Nova Opel Corsa - Počinje šesto poglavlje uspešne priče
Sve je počelo Opel Kadetom koji je predstavljen 1936. godine. Bio je to automobil za mobilnost svih, potpuno zreo i po pristupačnoj ceni u vremenu kada je vožnja automobila i dalje bila luksuz
Brend Opel je nakon toga zaista ,,poleteo’’ u vreme ,,ekonomskog čuda’’ u Nemačkoj tokom 1960-ih i ranih 1970-ih, sa dolaskom Kadeta A i B. Tokom ovog procesa, Kadet se povećao i sa svakom novom verzijom se približio klasi automobila srednje veličine. Ovo je napravilo mesta u klasi ispod za uvodni model koji je u međuvremenu postao klasik iz Riselshajma. Vreme je bilo idealno da se popuni praznina sa novim, istinski malim automobilom - tada dolazi Opel Corsa.
Odmah od predstavljanja 1982. godine,
mala Corsa je postala uspešna priča za Opel. Do danas, više od 13,6 miliona
jedinica je sišlo sa proizvodnih traka. Sa svetskom premijerom novog modela
Opel Corsa na IAA Salonu automobila u Frankfurtu 2019. (otvoren za javnost od
12 - 22. septembra), mali bestseler automobil sada otvara šesto poglavlje. Kao
i obično sa mnoštvom tehnologija koje kupci obično znaju samo iz viših klasa
vozila i optimalno opremljena za sve buduće potrebe. Opel Corsa je takođe po
prvi put dostupna u potpuno električnoj verziji.
Poglavlje jedan - od 1982. do 1993. godine
Corsu A odlikovale su uske proporcije
unutar male dužine od samo 3,62 metra. Imala je krupne i široke lukove iznad
točkova kao reli automobil i izuzetno mali koeficijent otpora vazduha koji je
iznosio 0,36 i verovatno bio rekorder unutar klase. Glavni dizajner Erhard Šnel
kreirao je mali sportski automobil sa oštro isklesanim linijama koji je bio
posebno namenjen ,,muškarcu u kući’’. Vrhunac je bila Corsa GSi sa 100 KS, a
takođe je uveden i pogon na dizel. Gama modela sa dvoje vrata je 1985.
godine proširena sa popularnim modelom
koji ima petoro vrata. Corsa A je postala vrlo priznat model sa odličnim
prodajnim rezultatima, a proizvedeno je 3,1 milion jedinica.
Poglavlje dva - od 1993. do 2000. godine
Uprkos uspehu Corse broj 1, donešena
je odluka u Riselshajmu da njegov naslednik bude pravi ,,ljubimac za dame’’.
Opelova legenda dizajna, Hideo Kodama se bacio na posao i stvorio mnogo
zaobljeniju i mekšu Corsu sa privlačnim prednjim svetlima u obliku letećih
tanjira koji su se savršeno slagali sa slatkim, mladalačkim izgledom. Corsa B
je bila deset centimetara duža i mnogo prostranija unutra od svog prethodnika.
Takođe je uvela visoke standarde
bezbednosti u svoj segment, uključujući ABS kočenje, zaštitu od bočnih udara i
prednje vazdušne jastuke. Za specijalna tržišta, pored hečbeka Opel je takođe
ponudio i trozapreminsku verziju kao i karavan i pikap varijante. Benzinski
motori su već imali tehnologiju ubrizgavanja goriva i katalizator, dok je GSi
imao 16 ventila i dizelski agregati su posedovali turbo punjač. Druga Corsa je
bila uspešna širom sveta, a prodaja je prešla brojku od četiri miliona
jedinica.
