Nova C-Klasa - Mercedes predstavio svog novog pulena
Sa dinamičnim proporcijama, nova C-Klasa u stanju mirovanja već deluje kao da je u pokretu. Modeli limuzine i karavana moći će da se poruče od 30. marta, dok se u salonima očekuju od leta ove godine
Dobro došli u novi, digitalniji i efikasniji svet, i dobro došli kući - nova C-Klasa predstavlja oba, i u svim pogledima stvara zonu udobnosti koja je sigurna u budućnost u vreme svetske transformacije. Kao prva klasična serija modela brenda Mercedes-Benz, nova C-Klasa je elektrifikovana zahvaljujući plug-in hibrid tehnologiji i (mild hybrid) 48-voltnom tehnologijom i integrisanim starter-generatorom. Zahvaljujući visoko efikasnom sistemu baterija, postiže se domet do 100 km (WLTP) u plug-in hibrid verziji. To je do sada bez presedana u ovoj kategoriji.
Takođe, postavljaju se standardi kada
je u pitanju održivost. S obzirom da je C-Klasa jedna od najvećih serija modela
brenda, ova sistemska elektrifikacija ima odgovarajuće snažan efekat na emisiju
ugljen dioksida. Ostala tehnička poboljšanja uključuju opcione funkcije kao što
su DIGITAL LIGHT i upravljanje zadnjom osovinom. Modeli limuzine i karavana
imaće zajedničku premijeru, i moći će da se poruče od 30. marta, dok se u
salonima očekuju od leta 2021. godine.
Dizajn - Sportski duh i elegancija
Sa svojim dinamičnim proporcijama,
nova C-Klasa u stanju mirovanja već deluje kao da je u pokretu, zahvaljujući
kombinaciji kratkog prednjeg prepusta, dugog među-osovinskog rastojanja i
zadnjeg prepusta. Sportski dizajn poklopca motora sa grebenima takođe naglašava
ovaj dinamički izgled. Prednje vetrobransko staklo i kabina su pomereni unazad
u skladu sa klasičnim proporcijama koje se u automobilskoj industriji nazivaju
“dizajn sa kabinom nazad”. Prethodni model je već ostvario značajan korak
napred po pitanju unutrašnjosti koja je ostavlja utisak visoke vrednosti, a
nova C-Klasa ide još dalje kada govorimo o modernom luksuzu. Unutrašnjost
preuzima izuzetne detalje sa nove S-Klase , dodajući sportski duh.
Spoljašnji dizajn - Profil sa atraktivnim svetlosnim efektima
Gledajući sa strane, složeno izvajane
površine stvaraju jedinstvene svetlosne efekte. Nasuprot tome, dizajneri su
linije sveli na minimum, kako bi se još
više naglasila takozvana linija modne piste, odnosno ramena linija. U karavan
verziji, progresivna linija krova, u kombinaciji sa kosim zadnjim staklom,
dodaje sportski karakter bez funkcionalnih kompromisa. Ostale karakteristike koje stvaraju sportski,
superiorni izgled uključuju širok trag točkova sa točkovima dimenzije od 17 do
19 inča u ravni bokova vozila i sa modernim dizajnom. Spreda je prepoznatljiva
rešetka hladnjaka karakteristična za brend. Svi modeli imaju centralnu zvezdu,
čiji se dizajn i karakter rešetke hladnjaka razlikuju u detaljima. Osnovni
model ima centralnu zvezdu i rešetke. U AVANTGARDE liniji postoje dodatni
dekorativni elementi na rešetkama, dok su maska i usisi vazduha uokvireni
hromom. Karakteristična crta AMG linije je dijamantska rešetka hladnjaka sa
dizajnom zvezde u hromu.
Dizajn zadnjeg dela je tipičan za
Mercedes-Benz limuzinu. Kvalitetni dizajn zadnjih farova doprinosi nepogrešivom
dnevnom i noćnom izgledu. U verziji limuzine, farovi po prvi put imaju dizajn
iz dva dela u C-Klasi, sa svetlosnim funkcijama podeljenim između bočnog zida i
lampi poklopca prtljažnika. Njihova precizno konfigurisana unutrašnjost takođe
postavlja visok nivo standarda kvaliteta. Opcioni odnosno ukrasni elementi
linija opreme atraktivno zaokružuju izgled zadnjeg dela. Tri nove boje -
“spectral plava”, “high-tech srebrna” i “opalite bela” - su dodate gami boja u
ponudi.
