Nova električna Opel Mokka ugledala svetlost dana
Dizajn nove Mokke iznenađuje zadivljujućim proporcijama i preciznošću svog celokupnog, smelog izgleda koji karakteriše kratki pregib i dobro osmišljen, širok stav, sve do najmanjih detalja
Električna, bez emisije štetnih gasova, plus energična - to je nova Opel Mokka. Nemački proizvođač automobila sada otkriva drugu generaciju svog kompaktnog bestselera, snažnu, potpuno novu Mokku koja savršeno spaja zabavu i modernost. Sposobna je za električnu vožnju sa nultom emisijom, veoma je efikasna i kompaktnija nego ikad, savršeno podešena za gradske izazove kao i za sigurne vožnje na autoputu.
Michael Lohscheller
-Nova Mokka promeniće percepciju o
našem brendu! Sa Mokkom renoviramo Opel i predstavljamo naš dizajn u narednoj
deceniji. Pokazuje sve što marka predstavlja danas i u budućnosti. Mokka je
zabavna, efikasna i inovativna u svim aspektima. Uz to, na najprogresivniji
način savršeno odslikava vrednosti marke Opel - uzbudljiva, pristupačna, iz
Nemačke. To je prvi Opel koji je električan od svog početka na tržištu, pravi
dokaz da Opel ide električno - rekao je Opelov šef Michael Lohscheller sa
oduševljenjem novim modelom.
Prtljažni prostor od 350 litara
Uprkos neznatno dužem međuosovinskom
rastojanju (+2 mm), nova Mokka je 12,5 centimetara kraća od prethodne
generacije, dok za petoro putnika nudi sličan tovarni prostor do 350 litara u
svom prtljažniku. Njena ukupna dužina od samo 4,15 metara čini je super lakom
za manevrisanje i parkiranje u gradskim i prigradskim područjima.
Novo lice brenda
Dizajn nove Mokke iznenađuje
zadivljujućim proporcijama i preciznošću svog celokupnog, smelog izgleda koji
karakteriše kratki pregib i dobro osmišljen, širok stav, sve do najmanjih
detalja. Novi model se takođe ističe kao prvi model koji ima novo lice brenda i
potpuno digitalni kokpit nove generacije - Opel Vizor i Opel Pure Panel. Bez
beskorisnih dekorativnih animacija, izgled je jasan i čist, pružene informacije
su usmerene na ono što je zaista potrebno. Horizontalno razvučena
instrumentalna tabla ima dva ekrana. Onaj ispred vozača je veličine do 12 inča.
Međutim, kako bi omogućio intuitivno korišćenje i stalni fokus vozača na
putu, Opelovi dizajneri zadržali su kontrolne tastere za osnovne funkcije,
izbegavajući opasno istraživanje u podmenijima.
Mokka nastavlja Opelovu tradiciju
Nova Mokka nastavlja Opelovu
tradiciju približavanja inovativnih tehnologija iz viših klasa širokom krugu
kupaca. Tu se ubrajaju napredni sistemi kao što su ACC (Adaptivni tempomat),
koji funkcijom zaustavljanja i kretanja mogu omogućiti vozaču da podnosi
prometne gužve na lak način. Električna Mokka-e može automatski prilagoditi
svoje radnje pokretima u odnosu na vozilo ispred bez potrebe za stiskanjem gasa
ili kočnice.
Pored toga, sistem aktivnog
pozicioniranja u traci automatski održava novu Mokku u sredini trake. Sistem za
svetla takođe nudi vrhunske tehnologije i zato nema zaslepljivanja IntelliLux
LED® matričnim svetlima sa 14 elemenata, jedinstvenim u ovoj kategoriji. Sve
verzije modela Mokka standardno su isporučene sa LED svetlima napred i pozadi,
električnom parking kočnicom kao i prepoznavanjem saobraćajnih znakova. Na
raspolaganju je i panorama sa zadnjom kamerom 180 stepeni.
