Nissan - Revolucionarna tehnologija e-4ORCE
Nova tehnologija električnih vozila za upravljanje na svim točkovima poboljšava performanse upravljanja, kočenja, skretanja i podiže samopouzdanje za svakodnevnu vožnju
Otkako je pre deset godina Nissan predstavio LEAF, prvo električno vozilo serijske proizvodnje, proizvođači električnih vozila sve su više okrenuti snažnim performansama. Kombinacija električnog motora i paketa baterija donosi ubrzanje i obrtnog momenta koji je nekad bio rezervisan za superautomobile i brze vozove. Iako nesumnjivo postoji ushićenje, Nissan primenjuje umeren pristup orijentisan na korisnika, ne samo na brzinu, sa najnovijom tehnologijom električnog pogonskog sklopa.
Snaga i energija
Njen naziv je e-4ORCE, revolucionarna
nova tehnologija za kontrolu svih točkova koja pomaže vozačima svih nivoa
iskustva i ohrabruje ih tako što sve vreme isporučuje maksimalni obrtni momenat
na sva četiri točka, kao i uravnoteženu,
predvidivu snagu u svakoj situaciji. Slovo „e” u nazivu e-4ORCE odnosi se na
Nissanov 100% sistem pogona elektromotorom. Reč „4ORCE” odnosi se na fizičku
snagu i energiju vozila, dok broj „4” predstavlja kontrolu na sva četiri točka.
Moćne performanse
Trenutno u završnoj fazi razvoja,
Nissanova tehnologija e-4ORCE za kontrolu na sva četiri točka uspostavlja
ravnotežu između moćnih performansi i do sada neviđene kontrole, pruža
uzbuđenje pri svakom stisku papučice gasa, a istovremeno obezbeđuje komfor za
svakoga u vozilu. Upravljajući izlaznom snagom i performansama kočenja za
maksimalnu glatkoću i stabilnost, tehnologija e-4ORCE pruža veće samopouzdanje
vozaču tako što prati željenu liniju vožnje na raznim površinama, tako da vozač
ne mora da menja stil vožnje ili ulazne parametre.
Tokom Sajma automobila u Tokiju 2019.
godine, kao i Sajma tehnologija i inovacija CES u Las Vegasu ranije ove godine,
Nissan je demonstritao tehnologiju e-4ORCE u posebno napravljenom test
automobilu koristeći model LEAF e+ kako bi omogućio vozačima da iskuse
potencijal tehnologije. U skladu sa temom „kontrole sva četiri točka”, postoji
četiri načina na koje e-4ORCE tehnologija podržava vozače.
Potpuno električni sistem
Jednostavno rečeno, tehnologija
e-4ORCE je napredni sistem izgrađen na osnovu dvostrukog pogona. Sve do sada,
Nissanova električna vozila su koristila jedan električni motor, uglavnom sa
pogonom na prednje točkove. Pošto Nissan teži da diverzifikuje svoj program
električnih vozila, logičan sledeći korak predstavlja sistem pogona na sva
četiri točka, naročito imajući u vidu da model Ariya Concept jasno nagoveštava
prelazak na električna vozila u budućnosti. Nissanova tehnologija kontrole
električnog pogonskog sklopa u e-4ORCE test automobilu reaguje na ulazne
parametre vozača sa najvišom preciznošću koja je tri puta brža od treptaja oka.
Ovo ne samo da pruža vozaču
momentalno i glatko ubrzanje, već i garantuje da tehnologija kontrole može da
funkcioniše u raznim scenarijima. Naravno, iako to podrazumeva i vanserijsko
ubrzanje, tehnologija e4ORCE zaista dolazi do izražaja kada je vozač primoran
da iznenada odreaguje kako bi izbegao nešto na putu, poput životinje ili
predmeta. Sistem prati i sprovodi namere i očekivanja vozača glatko i efikasno.
Inženjeri Nissana iskoristili su znanje i veštine stečene radom na sistemu
simetričnog obrtnog momenta modela Nissan GT-R’s ATTESSA E-TS, kao i pametnog
sistema 4x4 modela Nissan Patrol za povećanje izlazne snage, kočenja i kontrole
šasije. Duga istorija kompanije i iskustvo sa električnim vozilima i naprednim
sistemom pogona na sva četiri točka osiguraće da sistem e-4ORCE bude jedan od
najotpornijih koji postoji.
-Ova tehnologija nudi novi nivo
kontrole - rekao je Ryozo Hiraku, vodeći lider odeljenja za pogonske sklopove i
inženjering električnih vozila kompanije Nissan. - Novo za kompaniju Nissan,
novo za električna vozila. Tehnologija kontrole e-4ORCE predstavlja kombinaciju
naših znanja i veština o tehnologiji pogona na sva četiri točka i kontrole
šasije, kao i stručnog znanja o razvoju električnih vozila. e-4ORCE nije samo
naslednik jedne tehnologije, već predstavlja evoluciju mnogih od njih.