Dizajn enterijera
Komandna tabla je podeljena na gornji
i donji deo. Na gornji deo koji podseća na krila sa zaobljenim spljoštenim
otvorima za ventilaciju čiji dizajn podseća na izduve avio-motora, i na
luksuzne prostrane ukrasne elemente. Ovi elementi “teku” iz centralne konzole
ka komandnoj tabli bez ikakvih prekida. Fokus na vozača pruža sportski
karakter! Instrument tabla i centralni displej su blago nagnuti ka vozaču za
šest stepeni. Vozački deo krasi LCD ekran visoke rezolucije. Samo-stojećeg je
dizajna i stvara utisak da pluta iznad profila sa oblikom krila i luksuznih
ukrasnih elemenata u donjem delu. Kupci imaju izbor između ekrana dijagonale
10.25-inča ili 12.3-inča.
Promena principa ka digitalizaciji je
takođe uočljiva na centralnom displeju. Funkcijama vozila se može upravljati
korišćenjem visoko-kvalitetnog ekrana osetljivog na dodir. Portret orjentacija
je posebno korisna za navigaciju. Poput kontrolne table, centralni ekran je
blago nagnut ka vozaču. Centralni ekran standardno ima dijagonalu od
9.5 inča. Opciono je dostupna verzija od 11.9 inča ili 30.2 cm. Ukrasni
hromirani element visokog kvaliteta deli centralnu konzolu na zadnji obloženi
deo namenjen osloncu za ruke I na prednji deo u luksuznoj “jet crnoj” boji.
Centralni ekran izgleda kao da lebdi ii uzdiže se glatko i bez prekida sa ove
trodimenzione osnove.
Moderan pojednostavljen dizajn panela
vrata se završava spajanjem u komandnu tablu. Centralni panel vrata sa
integrisanim osloncima za ruku se pojavljuje iz
vertikalne površine i polako prelazi u horizontalan položaj.
Reprodukujući dizajn centralne konzole prednji deo preuzima formu metalik
visoko tehnološkog elementa. Oslonac za ruku se može koristiti kao hvat
prilikom zatvaranja vrata, i u isto vreme je kućište za komande električno
pokretanim prozorima. Još jedan izuzetan detalj predstavlja i na izgled lebdeći
kontrolni skup tastera u koje su integrisane komande za podešavanje sedišta i
ručica za otvaranje vrata. Specijalni
dizajn opcione AVANTGARTDE opreme ili sportskih sedišta nove C-Klase koristi
slojeve i omotane površine kako bi stvorio utisak lakoće. Nasloni za glavu su
potpuno novog dizajna I pričvršćeni su za naslon zapečaćenom oblogom ispod koje
se nalazi mehanizam za podešavanje.
Za C-Klasu dostupna je kontrolna
tabla presvučena veštačkom kožom kao i pojasni delovi sa nappa-izgledom.
Asortiman dostupnih ukrasnih obloga prikazuje inovativne površine. One
uključuju nove interpretacije furnira sa otvorenim porama u smeđim tonovima kao
i crni furnir sa otvorenim porama od drveta kombinovane sa izuzetno finim
ukrasnim detaljima od pravog aluminijuma koji prate konture kontrolne table.
Ekran vozača i medija ekran nude sveobuhvatni, estetski doživljaj. Izgled
ekrana može biti individualizovan sa tri stila prikaza (Discreet, Sporty,
Classic) i sa tri režima rada (Navigation, Assistance, Service).
Poslednja generacija MBUX
Poput nove S-Klase, nova C-Klasa je
opremljena drugom generacijom MBUX (Mercedes-Benz User Experience).
Unutrašnjost vozila postaje još digitalnija i inteligentnija, jer su hardver i
softver značajno napredovali, sjajna slika na LCD ekranima olakšava upravljanje
funkcijama vozila i udobnosti. Ekran vozača i medija ekran nude sveobuhvatno, estetsko
iskustvo. Informacije su predstavljene na jasno strukturisan način.
Mercedes-Benz je razvio novu estetiku displeja za S-Klasu, koja se sada
sistematski koristi kao osnova za druge modele. Izgled ekrana može se
individualizovati sa tri stila prikaza (Discreet, Sporty, Classic) i tri režima
rada (Navigation, Assistance, Service). Navigacija na celom ekranu je preuzeta
sa S-Klase i pruža vozaču najbolje moguće smernice na putovanju.
Hey Mercedes
Glasovni asistent postaje
interaktivniji i sposobniji za učenje aktiviranjem mrežnih usluga u Mercedes me
aplikaciji. Određene radnje se mogu izvršiti čak i bez ključne reči za
aktiviranje. One uključuju preuzimanje telefonskog poziva. “Hej Mercedes”
takođe objašnjava funkcije vozila i može pomoći oko povezivanja telefona
Bluetoothom ili da vam kaže gde je paket prve pomoći. “Hej Mercedes” takođe
može da prepozna putnike u vozilu po njihovom glasu.