Visoko efikasna multienergetska CMP platforma
Nova Mokka zasnovana je na novoj
verziji visoko efikasne multienergetske CMP platforme. Ovaj lagan i efikasan
modularni sistem nudi maksimalnu fleksibilnost u razvoju vozila i omogućava
upotrebu čisto električne baterije, kao i motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Kupac
ima izbor. Inženjerski tim u Russelsheimu posebno je radio na masivnom obimu
težine s jedne strane, uštedeći do 120 kilograma u odnosu na prethodnu
generaciju i poboljšanju krutosti karoserije s druge strane, sticanjem do 30%
krutosti u slučaju električne verzije sa integrisanom baterijskom strukturom.
Prednosti su očigledne. Nova Mokka troši znatno manje energije, a istovremeno
je mnogo brža i lakša za vožnju.
Električni motor isporučuje 136 KS
Po prvi put u Opelovoj istoriji, nova
Mokka će biti dostupna od prvog dana sa potpuno električnom varijantom. Vožnja
Mokke kombinuje rad bez emisija sa uzbudljivim iskustvom. Električni motor
isporučuje 136 KS i 260 Nm maksimalnog obrtnog momenta, odmah dostupnih od
početka. Brze reakcije, okretnost i dinamika su među najboljim
karakteristikama. Vozači mogu da biraju između tri načina vožnje - normalnog,
eko i sport - za dobar balans ili zabavu, u zavisnosti od svojih želja.
Maksimalna ograničena brzina 150 km/h
Elektronski ograničena maksimalna
brzina je 150 km/h za očuvanje energije skladištene u bateriji od 50 kWh.
Sistem sa brzim punjenjem od 100 kW koji omogućava punjenje 80% baterije u
samo 30 minuta je standard. Opel Mokka-e ima čisto-električni domet do 322
kilometra prema WLTP-u u normalnom režimu, dok Eco režim podržava vozača u
postizanju maksimalnog dometa. Bilo da je zidna kutija, brzi punjač ili
kablovsko rešenje za kućnu utičnicu nova Mokka-e je spremna za sve mogućnosti
punjenja, od monofazne do trofazne sa 11 kW. Takođe ima osmogodišnju garanciju
za bateriju.
Energična i zabavna
Kupci se mogu veseliti vrlo
energičnoj, zabavnoj i agilnoj Mokki nove generacije. U prodaji će se naći od
kraja leta 2020. godine, a u distribucijama će biti dostupna od početka 2021.
godine. Novi model će se takođe nuditi sa posebno efikasnim dizel i benzinskim
motorima.
Novo Opelovo lice i dizajn kokpita
U drugoj generaciji, ime Mokka je
opet jednostavno Mokka, baš kao što je bilo i na njenom debiju 2012. godine.
-Odvažna i čista je naša stalna
mantra - kaže generalni direktor Opela Michael Lohscheller.
Prvi put se kod Opela ime modela
ponosno širi u sredini zadnjeg dela, koristeći novi, precizno isklesan
tehnički font. Kada je prva Mokka lansirana, iznenadila je svojim kompaktnim
dimenzijama i čvrstim izgledom. Nova Mokka je još bujnija i robusnija, na
izrazito progresivan način - izuzetno efikasna, čista i smela, sa dramatično
kraćim pregibom (-61 mm napred, -66 mm
pozadi), 10 dodatnih milimetara u širini i vizuelno istegnuta silueta za
savršene proporcije. Njena kompaktna veličina i opšti izgled čine da 18-inčni
točkovi izgledaju impresivno i moćnije nego ikad.
Opel Vizor
Mokka je takođe prvi model koji je
pokazao novu karakteristiku prednje strane Opelovih automobila - Opel Vizor.
Prostirući se na celom prednjem delu vozila ispod haube automobila, Opel Vizor
je elegantan modul koji horizontalno uokviruje karakteristike brenda, kao što
su najnovija generacija matriks farova IntelliLux LED® i tipični krilni potpis
LED dnevnih svetala u čijem je centru ponosno naglašena legendarna Opelova
munja. Opel Vizor kojeg je izmislio tim oko šefa dizajna Marka Adamsa biće
predstavljen na svim modelima ove marke tokom 2020-ih.
