Nissan - Dva nova pogonska sklopa za Qashqai
Potpuno novi Nissan Qashqai nudi beskompromisnu kombinaciju dinamičkih performansi, rafinirane pogonske opreme i efikasnih pogonskih sklopova
Podržavajući Nissanov cilj da dostigne 50% elektrifikovane prodaje u Evropi do 2024. godine, novi Nissan Qashqai neće biti dostupan samo sa 1.3 DiG-T benzinskim motorom opremljenim blagom hibridnom tehnologijom, već će takođe u Evropi debitovati predstavljanjem sistema e-POWER, Nissanovog inovativnog i nagrađivanog pogonskog sklopa koji crpi tehnologije iz pionirskog kompanijskog električnog vozila Nissan LEAF.
Sistem e-POWER je posebno razvijen za
novi Qashqai da zadovolji stroge zahteve evropskih vozača. Qashqai sa sistemom
e-POWER ne samo da ostvaruje visok nivo efikasnosti po pitanju potrošnje goriva
i niskih emisija CO2, već ga odlikuje odzivno i snažno ubrzanje. Sa varijantama
2WD i 4WD, 6-stepenim ručnim ili novim Xtronic CVT menjačem i isključivo elektromotornim
pogonom, zahvaljujući sistemu e-POWER, potpuno nove opcije pogonskog sklopa
vozila Qashqai zadovoljavaju sve zahteve kupaca kada je u pitanju zadovoljstvo
u vožnji.
Marco Fioravanti
-Kupci s pravom zahtevaju efikasnija
vozila, ali takođe žele i prijatno iskustvo vožnje. Električna vozila pružaju
najveće zadovoljstvo u vožnji, a kupci vole trenutni obrtni moment i
kontinuirano ubrzanje koje isporučuju. Usvajanjem 100% elektromotornog pogona
sa sistemom e-POWER na novom elektrifikovanom vozilu Qashqai, kupci mogu da
uživaju u prednostima vožnje EV, bez zabrinutosti za domet ili pristup
infrastrukturi za punjenje - rekao Marco Fioravanti, potpredsednik planiranja
proizvoda u Nissan Automotive Europe.
Blagi hibridni sistem 12V ALiS
Blagi hibridni sistem 12V ALiS
(napredni sistem sa litijum-jonskim baterijama) dostupan na novom vozilu
Qashqai je pristupačnija hibridna tehnologija koja pruža pomoć obrtnom momentu,
produženom zaustavljanju motora na praznom hodu, brzom ponovnom pokretanju i
zaustavljanju bez korišćenja snage motora (samo CVT), sa poboljšanjima u
pogledu potrošnje goriva i emisija CO2 (-4g/km).
Pozitivan uticaj upravljanja
energijom blagog hibrida na CO2 je konkurentan, a 1.3-litarski motor isporučuje
više snage i obrtnog momenta u poređenju sa ključnim konkurentima, čineći
verziju sa benzinskim motorom privlačnom ponudom. Blagi hibridni sistem ALiS
dodaje samo 22 kilograma ukupnoj masi vozila. Pri usporavanju, energija se
obnavlja regeneracijom i skladišti u litijum-jonskoj bateriji. Ova prikupljena
energije se zatim isporučuje tokom zaustavljanja motora na praznom hodu (Idling
Stop), zaustavljanja bez korišćenja snage motora (Coasting Stop, samo verzije
CVT) i pomoći obrtnom momentu (Torque Assist).
Kod zaustavljanja bez korišćenja
snage motora, pri brzinama manjim od 18km/h, i "kočenju" motor će se
isključiti, a uskladištena energija iskoristiti za napajanje električne opreme
vozila. Ovo omogućava da se produži zaustavljanje motora, a kao rezultat
smanjenu potrošnju goriva. Pri ubrzavanju (između 20 km/h i 110 km/h), energija
u litijum-jonskoj bateriji omogućava motoru da pomogne sa dodatnih +6 Nm
obrtnog momenta za do 20 sekundi. Ovo pomaže u smanjenju napora obrtnog momenta
na motoru i poboljšava ekonomičnost potrošnje goriva.
ALiS je uparen sa rafiniranim i
renomiranim benzinskim motorom 1.3 DiG-T koji je predstavljen na vozilu Qashqai
2018. godine. Ovaj motor je dodatno poboljšan za novi Qashqai sa 50
novoprojektovanih komponenti i Euro6-d potpunom usaglašenošću. Turbopunjač sada
ima električno kontrolisani otvor odvoda za brži odziv, nove mlaznice
poboljšavaju centralni ubrizgač; smanjeno trenje preko niza komponenti
doprinosi smanjenju emisija CO2, a filter za čestice gasa sadrži novi sloj i
katalizator.
