Nissanov jedinstveni elektrifikovani pogonski sklop, sada bez potrebe za punjenjem na utičnici
Nissanov smeli i inovativni pogonski sklop e-POWER biće predstavljen na modelu Qashqai krajem leta, ponovo revidirajući segment krosovera u kome je Qashqai bio pionir
Novi Qashqai će biti prvi model u Evropi opremljen Nissanovim jedinstvenim e‑POWER pogonskim sistemom. Ekskluzivan za Nissan i ključna komponenta u strategiji inteligentne mobilnosti kompanije, sistem e-POWER predstavlja jedinstven pristup elektrifikaciji tako što čini svakodnevnu vožnju prijatnom i efikasnom.
Guillaume Cartier
-Uvođenje inovativnog sistema e-POWER u novi Qashqai donosi u
segment krosovera više Nissanovog pionirskog duha. Kupci će uživati u osećaju
električne vožnje bez brige o punjenju. e-POWER predstavlja značajnu
prekretnicu u Nissanovoj strategiji elektrifikacije - izjavio je Guillaume
Cartier, predsednik Nissanovog AMIEO regiona.
Zašto e-POWER
Nissanovo istraživanje je pokazalo da evropski vozači
krosovera provode više od 70% svog vremena vozeći u gradskim i prigradskim
područjima. Istraživanje takođe pokazuje vozači smatraju kako odabir ekološkog
vozila znači odricanje od uživanja u vožnji. Da bi odgovorio na ovaj trend,
Nissan je razvio sistem e-Power, posebno prilagođen potrebama evropskih kupaca.
On nudi optimalnu efikasnost goriva uz zadovoljstvo u vožnji koje pružaju EV
zahvaljujući kombinovanju dve Nissanove specijalnosti: naprednoj tehnologiji
baterija i motora, plus inovativnom motoru sa unutrašnji sagorevanjem
varijabilnog stepena kompresije. Kao takav e-Power je idealna tehnologija za
one koji ne mogu ili ne žele da odvoje vreme za punjenje pomoću kabla, ali se
svakodnevno suočavaju sa gradskom ili prigradskom vožnjom i koji su spremni da
naprave prvi korak ka prelasku na potpuno EV u budućnosti.
Točkove pokreće isključivo električni motor
Sistem e-POWER se sastoji od baterije velike izlazne snage
koja je dopunjena varijabilnim stepenom kompresije 1.5-litarskog
trocilindričnog benzinskog motora sa turbopunjačem koji proizvodi 156 KS,
generatora za struju, invertera i elektromotora od 140 kW slične veličine i
izlazne snage kao u Nissanovim električnim vozilima. Benzinski motor generiše
električnu energiju koja se može preneti preko invertera do baterije,
elektromotora ili oboje, u zavisnosti od potrebe.
Ono što izdvaja ovaj pogonski sklop je to što je električni
motor jedini izvor snage za točkove, pa je njegov odgovor trenutan i linearan.
Ovo predstavlja privlačnu alternativu tradicionalnim hibridima gde vozači
moraju da prihvate nedostatke svojstvene vozačkom iskustvu. Nasuprot tome,
sistem e-POWER novog vozila Qashqai je zamišljen tako da pruži prijatno,
lagodno i glatko iskustvo vožnje koje se može uporediti sa električnim vozilom,
ali bez potrebe zaustavljanja radi punjenja.
