Nissan GT-R NISMO za 2020.
kombinacija je dve najvažnije Nissanove odlike. GT-R predstavlja 50 godina
istorije, nasleđa, uspeha u trkama i
obožavatelje širom sveta i NISMO, NISsan MOtorsports International Co., Nissanov
interni sektor za razvoj modela visokih performansi čiji su cilj ekstremne
performanse, koje postižu usavršavanjem i najsitnijih detalja. U skladu s onim
što predstavlja NISMO, model GT-R NISMO za 2020. ekstremnija je verzija modela
GT-R stvorena za vožnju na trkačkoj stazi, sazrela zahvaljujući rigoroznom
usavršavanju koje joj je dalo okretnije i bolje performanse za vožnju putevima.
Kod modela GT-R NISMO za 2020.
naglasak je na potpunoj ravnoteži. Novi turbopunjači dokazani na trkama,
poboljšana kontrola promene brzina, lakše komponente, smanjena ukupna masa,
poboljšane kočnice, točkovi i gume. Sve je to doprinelo smanjenju vremena kruga za čak
2,5 sekunde na Nissanovoj razvojnoj stazi. Osim toga, poboljšana je i
standardna stabilnost modela GT-R pri velikim brzinama, čak i pri brzini od 300 km/h.
Kaizen kao inspiracija
Savršenstvo se postiže upornošću.
Stalna potreba za razvojem i usavršavanjem, to je kaizen. Kaizen je u središtu
modela GT-R NISMO, način razmišljanja koji je obuzeo ceo tim i podstako žene i
muškarce zadužene za razvoj tog automobila da stalno traže nove izazove.
Pokazali su znatiželju i zapitkivali se „šta ako bismo” pri osmišljavanju svakog pa i najmanjeg detalja. Mala
poboljšanja sama po sebi možda se ne čine važnim, ali kad se poveže u celinu
razlika je svakako vidljiva. Tako se razvija karakter automobila. Nije sve u
brojevima i performansama, važan je ceo efekat - kako GT-R NISMO i vozač
oistaju jedno pri vožnji putem ili omiljenom trkačkom stazom.
Zasluge tima pod Tamurinim vođstvom
Hiroshi Tamura je voditelj razvoja i
od milošti nazvan „gospodin GT-R”, a u
Nissanu radi već više od trideset godina. Posvećen je razvoju i poboljšanju
modela GT-R i učestvovao je u gotovo svakom koraku razvoja tog modela. Njegova
ljubav prema Nissanovom legendarnom sportskom automobilu započela je rano.
Godine 2000. kad mu je bilo samo deset godina, gledao je kako Takahashi
Kunimitsu svoj trkački plavo-beli Skyline GT-R na legendaran način dovodi do
cilja na vrlo mokroj stazi Fuji Speedway i pobeđuje snažne rivale kao što je
Mazda RX3. Tamura je u tom trenutku znao da ne želi samo da gleda GT-R, već i
da učestvuje u njegovom uspehu.
Danas, Tamura osigurava da GT-R
nastavlja da se razvija iz godine u godinu i iznad konkurencije je, što
uključuje najskuplje superautomobile, a u nekim slučajevima i hiperautomobile.
Trke dovode do poboljšanja, a tako je i kod modela GT-R NISMO za 2020. Kao i
kod trka preciznost je ključ najboljih performansi. Svaki VR38DETT se ručno
sklapa od početka do kraja u specijalnoj čistoj sobi od strane vrhunskih tehničara
poznatih kao takumi. Ta nekolicina elitnih
tehničara sastavlja složeni pogonski sklop sa strašću i preciznošću
pravih umetnika. Baš kao što i umetnici potpisuju svoje radove, tako i svaki takumi
potpisuje svoj rad pričvršćivanjem posebne aluminijske pločice na prednji deo
svakog motora koji zadovoljava njihove standarde.
Novi turbopunjači ovog automobila
isti su kao oni koji se trenutno upotrebljavaju na GT3 trkačkoj verziji modela
GT-R. U njima je upotrebljen točak
turbine sa 10 lopatica (jedna manje nego na trenutnom modelu) koje su
tanje za 0,3 milimetara. To doprinosi smanjenju mase od 14,5 % kao i
smanjenju inercije (za 24 %) čime se povećava odziv motora. Gubitak jedne
lopatice doveo bi do smanjenja stope protoka pa je to sprečeno novom zadnjom pločom
koja sprečava proticanje izduvnih gasova iza lopatice, što je znatno poboljšalo
efikasnost protoka. U najnovijoj analizi protoka i opterećenja posebna je
pozornost posvećena stvarnom dizajnu i profilu lopatica. Njihov novi oblik
poboljšava efikasnost u pogledu izduvnih
gasova kako bi se povećao protok i poboljšao odziv i ubrzanje, kao i međuubrzanja u svim
stepenima prenosa.