Poglavlje tri - od 2000. do 2006. godine
U duhu izreke da pobednički tim ne
treba menjati, Hideo Kodama je ponovo bio zadužen za dizajniranje oblika Corse
C. Izgled je svesno bio orijentisan ka uspešnom prethodniku. Corsa je ponovo
porasla za deset centimetara u dužinu i imala je veću širinu i duže
međuosovinsko rastojanje, sa značajno uvećanim prostorom u unutrašnjosti. Po
prvi put, karoserija je bila u potpunosti pocinkovana. Sofisticifani ECOTEC benzinci sa četiri ventila po
cilindru i novi turbo dizel motori sa direktnim ubrizgavanjem goriva,
obezbedili su snažnu pogonsku osnovu, nisku potrošnju goriva i najniže
vrednosti kada je reč o emisiji izduvnih gasova - sve verzije su već tada bile
u skladu sa strogim Euro 4 standardima. I ovaj model je takođe doživeo tržišni
uspeh, prodat je u 2,5 miliona jedinica.
Poglavlje četiri - od 2006. do 2014. godine
Od ovog trenutka, verzije sa troje i
petoro vrata su krenule odvojenim putevima. Model sa troje vrata je imao
jedinstven dizajn u stilu kupea, ciljajući na sportski orijentisane kupce, kao
kod originalne Corse A. Verzija sa petoro vrata je postala prostrani, punokrvni
porodični automobil. Corsa D je bila tek malo kraća od četiri metra. Sa
Opelovom ecoFLEX tehnologijom, posedovala je Start-Stop sistem za uštedu goriva
i veoma efikasne motore. Četvrta generacija je dostigla prodaju od preko 2,9
miliona jedinica.
Poglavlje pet - od 2014. do 2019. godine
Dinamična, praktična i privlačna,
Corsa E je takođe bestseler sa oko 1,2 miliona prodatih jedinica do danas. Peta
generacija je takođe stvorena u Opelovim fabrikama u Saragosi i Ajzenahu u
verzijama sa troje i petoro vrata. Po prvi put, mali automobil je prešao nivo
od četiri metara, nudeći vrhunski komfor i tehnologije sa dužinom od 4,02
metra. Grejanje volana, grejanje sedišta i automatski klima uređaj su naravno
dostupni, kao i prednja kamera sa indikatorom distance, sistem prepoznavanja
saobraćajnih znakova i sistem održavanja vozila u traci. Vozači Corse su
optimalno povezani uz pomoć IntelliLink infozabavnog sistema koji uključuje
sedmoinčni ekran osetljiv na dodir i kompatibilnost sa Apple CarPlay i Android
Auto aplikacijama. Sportska varijanta ovog malog automobila je inicijalno bila
Corsa OPC sa 207 KS, a nakon toga i Corsa GSi sa 150 KS.
Poglavlje šest - 2019. predstavljena elekrična verzija
Opel ide punom brzinom ka budućnosti
sa Corsom broj šest. Poslednja generacija malog automobila, koja će svoju
svetsku premijeru imati na ovogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu, takođe
je po prvi put dostupna i kao potpuno električna verzija koja pogon dobija iz
baterija. Pravi vrhunac su adaptivna IntelliLux LED® matrix svetla bez odsjaja,
koja Opel isto po prvi put nudi u segmentu malih automobila. Pored toga, tu su
i brojni najsavremeniji sistemi asistencije kao što su Upozorenje na sudar sa
vozilom ispred sa automatskim kočenjem u slučaju opasnosti i prepoznavanjem
pešaka kao i Adaptivni tempomat kontrolisan radarom, koji vožnju čini
bezbednijom i opuštenijom.
Sa dužinom od 4,06 metara,
upravljanje Corsom sa petoro vrata, jasan raspored i praktičnost ostaju na
vrhunskom nivou. Linija krova poput one kod kupe automobila je 48 milimetara
niža nego kod prethodnika, bez ikakvog uticaja na prostor za glavu. Vozač sedi
28 milimetara niže. Nizak centar gravitacije doprinosi performansama u vožnji i
upravljanju. Nova Corsa je direktnija i dinamičnija, za više užitka u vožnji.
Komentari(0)