Nova Mercedes E-Klasa - Inteligencija postaje uzbudljiva

Automobilska inteligencija sada postaje uzbudljiva i dinamična! Mercedes E-Klasa limuzina i karavan prvi su predstavnici detaljno osvežene serije

    foto: Mercedes
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Sa više od 14 miliona jedinica modela limuzina i karavana isporučenih od 1946. godine, E-Klasa je najprodavanija serija u istoriji brenda Mercedes-Benz. Mnogi je doživljavaju kao "srce brenda". Deseta generacija E-Klase postavila je trendove u stilu u 2016. godini sa svojim čistim, a ipak emotivnim dizajnom i ekskluzivnim, visoko kvalitetnim enterijerom. Takođe, karakteristično za ovu generaciju je i bogatstvo inovacija pomoćnih sistema u vožnji. Ova emocionalno privlačna i u isto vreme inteligentna kombinacija je izuzetno uspešna. Do danas, više od 1,2 miliona kupaca širom sveta je kupilo aktuelnu generaciju E-Klase limuzine ili E-Klase karavana.

Dinamičniji dizajn

Poboljšana dinamika i unapređenje E-Klase se ogleda u rasponu modela. Već početni model dolazi sa sportskim Avantgarde Line eksterijerom. Kao rezultat, osnovni model E-Klase poseduje centralnu zvezdu napred po prvi put. Novi hromirani prednji kraj igra ulogu u svežem izgledu. Avantgarde Line gril je redizajniran sa dve hromirane lajsne i vertikalnim šipkama visokog sjaja. Hrom i visoki sjaj crnih elemenata na prednjem braniku ističu sportski i elegantni izgled. Tako i dostupni Exclusive Line paket pravda svoje ime - posebna maska hladnjaka, uspravna zvezda na poklopcu i veliki hromirani elementi na prednjem braniku naglašavaju ovo pozicioniranje.

Paket AMG sa novim branikom u stilu AMG Perfomance modela izgleda još sportskije. Dodatno, u paketima Avantgarde, AMG Line i kod modela All-Terrain, poseduje izražene greben na haubi. E-Klasa u standardu ima sva LED svetla. Multibeam LED prednja svetla, kao i Ultra Range duga svetla, dostupna su kao opcija.


Osvežen zadnji deo limuzine

Dizajneri su takođe osvežili zadnji deo limuzine sa novim branikom, deljenim zadnjim svetlima i novim poklopcem prtljažnika. Unutrašnji dizajn zadnjih svetala je revidiran kod svih modela. All-Terrain model je vizuelno sličniji SUV modelima. Pored toga, posebnost All-Terrain komponenata kao što su maska hladnjaka koja sada dolazi u hromiranoj opciji visokog sjaja u odnosu na mat verziju koja je bila dostupna do sada.

Tri nove boje su dostupne za E-Klasu kao deo osveženja, a one nose imena high-tech siva, grafitno siva metalik i srebrna. Trag točkova je proširen i sada uključuje točkove sa posebnim akcentom na aerodinamiku što doprinosi nižoj potrošnji i manjem ukupnom uticaju na životnu okolinu. Sedišta kombinuju zaštitni znak brenda Mercedes-Benz kad je u pitanju putovanje na duže relacije - udobnost sa avangardnim dizajnom. Prilagodljivo podešavanje vozačevog sedišta je naročito pogodno. Kada se visina unese kroz medija displej ili putem Mercedes me aplikacije, sedište se automatski pomera u uobičajeno odgovarajuću poziciju, koju je potrebno da vozač samo fino podesi prema sebi. Dizajn prednjih sedišta naglašava sportsku auru enterijera.

Bolja asistencija za gužvu u saobraćaju

Nova E-Klasa poseduje poslednju generaciju Mercedes-Benz sistema za pomoć u vožnji koji pružaju kooperativnu podršku vozaču. To rezultira posebno visokim nivoom aktivne sigurnosti. Limuzina i karavan verzija su u stanju da odreaguju u slučaju da vozač to ne učini. Prepoznavanje da vozač ne drži ruke na volanu sada radi na kapacitivnoj osnovi. To omogućava bolje iskustvo za vozača u polu-automatskom režimu vožnje. Kako bi informisao sistem da vozač i dalje ima kontrolu nad E-Klasom, dovoljno je da vozač uhvati volan.

Volan poseduje jastučić sa odgovarajućim senzorima

Ranije je kao povratna informacija bio potreban trenutak upravljanja, neznatno okretanje volana. Novi volan poseduje jastučić sa odgovarajućim senzorima. Oni registruju da li vozač drži volan ili ne. Ukoliko sistem detektuje da vozač ne drži ruke na volanu određeno vreme, pokreće se kaskada upozorenja, koja će konačno aktivirati Emergency Brake Assist ako vozač nastavi da bude neaktivan.

Autonomno kočenje

U standardu, E-Klasa dolazi sa sistemom Active Brake Assist, koji je u mnogim situacijama u stanju da koristi autonomno kočenje kako bi izbegao sudar ili ublažio njegovu ozbiljnost. Sistem takođe može da koči kad detektuje nepomična vozila ili pešake pri tipičnim gradskim brzinama, kako bi sprečio sudar, u zavisnosti od situacije. Deo Driving Assistance paketa je sada dostupan prilikom priključenja u prilaznoj traci.

