Nissan Leaf - Autonomnom vožnjom do 370 kilometara
Istraživački projekat sproveden nedavno u Velikoj Britaniji o najnovijim tehnologijama autonomnih vozila uspešno je završen vožnjom dužine oko 370 kilometara na putevima ove zemlje
Projekat HumanDrive, zajednički su finansirali vlada Velike Britanije, kroz Centar za povezana i autonomna vozila (CCAV) i Innovate UK, i devet drugih partnera konzorcijuma. Ukupan paket finansiranja za ovaj projekat iznosio je 13,5 miliona funti. Istraživački projekat je uspešno kompletiran u dve oblasti istraživanja.
Jedna se odnosila na autonomno
upravljanje na putevima Velike Britanije na destinaciji od 370 kilometara,
Grand Drive, korišćenjem napredne tehnologije pozicioniranja, a druga na
aktivnosti na test stazi gde je istraživana vožnja slična ljudskoj pomoću
mašinskog učenja u cilju poboljšanja korisničkog iskustva.
Testna vozila su uključivala vozila
Nissan LEAF opremljena GPS-om, radarom, LIDAR-om i tehnologijom kamera pomoću
kojih se stvara percepcija sveta oko njih. Koristeći ovaj perceptivni svet,
sistem može da donosi odluke o tome kako se kretati u odnosu na put i prepreke
na koje nailazi tokom putovanja.
Grand Drive
Prva etapa projekta bio je Grand
Drive od Cranfielda, Bedfordshire do Sunderlanda. Postignuće je vrhunac
trideset meseci rada HumanDrive konzorcijuma, tima predvođenog Nissanovim
inženjerima iz Velikoj Britanije, koji su radili u partnerstvu sa članovima
konzorcijuma. Jedan od ključnih aspekata projekta bio je razvoj naprednog,
autonomnog sistema upravljanja vozilom. Obezbeđivanje da budući napredni
autonomni pogonski sistemi stvaraju udobno i prijatno iskustvo za kupce veoma
je važno dok se krećemo ka povezanijoj i autonomnoj budućnosti.
Putovanje od oko 370 kilometara
omogućava da se naučene lekcije primene u praksi u raznim scenarijima vožnje i
za pregovore na nivou države o saobraćajnim trakama bez ili sa minimalnim
oznakama, čvorištima, kružnim raskrsnicama i autoputevima. Aktivirana je
autonomna tehnologija duž rute za promenu traka, zaustavljanje i pokretanje po
potrebi.
Bob Bateman
-Projekat HumanDrive omogućio nam je
da razvijemo autonomno vozilo koje se može upustiti u izazove koje donose
britanski putevi, jedinstveni u ovom
delu sveta, poput složenih kružnih tokova i brzih međumesnih deonica bez oznaka
na putu, belih linija ili ivičnjaka - rekao je Bob Bateman, Projekt menadžer u
Nissanovom tehničkom centru u Evropi.
Grand Drive je ostvaren u Velikoj
Britaniji, zajedničkim radom članova konzorcijuma koji su istraživali na koji
način autonomna vožnja može oponašati prirodni stil vožnje, poput vožnje
čoveka.
HumanDrive i mašinsko učenje
Drugi deo projekta HumanDrive osvrnuo
se na to kako mašinsko učenje kao deo tehnologija veštačke inteligencije može
da doprinese poboljšanju korisničkog iskustva i udobnosti putnika u povezanim i
autonomnim vozilima. Pilot vozila uspešno testirana na privatnim stazama,
takođe uključuju sisteme veštačke inteligencije koje je razvio član konzorcijum
Hitachi Europe Ltd, a koji omogućavaju primenu mašinskog učena u realnom
vremenu. Skup podataka prethodno nađenih scenarija i rešenja u saobraćaju, moći
će da se koristi za slične scenarije u budućnosti i trasiranje sigurne rute oko
prepreke. Ove tehnologije su podvrgnute robusnom procesu testiranja i razvijene
koristeći niz sadržaja, uključujući simulaciju, hardver u petlji, privatne
testne staze.
Nadhim Zahawi
-Bezbedno kompletiranje najduže
autonomne vožnje u Britaniji je neverovatno postignuće za Nissan i HumanDrive
konzorcijum, kao i veliki korak ka uvođenju automobila bez vozača na
britanske ulice. Ovaj projekat je sjajan primer kako automobilska industrija,
sarađujući sa vladom, može unaprediti tehnologiju u korist mobilnosti
ljudi, istovremeno pomažući u smanjenju emisija ugljenika - rekao je ministar
poslovanja, Nadhim Zahawi.
George Freeman
-Velika Britanija brzo postaje lider
u inteligentnim i automatizovanim tehnologijama upravljanja vozilima i
saobraćajem, ogromnim globalnim sektorom koji će stvoriti hiljade radnih mesta.
Naša budućnost mobilnosti, urbana strategija podržava saobraćajne inovacije za
čistiji, zeleniji i pametniji saobraćaj, a Nissanov uspešan projekat HumanDrive uzbudljiv je primer
kako bi mogla izgledati sledeća faza britanske saobraćajne revolucije -
objasnio je ministar saobraćaja budućnosti, George Freeman.
HumanDrive je takođe prevazišao
razvoj tehnologije autonomnih pogona. Istraživanje se takođe fokusiralo na
unapređenje karakteristika elektronske sigurnosti u vozilima AD, razvijanje
metodologija ispitivanja i sigurnosti za UK AD testiranje i istraživanje
uticaja AD vozila na širi saobraćajni sistem.
HumanDrive i Nissan
Iako je za sada istraživački projekat
vezan za Veliku Britaniju, lekcije naučene iz projekta HumanDrive doprineće
budućim AD sistemima. Danas su novi modeli Nissan Juke, Leaf, Qashqai i X-Trail
dostupni sa ProPILOT, tehnologijom Nissanove inteligentne mobilnosti i
poboljšavaju kontrolu vozača pružajući pomoć u upravljanju, ubrzanju i kočenju.
Deluje u jednoj traci na autoputevima, a optimizovan je za male brzine u
saobraćajnim gužvama kao i za vožnje velikim brzinama. Oslobađajući vozača od
nekih motoričkih elemenata vožnje, ProPILOT pomaže u smanjenju umora i stresa,
istovremeno poboljšavajući sigurnost i povećavajući kontrolu i poverenje.
David Moss
-Vizija Nissanove inteligentne mobilnosti je da razvije tehnologije autonomnih pogona za upotrebu u svim našim automobilima u bilo kom delu sveta. Zahvaljujući ovom uspešnom istraživačkom projektu u Velikoj Britaniji, sada su otvorena vrata prema budućnosti koja je više autonomna, više električna i više povezana - kaže David Moss, viši potpredsednik za istraživanje i razvoj u Evropi, Nissan Europe.
Komentari(0)