Nissan Z Proto pogled u budućnost
Novi Z dolazi! Nissan je otkrio novi Z Proto, signalizirajući nameru kompanije da lansira novu generaciju legendarnog sportskog automobila Z
Prikazan na virtualnom događaju emitovanom širom sveta iz Nissanovog Paviljona u Yokohami, prototip automobile odlikuje se novim dizajnom spolja i iznutra kao i motorom sa ručnim menjačem V-6 i dvostrukim turbokompresorom. Prvi put nagovešten u maju u videu pod nazivom “Nissan A-Z”, Nissan Z Proto u potpunosti poštuje 50 godina Z nasleđa. U isto vreme, to je potpuno moderan sportski automobil.
Makoto Uchida
-Z, kao potpuno sportski automobil,
reprezentuje duh Nissana - rekao je Makoto Uchida, glavni izvršni direktor
Nissana. - Ovo je ključni model u našem planu transformacija Nissan NEXT i
dokaz je naše sposobnosti da radimo ono što se drugi ne usuđuju, od A do Z. Kao
obožavatelj Z-a, uzbuđen sam što mogu da najavim dolazak sledeće generacije Za.
Globalna zajednica obožavaoca, mladih
i starih, prisustvovala je virtualnom otkivanju. Članovi kluba Z u Japanu,
učesnici ZCON u Nashvillu, Tennessee i entuzijasti na raznim drugim tržištima
pratili su događaj na svojim prijemnicima.
Spoljašnost - prošlost se susreće sa budućnošću
Osmišljen i razvijen od strane
dizajnerskog tima u Japanu, Z Proto se ističe svežim, atraktivnim spoljašnjim
dizajnom sa siluetom koja odaje poštovanje prema originalnom modelu. Na njemu
je uočljiv crni krov i jarko žuta biserna boja, omaž popularnoj šemi boje
zastupljene na prvoj generaciji Z (S30) kao i na 300ZX (Z32).
Alfonso Albaisa
Kombinovanje retro teme sa temom koja
podržava futuristički pristup bilo je izazovno, rekao je Alfonso Albaisa, šef
dizajna u Nissanu.
-Naši dizajneri su napravili
bezbrojne studije i skice dok smo istraživali svaku generaciju I ono što ih je
činilo uspešnim - rekao je Albaisa. - Na kraju, odlučili smo da Z Proto treba da
traje kroz decenije, uključujući i budućnost.
Oblik haube i nagnuti LED farovi u
obliku suze su nepogrešivi podsetnici na originalni Z model. Dimenzije
pravougaone rešetke su slične trenutnom modelu sa dodatkom ovalnih peraja koja
nude unapređeni, moderan izgled. Sportska figura koja nastavlja da isijava eleganciju.
-LED farovi imaju dva polukruga koja
podsećaju na model 240ZG iz 70-ih koji se proizvodio samo za japansko tržište -
objašnjava Albaisa. - ZG ima prozirna kupolasta sočiva preko kućišta farova
koja pod svetlom daju dva kružna odsjaja preko svakog fara. Svidela nam se ova
jedinstvena karakteristika i primetili smo da se prirodno uklapa u identitet Z
modela.
Veza do originalnog Z je
najupečatljivija kada se Z Proto posmatra sa strane. Krovna linija se proteže
od prednjeg do kvadratnog zadnjeg dela da bi se stvorio prepoznatljiv Z profil
prve generacije čija je zadnja ivica nešto niža od prednjeg blatobrana što Z-u
daje jedinstveno držanje. Jedinstveni prelazak od zadnje četvrtine stakla do
nisko zabačene pozicije zadnjeg branika doprinosi tom efektu. Zadnji deo vozila
inspirisan je zadnjim svetlima modela 300ZX (Z32), redizajniranih za moderni
svet.
Postavljena unutar crne kvadratne
sekcije koja se širi kroz zadnji deo I opkružuje spoljašnje ivice, LED zadnja
svetla isporučuju oštar sjaj. Laki tretman ugljenim vlaknima na bočnim ivicama,
spušteni nastavak prednjeg branika I zadnja maska obezbeđuju okretnost.
19-inčni aluminijumski točkovi i dvostruka izduvna cev upotpunjuju upečatljivo
prisustvo koje Z Proto ostavlja na putu.
Unutrašnjost - moderna tehnologija sa retro dodirom
Dizajnirana po meri vozača i putnika,
kabina Z Proto neupadljivo spaja modernu tehnologiju sa retro Z dodirima. Tim
za dizajn unutrašnjosti je potražio savet od legendi profesionalnog
automobilskog sporta da bi Z Prot dobio idealnu sportsku kabinu kako za put
tako i za putovanje. Ovo se najbolje vidi u instrumentima Z modela. Sve ključne
informacije se nalazi na 12.3-inčnom digitalnom displeju dizajniranom tako da
ih vozač uhvati jednim pogledom, što se vidi na primeru optimalne tačke
menjanja brzine prikazane na vrhu ekrana. Novi, duboki upravljač pruža vozaču
brzu i laku kontrolu bez gubljenja retro estetike. Akcenti žute boje nalaze se
širom kabine, uključujući i šavove na instrument tabli. Sedišta imaju posebne
žute akcente i prugu slojevite strukture u centru sedišta koja daje dubinu.
Uzbudljive i dinamične performanse
Originalni Z model je dizajniran da
što većem broju ljudi donese radost i uzbuđenje zbog posedovanja sportskog
automobila.
-Z model je uvek imao jak dinamičan
učinak, što je kupcima omogućilo da uživaju u njegovim mogućnostima i da se u
većoj meri osećaju povezanim sa automobilom - rekao je Hiroshi Tamura, glavni
stručnjak za proizvode Z Proto. - Ovo je važilo za sve njegove generacije, i to
je ono što pokreće našu strast prema inovacijama i osporavanju normi.
Svaka sledeća generacija je imala
jači motor, iako je suština Z više nego samo povećanje snage.
-Z je ravnoteža između snage i
agilnosti - nastavlja Tamura. - To je vozilo koje stvara povezanost sa vozačem,
ne samo na fizičkom nivou već i emocionalno, i koje reaguje na vozačeve
impulse.
Međutim, ne zavaravajte se, Z Proto
ima snažan udarac. Ispod produžene haube je ojačani V-6 dvostruki turbopunjač
povezan sa šestostepenim ručnim menjačem. Kao prototip, trenutno se radi na
sinhronizaciji snage sa elastičnošću i kontrolom koja je definisala Z model
tokom prethodnih 50 godina.
-Pokretanjem prodaje revolucionarnog Ariya EV ovog leta, započeli smo novu eru elektrifikacije i tehnologije autonomne vožnje - rekao je Uchida. - Sa Z modelom, vozačima donosimo uzbuđenje koje daje potpuno sportski automobili. Već više od 50 godina smo zajedno stvarali legendu Z modela. Drago mi je što ste sa nama i u sledećem uzbudljivom poglavlju. Novi Z je na putu.
Komentari(0)