Nissan i Italdesign predstavljaju prototip modela GT-R
Nissan i Italdesign su u svojoj prvoj saradnji izgradili novi prototip - Nissan GT-R50 by Italdesign
Zasnovan na modelu Nissan GT-R Nismo 2018 godine, ovaj jedinstveni automobil obeležava 50-tu godišnjicu modela GT-R i dizajnerske kuće Italdesign i svoju premijeru imaće sledećeg meseca u Evropi. Koliko često se zapitate „Zašto ne bismo kreirali GT-R bez ograničenja i zatim ga zaista i napravili?” rekao je Alfonso Albaisa, potpredsednik Nissanovog globalnog odeljenja za dizajn.
Prava je retkost da se u isto vreme obeležavaju dva tako značajna
trenutka - 50 godina od kako Italdesign utiče na automobilsku industriju i
godina Nissanovog stvaranja uzbuđenja sa modelom GT-R. Iz tog razloga, a kako
bi se obeležila zajednička inovacija u konstrukciji, Nissan i Italdesign su
osmislili ovaj jedinstveni GT-R.
Italdesign je razvio, konstruisao i proizveo automobil. Jedinstven,
oštar dizajn karoserije i unutrašnjosti automobila osmislili su Nissan Design
Europe u Londonu i Nissan Design America.
Vrhunac dizajna
Prednji kraj Nissana GT-R50 by Italdesign krasi jedinstveni unutrašnji
element zlatne boje razvučen gotovo celom dužinom automobila. Na poklopcu
motora nalazi se naglašena izbočina, a tanka LED svetla protežu se od vrha
prednjeg blatobrana do spojlera iznad bočnih prednjih usisa za hlađenje.
Bočnom stranom dominira prepoznatljiva linija krova snižena za 54
milimetra dodatno udubljena u sredini, a povišeni spoljašnji delovi daju
mišićav izgled profilu krova. Prepoznatljivi odvodi svetla iza prednjih točkova dodatno su istaknuti
zlatnom bojom koja spaja donji deo vrata sa ramenom linijom.
Zadnja strana automobila naglašava široku stazu automobila sa napetim,
mišićavim izbočinama blatobrana. Ramena linija sužava se oko donjeg dela
zadnjeg prozora i približava se sredini poklopca prtjažnika. Zahvaljujući
dodatnim zlatnim elementima izgleda kao odvojeni modularni element zadnjeg
kraja.
Okrugla dvostruka zadnja svetla modela GT-R osmišljena su kao odvojeni
„lebdeći“ elementi sa tankim svetlosnim prstenovima, šuplji u sredini,
postavljeni tako da se spoje sa spoljašnjom bravom i srednjišnjim delom
prtljažnika. Veliko podesivo zadnje krilo postavljeno na dva nosača zaokružuje
kompletan izgled automobila. Jedinstveni
točkovi 21 x 10 inča napred i 21
x 10,5 inča pozadi ističe atletske linije automobila. Karoserija Liquid Kinetic
sive boje sa jedinstvenim Energetic Sigma zlatnim umetcima posebno osmišljenim
za ovaj slavljenički model.
Unutrašnjost Nissana GT-R50 by Italdesign odražava njegov moderan
karakter i pedigre vrhunskih performansi. Središnju konzolu, instrumentnu ploču
i obloge vrata krase karbonska vlakna različitih uzoraka, a sedišta su
presvučena crnom alkantarom i vrhunskom italijanskom kožom crne boje. Srednji
deo posebno izrađenog upravljača i njegovi krakovi izrađeni su od karbonskih
vlakana, dok je donji deo presvučen alkantarom.
Čiste performanse
Ispod novih linija karoserije krije se dokaz da Nissan GT-R50 by
Italdesign misli ozbiljno. Na osnovu Nissan iskustva u trkama serije GT3, Nismo
je ojačao ručno sastavljen 3,8- litra V6 motor VR38DETT na 720 KS I 780 Nm obrtnog
momenta. Dugačak je 4,78 metara, širok 1,99, a u visinu se proteže na 1,31
metar, dok je međuosovinsko rastojanje 2,78 metara.
Izmene na motoru uključuju optimizovane turbokompresore napravljene
prema specifikacijama serije GT3 i veće međuhladnjake, spojne šipke i ležajeve,
mlaznice sa visokim protokom klipa, nove profile bregaste osovine, optimizovane
sisteme paljenja, usisavanja i izduvnih gasova. Ojačan šestostepeni menjač sa
dvostrukim kvačilom smešten je na zadnjoj osovini i jači diferencijali i
pogonska vratila usmeravaju snagu na točkove.
Prilagođeno je i vešanje, opremljen kontinuirano prilagodljivim
sistemom amortizacije Bilstein DampTronic I. Brembove šestoroklipne prednje
kočnice i četvoroklipne zadnje kočnice za kočenje upotrebljavaju upečatljiva
jarko crvena klješta. Gume Michelin Pilot Super Sport dimenzija 255/35 R21 napred
i 285/30 R21 pozadi omogućuju prianjanje
kako bi se iskoristila snaga motora.
-Iako ne predstavlja novu generaciju modela GT-R, ovaj model je uzbudljiva proslava godišnjica koja na provokativan i kreativan način spaja jednu od Nissanovih najbojih konstrukcija i japanski dizajn sa italijanskom veštinom ručne proizvodnje automobila - rekao je Albaisa.
Komentari(0)