Određenje funkcije Intelligent Drive sistema mogu se po želji dokupiti u okviru Driving Assistance Package. Oni uključuju Active Speed Limit Assist, koji koristi podatke mape i informacije iz sistema Traffic Sign Assist da bi reagovao na promene u ograničenju brzine. Prilagođavanje brzine zasnovano na ruti ispred krivina, kružnih tokova, naplatnih stanica, T-raskrsnica kao i pre isključenja, izlaska sa autoputa, brzih puteva takođe su obuhvaćene. Kada vozač uključi DISTRONIC Active Active Assist, s prilagođavanjem brzine zasnovanom na ruti, E-Klasa je sada čak u stanju da odgovori i na podatke iz LiveTraffic Information. U idealnom slučaju, to se dešava čak i pre nego što vozač ili radarski i senzori kamere uspeju da otkriju prepreku u saobraćaju. Kada se detektuje gužva, brzina se smanjuje na približno 100 km/h kao predostrožnost ukoliko vozač namerno ne odluči drugačije.

Još više komfora u unutrašnjosti

E-Klasa je opremljena sa potpuno novim upravljačem. Dostupan je u tri verzije, kao kožni upravljač, u kombinaciji drvo-koža i u supersport verziji. Kontrolne površine imaju sjajni crni lak, dok elementi i obrubi imaju srebrnu senku. Instrument i medija displej se kontrolišu pomeranjem po tasterima Touch Control. Princip rada tastera Touch Control menja se iz optičkog u kapacitivni. Mehanički sistem više nije potreban, a površine osetljive na dodir su takođe manje podložne otiscima prstiju.

Nova E-Klasa opremljena je najnovijom generacijom MBUX multimedijalnog sistema. U standardnoj opremi sadrži dva velika ekrana veličine 10,25 inča, koji su zaslužni za izgled širokog ekrana sa karakterističnim rasporedom jedan pored drugog. Opciono su na raspolaganju dva ekrana od 12,3 inča. Informacije na instrument tabli i na medija displeju lako su čitljive na velikim ekranima visoke rezolucije. Prezentacija sa sjajnom grafikom doprinosi intuitivnom korišćenju.

Opcioni MBUX Interior Assistant omogućava intuitivno, prirodno rukovanje raznim opcijama za uređenje komfora i MBUX funkcijama, takođe prepoznavanjem pokreta. Kada se ruka približi ekranu osetljivom na dodir ili dodirnoj tabli na centralnoj konzoli, medijski ekran se menja, a na primer, pojedini elementi se ističu. Energizing kinetika sedišta je još jedna nova karakteristika E-Klase. Podržava blage promene u sedećem

Elektrifikacija pogonskog sklopa

Elektrifikacija pogonskog sklopa predstavlja još jedan veliki korak napred sa ažuriranjem modela E-Klase. Sedam modela je dostupno kao plug-in hibrid (dizel i benzin, limuzina i karavan, pogon na zadnjim točkovima i pogon na svim točkovima). Linija visoko efikasnih i moćnih benzinskih motora sa niskom emisijom pokrivaće raspon od 156 do 367 KS, dok se spektar dizel vozila kreće od 160 do 330 KS.

Po prvi put, četverocilindarski benzinski motor (M 254) sa integrisanim starter generatorom (ISG) druge generacije koji proizvodi do 15 kW dodatnog pogona i 180 Nm obrtnog momenta unapređuje opseg motora. Modeli opremljeni ovim motorom imaće 48-voltni električni sistem na vozilu. Zahvaljujući rekuperaciji energije i mogućnosti da se "jedri" pri isključenom motoru, benzinski motor je visoko efikasan.

U modelu M 254, Mercedes-Benz je prvi put kombinovao sve inovacije porodice modularnih motora sa 4- i 6-cilindarskim benzinskim i dizel motorom u jednom agregatu. Uključuju Nanoslide premaz cilindara, Conicshape cilindrično honiranje i sistem za kontrolu emisije postavljen direktno kod motora. Potpuno nova karakteristika je segmentni punjač sa priključkom za protok, unapređenje tehnologije “twin-scroll” za još brži odziv sistema prinudne indukcije. Po potrebi, električni dodatni kompresor brzo podiže pritisak punjenja, posebno pri motorima sa malim brojem obrtaja sagorevanja i time doprinosi vrlo dinamičnom odzivu gasa. Linijski šestocilindrični benzinski motor (M 256), koji je prvi put dostupan u E-Klasi, takođe je opremljen ISG-om. Ponudu motora zaokružuje šestocilindrični dizel (OM 656). Ovaj motor i OM 654 četvorocilindrična verzija poseduju prošireni sistem za kontrolu emisije.

Njegove komponente uključuju usko spojeni NOX katalitički pretvarač za smanjenje azotnih oksida, DPF filter (dizel filter čestica sa specijalnim premazom za smanjenje količine azotnih oksida), SCR katalizator (selektivna katalitička redukcija sa selektovanim ubrizgavanjem AdBlue-a) i odatni SCR katalizator u donjem delu vozila.

Transmisija 9G-Tronic takođe je unapređena za adaptaciju druge generacije ISG-a i u prvom koraku se koristi sa četvorocilindarskim motorom. Elektromotor, elektronika pogonskog sistema i hladnjak prenosa sada su prešli u prenosnik ili na njega. Prethodno potrebni kablovi su eliminisani, što nudi prednosti u pogledu prostora za instalaciju i težine.

To olakšava kombinovanje transmisije sa različitim motorima sagorevanja. Pored toga, povećana je efikasnost prenosa. Između ostalog, optimizovana interakcija sa električnom pomoćnom pumpom za ulje smanjuje količinu isporuke mehaničke pumpe za 30 procenata. Pored toga, koristi novu generaciju potpuno integrisane kontrole prenosa sa višejezgarnim procesorom i novom tehnologijom konstrukcije i spajanja. Pored povećane računarske snage, drastično je smanjen i broj električnih interfejsa, a težina kontrole prenosa smanjena je za 30 odsto.

Komentari(0)

sortiraj