Pogon
Zahvaljujući sistematskoj
elektrifikaciji i principu inteligentnog smanjivanja veličine, nova C-Klasa
postavlja standard u efikasnosti. Paleta motora ima samo četvoro-cilindarske
jedinice iz trenutne modularne Mercedes-Benz porodice motora FAME (Family of
Modular Engines). Shodno tome, paleta motora igra glavnu ulogu u fleksibilnosti
međunarodne proizvodne mreže. Pored turbo punjenja, i dizel i benzinski motori
sada imaju integrisani starter-generator (ISG) za inteligentnu pomoć pri malim
brzinama motora.
Ovo osigurava izvanrednu isporuku
snage. ISG koristi ugrađeni 48-voltni električni sistem koji osigurava funkcije
kao što su jedrenje, pojačavanje ili rekuperacija energije, i omogućava
značajne uštede goriva. Kao rezultat toga, motori takođe startuju veoma brzo i
ugodno, tako da je start/stop funkcija vozaču toliko neprimetna koliko i
prelazak sa “jedrenja” sa isključenim motorom na snažno ubrzanje. U praznom
hodu, inteligentna interakcija između ISG i motora sa unutrašnjim sagorevanjem
obezbeđuje izrazito miran rad.
Prvi dizel sa integrisanim starter generatorom
Predvodnik mera za poboljšanje
efikasnosti je novi OM 654 M sa integrisanim starter-generatorom (ISG). On
poseduje 48-voltni električni sistem. Funkcija povrata energije (rekuperacija)
i mogućnost “jezdenja” sa isključenim motorom čine motor još efikasnijim.
Zajedno sa elektrifikacijom, koja takođe uključuje upotrebu električnog
kompresora rashladnog sredstva za sistem klimatizacije, najvažnije modifikacije
koje omogućavaju snagu do 195 kW plus dodatnih 15 kW od EQ Boost Sistema su:
Četvorocilindarski benzinski motor
Četvorocilindarski M 254 benzinski
motor sa drugom generacijom starter-generatora sa dodatnom snagom od 15 kW
200 Nm obrtnog momenta takođe slavi svoju premijeru u C-Klasi. Zahvaljujući
rekuperaciji energije i mogućnosti da “jezde” sa isključenim motorom, benzinski
motor je visoko efikasan. U M 254, Mercedes-Benz je po prvi put kombinovao sve
inovacije porodice modularnih motora četvoro I šesto cilindarskih benzinskih i
dizel jedinica. Ove inovacije uključuju NANOSLIDE® premaz cilindara,
CONICSHAPE® honovanje cilindara (konusno honovanje) i sistem za kontrolu
emisije postavljen neposredno uz motor.
Potpuno nova karakteristika je
segmentni turbo punjač sa priključkom za protok, unapređenje “twin-scroll”
tehnologije za još brži odziv sistema nad punjenja. Potpuno novo razvijeni
segmentni turbo punjač rezultat je saradnje između Mercedes-Benz programera i
AMG Petronas Formula 1 tima. Prenos tehnologije u serijsku proizvodnju
postavlja nove standard u pogledu snage u kombinaciji sa maksimalnom
efikasnošću. Tokom kratkih perioda, snaga C 300 (kombinovana potrošnja goriva:
7.0-6.6 l/100 km, kombinovana emisija CO2: 159-150 g/km) može se dodatno
povećati za do 20 kW.
Menjač - Automatski, sada standardno dostupan
Menjački prenosnik 9G-TRONIC je
unapređen I prilagođen radu sa ISG-om i ugrađuje se u sve modele C-Klase.
Elektromotor, elektronika pogonskog sistema i hladnjak menjačkog ulja sada su
premešteni u sam prenosnik ili na njega. Na ovaj način eliminisani su prethodno
potrebne cevi i vodovi, što nudi prednost u pogledu prostora za instalaciju i
težine. Pored toga, povećana je efikasnost prenosa. Između ostalog,
optimizovana interakcija sa električnom pomoćnom pumpom za ulje smanjuje protok
mehaničke pumpe za 30 procenata u poređenju za prethodnim modelom – što je
dobro za efikasnost. Pored toga, koristi novu generaciju potpuno integrisane
kontrolne jedinice menjačkog prenosnika sa više-jezgarnim procesorom i novom
tehnologijom konstrukcije i povezivanja. Pored povećane računarske snage,
drastično je smanjen i broj električnih interfejsa, a težina kontrolne jedinice
menjačkog prenosnika je smanjena za 30 posto u poređenju sa prethodnim modelom.
Kod modela sa pogonom na sva četiri
točka 4MATIC, sistem pogona je unapređen. Novi pogon prednje osovine omogućava
prenos viših nivoa obrtnog momenta uz idealan raspored osovinskog opterećenja
za dinamiku vožnje. Štaviše, ovo ima značajnu prednost u težini u poređenju sa
odgovarajućom komponentom u prethodnoj seriji – doprinos smanjenju CO2.
