Nissan Qashqai - Pionirsko nasleđe
Preko tri miliona primeraka Qashqaia prodato je na evropskom tržištu, a pet miliona širom sveta. Kada je 2007. godine predstavljen, na putevima se nije moglo videti ništa slično
Njegov položaj za vožnju bio je blago povišen, što je omogućavalo bolji pogled na put, a uz to su zadržane dimenzije kompaktnih automobila C segmenta. Qashqai je u početku bio dostupan sa štedljivim i efikasnim benzinskim i dizel motorima, a kupci su mogli odabrati i verziju sa pogonom na sve točkove za još bolje prianjanje u zahtevnim situacijama. Ukratko, ovaj model je bio savršen spoj kompaktnih dimenzija, robusnosti i povišenog položaja koji je omogućio pogon na sve točkove, bez kompromisa u pogledu dimenzija, mase ili efikasnosti. Na taj način, ponudio je najbolje od oba sveta i uklonio prepreke koje nosi vlasništvo SUV vozila.
Predvideti prodaju novog vozila koje nije bilo
direktna zamena postojećeg modela i koje je jedinstveno na tržištu bio je
poseban izazov. Sve u svemu, interna procena prodaje iznosila je oko 100 000
primeraka godišnje na evropskom tržištu. Procena nije odgovarala realnosti. Da
bi se zadovoljila rastuća potražnja, u roku od nekoliko meseci uvedena je
dodatna smena na proizvodnoj liniji u Nissanovoj fabrici u Sunderlandu u
Velikoj Britaniji.
Prodaja je rasla iz godine u godinu, a model je postao
još popularniji kada je 2008. godine predstavljen Qashqai+2. Zahvaljujući većem
međuosovinskom rastojanju, Qashqai+2 je imao preklopiv treći red sedišta koji
je bio ugrađen u prošireni prtljažnik. Spoljašnji izgled je obnovljen 2010.
godine, pri čemu je posebna pažnja posvećena prednjem delu koji je trebao
privući kupce vozila iz viših segmenta. Kada je 2014. godine predstavljena
druga generacija Qashqaia, na tržištu je već bilo prisutno 17 direktnih
konkurenata crossovera.
Uprkos sve brojnijoj evropskoj konkurenciji, prva
generacija Qashqaia prodavala se u više od 200 000 primeraka godišnje. Druga
generacija Qashqaia krenula je u prodaju na evropsko tržište 2014. godine. Osim
upečatljivog dizajna, nudila je efikasne motore, veću uglađenost i praktičnu
tehnologiju. Druga generacija Qashqaia oborila je rekord u prodaji u Velikoj
Britaniji gde je u kratkom roku proizvedeno 500 000 jedinica.
Do danas u Evropi je prodato preko tri miliona
primeraka Qashqaia, a širom sveta preko pet miliona. Sada postoji 26 direktnih
konkurenata aktuelnom Qashqaiu. Tamo gde je Qashqai bio pionir ove automobilske
formule, to je sada segment sam po sebi – segment koji nastavlja da raste svake
godine. Kada stigne ovog leta, potpuno novi Qashqai svojom upečatljivim
dizajnom, udobnošću, sofisticiranišću, efikasnošću i praktičnom tehnologijom
ponovo će podići lestvicu i postaviti nove standarde u segmentu.
-Kada pogledam istoriju vozila Qashqai od 2007. godine, on pokazuje najbolje od Nissana. Imamo tradiciju da krenemo u svom smeru, budemo inovativna i izazovna zajednica. Malo koji brend može reći da je izumeo novi segment u automobilskoj industriji, ali to je izjava koju ponosno dajemo. Sa milionima zadovoljnih kupaca i sada većim brojem konkurenata koji nas slede, mi i dalje predstavljamo merilo za razumevanje nezadovoljenih potreba evropskih kupaca automobila. Treća generacija Qashqaia ojačaće našu lidersku poziciju u dizajnu, tehnologiji i efikasnim performansama crossover, upravo ono što naši kupci traže - rekao je Jordi Vila, potpredsednik odeljenja za marketing i prodaju u Nissan Automotive Europe.
Komentari(0)