Nissan Leaf - Autonomnom vožnjom do 370 kilometara

Istraživački projekat sproveden nedavno u Velikoj Britaniji o najnovijim tehnologijama autonomnih vozila uspešno je završen vožnjom dužine oko 370 kilometara na putevima ove zemlje

    foto: NISSAN
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Projekat HumanDrive, zajednički su finansirali vlada Velike Britanije, kroz Centar za povezana i autonomna vozila (CCAV) i Innovate UK, i devet drugih partnera konzorcijuma. Ukupan paket finansiranja za ovaj projekat iznosio je 13,5 miliona funti. Istraživački projekat je uspešno kompletiran u dve oblasti istraživanja.

Jedna se odnosila na autonomno upravljanje na putevima Velike Britanije na destinaciji od 370 kilometara, Grand Drive, korišćenjem napredne tehnologije pozicioniranja, a druga na aktivnosti na test stazi gde je istraživana vožnja slična ljudskoj pomoću mašinskog učenja u cilju poboljšanja korisničkog iskustva.

Testna vozila su uključivala vozila Nissan LEAF opremljena GPS-om, radarom, LIDAR-om i tehnologijom kamera pomoću kojih se stvara percepcija sveta oko njih. Koristeći ovaj perceptivni svet, sistem može da donosi odluke o tome kako se kretati u odnosu na put i prepreke na koje nailazi tokom putovanja.

Grand Drive

Prva etapa projekta bio je Grand Drive od Cranfielda, Bedfordshire do Sunderlanda. Postignuće je vrhunac trideset meseci rada HumanDrive konzorcijuma, tima predvođenog Nissanovim inženjerima iz Velikoj Britanije, koji su radili u partnerstvu sa članovima konzorcijuma. Jedan od ključnih aspekata projekta bio je razvoj naprednog, autonomnog sistema upravljanja vozilom. Obezbeđivanje da budući napredni autonomni pogonski sistemi stvaraju udobno i prijatno iskustvo za kupce veoma je važno dok se krećemo ka povezanijoj i autonomnoj budućnosti.

Putovanje od oko 370 kilometara omogućava da se naučene lekcije primene u praksi u raznim scenarijima vožnje i za pregovore na nivou države o saobraćajnim trakama bez ili sa minimalnim oznakama, čvorištima, kružnim raskrsnicama i autoputevima. Aktivirana je autonomna tehnologija duž rute za promenu traka, zaustavljanje i pokretanje po potrebi.

Bob Bateman

-Projekat HumanDrive omogućio nam je da razvijemo autonomno vozilo koje se može upustiti u izazove koje donose britanski putevi, jedinstveni u ovom delu sveta, poput složenih kružnih tokova i brzih međumesnih deonica bez oznaka na putu, belih linija ili ivičnjaka - rekao je Bob Bateman, Projekt menadžer u Nissanovom tehničkom centru u Evropi.

Grand Drive je ostvaren u Velikoj Britaniji, zajedničkim radom članova konzorcijuma koji su istraživali na koji način autonomna vožnja može oponašati prirodni stil vožnje, poput vožnje čoveka.

HumanDrive i mašinsko učenje

Drugi deo projekta HumanDrive osvrnuo se na to kako mašinsko učenje kao deo tehnologija veštačke inteligencije može da doprinese poboljšanju korisničkog iskustva i udobnosti putnika u povezanim i autonomnim vozilima. Pilot vozila uspešno testirana na privatnim stazama, takođe uključuju sisteme veštačke inteligencije koje je razvio član konzorcijum Hitachi Europe Ltd, a koji omogućavaju primenu mašinskog učena u realnom vremenu. Skup podataka prethodno nađenih scenarija i rešenja u saobraćaju, moći će da se koristi za slične scenarije u budućnosti i trasiranje sigurne rute oko prepreke. Ove tehnologije su podvrgnute robusnom procesu testiranja i razvijene koristeći niz sadržaja, uključujući simulaciju, hardver u petlji, privatne testne staze.

Nadhim Zahawi

-Bezbedno kompletiranje najduže autonomne vožnje u Britaniji je neverovatno postignuće za Nissan i HumanDrive konzorcijum, kao i veliki korak ka uvođenju automobila bez vozača na britanske ulice. Ovaj projekat je sjajan primer kako automobilska industrija, sarađujući sa vladom, može unaprediti tehnologiju u korist mobilnosti ljudi, istovremeno pomažući u smanjenju emisija ugljenika - rekao je ministar poslovanja, Nadhim Zahawi.

George Freeman

-Velika Britanija brzo postaje lider u inteligentnim i automatizovanim tehnologijama upravljanja vozilima i saobraćajem, ogromnim globalnim sektorom koji će stvoriti hiljade radnih mesta. Naša budućnost mobilnosti, urbana strategija podržava saobraćajne inovacije za čistiji, zeleniji i pametniji saobraćaj, a Nissanov uspešan projekat HumanDrive uzbudljiv je primer kako bi mogla izgledati sledeća faza britanske saobraćajne revolucije - objasnio je ministar saobraćaja budućnosti, George Freeman.

HumanDrive je takođe prevazišao razvoj tehnologije autonomnih pogona. Istraživanje se takođe fokusiralo na unapređenje karakteristika elektronske sigurnosti u vozilima AD, razvijanje metodologija ispitivanja i sigurnosti za UK AD testiranje i istraživanje uticaja AD vozila na širi saobraćajni sistem.

HumanDrive i Nissan

Iako je za sada istraživački projekat vezan za Veliku Britaniju, lekcije naučene iz projekta HumanDrive doprineće budućim AD sistemima. Danas su novi modeli Nissan Juke, Leaf, Qashqai i X-Trail dostupni sa ProPILOT, tehnologijom Nissanove inteligentne mobilnosti i poboljšavaju kontrolu vozača pružajući pomoć u upravljanju, ubrzanju i kočenju. Deluje u jednoj traci na autoputevima, a optimizovan je za male brzine u saobraćajnim gužvama kao i za vožnje velikim brzinama. Oslobađajući vozača od nekih motoričkih elemenata vožnje, ProPILOT pomaže u smanjenju umora i stresa, istovremeno poboljšavajući sigurnost i povećavajući kontrolu i poverenje.

David Moss

-Vizija Nissanove inteligentne mobilnosti je da razvije tehnologije autonomnih pogona za upotrebu u svim našim automobilima u bilo kom delu sveta. Zahvaljujući ovom uspešnom istraživačkom projektu u Velikoj Britaniji, sada su otvorena vrata prema budućnosti koja je više autonomna, više električna i više povezana - kaže David Moss, viši potpredsednik za istraživanje i razvoj u Evropi, Nissan Europe.

Komentari(0)

sortiraj