Tehničari su takođe uspeli da smanje trenja u novom razvodnom kućištu. Uz sve
navedeno u pitanju je zatvoreno uljno kolo koje ne zahteva posebno hlađenje.
Domet od oko 100 kilometara
Četvrta generacija plug-in hibrida
uslediće ubrzo nakon lansiranja. Elektrifikacija čini veliki korak napred, dok
se koriste isti osnovni motori. Sa električnom snagom od 95 kW (129 hp) i
potpuno električnim dometom od oko 100 km (WLTP), C-Klasa plug-in hibrid će u
mnogim slučajevima raditi u potpuno električnom režimu – i tokom mnogo dana bez
upotrebe motora sa unutrašnjim sagorevanjem. U pitanju je dvo-litarska
varijanta ultra-modernog četvoro-cilindarskog motora M 254. Kompletni paket ne
samo da je visoko efikasan, već je i izrazito sportski. Slede dizel plug-in
hibrid modeli limuzine i karavana. Novi visokonaponski sistem je kompaktniji i
snažniji, dok je broj visokonaponskih veza znatno smanjen. Integracija
energetske elektronike u kućište menjača smanjuje potreban prostor za ugradnju,
istovremeno pojednostavljujući postupke montaže u proizvodnom pogonu.
Visok nivo gustine energije hibridne
pogonske jedinice je ostvaren korišćenjem stalno pobuđenog sinhronog motora sa
unutrašnjim rotorom. Obrtni momenat električnog motora od 440 Nm dostupan je od
samog pokretanja što rezultira visokom agilnošću i dinamičnim voznim performansama.
Puna električna snaga dostupna je do brzine od 140 km/h. Visko-naponsku (HV)
bateriju razvio je interno Mercedes-Benz AG. Deo je četvrte generacije porodice
baterija i predstavlja logičan dalji razvoj prethodne generacije. Sastoji se od
96 ćelija u takozvanoj konfiguraciji vrećice. Ukupan kapacitet baterije je 25.4
kWh, što dovodi do značajnog povećanja električnog dometa na oko 100 km.
Uzimajući u obzir veliku gustinu energije baterije, HV baterija ima unutrašnji
sistem hlađenja. Sistem upravljanja toplotom stoga može da kontroliše radnu
temperaturu nezavisno od kontrole klime
u unutrašnjosti vozila. Čak i kad se baterija potpuno isprazni, može se potpuno
napuniti za oko 30 minuta pomoću opcionog DC punjača od 55 kW. Standardni
punjač od 11 kW (u zavisnosti od tržišta) dostupan je za trofazno punjenje
preko Wallbox uređaja koji je priključen na kućnu mrežu naizmenične struje.
Pozicioniranje baterije u vozilu
donosi svakodnevne prednosti u poređenju sa prethodnim modelom: nema više
stepenika u prtljažniku i moguć je utovar dugačkih predmeta. Ovo poboljšanje je
posebno primetno kod karavan verzije: dužina poda prtljažnika je povećana je za
63 mm na 1043 mm. Visina prtljažnog prostora je povećana za 150 mm na 732 mm. U
poređenju sa prethodnim modelom, kapacitet prtljažnika se povećao za 45 litara
na 360 litara, dok sa preklopljenim zadnjim sedištima, model karavana može
primiti čak 1375 litara (40 litara više).
Više prostora napred i pozadi
Sa dužinom od 4751 mm i širinom od
1820 mm, modeli limuzine i karavana znatno su veći od svojih prethodnika.
Međuosovinsko rastojanje je povećano za 25 mm i sada iznosi 2865 mm. Putnici i
na prednjim i na zadnjim sedištima imaju koristi od povećanih spoljašnjih
dimenzija. Prostor za prtljag karavan varijante veći je za 30 litara, sa
kapacitetom od 490 do 1510 litara. Ostala praktična poboljšanja - visina
prtljažnog prostora rolo prekrivača prtljažnika, kao i dužina prtljažnog
prostora, povećani su u poređenju sa prethodnim modelom. Prag za utovar je
nešto niži.
Naslon zadnjeg sedišta karavan modela poseduje mogućnost obaranja naslona u odnosu 40:20:40. Upravljanje se vrši pomoću dva dugmeta na levoj I desnoj strani naslona zadnjeg sedišta. Opcioni paket Load Compartment Comfort uključuje električno preklapanje. Njime se upravlja prekidačima na levoj i desnoj bočnoj strani prtljažnog prostora. Karavan varijanta standardno ima EASY-PACK vrata prtljažnika. Zadnja vrata se otvaraju i zatvaraju na dugme: pomoću dugmeta na ključu za paljenje, prekidača na vozačevim vratima ili ručice za otpuštanje na zadnjim vratima. Više praktičnosti pri rukovanju: rolo poklopac prtljaga i pregradna mreža prvi put imaju dvodelni dizajn.
Komentari(0)