Benzinski agregat 1.3 - 12V ALiS biće
u ponudi sa dva izlaza snage - 140 KS i 160 KS - uparen sa šestostepenim ručnim
menjačem ili novim Xtronic CVT menjačem (samo 160 KS). Maksimalnu snagu motor
postiže na 5500 o/min, sa maksimalnim raspoloživim obrtnim mentom od 270 Nm pri
solidnih 1750 o/min na 160 KS CVT i MT verzijama velike snage. U ručnim
verzijama menjač je poboljšan radi bržeg, direktnijeg i sportskijeg osećaja
promena stepena prenosa. Nova generacija Xtronic CVT menjača pruža bolju
ekonomičnost goriva i bolji osećaj ubrzanja zahvaljujući poboljšanjima koja
uključuju dvostruki sistem pumpe za ulje sa novom električnom pumpom za ulje.
CVT na novom vozilu Qashqai pruža
najbolje iz oba sveta, nudeći besprekornu vožnju u gradu i tokom blagog
ubrzanja kao i tokom snažnog ubrzanja. 2WD je dostupan u verzijama sa 140 KS i
160 KS, dok će 4WD biti dostupan sam na CVT modelima sa 160 KS. Novi sistem
upravljanja sa 4WD i izborima načina vožnje je intuitivniji i inteligentniji,
prilagodljiv spoljnim uslovima sa pet načina vožnje - Standard, ECO, Sport,
Snow i Off-Road. U slučaju proklizavanja točkova, vreme delovanja 4WD sistema
smanjeno je na oko 0.2 sekunde.
E-Power
Novi Qashqai donosi prvo uvođenje
Nissanovog inovativnog pogonskog sistema e‑Power u Evropu. Ekskluzivan za Nissan
i ključna komponenta kompanijine strategije inteligentne mobilnosti, sistem
e-Power je jedinstven pristup elektrifikaciji čineći svakodnevnu vožnju
uzbudljivom. Novi e-Power sistem vozila Qashqai obuhvata bateriju visoke
izlazne snage i pogonski sklop integrisan sa vodećim u kategoriji promenljivim
odnosom kompresije benzinskog motora od 157 KS, generatorom snage, inverterom i
električnim motorom od 140 kW slične veličine i izlazne snage kao u Nissanovim
električnim vozilima. Ovo je jedinstveno rešenje koje kombinuje prijatno,
besprekorno linearno ubrzanje karakteristično za EV, ali bez potrebe za
punjenjem.
Da bi se udovoljilo tipičnim
zahtevima evropskih potrošača i njihovoj svakodnevnoj vožnji, instalacija
sistema e-Power je značajno nadograđena za novi Qashqai. Primenjen je u vozilu
Note, najprodavanijem japanskom vozilu poslednjih godina, za 1.2 benzinski
motor koji puni baterijsku jedinicu maksimalnom izlaznom snagom od 108 KS. Za
Evropu je nadograđen za 1.5-litarski benzinski motor sa maksimalnom izlaznom
snagom od 140 kW (190 KS).
Jedinstven element sistema e-Power je
taj što se benzinski motor koristi isključivo za generisanje električne
energije, dok točkove u potpunosti pokreće električni motor. Ovo znači da motor
uvek može da radi u svom optimalnom dometu, što dovodi do superiorne
efikasnosti u potrošnji goriva i niže emisije CO2 u poređenju sa tradicionalnim
motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
David Moss
-Sistem e-Power nudi najbolju
tehnologiju prelaska između ICE i EV, omogućavajući korisnicima da uživaju u uzbudljivim
osećajima vožnje EV i impresivnoj efikasnosti po pristupačnoj ceni. Zaista se
radujemo zbog kupaca koji će iskusiti uzbuđenje koje donose superiorne
elektrifikovane performanse novog vozila Qashqai, a koje su savršen izraz
Nissanove inteligentne mobilnosti - rekao David Moss, viši potpredsednik za
istraživanje i razvoj regiona Afrika, Srednji Istok, Indija, Evropa i Okeanija
(AMIEO).
