Nissan najavljuje potpuno novi Qashqai
Treća generacija Nissanovog pionirskog crossovera priprema se za predstavljanje na proleće 2021. godine
Uveliko su u toku završe pripreme za predstavljanje treće generacije kompaktnog crossovera koji je promenio izgled evropskog tržišta automobila i iznedrio mnoge sledbenike – reč je o je Nissanu Qashqai. Prototipovi potpuno novog modela sakupljaju testirane kilometre na evropskim putevima sa ciljem da se kupcima ponudi upravo ono što očekuju od kompaktnog crossovera kada se pojavi u prodaji 2021. godine.
Potpuno novi Qashqai biće izrađen
uzimajući u obzir njegovu poziciju pionira i referentnog vozila u segmentu
crossovera srednje veličine u Evropi od 2007. U osnovi novog Qashqaia je nova
CMF-C platforma alijanse, oličenje naprednog inženjerstva, inovacija i
naprednih tehnologija. Trenutni Qashqai, koji se pojavio u prodaji 2014.
godine, prodat je u preko milion jedinica od svog predstavljanja.
Gianluca de Ficchy
-Novi Qashqai će promeniti ono što
kupci mogu očekivati od porodičnog automobila. Udobnost, sofisticiranost i
tehnologije biće preuzete iz viših kategorija automobila, dok će iskustvo
vožnje zadovoljiti kako vozače tako i njihove putnike. Uz Nissanovu smelu
tehnnologiju e-POWER, osećamo da će se kupci zaljubiti u električni pogonski
sklop, bez zabrinutosti za domet - rekao je Gianluca de Ficchy, predsednik
regiona Nissan Afrika, Srednji istok, Indija, Evropa i Okeanija (AMIEO).
Za ovu novu verziju, Nissan je
zadržao osnovne principe koji su pokretali koncept, dizajn i razvoj dve
prethodne generacije Qashqaia - elegantan dizajn, poboljšani materijali i
efikasan pogonski sklop u kombinaciji sa poboljšanim kvalitetom i iskustvom
vožnje karakterističnim za viši segment. Novi Qashqai će ponovo podići lestvicu
u segmentu crossovera i kupci će uživati u tim atributima. Kao i za njegove
prethodnike, dizajn novog Qashqaia vodio je tim u Nissan Design Europe sa
sedištem u centralnom Londonu (VB), dok je njegov inženjering vodio Nissan
Technical Centre Europe smešten u Cranfieldu, Bedfordshire (VB).
CMF-C platforma
Novi Qashqai je prvi novi model u
Evropi koji koristi CMF-C platformu koja predstavlja najsavremeniju
automobilsku strukturu i tehnološku arhitekturu. Ključno za inženjerski koncept
bilo je zadržavanje proporcija trenutnog Qashqaia koje su “baš kako treba” i
ključ njegovog uspeh, što podrazumeva da se udobno kreće urbanim putevima i
uklapa u parking mesta u gradu, a istovremeno pruža odličan unutrašnji prostor.
Što se tiče konstrukcije, gola
karoserija koristi lakši materijal, kao i napredne tehnike utiskivanja i
zavarivanja za povećanje čvrstoće, ali i smanjenje težine. Po prvi put sada,
zadnja vrata hečbeka na Qashqaiu su napravljena od kompozitnog materijala, što
omogućava uštedu od 2,6 kilograma. Primena Nissanovog čelika izuzetno visoke
čvrstoće (UHSS) porasla je za 50% u strukturi novog Qashqaia. UHSS materijali
osiguravaju najveću moguću zateznu čvrstoću u strukturi karoserije tamo gde ja
potrebna, na primer, deo strukture sudara, ali bez značajnog uticaja po pitanju
težine. Tradicionalno, materijali veće zatezne čvrstoće stvaraju probleme kod
zavarivanja ili spajanja sa drugim delovima strukture.