Mark Adams
-Odvažan i čist, tako će izgledati
Opelov dizajn u budućnosti. Nova Mokka pokazuje atletske proporcije u
kombinaciji sa precizno struktuiranim i tečnim površinama. Razvili smo ovu
filozofiju usklađenu sa karakterističnim nemačkim dizajnom, kombinujući
progresivni smeli dizajn sa čistoćom - objasnio je Mark Adams, potpredsednik
za dizajn.
Centralni ekran nagnut prema vozaču
Ova filozofija nastavlja se u
unutrašnjosti, gde je centar Pure Panel, koji ponavlja dizajnersku nameru Opel
Vizor-a. Dva široka ekrana veličine do 10 i 12 inča pozdravljaju putnike.
Centralni ekran je namerno nagnut prema vozaču, a ventilacioni otvori su
gurnuti u pozadinu kako bi se poboljšao fokusirani doživljaj.
Pure Panel pruža najnovije
tehnologije i najvažnije informacije za vozača, dok su svi iritantni vizuelni
delovi odsutni. I dizajn središnje konzole je impresivno očišćen zahvaljujući
električnoj parkirnoj kočnici kao i novoj električnoj ručici menjača, nijedan
izbočeni element ne narušava čistoću njegovog dizajna. Sve komande i moduli su
elegantno integrisani.
Opelova svetlosna tehnologija
Nova Mokka stiže u B segment sa
vrhunskim inovacijama koje su donedavno bile dostupne samo u luksuznoj klasi.
Opel je lider u tehnologiji osvetljenja. Sve Mokka varijante opremljene su LED
svetlima poslednje generacije, od dnevnih svetala u tipičnoj Opelovoj grafici
do prednjih svetala za maglu. Apsolutni vrhunac u ovom segmentu je adaptivno
IntelliLux LED® matriks svetlo sa ukupno 14 elemenata.
Kao i kod Opel Insignije, Opel Astre
i nove Opel Corse, sistem osvetljenja omogućava vožnju pri stalnom svetlu.
Kako ne bi zasmetali vozačima, pojedini LED elementi mogu se spustiti u
milisekundama - niko još nije zaslepljen, a putnici imaju iskustvo osvetljenja
kao na stadionu. Sa zadnje strane, izbor LED tehnologije omogućio je
dizajnerima da kreiraju veoma tanka, zategnuta svetla povećavajući osećaj
preciznosti i kvaliteta.
Opelova tehnologija sedišta i vrhunsko umrežavanje
Odlična sedišta su tipična
karakteristika za Opel. Dostupna su različita ergonomska sedišta koja su
individualno podesiva. Sportska Alcantara i klasična unutrašnjost od pune kože
su dostupne za naručivanje, vrlo neobično za vozilo u B-segmentu. Vrh ponude je
grejano kožno sedište sa perforiranom površinom i funkcijom masaže za vozača.
Vozač i suvozač na prednjem sedištu
svoje pametne telefone mogu smestiti u fioku za odlaganje predviđenu na
središnjoj konzoli. Kompatibilni telefoni se ovde ponovo pune bežično. Gumena
prostirka sprečava da uređaji skliznu. Novi infozabavni sistem savršeno
povezuje i zabavlja vozače i putnike Mokke. Dostupni su multimedijalni radio i
multimedijalni navigacioni sistemi sa 7-inčnim ekranom u boji i vrhunskim
sistemom Multimedijalni Navi Pro sa 10-inčnim ekranom visoke rezolucije.
Monitori su sastavni deo novog Pure panela od Opela i idealno su postavljeni
prema vozaču.
Multimedijalni sistemi
Multimedijalni sistemi kompatibilni sa Apple CarPlay i Android Auto imaju integrisanu glasovnu kontrolu. Nova Mokka nudi i OpelConnect uslugu. LIVE navigacija sa informacijama o saobraćaju u stvarnom vremenu, plus direktna veza za pomoć pri nezgodi i eCall čine putovanja još opuštenijima za vozače i putnike. Ako se vazdušni jastuci ili zatezači sigurnosnih pojaseva aktiviraju u nesreći, eCall automatski kontaktira lokalnu centralu za javnu bezbednost (PSAP).
Komentari(0)