Prerađeni titanijumski izduvni sistem
sada ima naglašeniji, ali ne i nametljiv, zvuk koji dolazi kroz kabinu. Ručno
polirani krajevi prepoznatljiv su znak tog laganog sistema. Kad je u trkačkom
načinu rada (R), poboljšani 6-brzinski prenos sa dvostrukim kvačilom sada agresivnije i
intuitivnije menja brzine zahvaljujući novom algoritmu za prilagodljivo
upravljanje brzinama (Adaptive Shift Control, ASC). Taj algoritam odabira
najbolju brzinu za sve uslove vožnje i može se posebno osetiti tokom kočenja i
približavanja krivinama, kad je linija vožnje preciznija, a promene u niže
brzine brže, čime se smanjuje podupravljanje. Održavanjem viših obrtaja motora
prebacivanjem u niži stepen prenosa, poboljšano je i ubrzanje pri izlasku iz
krivina.
Imajući na umu unapređene
aerodinamičke rezultate, došlo je do potpune revolucije dizajna modela GT-R
NISMO za 2020. Promene su potpuno funkcionalne, povećavajući hlađenje
ključnih oblasti kao što su motorni prostor i kočnice, sve bez negativnog
uticaja na vrednost koeficijenta otpora 0.26. Ovaj najsnažniji i
najekskluzivniji GT-R model od drugih se ističe i zbog količine karbonskih
vlakana u celom automobilu. Većina komponenata je lakša u odnosu na trenutni
model.
To uključuje prednji i zadnji branik,
prednje amortizere (-4,5 kg), poklopac motora (-2 kg), krov (-4 kg), bočne
pragove, prtljažnik i zadnji spojler. Vodeći se kaizen načelom, svaka komponenta
je poboljšana da bi se smanjila masa, povećao aerodinamički potisak i
poboljšala aerodinamična svojstva. Samo su ti spoljašnji delovi doprineli
smanjenju mase od 10,5 kilograma, čemu treba pridodati i smanjenje od gotovu 20
kilograma postignuto poboljšanjima i novim komponentama.
Najznačajnije mesto na kojem su
upotrebljena karbonska vlakna jeste krov. Jedna od novosti u verziji za 2020.
godinu je krov od karbonskih vlakana koji znatno smanjuje masu tamo gde je to
najpotrebnije, snižavajući težište automobila za poboljšane osobine pri vožnji
i sam osećaj u vožnji. Sam krovni panel napravljen je tehnikom koja je
upotrebljena po prvi put u svetu, odnosno kombinovanjem postupaka oblikovanja
kompresijom predimpregniranih materijala (Prepreg Compression Molding) sa
sendvič strukturom karbonske ploče i lagane tvrde pene. To karbonskoj strukturi
omogućuje čvršće i laganije tkanje čime se poboljšava zvučna izolacija i
postiže upečatljiv izgled. Druge promene u konstrukciji od karbonskih vlakana
su otvori na poklopcu motora koji su sad uključeni u strukturu.
Dizajn novih amortizera velikim delom
je nadahnut trkačkim automobilom GT3 GT-R. Sada su na njima smeštene rešetke
koje povećavaju potisak na prednji kraj za sedam kilograma bez stvaranja
dodatnog otpora. Ventilirani amortizeri testirani su u vazdušnom tunelu pa isto
tako omogućavaju nesmetan protok vazduha duž karoserije i izbegavanje stvaranja
turbulencija na zadnjem kraju čime se postiže još veća stabilnost pri velikim
brzinama. Kao višefunkcionalana odlika je da takođe olakšavaju i protog vrućeg
vazduha pod pritiskom iz prostora za motor i van njega.
Nissan i Brembo
Nissan GT-R NISMO za 2020. je
dostupan u metalik crvenoj boji, bisernoj crnoj, četvoroslojnoj srebrnoj i
troslojnoj bisernoj beloj. Sve boje uključuju crne retrovizore kojima se
automobil razlikuje od ostalih GT-R modela. Nissan je sarađivao sa italijanskim
proizvođačem kočnica Brembo kako bi stvorio sasvim nove kočnice za GT-R NISMO
za 2020. Posebna velika klešta u kombinaciji sa karbonskim keramičkim rotorima
sa svojih 410 mm (16,1 inč) s prednje strane i 390 mm (15,3 inča) sa zadnje
strane najveća su ikad ugrađena u neki japanski automobil vrhunskih
performansi.