Na goloj karoserijom Qashqaia
korišćeno je strukturno vezivanje za formiranje ojačanja i veza visoke čvrstoće
gde se A-, B- i C-stubovi spajaju sa krovom i podnom pločom. Prednja i zadnja
vrata, prednji blatobrani i poklopac motora, sada su napravljeni od
aluminijuma, što pruža uštedu od preko 21 kilogram u odnosu na karoseriju
odlazećeg Qashqaia. Osnovna struktura - “kičma” - platforme CMF-C preuređena je
u homogeniji oblik, u cilju boljeg prenosa udara kroz strukturu. Efekat ovoga
je da struktura efikasnije apsorbuje energiju u zonama gužvanja, smanjujući
potencijalno opterećenje koje se prenosi na putnike u slučaju nesreće.
Zahvaljujući naprednim tehnikama
proizvodnje, gola karoserija je lakša za 60 kg i 41% čvršća u odnosu na
odlazeći model. Ovo pruža sofisticiranost, udobnost vožnje i odziv
karakterističan za viši segment, plus izuzetnu sigurnost u slučaju nesreće, kao
i povećanu korist od ukupne efikasnosti automobila.
Novi dizajn sistema vešanja i upravljanja
Novi Qashqai će i dalje nastaviti da
pruža zadovoljavajuće iskustvo vožnje, u skladu sa svojom reputacijom
sofisticiranog i svestranog automobila, a osim toga, prijatnog za vožnju
krivudavim putevima. Novu CMF-C platformu odlikuje torziona krutost vozila iz
višeg segmenta koja omogućava da vešanje ostaje tačno locirano, što obezbeđuje
pozitivne i samopouzdane odzive upravljačkim ulazima i solidniji osećaj u vožnji
neravnim putevima. Zahvaljujući CMF-C platformi, novi Qashqai koristi
nadograđene Macpherson podupirače postavljene napred i pozadi. Qashqai sa
pogonom na dva točka i točkovima do 19 inča za zadnje vešanje koristi torzionu
gredu. Za točkove od 20 inča i verzije sa pogonom na sva četiri točka, biće
opremljen naprednim multi-link vešanjem.
Instalacija torzione grede pruža
poboljšanu apsorpciju udaraca i suzbijanje buke na putu što rezultira mirnom i
tihom vožnjom na svim podlogama puta. Ključ njenih proširenih mogućnosti je
postavljanje opruge i prigušivača vertikalno. Ovo omogućava da opruga i
prigušivač rade u svom optimalnom rasponu, maksimizujući efikasnost za
kontrolisaniji odgovor na neravnine i udarce na putu i minimiziranje odskakanja
za mirnu, staloženu vožnju, uz održavanje odličnih voznih performansi prilikom
promene smera kretanja. Napredna multi-link konfiguracija zadnjeg vešanja pruža
najbolji balans u segmentu između udobnosti vožnje i dinamičnog odziva.
Montiranje na podkonstrukciju pomoću čaura doprinosi smanjuju buku i vibracija
koje se prenose sa puta. Postavka servo upravljača je nadograđena, nudeći
poboljšan odziv, bolji osećaj oko središnjeg dela i smanjeno trenje.
David Moss
-Naš inženjerski tim postavio je
referencu za kompaktne hečbekove C-segmenta, kao i direktna konkurentska vozila
i kroz hiljade kilometara testiranja na putevima i ispitnim objektima širom
Evrope, postigao balans između vožnje i upravljanja, što zadovoljstvo vožnje
stavlja u središte iskustva - kaže David Moss, viši potpredsednik istraživanja
i razvoja za region Afrika, Srednji Istok, Indija, Evropa i Okeanija (AMIEO).
Inovativnost radi efikasnosti
Novi Qashqai se uklapa u širu
Nissanovu strategiju elektrifikacije i kupcima će ponuditi dva pogonska rešenja
– fleksibilan i efikasan 1.3-litarski benzinski motor sa blagom hibridnom
tehnologijom i Nissanov inovativni sistem e-POWER koji sadrži motor na
električni pogon koji će u Qashqai doneti uzbudljiv osećaj trenutnog i
linearnog ubrzanja EV, bez zabrinutosti za domet. Sa torziono krućom strukturom
gole karoserije, težnja za optimalnom efikasnošću u novom Qashqaiu u središtu
je čitavog razvojnog procesa. Ovaj napor se proširuje i na upotrebe
fleksibilnog 1.3-litarskog benzinskog motora koji će biti dostupan u dva nivoa
snage, a obe kombinuju odzivne karakteristike sa štedljivošću i malim
emisijama.