Tehnologija koja niže
uspeh za uspehom
Sistem e-POWER je prvi put predstavljen 2017. godine u Japanu
na kompaktnom porodičnom automobilu Note koji je postao najprodavaniji japanski
automobil u 2018. godini. Da bi odgovorio potrebama evropskih kupaca koji se
svakodnevno suočavaju sa izazovima u gradskoj ili prigradskoj vožnji, sistem
e-POWER je značajno unapređen za novi Qashqai. U vozilu Note radi se o primenjenom
1.2 trocilindričnom benzinskom motoru (80 KS), punjenju baterijske jedinice i
ukupnoj izlaznoj snazi od 95 kW (127 KS). Za Evropu nadograđen je na
1.5-litarski trocilindrični benzinski motor varijabilne kompresije sa
turbopunjačem (156 KS), koji razvija ukupnu izlaznu snagu od 188 KS. Prednost
e-POWER sistema je u tome što motor radi u svom optimalnom opsegu i najboljem
stepenu kompresije, što dovodi do superiorne efikasnosti goriva i nižih emisija
CO2 u poređenju sa tradicionalnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, kao i
uglađene vožnje zahvaljujući smanjenoj buci motora. Dodatna prednost je
minimalni uticaj koji će e-POWER imati na kvalitet vazduha u gradovima.
Zahvaljujući potpuno elektromotornom pogonu, nema kašnjenja u
isporuci obrtnog momenta kao što može biti slučaj kod tradicionalnih hibrida
gde može doći do naglog porasta brzine motora budući da odgovaraju na zahtev
akceleratora za trenutnim ubrzanjem. Trenutni odziv sistema e-POWER pruža
jedinstveno i uzbudljivo iskustvo vožnje u svim uslovima. Da bi se
maksimizirale performanse, u situacijama velikog ubrzanja ili velike brzine,
kontrolna jedinica za upravljanje energijom u okviru e-POWER sistema može
poslati snagu koju generiše 1.5-litarski motor direktno u elektromotor, preko
invertera, kako bi se pojačalo snabdevanje električnom energijom koje dolazi iz
baterije. Pri usporavanju ili kočenju, kinetička energija se ponovo rekuperira
i kanališe nazad u bateriju radi optimizacije efikasnosti.
David Moss
-Znamo da će potencijalni kupci modela Qashqai e-POWER
provesti skoro tri četvrtine svog vremena vozeći u gradskim ili prigradskim
područjima. Shodno tome, razvili smo sistem e-POWER da u tim okolnostima radi
što je moguće efikasnije, efektivnije i tiše. Ali nema kompromisa u pogledu
performansi u vožnji. Ubrzanje je trenutno, zahvaljujući potpuno električnom
pogonu, a nema menjača koji bi prekinuo isporuku snage - izjavio je David Moss,
potpredsednik tehničkog centra Nissana zadužen za istraživanje i razvoj.
Tehnologija
varijabilnog stepena kompresije
U središtu Nissanovog jedinstvenog e-POWER sistema je
1.5-litarski trocilindrični benzinski motor varijabilne kompresije od 156 KS sa
turbopunjačem, razvijen posebno za ovu primenu. Prvi put primenjeno u
Nissanovoj Premium marki Infiniti, sposobnost promene kompresije motora je
jedinstvena karakteristika motora sa unutrašnjim sagorevanjem i omogućava mu
podešavanje stepena kompresije, dajući optimalne performanse i ekonomičnost u
zavisnosti od opterećenja motora. Uoči njegovog prvog predstavljanja 2018. sa
Infiniti, Ward’s, konsultantska kompanija za automobile sa sedištem u SAD,
navela ga je među 10 najboljih motora na svetu.
Varijacija u stepenu kompresije se kreće između 8:1 i 14:1.
To se postiže kretanjem aktuatora koji menja dužinu hoda klipa prema zahtevu za
snagom. Tokom scenarija niske potrošnje energije – kao što je konstantna brzina
sa dobrim stanjem napunjenosti baterije – stepen kompresije će biti u višem
opsegu što optimizuje potrošnju i emisije. U slučaju velike potražnje za
snagom, za punjenje baterije ili direktno napajanje motora, biće aktiviran niži
stepen kompresije koji će maksimizirati izlaznu snagu motora. Prelazak između
različitih stepena kompresije je besprekoran, bez potrebe za unosom od strane
vozača.
