Nova Opel Corsa - Sportska, privlačna i ekonomična
Šesta generacija Opel Corse je u brzoj traci i dostupna je za narudžbine od danas u Nemačkoj
Samo nekoliko dana nakon prezentacije električne verzije koju pokreću baterije, Opel sada predstavlja Corsu sa klasičnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem - efikasniji, napredniji i dinamičniji nego ikada. Prodaja ovog 4,06 metara dugačkog malog automobila sa petoro vrata nemačkog proizvođača počinje sa posebno ekonomičnim benzinskim i dizel agregatima sa rasponom snage od 75 KS do 130 KS. Umerena potrošnja goriva i uzbudljiva vožnja su karakteristične za sve pogonske jedinice (potrošnja goriva od 3,2 do 6,4 litara).
Mihael Lohšeler
-Reakcija na prezentaciju potpuno električne Corse-e, električnog
automobila za sve, je fenomenalna - rekao je izvršni direktor Opela Mihael
Lohšeler. - Corsa sa klasičnim motorima na unutrašnje sagorevanje prati tragove
točkova električnog modela. Agregat sa unutrašnjim sagorevanjem ili električna
vožnja? U Opelu, zahvaljujući modularnoj platformi, oba su moguća u jednom
modelu. Kupac bira.
Niska pozicija sedenja
Na vrhu ponude menjača nalazi se osmostepeni automatik. Ukupan sportski
osećaj dopunjuju dizajn sa lakšim materijalima i niska pozicija sedenja vozača.
Pored toga, pasivna bezbednost je na visokom nivou, a Opelovi inženjeri su
takođe fino podesili šasiju i upravljanje. Sve ove prednosti donosi već osnovna
verzija. Podjednako uverljivi su i napredni sistemi asistencije, inovativni
info-zabavni sistem i odličan odnos između cene i performansi. Corsa takođe po
prvi put u ovom segmentu nudi uglađen osmostepeni automatski menjač. Po ovoj
ceni nikada nije postojala tehnološki naprednija i dinamičnija Opel Corsa.
Osnovna verzija 13.990 evra
Nova Corsa može da se poruči već od danas u Nemačkoj. Osnovna verzija
ima cenu od 13.990 evra (preporučena
cena uključujući PDV u Nemačkoj). Ovaj model već poseduje brojne sisteme
asistencije kao što su upozorenje na čeoni sudar sa automatskom funkcijom
kočenja i prepoznavanje pešaka. Pored potpuno električnog modela Corsa-e, benzinske i dizel varijante su dostupne u tri nova
paketa opreme - Edition po ceni od 15.850 evra u Nemačkoj (preporučena cena
uključujući PDV), a takođe tu su i paketi Elegance i posebno sportski GS Line.
Idealna ravnoteža između
efikasnosti i performansi
Celokupna gama motora šeste generacije Corse cilja da ponudi kupcima
idealnu ravnotežu između efikasnosti i uzbudljive vožnje. U poređenju sa
trenutno aktuelnim pogonskim jedinicama, novi agregati donose značajno smanjenu
potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova dok istovremeno nude sličnu izlaznu
snagu.
Unapređenja počinju već sa baznim 1,2 od 75 KS. Ovo je značajno
unapređenje u poređenju sa aktuelnim modelom sa 1,2 agregatom koji razvija 70 KS
i njegovom NEDC kombinovanom potrošnjom od 5,9-5,6 l/100km i 134-128g/km CO2. Snažnije
performanse obezbeđuje porodica trocilindarskih turbopunjenih motora sa
direktnim ubrizgavanjem koji su već osvojili dosta nagrada (Motor godine 2015 .-
2018.), takođe sa zapreminom od 1,2 litra. Potpuno aluminijumski agregati
razvijaju 100 KS ili 130 KS. Sa motorom od 100 KS, nova Corsa ima potrošnju od
4,4 - 4,2 l/100 km po NEDC-u u kombinovanoj vožnji.
Prethodnik sa 1,4 litarskim agregatom, takođe sa 100 KS trošio je 5,8 -
5,4 l/100km u kombinovanoj vožnji prema NEDC standardima. Čak i kod najsnažnije
verzije sa 130 KS, kojoj nema ravne u trenutnoj gami modela Corsa, preliminarni
podaci o potrošnji goriva i emisijama štetnih gasova ostaju umereni; (NEDC1:
grad 5-4 l/100km; otvoreni put 4,1-4,0 l/100km; kombinovana vožnja 4,6-4,5
l/100km, 105-103 g/km CO2; WLTP2: kombinovana vožnja 6,4-5,6 l/100km, 144-127
g/km CO2).