Dva dodatna primera koliki put su
prešli Nissanovi inženjeri kako bi se optimizovala efikasnost novog Qashqaia su
ravan pod koji osigurava najbolji mogući protok vazduha ispod automobila, i
takođe aktivni zatvarač rešetke koji ostaje zatvoren kako bi se osiguralo da
vazduh prolazi što češće oko prednjeg dela automobila. Otvara se samo kada
potrebe za hlađenjem motora to zahtevaju, omogućavajući dodatnom vazduhu da uđe
u radijatore radi hlađenja.
Prednji izgled automobila takođe
generiše vazdušnu zavesu koja usmerava strujanje vazduha okolo kako bi se
smanjio otpor generisan od strane prednjih točkova. Benzinski agregat
1.3-litarski je u velikoj meri modifikovan tako da uključuje blagi hibridni
sistem. 12v sistem inkorporira odvojenu litijumsku bateriju postavljenu ispod
poda i generatora za prikupljanje energije kočenja. Ovo omogućava sistemima
motora da rade na prikupljenoj energiji, produžavajući trajanje funkcije
stop/start što smanjuje ukupne emisije CO2 motora. Pored toga, omogućava
kretanje vozila bez korišćenja snage motora i pruža obrtni moment pri ubrzanju.
e-POWER
Novi Qashqai će predstavljati
najbolje od Nissanovog inovativnog duha, koji nazivamo Nissanova inteligentna
mobilnost. Doneće prvo uvođenje Nissanovog inovativnog pogonskog sistema ePOWER
u Evropu. Jedinstvena Nissanova inovacija, sistem e-POWER nudi potpuno
električni motorni pogon, što znači da točkove u potpunosti pokreće elektro
motor. e-POWER sadrži visokonaponsku bateriju i pogonski sklop koji integriše
benzinski motor, generator snage, inverter i motor.
U konvencionalnim hibridnim sistemima
točkove pokreće elektro motor i benzinski motor. Međutim, u sistemu e-POWER,
benzinski motor nije povezan sa točkovima. On samo puni bateriju. I za razliku
od potpuno električnog pogona, snaga nastaje i u motoru, a ne samo u bateriji.
Ključna razlika u poređenju sa drugim konvencionalnim hibridima je ta što
električni motor zadržava veličinu koja se obično nalazi u potpuno EV i pruža
trenutni odziv na ubrzanje toliko popularno među kupcima EV. Generator
električne energije održava napunjenost baterije, ali takođe može da obezbedi
električnu energiju direktno motoru radi dodatne snage. Motor radi na
optimalnom broju obrtaja, obezbeđuje maksimalnu efikasnost potrošnje goriva,
izuzetno je tih i donosi uglađenije ubrzanje.
Kupcima, e-POWER donosi onaj
prepoznatljiv osećaj trenutnog i linearnog ubrzanja, pružajući zabavno iskustvo
vožnje, bez zabrinutosti za domet. Ovo je savršen prelazak na vožnju sa
električnim pogonom posebno za vozače koji prevaljuju veliku kilometražu. Oni
će uživati u kombinaciji udobnosti i sofisticiranosti, kao i ekološkoj
efikasnost automobila.
-Napredne i efikasne opcije pogonskog
sklopa predstavljaju Nissanov inovativni duh – ništa više od sistema e-POWER.
On donosi sve prednosti pogonskog sklopa EV bez kompromisa. Kada govorimo o
Nissanovoj inteligentnoj mobilnosti, ePOWER je savršen primer - rekao je David
Moss.