-Sistem e-POWER u vozilu Qashqai je jedinstvena Nissanova
tehnologija koja stavlja u prvi plan efikasnost i zadovoljstvo u vožnji. U
razvoju ovog sistema za Evropu, bili smo posvećeni tome da iskustvo vožnje ne
sme biti ugroženo za vozače vozila Qashqai e-POWER. Ova tehnologija, smela
pionirska i inovativna, nudi najbolje iz oba sveta i najbolje predstavlja
Nissan, stavljajući vozača na prvo mesto - dodao je David Moss.
Linearan rad motora
Ključ za razvoj sistema e-POWER za Qashqai bila je potreba da
se osigura da iskustvo vožnje daje osećaj “povezanosti”, pri čemu brzina
benzinskog motora ostaje u relaciji sa brzinom vozila Qashqai na putu.
Inženjeri u Nissanovom evropskom tehničkom centru (NTCE) u Velikoj Britaniji i
Španiji sarađivali su u razvoju sistema pod nazivom “Linear Tune”. Ova
karakteristika upravlja benzinskim motorom i progresivno povećava brzinu
1.5-litarskog motora kako bi se zadovoljile potrebe motora za energijom dok
automobil ubrzava, obezbeđujući da ne postoji “nepovezanost” između onog što
putnici doživljavaju u pogledu performansi i zvuka. Nesrazmernost između brzine
motora i brzine na putu je fenomen koji vozače i putnike uznemirava. Na primer,
nagli porast broja obrtaja motora bez srazmernog povećanja brzine putnici
percipiraju kao frustrirajuće i “nepovezano”. Linearna podešenost na e-POWER to
reguliše.
e-Pedal
Kao i model LEAF, novi Qashqai e-POWER dostupan je sa
sistemom e-Pedal koji omogućava vožnju samo sa jednom papučicom. Dizajniran da ukloni naprezanje koje se
ponavljatokom stani-kreni gradske vožnje gde vozač često pomera nogu između
papučice gasa i kočnice, e-Pedal Step omogućava vozačima da ubrzavaju i koče
samo pomoću papučice gasa.
Sistem prvo mora da se aktivira prekidačem na centralnoj
konzoli, a nakon uključivanja, papučica gasa će dati ubrzanje kao i obično.
Nakon opuštanja papučice gasa, e-Pedal Step će kočiti Qashqai na 0.2g, što je
dovoljno da osvetli kočiona svetla i smanji brzinu na “puzajuću” brzinu, a ne
potpuno zaustavljanje. Ovo osigurava da manevri parkiranja pri malim brzinama budu
što je moguće glatkiji. Vozači će brzo prilagoditi svoje unose papučicom gasa
da održe glatko kretanje, osiguravajući da je gradska vožnja intuitivnija i
manje zahtevna.
Elektrifikovana gama
Pogon e-POWER dodatno obogaćuje ponudu motora novog modela Qashqai. Postojeća opcija sa blagim hibridnim motorom
od 1.3 litra je dostupna u dve izlazne snage 138 KS i 156 KS nudeći energične
performanse, sa štedljivom potrošnjom i niskim emisijama. Treća generacija
Nissanovog krosovera Qashqai ostaje verna originalnoj formuli – upečatljivom
dizajnu, poboljšanom ambijentu unutrašnjosti sa intuitivnom tehnologijom,
efikasnom i unapređenom dinamikom vožnje.
Arnaud Charpentier
-Sa Nissanovom smelom e-POWER tehnologijom, smatramo da će kupci zavoleti osećaj koji pruža električni pogonski sklop, bez brige o dometu. To je pogonski sklop koji će im pružiti zadovoljstvo u vožnji i predstavlja odličnu mogućnost da budu ekološki svesniji u svakodnevnom životu. Sve u svemu, Qashqai e-POWER će se svideti vozačima koji još uvek nisu spremni za potpuno EV u svojim životima, ali žele da budu ekološki svesniji i uživaju u osećaju zabavne vožnje EV iz dana u dan - izjavio je Arnaud Charpentier, regionalni potpredsednik za strategiju proizvoda i cene za Nissan AMIEO region.
Komentari(0)