Prednja klešta sa šest klipova i
zadnja sa četiri, veoma su čvrsta. Njihova sasvim nova konstrukcija omogućuje
znatna poboljšanja vremena reakcije pri kočenju. Time se dobija uzvratnija i
progresivnija kočnica koja bolja povratnim informacijama omogućuje doziranje
snage kočenja. Rezultat je mogućnost bržeg i efektnijeg smanjenja brzine uz
održavanje otpornosti na slabljenje delovanja kočnica.
Najveća prednost je struktura samih
rotora od karbonskih vlakana i silicijum karbida. Oni omogućuju ukupno
smanjenje nepodržane mase za 16,3 kilograma. Smešteni na plutajuće
aluminijumske bubnjeve, novi rotor i predimenzionirana klešta nadopunjeni su
posebno osmišljenim pločicama koje stvaraju veći stepen trenja u celom
operativnom rasponu. Pločice daju i čvršći, sigurniji osećaj na papučici.
Hlađenje prednjih rotora poboljšano
je promenom ugla pod kojim su ugrađeni dovodi vazduha čime se omogućuje
usmeravanje veće količine vazuha prema njihovom sedištu. Na kraju, klešta su
uronjena u žutu boju otpornu na toplinu koja može podneti temperate veće od
1000 Celzijusovih stepeni i otporna je na izbeljivanje usled česte upotrebe i
ponavljanih temperaturnih razlika.
Vešanje modela GT-R NISMO za 2020.
podešeno je da bi se poboljšala stabilnost u krivinama (bočna G sila) uz
poboljšani vodoravni ugao vozila i udobniju vožnju. Upravljanje je linearnije i
preciznije nego ikada pre pa su potrebne minimalne korekcije čak i pri brzinama
od 300 km/h. Ekskluzivni 20-inčni RAYS točkovi od livenog aluminijuma zajedno
su 100 grama lakši i odlikuju se novim dizajnom s devet krakova koji poboljšava
čvrstoću uprkos smanjenju mase. Belo-crveni NISMO logotip dijamatne obrade na
felnama označava njihovu ekskluzivnost.
Novodizajnirane Dunlop gume odlikuju
se novim spojem od gume, 7% boljim prianjanjem i gaznom površinom koja na
prednjim gumama ima jedan manje žleb, čime se kontaktna površina povećava za
11%. Rame gume neznatno je zaokruženije kako bi pri naginjanju automobila u
zavoju više gumene površine bilo u kontaktu s tlom, čime se dobija bolje
prianjanje. Sveukupna bočna sila guma povećana je za 5%. Time se poboljšava i
otpor na upravljaču u smislu praćenja ravne linije i stabilnost u poređenju s
trenutnim modelom, bez učinka na perfomanse otpora kotrljanja guma.
Bilstein DampTronic amortizeri
automobila pažljivo su prerađeni i u povratnom hodu (20% mekši) i kompresiji
(5% mekši) kako bi se uzelo u obzir ukupno smanjenje mase od gotovo 30
kilograma. Preinačeni obim ublažavanja udarca doprinosi većem linijskom otporu
na upravljaču i povećanju sposobnosti prianjanja na putu. Kaizen načelo primenjeno
je i kako bi se posvetila veća pažnja pojedinostima u pogledu šasije njene
konstrukcije. Posebna vrsta spoja između varova na šasiji i karoseriji
doprinosi osećaju čvršće šasije, većoj stabilnosti na lošoj podlozi i većoj
preciznosti svih komandi kad automobil radi punom snagom.
Prednja sedišta dizajnirao Recaro
U kabini su ekskluzivna GT-R NISMO
prednja sedišta koja je dizajnirao Recaro, poboljšana za verziju za 2020.
godinu kako bi bolje obuhvatila vozača i suvozača (nisu dostupna u SAD-u i Kanadi).
To se postiže troslojnom strukturom u kojoj karbonska vlakna okružuju glavni
unutrašnji deo da bi se poboljšala potpora gornjeg dela tela. Dodatkom temeljne
strukture okvira karbonskoj školjki povećana je otpornost na izvijanje sedišta
(oko 20%), čime se izbegava uvijanje pri prolascima kroz krivine i time
osigurava veća potpora pri kočenju. To nije negativno uticalo na masu, jer je
svako sedište je lakše za 1,4 kilograma.
Dostupna je samo jedna kombinacija boja - crna koža s crvenim detaljima, specifična za NISMO. Umeci sedišta su od crvene brušene kože dok su upravljač, instrument tabla i rub krova presvučeni tamnosivom alkantarom.
Komentari(0)