Poboljšan sistem za pomoć u vožnji ProPILOT
Novi Qashqai biće opremljen sledećom
generacijom ProPILOT pomoći u vožnji, koji donosi veću podršku vozaču u široj
lepezi okolnosti. Nazvan ProPILOT sa Navi-linkom, sistem je dizajniran da
smanji umor i stres tokom vožnje, a istovremeno jednostavan je za upotrebu. ProPILOT
sa Navi-linkom je u stanju da ubrza i koči vozilo unutar jedne trake na
autoputu. Sistem može da ubrza vozilo do podešene brzine i koči do 0 km/h u
gustom stani-kreni saobraćaju. Sistem može automatski da pokrene vozilo ako je
mirovalo manje od tri sekunde, a saobraćaj ponovo krenuo. Sistem upravljanja i
kamera neprestano usklađuje položaj vozila, pomažući automobilu da ostane
centriran unutar vozne trake uz zadržavanje unapred određene brzine, ali sa
mogućnošću prilagođavanja i održavanja bezbednosne udaljenosti od automobila
ispred.
Na potpuno novom Nissanu Qashqai,
ažuriran sistem je sada u stanju da prilagodi brzinu automobila u skladu sa
dodatnim spoljnim okolnostima. Kada automobil uđe u zonu ograničene brzine na
autoputu, sistem prepoznaje saobraćajne znake i uzima u obzir podatke o
ograničenju brzine navigacionog sistema da uspori Qashqai na odgovarajuću
brzinu, što znači da vozač ne mora ručno podešavati brzinu tempomata. Sistem
može takođe da koristi podatke iz navigacionog sistema za podešavanje brzine
prilikom približavanja krivinama ili izlaznim rampama užeg radijusa. Pored
toga, ProPILOT sa Navi-linkom sada može da komunicira sa radarima za mrtve
uglove Qashqaia kako bi pomogao korekcijom ulaznih podataka za upravljanje da
se spreči manevar promene vozne trake ako se u zoni mrtvog ugla nalazi vozilo.
Ostale nadogradnje uključuju
upozorenje “zaštite bočnih strana” u gradskim uslovima vožnje, koje upozorava
vozača na rizik od kontakta sa objektima sa bočne strane vozila, obično
prilikom skretanja na parking mesto supermarketa. Novi Qashqai može takođe da
interveniše kako bi sprečio sudar izlazeći iz parking prostora zahvaljujući
nadogradnji postojećeg upozorenja za otkrivanje pokretnih objekata,
aktiviranjem kočnice za zaustavljanje automobila ako se u blizini otkrije
pokretna prepreka. ProPILOT sa Navi-linkom biće dostupan od srednjeg nivoa
verzije N-Connecta da bi se omogućilo većini vozača Qashqaia da uživaju u
jedinstvenoj naprednoj tehnologiji koja odražava Nissanovo obećanje “inovacija
i uzbuđenje za sve”.
Marco Fioravanti
-ProPILOT je jedna od najcenjenijih
inovacija na trenutnom vozilu Qashqai. Kupcima se sviđa kako neprimetno
podržava vozača u održavanju glatke, precizne i sigurne vožnje, posebno u
saobraćajnim gužvama, noću ili po lošem vremenu. Uzbuđeni smo što ćemo podići
taj osećaj udobnosti i samopouzdanja zahvaljujući sjajnim dodatnim funkcijama
sistema ProPILOT sa Navi-linkom na predstojećem Qashqaiu - rekao je Marco
Fioravanti, potpredsednik planiranja proizvoda, u Nissanu Europe.
Inteligentna LED prednja svetla
Trenutni Qashqai od njegovog
lansiranja 2014. godine opremljen je LED svetlima viših razreda, a u vrhunskoj
verziji Tekna, ona se rotiraju da prate put kao odgovor na angažovanje
upravljača, zahvaljujući moćnim projektorima koji pružaju snažan, ujednačen
svetlosni snop. Za novi Qashqai, Nissanovi inženjeri su razvili naredni sistem
prednjih svetala koji prilagođava oblik svetlosnog snopa prema uslovima na putu
i ostalim učesnicima u saobraćaju. Svetlosni snop je podeljen na 12
pojedinačnih elemenata koji se selektivno deaktiviraju prilikom otkrivanja
vozila koje dolazi. Zahvaljujući ovoj inovaciji, može da projektuje jasniji
svetlosni snop dalje i šire, a oblik se efektivno menja, tako da vozači u nadolazećim
vozilima neće biti zaslepljeni.
