Nissan Qashqai najbolji automobil godine u klasi malih terenaca
Evropski program procene novih automobila (Euro NCAP) krunisao je novi Nissan Qashqai titulom najboljeg automobila godine 2021. u klasi malih terenaca
Samo mesec dana nakon što mu je dodelio maksimalnih pet zvezica na testiranjima bezbednosti, Evropski program procene novih automobila (Euro NCAP) krunisao je novi Nissan Qashqai titulom najboljeg automobila godine 2021. u klasi malih terenaca. Euro NCAP svake godine objavljuje popis vozila koja su ostvarila najbolji rezultat u svojoj klasi i njihov plasman u odnosu na konkurenciju. Nagrada se dodjeljuje na temelju ukupne ocene u sledećim kategorijama - zaštita odraslih putnika, zaštita dece, sistemi prepoznavanja pešaka i aktivni bezbednosni sistemi. Najbolji automobil u klasi biraju se na osnovu ponderisanog broja ostvarenih rezultata u tim kategorijama.
Euro NCAP dodielio je novom Qashqaiju 91 % za
zaštitu odraslih putnika i dece, što ga postavlja u sam vrh njegove klase. Ovaj
uspeh duguje naprednoj, čvršćoj šasiji CMF-C koja je na ključnim mestima
ojačana upotrebom ultrasnažnog čelika kako bi se postigla veća krutost i
ublažila sila udarca pri sudaru, pre nego što stigne do sigurnosne ćelije
putničkog prostora.
Dodavanjem središnjeg vazdušnog jastuka, prvi put u
Nissanu za evropsko tržište, kako bi se sprečio sudar glavama između vozača i
suvozača u slučaju bočnog sudara, Qashqai je osvojio maksimalnih 16 bodova u
testu bočnog sudara. Gotovo maksimalnu ocenu, 23,8 od mogućih 24, ostvario je
za zaštitu dece, a maksimalnih 12 bodova osvojio je za proveru ispravnog
postavljanja dečjeg sedišta.
Rezultat 70% za
zaštitu ugroženih učesnika u saobraćaju
Qashqai je ostvario rezultat od 70 % na
testiranjima sigurnosti za bicikliste i pešake. Nissan Qashqai opremljen je sa
nekoliko aktivnih bezbednosnih karakteristika, među kojima i Inteligentnim sistemom
kočenja u nuždi koji upozorava vozača i automatski koči ako prepozna opasnost
od sudara sa drugim vozilom, pešakom ili biciklistom. Ovi su sistemi deo
serijske opreme u svim nivoima opreme novog Qashqaija, a ne samo u onim
najvišim.
Bezbednosni
sistemi
Euro NCAP daje prioritet sprečavanju nesreća te
nagrađuje one tehnologije koje vozačima pomažu da izbegnu sudar. Zahvaljujući
tehnologijama Nissanove inteligentne mobilnosti, Qashqai je i ovde ostvario
visoku ocenu od 95 %. Opremljen je sveobuhvatnim paketom naprednih tehnologija.
Prvi je Nissan u Evropi opremljen head-up ekranom, koji vozaču omogućava proveru
brzine, uputstva navigacionog sistema i aktuelnog ograničenja brzine bez
skretanja pogleda sa puta.
Inteligentna svetla koja prilagođavaju oblik
svetlosnog snopa kako bi sprečila zasljepljivanje nadolazećih vozača su još
jedan primer Qashqaijeve tehnologije koja povećava bezbednost. Opremljen je i sistemom
za nadzor mrtvog ugla koji prepoznaje vozila van vozačevog vidnog polja u susednoj
traci i preuzima upravljanje kako bi vratio Qashqai u kolovoznu traku i izbegao
opasnost. Upozorenje na nadolazeći saobračaj pozadi takođe pomaže da spreči
sudar pri izlasku sa parking mesta. Novi Qashqai je konstruisan na Alijansinoj
platformi CMF-C, izrađenoj od naprednih materijala i uporabom novih tehnika
proizvodnje, koji je čine krućom, a pritom je sama konstrukcija 60 kilograma
lakša od prethodne.
David Moss
David Moss, viši potpredsednik sektora, regionalni sektor
za istraživanje i razvoj pri Nissanovom tehničkom centru za Evropu, izjavio je:
-Pri razvoju novog Qashqaija razmatrali smo kako tehnologija može pomoći vozaču
u situacijama kad je jako opterećen. Pomoć se odvija u fazama. Prvi je korak
informisanje, zatim upozorenje, a na kraju i intervencija u slučaju da vozač ne
preuzme odgovarajuće korake.
-Upotreba naprednih materijala, uključujući čelika
visoke čvrstoće, za izradu karoserije vozila te pasivnih i aktivnih Nissanovih
tehnologija inteligentne mobilnosti, vozačima možemo pružiti uglađene i okretne
vozne karakteristike i vrhunsku zaštitu u svakom pogledu. Zaista smo ponosni na
ovaj vrhunski rezultat - kaže David Moss.
Euro NCAP provodi nezavisna testiranja vozila još od 1997. godine, a većinu novih vozila testira na temelju kriterijuma koje neprestano poboljšava. Osim stvarne izdržljivosti vozila u različitim simulacijama sudara, organizacija takođe testira i vrednuje tehnologije za izbegavanje sudara.
Komentari(0)