Nova Opel Astra - Samouverena, električna i efikasna
Opel je otkrio potpuno novu, šestu generaciju modela Astre. Priča o uspehu Opelovog bestselera započela je pre 30 godina potomkom legendarnog Kadetta
Sa potpuno novom Astrom, nemački proizvođač sada otvara sledeće poglavlje: po prvi put je model kompaktne klase dostupan sa električnim pogonom. Opel će novu Astru ponuditi u dva nivoa performansi kao plug-in hibrid. Pored toga, postoje verzije sa visoko efikasnim benzinskim i dizel motorima u kombinaciji sa šestostepenim ručnim i osmostepenim automatskim menjačima. Dinamična kao nikada pre, sa prozirnim, zategnutim površinama, detoksiranim suvišnim elementima i sa novom zaštitnom maskom - Opel Vizor. Sledećom generacijom kompaktne klase, Opel pokazuje da je Astra spremna da definiše novu eru.
Više prostora
Nova Opel Astra lansiraće se ove godine kao sportski
hatchback sa pet vrata i sa još više prostora od svoje prethodnice. Sa dužinom
od 4.374 milimetara i širinom od 1.860 mm, pogađa samu sredinu kompaktnog
segmenta. Zahvaljujući posebno kratkom prednjem delu, nova Astra je samo 4,0
mm duža od prethodnog modela, uprkos znatno povećanom međuosovinskom
rastojanju od 2.675 mm (+13 mm). Bez obzira na mišićav, samouveren stav,
prtljažnik nove Astre sa podesivim podom i dalje nudi vozaču i četvorici
putnika 422 litara prtljaga.
dizajnirana je i razvijena u
Russelsheimu
Nova generacija dizajnirana je i razvijena u Opelovom sedištu u Russelsheimu, gde će proizvodnja početi ove jeseni. Kao i njegov prethodnik lansiran 2015. godine, i novi model donosi inovacije u kompaktnu klasu koje su kupci ranije znali samo iz skupljih vozila. Na primer, Astra noć može pretvoriti u dan. Najnovija evolucija prilagodljivog Intelli-Lux LED® Pixel svetla dolazi direktno iz Opelove vodeće Insignije i sa 168 LED elemenata prednjači u kompaktnom i srednjem tržišnom sektoru.
Skok u vremenu dogodio se u unutrašnjosti nove
generacije Astre. Uz potpuno digitalni Pure Panel, analogni instrumenti prenose
se u istoriju. Umesto toga, novi interfejs HMI sa svežom, modernom grafikom
nudi kupcima čisto, intuitivnije iskustvo. Putnici mogu novom Astrom da
upravljaju intuitivno preko izuzetno širokih ekrana osetljivih na dodir, baš
kao i pametni telefon. Opelovi dizajneri i inženjeri su se pobrinuli da vozač
dobije sve potrebne informacije i korisne radne mogućnosti, ali da nije
opterećen suvišnim podacima ili funkcijama. Pored toga, ključnim postavkama
kao što je kontrola klime i dalje se može upravljati putem fizičkih prekidača i
dugmadi.
Prednja sedišta imaju
sertifikat AGR
Opel je takođe unapredio komfor u novom modelu
kompaktne klase. Prednja sedišta, razvijena u Opelu, imaju sertifikat AGR
(„Aktion Gesunder Rucken e.V.“) i svojom primernom ergonomijom su izuzetno
udobna, posebno na dugim putovanjima. Vozača podržavaju najsavremeniji sistemi
pomoći u rasponu od head-up displeja do poluautomatizovanog sistema pomoći
Intelli-Drive 2.0 i kamere Intelli-Vision od 360 stepeni.
Michael Lohscheller
-Potpuno nova Astra - rođena je nova Munja! Sa
senzacionalnim dizajnom i vodećom tehnologijom u klasi. Elektrifikovano i
visoko efikasno za najmanje moguće emisije, ulazi u novu eru. Astra je
izrađena sa najvećom preciznošću do najsitnijih detalja. Uvereni smo da
sledeća generacija Astre ima sve da postane još jedan bestseler i privuče
mnogo novih kupaca brendu - rekao je Opelov izvršni direktor Michael
Lohscheller.