-Polazna tačka za dizajn i razvoj
potpuno novog Qashqaia bila je duboka analiza odnosa koje smo imali sa svim
našim kupcima Qashqaia tokom poslednjih 13 godina. To nam je omogućilo da
razumemo njihove potrebe i posebno ono što cene u crossoveru koji svakodnevno
koriste i na koga se oslanjaju,” rekao je Marco Fioravanti.
Qashqai - pionir crossovera
Godine 2007., kada je predstavljen
Qashqai, na putevima nije bilo ničeg poput njega. Njegov položaj za vožnju bio
je malo viši, što je omogućavalo bolji pogled na put, ali njegov ukupan utisak
bio je isti kao i njegovi hečbek modeli iz C-segmenta. Njegove opcije
benzinskih i dizel motora bile su štedljive i efikasne, a postojala je verzija
sa pogonom na sva četiri točka za one kupce kojima je bila potrebna dodatna
vuča u izazovnim uslovima. Ukratko, ponudio je odličan balans između kompaktnih
dimenzija hečbeka, sa osećajem robusnosti i povišenog položaja koji pruža
tradicionalni pogon na sva četiri točka, bez gubitka po pitanju veličine,
težine ili efikasnosti. Na taj način, doneo je najbolje iz oba sveta pomeranjem
granica za SUV vozila.
Predviđanje prodaje novog vozila koji
nije bio direktna zamena postojećeg modela i za koji nije bilo direktnih konkurenata
bio je izazov. Sve u svemu, procene interne prodaje iznosile su oko 100. 000
jedinica godišnje u Evropi. Procene nisu odgovarale realnosti. Za nekoliko
meseci, uvedena je dodatna smena u Nissanovoj fabrici u Sunderlandu u Velikoj
Britaniji kako bi se zadovoljila potražnja. Njegova prodaja nastavila je da
raste iz godine u godinu – a njegova privlačnost je uvećana kada je Qashqai+2
lansiran 2008. godine sa dodatnim sklopivim trećim redom sedišta u veći
prtljažnik zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju.
Revolucija u spoljašnjem izgledu
desila se 2010. godine, posebno kada je u pitanju prednja strana, što je
uzrokovalo da većina kupaca Qashqaia dođe iz gornjih segmenata. Do trenutka
kada ga je 2014. zamenila druga generacija Qashqai, 17 direktnih konkurenata
sledilo je Nissan na tržištu sa svojim sopstvenim crossoverima. Uprkos dolasku
mnogih evropskih konkurenata, prva generacija Qashqaia prodavala se u proseku
više od 200.000 jedinica godišnje tokom svog životnog veka. Druga generacija
Qashqaia krenula je u prodaju u Evropi 2014. godine, sa upečatljivijim dizajnom
i efikasnijim motorima, više sofisticiranosti i pogodnijom tehnologijom. Druga
generacija Qashqaia oborila je britanski rekord kao najbrže proizvedeno vozilo
u Velikoj Britaniji koje je dostiglo granicu od 500 000 proizvedenih jedinica.
Do danas u Evropi je proizvedeno preko tri miliona jedinica Qashqaia, a širom
sveta preko pet miliona.
Sada postoji 26 direktnih konkurenata
trenutnom Qashqaiu. Tamo gde je Qashqai bio pionir ove automobilske formule,
sada je segment sam po sebi - segment koji nastavlja da raste godišnje. Kada se
pojavi 2021. godine, potpuno novi Qashqai će ponovo podići lestvicu i postaviti
standard u segmentu upečatljivim dizajnom, udobnošću, sofisticiranošću,
efikasnošću i odgovarajućom tehnologijom.
-Zahvaljujući nenanadmašnom iskustvu, stručnosti i odnosima sa kupcima koje smo stvorili od uvođenja prvog Qashqaia, Nissan je u jedinstvenoj poziciji da ojača naš status omiljenog evropskog proizvođača crossovera sa potpuno novim Qashqaiem. Nastao je kako bi podigao iskustvo vožnje i vlasništva naših kupaca kroz elegantan i dinamičan dizajn, inovativnu i korisnu tehnologiju, istovremeno pružajući izvanrednu efikasnost - objasnio je Marco Fioravanti.
Komentari(0)