Nova E-Klasa All-Terrain: novo vozilo sa poboljšanom svestranošću i inteligencijom
U poređenju sa konvencionalnom E-Klasom karavan, All-Terrain model je veći samo po visini. Skoro je iste dužine i meri ukupno 4.950 milimetara. Širina je 1.904, a visina 1.497 milimetara
Sa 4MATIC pogonom na sva četiri točka kao standardom, povećanim razmakom od tla kroz AIRMATIC vazdušno oslanjanje (takođe standard) i programom vožnje van puta, nova E-Klasa za sve terene olakšava rad na lakim terenima, kao što su zemljani putevi, na svojim većim točkovima. Dodatni praktični detalji koji poboljšavaju iskustvo vožnje van puta su terenski ekran i „providni poklopac motora“ – deo kamere od 360°. Vozilo ima nepogrešiv izgled za sve terene: elementi dizajna za off-road uključuju jedinstvenu prednju rešetku, specijalne branike, hromirani prednji i zadnji štitnik branika visokog sjaja i tamno sive obloge ruba točkova. Nova E-Klasa All-Terrain je imala svoju svetsku premijeru na IAA Mobiliti u Minhenu, upotpunjujući porodicu E-Klase. E-Klasa All-Terrain biće raspoloživa za poručivanje od prvog kvartala 2024.
U poređenju sa konvencionalnom E-Klasom karavan, All-Terrain model je
veći samo po visini. Skoro je iste dužine i meri ukupno 4.950 milimetara.
Širina je 1.904 milimetra; visine 1.497 milimetara. Standardna veličina guma je
235/55 R 18 na točkovima dimenzija 8 J k 18. Dostupni su opcioni točkovi do 20
inča. Nova E-Klasa All-Terrain je 28 milimetara šira od prethodnog modela. Ovo
čini putovanje još udobnijim za putnike na zadnjim sedištima, koji sada imaju
1.519 milimetara prostora za laktove. Međuosovinsko rastojanje je povećano za
22 milimetra na 2.961 milimetar, što stvara više prostora za kolena i noge
pozadi.
Sportski zadnji kraj krije kapacitet nosivosti od 615 do 1.830 litara
(plug-in hibridni model: 460–1.675 litara). Nasloni sedišta se mogu preklopiti
u razmeri 40:20:40. Upravljaju se sa dva dugmeta na levoj i desnoj strani
naslona zadnjeg sedišta. EASI-PACK vrata prtljažnika su standardna. Pogodno se
otvara i zatvara pritiskom na dugme pomoću ključa za paljenje, prekidača na
vozačevim vratima ili ručke za otključavanje na samim vratima prtljažnika.
Poklopac za prtljag na uvlačenje i pregradna mreža (obe standardne) imaju
dvodelni dizajn, svaki sa svojom kasetom sa valjcima.
Elementi Offroad dizajna
Najprivlačnija karakteristika upadljivog prednjeg dela je maska sa
duplim lamelama u iridijum srebrnoj boji u SUV stilu sa zvezdom integrisanom u
sredini i Mercedes-Benz šarom. Karakterističan prednji branik, kao i hromirani
donji branik visokog sjaja, takođe doprinose robusnom izgledu.
U pogledu sa strane, prepoznatljivi tamno sivi poklopci ruba točkova
naglašavaju karakter All-Terrain. Isto važi i za pragove koji imaju hromiranu
traku visokog sjaja. Pozadi, E-Klasa All-Terrain se takođe može pohvaliti
branikom specifičnim za model, zaokruženim simuliranim štitnikom podvozja od
hroma visokog sjaja. Još jedan detalj je robusna zaštita praga tereta u izgledu
od nerđajućeg čelika. Posebne karakteristike u unutrašnjosti zaokružuju AMG
sportske pedale od nerđajućeg čelika i patosnice sa All Terrain logom.
Vazdušno oslanjanje kao standard
Nova E-Klasa za sve terene je standardno opremljena AIRMATIC vazdušnim
oslanjanjem za sve strane. Ovaj sistem kombinuje mehove vazdušnog oslanjanja sa
prilagodljivim ADS+ amortizerima za maksimalnu reakciju. Karakteristike
amortizera se automatski menjaju na svakom pojedinačnom točku u stepenu
kompresije i odskoka. Sofisticirana senzorska tehnologija i algoritmi
prilagođavaju amortizere površini puta tako da se udar od udarca u neravninu sa
jednom gumom, na primer, ne prenosi na celu osovinu i unutrašnjost.
Tri All-Terrain modela dostupna
za lansiranje na tržište
Od samog lansiranja na tržište, entuzijasti za All-Terrain imaju na
raspolaganju tri koncepta vožnje: dizel, benzin i plug-in hibridna verzija.
Modele sa sagorevanjem pokreću četvoro- i šestocilindrični motori iz
Mercedes-Benz porodice modularnih motora (FAME). Na ovaj način, program
motorizacije značajno doprinosi fleksibilnosti međunarodne proizvodne mreže,
dok istovremeno pomaže da se zadovolji rastuća potražnja za elektrifikacijom. Sa
inteligentnom tehnologijom pojačanja i integrisanim starter-generatorom (ISG)
koji dopunjuje turbopunjač, i dizel i benzinska varijanta su blagi hibridi.
Nova baterija je podigla snagu elektromotora sa 15 na 17 kV, a obrtni moment
pojačanja na 205 Nm.
Električna snaga od 95 kV (129 ks) i potpuno električni domet do 100
kilometara (VLTP) omogućiće vozačima plug-in hibridnog modela da putuju bez
upotrebe motora sa unutrašnjim sagorevanjem – čak i u off-road režimu na
neravnom terenu. Visoka gustina snage hibridne pogonske jedinice dolazi
zahvaljujući stalno uzbuđenom sinhronom motoru sa unutrašnjim rotorom.
Maksimalni obrtni moment elektromotora od 440 Nm je spreman za rad od samog
početka, što rezultira visokom agilnošću pri pomeranju, zajedno sa dinamičkim
performansama vožnje. Puna električna snaga je dostupna do 140 km/h, nakon čega
se brzina lagano ograničava. Posebnost visoke tehnologije je inteligentni,
elektromehanički pojačivač kočnica. Ovo osigurava da kočioni sistem kombinuje
električni oporavak sa hidrauličnom kočnicom za maksimalnu efikasnost.
Komentari(0)