Novi Qashqai sa sistemom e-Power ima
odličnu ekonomičnost potrošnje goriva u načinima vožnje Low/Med/High, što ga čini
idealnim za gradsku vožnju, sa prosečnom potrošnjom goriva u kombinovanom
ciklusu od 5.3l/100km. Takođe očekuje se da niža emisija CO2 bude visoko
konkurentna sa samo 122g/km.
Tri načina vožnje u e-Power verzijama
Zahvaljujući popuno električnom motornom
pogonu, nema kašnjenja kao kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem ili
tradicionalnog hibrida. Trenutni odziv karakterističan za EV pruža uzbudljiv
osećaj velikog obrtnog momenta i najbolje ubrzanje pri različitim brzinama kako
bi preticanje ili uključivanje na autoput bilo lakše i sa više samopouzdanja.
Postoje tri načina vožnje u e-Power verzijama - Standard, Sport i Eco. U načinu
vožnje Standard, automobil proizvodi odlično ubrzanje, a regeneracija podizanja
podešena je tako da simulira kočenje motorom konvencionalnog vozila na
benzinski pogon.
U načinu vožnje Sport, automobil
dodatno poboljšava odziv ubrzanja sa smanjenim vremenom isključenja motora,
posebno u scenarijima sportske vožnje. U Eco načinu vožnje, automobil prelazi u
način uštede goriva optimizacijom upravljanja baterijom i omogućava vozaču da
odabere model za ekonomičnu vožnju autoputem. U svim načinima vožnje može se
odabrati dodatni B način koji povećava rekuperaciju energije pri podizanju,
usporavajući automobil efikasnije bez upotrebe pedale kočnice.
Novi Qashqai sa sistemom e-Power ne
samo da ubrzava brže od hibridnih rivala, već to čini sa nižim brojem obrtaja
motora. Sistem radi veoma tiho, slično kao kod potpuno EV i podešen je za
optimalni nivo tišine i povezan osećaj prilikom ubrzavanja, zahvaljujući fokusu
na održavanje povezanosti između broja obrtaja motora i brzine puta. Slično
Leaf-u, novi Qashqai sa sistemom e-Power koristi potpuno novo iskustvo vožnje
"jednom pedalom" nazvano e-Pedal. Vozači mogu da pokreću, ubrzavaju i
usporavaju samo pomoću pedale gasa, podržavajući do 90% scenarija vožnje.
U uslovima vožnje kreni-stani,
e-Pedal način značajno smanjuje potrebu za premeštanjem noge sa jedne pedale na
drugu pružajući usporavanje do 0.2G pri podizanju papučice gasa. Ovo vožnju
čini jednostavnijom i opuštenijom. Da bi se e-Pedal optimizovao za manevre
parkiranja, dodata je funkcija da vozilo mili i mora se koristiti pedala
kočnice za zaustavljanje. Na otvorenom, vijugavim putevima, e-Pedal obezbeđuje
atraktivniju vožnju smanjujući potrebu za pritiskanjem kočnice u krivinama.
Vozači mogu nadzirati protok energije
e-POWER-a na 12” TFT meraču kako bi proverili stanje sistema. Nissanov sistem
e-Power predstavljen je na modelima Note i Serena u Japanu. Popularnost kod
kupaca je bila trenutna, jer više od 70% prodaje vozila Note i gotovo polovina
prodaje Serene u zemlji bile su verzije sa e-POWER. Zapravo, nedavno lansiranom
Nissanu Kicks kompaktnom SUV-u opremljenom sa e-POWER dodeljena je nagrada za
tehnologiju 2021. godine od strane Konferencije automobilskih istraživača i
novinara Japana.
Matthew Wright
-Od 2007. godine kada je izumeo
segment, novi Qashqai je uvek postavljao standarde u segmentu crossovera. Sa
trećom generacijom vozila Qashqai, novi i postojeći kupci će zavoleti
inovativne opcije pogonskog sklopa dostupne u njemu. Naša ponuda je jednostavna
i inovativna, a obe opcije pogonskog sklopa su efikasne, ali i dalje zabavne za
vožnju. Naš pristup novom elektrifikovanom vozilu Qashqai bio je bez kompromisa
i to je jasno vidljivo kako kod 1.3 benzinca sa blagom hibridnom tehnologijom
tako i u jedinstvenoj opciji e-Power - rekao je Matthew Wright, potpredsednik
za dizajn i razvoj pogonskih sklopova u Nissan Technical Centre Europe.
Prodaja novog vozila Nissan Qashqai opremljenog sistemom e-Power počeće 2022. godine.
Komentari(0)