Nova interpretacija smele i
čiste Opelove filozofije dizajna
Posle SUV modela Mokka, Crossland i Grandland, nova
Astra je prvi Opelov hatchback koji tumači smelu i čistu filozofiju dizajna
brenda. Opel Vizor (novo lice marke koja se prvi put videla na Mokki i
centralni element spoljnog dizajna) prati Opelov kompas gde su vertikalna i horizontalna
linija, oštar nabor na haubi i grafika krila u obliku krila dnevnih svetla,
presecaju se sa amblemom Opelove Munje u sredini. Protežući se prednjim delom,
čineći da nova Astra izgleda još šira, Vizor takođe neprimetno integriše
tehnologije kao što su ultra tanki Intelli-Lux LED® farovi i prednja kamera
sistema Intelli-Vision. Gledano sa strane, nova generacija Astre izgleda
posebno dinamično zahvaljujući izraženom prednjem nagibu C stuba.
Munja i na vratima
prtljažnika
Na zadnjem delu Opelov kompas ponavlja centralno
postavljenu Munju, vertikalno poravnate visoko postavljene zadnje lampe (LED
uštede energije, kao i sva spoljna rasveta). Munja je ujedno i na vratima
prtljažnika, izrađena od vrhunskog kompozitnog materijala. Ova tehnologija nije
samo lagane težine i velike čvrstoće, već omogućava i precizno izvođenje
detalja o dizajnu kao što su posebno tanke zadnja svetla.
Mark Adams
-Nova Astra predstavlja uzbudljivi sledeći korak
našeg novog dizajnerskog izvršenja - kaže potpredsednik dizajna, Mark Adams.
„Sa smelim Vizor prednjim licem, snažnim mišićavim izgledom i prozirnom
površinom, nova Astra ima vrlo sportsku i samouverenu ličnost. Enterijer takođe
hrabro korača u budućnost. Snažni kokpit orijentisan ka vozaču sa staklenim
izgledom novog Pure Panela doneće našim kupcima potpuno novo emocionalno
iskustvo.
Novi Pure Panel potpuno
zastakljeni digitalni kokpit
Ista nemačka preciznost primenjuje se u unutrašnjosti
gde je apsolutni vrhunac sledeća generacija Pure panela, prvi put
predstavljena u Mokki. Ovaj opsežni, digitalni kokpit (opciono potpuno
zastakljen) ima dva 10-inčna ekrana, neprimetno integrisana - zajedno sa bočnim
ventilacionim otvorom za vozača - u horizontalnom formatu.
Sa fizičkim kontrolama svedenim na minimum u obliku
fino izrađenih tastera, Pure Panel postiže optimalnu ravnotežu između
digitalizacije i intuitivnog rada i bez potrebe za podmenijem. Nema potrebe ni
za kablovima, jer se nova generacija multimedijalnih info-zabavnih sistema sa
povezanim uslugama - kojima se može upravljati glasovnim upravljanjem na
prirodnom jeziku, kao i dodirom - može standardno povezati u svim varijantama
modela na bežični Apple CarPlay Android Automatski putem kompatibilnih pametnih
telefona.
Dinamično upravljanje
Nova Astra zasnovana je na trećoj generaciji visoko
fleksibilne EMP2 višeenergetske platforme, a Opelova DNK ugrađena je od početka
razvoja. To znači da je rukovanje dizajnirano istovremeno dinamično i da je
novi model - kao i svaki Opel - „otporan na veliku brzinu“. Drugim rečima,
sposobnost velike brzine bila je primarni razvojni cilj.
Upravljanje i krutost šasije - McPherson ogibljenje
napred, torzija pozadi - dizajnirani su za visoku kontrolu (prigušivanje
kretanja oko horizontalne ose). Pri kočenju, novi model pruža snažnu zaustavnu
snagu i ostaje veoma stabilan u krivinama kao i na pravcu. Torzijska krutost
nove Astre za 14 procenata je veća u odnosu na prethodnu.