Vrhunska upravljivost
Tehnologija upravljanja e-4ORCE pruža
izbalansiranu kontrolu šasije, praćenje linija i preciznost upravljanja vozilom
u svakom trenutku, održavajući ponašanje vozila predvidivim, čak i tokom
iznenadnih pokreta. Sistem neprestano podešava izlaznu snagu svakog ugrađenog
dualnog električnog motora, kao i svake kočnice kako bi stvorio pouzdanu
kontrolu za vozača.
-Tehnologija kontrole e-4ORCE izdvaja
se od drugih električnih vozila sa pogonom na sva četiri točka koja su dostupna
danas - kaže Hiraku. -Vredno smo radili kako bismo pružili precizne performanse
koje omogućavaju da se vozač udobno vozi u raznim uslovima.
Pri skretanju, vozilo uglavnom naglo
menja pravac u krivini prilikom ubrzanja, zbog čega vozač mora više da upravlja
volanom ili da smanjuje brzinu (podupravljanje). Tehnologija e-4ORCE
raspoređuje obrtni momenat na prednje i zadnje točkove vozila kako bi se
maksimiziralo trenje guma (prianjanje) u skladu sa podlogom i situacijom u
kojoj se nalazi vozilo. Balans pogona na sva četiri točka tehnologije e-4ORCE
podrazumeva distribuciju 50/50, ali takođe može da prenese do 100% snage na
prednje ili zadnje točkove, kao i da je rasporedi između, na raznim putevima i
pod različitim uslovima vožnje.
Sila usporavanja se optimalno
kontroliše na svakom od četiri točka kombinovanjem rekuperativnog i
hidrauličnog kočenja, čime se, pored usporavanja, poboljšavaju i performanse
skretanja.Rezultat je viši nivo kontrole, posebno tokom skretanja, koja pruža
vozaču udobno, glatko i predvidivo iskustvo sa minimalnom potrebom za
korekcijama upravljačem.
Pouzdana udobnost za sve
Od samog početka, napredni
inženjerski tim kom je poveren razvoj tehnologije e-4ORCE postavio je udobnost
kao glavni prioritet. Izazov je bio osigurati impresivne performanse
električnog vozila uz pružanje kvaliteta glatke vožnje za sve putnike u
različitim scenarijima vožnje. Rekuperativno kočenje jedno je od glavnih
obeležja električnog vozila. Tehnologija omogućava da se snaga povrati kada
automobil uspori, a zatim tu energiju šalje nazad u akumulator.
S obzirom da sistem e-4ORCE
raspoređuje kočenje i snagu na sve točkove, kada se koristi rekuperativno
kočenje prednji i zadnji električni motori smanjuju naginjanje vozila u stranu
i napred nazad. Ovo pomaže da se vozačka kabina, kao i putnici u njoj, održe
stabilnijim, što dovodi do sprečavanja mučnine tokom kretanja, na primer,
prilikom „stani-kreni” vožnje.
-Odziv električnog motora može da
pruži odlično ubrzanje, ali to nije bio naš glavni cilj - objašnjava Hiraku. -
Koristeći preciznu kontrolu motora tehnologije e-4ORCE, možemo da kontrolišemo
kretanje vozila čim se kočnice aktiviraju, pružajući svima u vozilu, naročito
putnicima, stabilnu i glatku vožnju.
Poboljšana sigurnost na putu
Vožnja na izazovnim površinama, kao
što su mokar, zaleđen ili zavejan put, može biti stresna čak i za najiskusnijeg
vozača. Preciznost i kontrola pogonskog sklopa i sistema za kočenje tehnologije
e-4ORCE omogućava da se snaga sprovodi na točkove sa najviše prianjanja, a
istovremeno stabilizuje kretanje vozila kako bi se održala kontrola upravljanja
i praćenja linija. Ako vozač primeni previse snage, sistem upravlja izlaznom
snagom kako bi se održala kontrola i praćenje linije, čak i na klizavim putevima.
-Razvili smo ovu tehnologiju tako da ona radi u pozadini i ne ometa vozača - zaključuje Hiraku. -Namera nam je da se čak i novi vozači osećaju sigurno i na najprirodniji mogući način reaguju na pokrete vozila. Nakon što se ljudi jednom naviknu na automobile sa tehnologijom e-4ORCE, može im biti teško pri vožnji automobila koji je ne poseduje.
Komentari(0)