Nissan - Redizajnirani logotip, nova oznaka identiteta
Nakon nebrojeno mnogo skica i nekoliko demonstracionih modela, kao rezultat je dobijen logotip sa utiskom dvodimenzionalnosti
Sada smo povezaniji više nego ikada pre. Tokom svog odrastanja ljudi imaju pristup znanju i mogućnost za interakciju koje nudi internet. Naši životi su digitalni onoliko koliko i fizički. Stoga, snažni brendovi moraju da imaju efikasne dodirne tačke u obe sfere. Poslednjih 20 godina, Nissan-ov na široko poznati logotip je predstavljao ne samo znak na Nissan vozilima, već i još mnogo toga. Služio je kao oznaka identiteta, vizit-karta, pozdrav rukovanjem i prvi susret kupaca sa uzbuđenjem koje donosi vožnja Nissan vozila.
Veran ideji osnivača
Decenijama je Nissan-ov logotip ostao veran ideji svog osnivača
Jošisukea Aikave - „Shisei tenjitsu o tsuranuku“, koja u njegovoj
interpretaciji glasi: „Ako imate čvrstu veru, ona može da probije čak i sunce.“
Dok ovu suštinu održava živom, Nissan-ova nova „vizit-karta“ odražava značajne
promene u društvu koje su nastupile u poslednje dve decenije. Ona predstavlja
reimaginaciju kultnog logotipa brenda Nissan za novo doba. Nissan-ov novi
logotip oživljava dok se okreće prema budućnosti dok istovremeno ponosno ostaje
povezan sa svojim bogatim nasleđem i tradicijom inovacija. Naziv kompanije
ostaje u središtu logotipa, i saopštava odmah prepoznatljiv brend koji evocira
uspomene na prošle vekove i sećanja, dok istovremeno prenosi ideju o evoluciji.
Postupak izrade dizajna
Ovo putovanje je počelo u leto 2017. godine, kada je Alfonso Albaisa,
viši potpredsednik Nissan-a za globalni dizajn, počeo da razmatra potencijalne
promene Nissan-ovog logotipa i identiteta brenda. Formirao je dizajnerski tim
na čelu sa Cutomuom Macuom, zamenikom generalnog direktora Nissanovog odeljenja
za napredni dizajn, kako bi razmotrio sve moguće izmene, od suptilne evolucije
do potpunog redizajna. Albaisa je ponudio ključne reči „tanak, lagan i
fleksibilan“ i poslao Matsua i njegov tim na dalje putovanje.
Alfonso Albaisa
-Inspiraciju smo crpili iz otkrića ostvarenih u oblasti nauke,
tehnologije i povezivanja, odnosno načina na koji su ova otkrića donela
fundamentalne promene za naše kupce. Kao što možete da zamislite, vizija o
digitalizaciji je počela da nam se mota po glavi - rekao je Albaisa.
Tokom sledeće dve godine, tim je je skicirao i pripremio nekoliko iteracija, uvek imajući u vidu reči Aikavine direktive: „budite strastveni, budite inovativni, postavljajte izazove“. Tim je morao da razmotri nekoliko varijabli, uključujući odluku donetu u ranoj fazi da se logotip osvetli na predstojećim potpuno električnim modelima. To je pred tim stavilo različite izazove u tehničkom smislu, to jest, kako odrediti debljine obrisa logotipa kako bi isti ostavljao svež utisak kada je upaljen, i naravno poštovanje državnih propisa o osvetljenim elementima na automobilima. Logotip je takođe trebalo da ostavi snažan utisak i kada nije osvetljen, na primer kada se pojavi u digitalnoj verziji ili na papiru. Bez obzira na sredstvo, ovaj novi logotip je nedvosmisleno morao da predstavlja Nissan, i to tako da ostavi značajan utisak.
Logotip sa utiskom
dvodimenzionalnosti
Nakon nebrojeno mnogo skica i nekoliko demonstracionih modela, kao
rezultat je dobijen logotip sa utiskom dvodimenzionalnosti. S obzirom na to da
izgleda više kao dizajnersko nego proizvodno rešenje, poseduje fleksibilnost
potrebnu da bi postojao u različitim svetovima. Postupak je započet u 3-D
okruženju, a zatim je razvijen u 2-D okruženju - prvo je izrađena osvetljena
oznaka brenda, pri čemu je osvetljena površina izvučena u prvi plan kako bi
predstavljala brend u 2-D formatu.
Opšti rezultat redizajna je tranzicija sa industrijskog izgleda,
jasnih, oštrih ivica na rafinirani, prepoznatljivi izgled prilagođen digitalnom
svetu. On upućuje na evoluciju Nissan-a, od tradicionalnog proizvođača vozila
ka pružaocu mobilnosti i usluga.
Novi Nissan-ov logotip prenosi vodeću poruku, prenetu iz prethodnih
iteracija: Ako ste čvrsti i odlučni u svojoj veri, ona može da probije čak i
sunce. U kompaniji Nissan, ta čvrsta vera u snagu dostignuća se nikada nije
pokolebala i može se videti u pionirskim naporima u oblasti elektrifikacije,
pomoći u vožnji i digitalnoj povezanosti. Nissan-ov logotip treba da prenese
sve ove poruke već na prvi pogled, kako bi pokazao posvećenost kupcima,
zaposlenima i društvu.
Obraćanje kupcima pojavom koja
ostavlja utisak
Novi logotip će početi da se pojavljuje krajem ovog meseca, kako u
digitalnom tako i u fizičkom formatu. Nissan-ova električna vozila će imati
ekskluzivni osvetljeni logotip sa 20 LED svetiljki (što odgovara broju godina
od poslednjeg redizajna logotipa), upadljivi vizuelni podsetnik da Nissan vozi
u pravcu eliktrifikovane budućnosti. Nakon toga će uslediti novi logotip koji
će biti uveden na svim medijumima, od memoranduma i oznaka distributera do
društvenih mreža i digitalnog marketinga.
Jedna od četiri iteracije će omogućiti novom logotipu da se na
fleksibilan način prilagodi različitim vidovima komunikacije. Važno je
napomenuti da će logotip u određenim digitalnim i video aplikacijama zapravo
„oživeti“ jer se pomera i pulsira nasuprot različitim pozadinama, čime se
logotipu omogućava da odrazi današnje okruženje koje se stalno menja i daje mu
se fleksibilnost potrebna da ostane uzbudljiv, relevantan i intrigantan.
Nedavno predstavljeni Nissan Ariya, prvi električni SUV model vozila
ovog brenda, predstavlja prvi automobil koji je ukrašen novim logotipom. Kao
nova ikona Nissan-ove inteligentne mobilnosti, dizajnirana tako da u potpunosti
utelovljuje tri stupa, Inteligentnu vožnju, Inteligentnu snagu i Inteligentnu
integraciju, Ariya ne samo da se uklapa, već ima i ključni uticaj na izradu
logotipa.
-Nissan Ariya je naše najnovije električno vozilo, maksimalno
opremljeno naprednom tehnologijom - rekao je Albaisa. - To je savršena
platforma za ovaj novi logotip.
Dodatna vozila će nositi novi logotip u narednim godinama kako se bude razvijalo ovo novo poglavlje u Nissan-ovoj istoriji.
Komentari(0)