Napredni sistemi pomoći
vozaču
Nova Astrina arhitektura takođe uključuje najnovije automatizovane
sisteme za pomoć vozaču. Pored multifunkcionalne kamere na vetrobranskom
staklu, tehnologija se sastoji od četiri dodatne kamere (jedna napred, jedna
pozadi i po jedna sa svake strane), pet radarskih senzora (po jedan napred i po
jedan u svakom uglu), kao i kao ultrazvučni senzori napred i pozadi. Kamere i
senzori su integrisani sa e-horizon povezivanjem u Intelli-Drive 2.0, što
proširuje domet kamera i radara. To omogućava sistemu da prilagodi brzinu u
krivinama, daje preporuke za brzinu i vrši poluautomatske promene trake.
Prepoznavanje ruku na volanu osigurava da vozač ostane uključen u svakom
trenutku.
Upozorenje o saobraćaju iza vozila, otkrivanje mrtve
tačke i aktivno pozicioniranje u traci, koje drže automobil u sredini vozne
trake, čine Intelli-Drive 1.0. Dugačka lista automatizovanih sistema pomoći
vozaču takođe uključuje adaptivni tempomat, koji povećava ili smanjuje brzinu
da bi pratio vozilo ispred sebe - bez prekoračenja zadate brzine - i po potrebi
može da se i zaustavi. Sa automatskim menjačem, vožnja se automatski nastavlja
zahvaljujući opciji „Stop & Go“. Ponuda vodećih sistema pomoći takođe
sadrži veliki head-up displej i Intelli-Vision, kameru i radarski sistem za
lakše parkiranje.
Uloga Astre kao nosioca napredne tehnologije nastavlja
se i u osvetljenju i sedištima, tipičnim oblastima stručnosti za Opelovu marku.
Prethodni model je igrao pionirsku ulogu u uvođenju adaptivnog matrix svetla
2015. godine, a sledeća generacija sada prvi put donosi najnoviji razvoj osvetljenja
u kompaktni tržišni sektor - Intelli-Lux LED® Pixel Light. Ova najsavremenija
tehnologija, koja je već dostupna na Opelovom Grandland SUV-u i vodećim
modelima Insignije, sadrži ukupno 168 LED elemenata u segmentu - po 84 u svakom
ultra tankom faru. Glavni snop se neprimetno prilagođava u milisekundama, bez
odsjaja za ostale učesnike u saobraćaju. Nadolazeći saobraćaj je tačno
„isečen“. Domet i smer svetlosti se razlikuju u zavisnosti od situacije u
vozilu i okoline.
Najbolja u klasi AGR
ergonomska sedišta sa masažom
Opelova ergonomska AGR sedišta osvojila su razne
nagrade i nova Astra nastavlja ovu dugogodišnju tradiciju. Sertifikovano od
„Aktion Gesunder Rucken e. V. “ („Kampanja za zdrave naslone“) položaj prednjih
sedišta je 12 mm niži nego u prethodnom modelu, što dodatno poboljšava osećaj
„sportske“ vožnje. Garantovano je dobro držanje tela, sa gustinom pene sedišta
optimizovanom prema konturama „Sport“ ili „Comfort“. Nova Astrina AGR prednja
sedišta su najbolje što kompaktna klasa može da ponudi i odlikuju se širokim
spektrom opcionalnih podešavanja, od električnog nagiba do elektro-pneumatske
lumbalne potpore. U Nappa kožnim oblogama nude čak i ventilaciju, masažu za
vozača i grejanje pozadi, kao i napred. Dostupna su i sedišta ukrašena stilskom
alkantarom.
Astra je po prvi put plug-in
hybrid
Nova Astra biće dostupna od početka prodaje sa moćnim plug-in hibridnim električnim pogonom, kao i visoko efikasnim benzinskim i dizel motorima, elektrifikujući Opelov model kompaktne klase prvi put u istoriji brenda. Snaga se kreće od 110 KS do 130 KS kod benzinskih i dizelskih varijanti i do 225 KS izlaznog sistema sa priključnim hibridnim varijantama. Šestostepeni menjač je standardni kod benzinskih i dizelskih pogonskih agregata, sa osmostepenim automatskim menjačem (elektrifikovan plug-in hibrid) koji je opcionalan kod snažnijih motora. Opel će ove jeseni otvoriti knjige narudžbina za novu Astru. Prvi kupci će dobiti svoje automobile početkom sledeće godine.
Komentari(0)