Vrhunske karakteristike u vožnji
Visoka efikasnost i živahne performanse su karakteristike novih
benzinskih agregata. Unutrašnje trenje i gubici usled trenja su smanjeni na
minimum. Turbo punjač takođe reaguje momentalno, sa snažnim razvojem obrtnog
momenta već pri niskim obrtajima. Maksimalni obrtni moment 1,2 agregata sa 100 KS
je 205Nm, najsnažnija jedinica sa 130 KS čak razvija 230Nm. Kako je veći deo
maksimalnog obrtnog momenta dostupan u širokom spektru obrtaja, oba agregata su
odlična za vrhunske karakteristike u vožnji. Najmanje 95 procenata maksimalnog
obrtnog momenta se razvija između 1.500 i 3.500 obrtaja u minutu - u
kombinaciji sa malom težinom vozila, odličnom aerodinamikom i optimizovanim
prenosnim odnosima, sve ovo omogućuje odlične karakteristike u vožnji.
Unapređenje u efikasnosti kroz celu gamu motora se ogleda u
performansama u vožnji. Dok nova Corsa sa 130 KS dostiže maksimalnu brzinu od
208 km/h, njenom prethodniku je trebalo 15 procenata više snage (150 KS) da bi
dostigao 207 km/h. Sa ubrzanjem od nula do 100 km/h za 8,7 sekundi, novi model
je za 0,2 sekunde brži od prethodnika. Podjednako impresivan je i 1,2 turbo sa
100 KS. Sa maksimalnom brzinom od 188 km/h, on je za 3,0 km/h brži od
prethodnika slične snage. U zavisnosti od menjača, ubrzava od nula do 100 km/h
za oko 10 sekundi, jednu sekundu brže (svi podaci su preliminarni).
Provereni menjači
Pored agregata, unapređenja pogonskih jedinica takođe obuhvataju i menjače. Početni motor od 75 KS je standardno opremljen sa petostepenim manuelnim menjačem. Sa jedinicom od 100 KS, kupci mogu da odaberu između šestostepenog manuelnog menjača i osmostepenog automatika. Adaptivni programi promene brzina i Quickshift tehnologija predstavljaju nešto najmodernije u segmentu tržišta kojem pripada Corsa. Vozači mogu sami da menjaju brzine putem polugica iza volana. Najsnažniji, 1,2 Turbo sa direktnim ubrizgavanjem i 130 KS je uvek uparen sa osmostepenim automatskim menjačem.
Vrhunska tehnologija i
efikasnost
Pored tri benzinska motora tu je i živahni 1,5-litarski dizel sa 102 KS
i maksimalnim obrtnim momentom od 250Nm. Za optimalnu naknadnu obradu izduvnih
gasova, sistem smanjenja emisije - sastoji se od pasivnog katalizatora
oksidacije/NOx adsobera, AdBlue ubrizgavanja, SCR katalizatora i filtera dizel
čestica (DPF). Svi su grupisani zajedno kao kompaktna jedinica, što je bliže
moguće agregatu. Mehanizam adsorpcije azotnih oksida deluje kao katalizator
prilikom hladnog starta, smanjujući emisiju azotnih oksida pri nižim
temperaturama pre paljenja SCR katalizatora. Ljubitelji elektromobilnosti,
naravno, mogu da naruče Corsu-e. Zahvaljujući zajedničkoj modularnoj platformi
(CMP), razne pogonske jedinice mogu da se ponude na istoj platformi.
Najlakša varijanta ima težinu
manju od 1.000 kilograma
Pored živahnih motora nove Corse, dizajn lakog automobila takođe
doprinosi vrhunskoj dinamici u vožnji. Najlakša verzija modela sledeće
generacije čak ide i ispod magične cifre od 1.000 kilograma. Bez vozača, ovaj
automobil sa pet vrata ima težinu od samo 980 kilograma. U poređenju sa svojim
prethodnikom, ova varijanta je lakša za značajnih 108 kilograma. Ovo je ušteda
u težini od oko 10 procenata, iako novi model ima sličnu dužinu od 4,06 metara.
Karoserija u beloj boji je oko 40 kilograma lakša, a veoma kompaktni
trocilindarski motori imaju za oko 15 kilograma manju težinu od
četvorocilindraša prethodne generacije. Aluminijumska hauba je takođe uštedela oko
2,4 kilograma u poređenju sa manjom haubom prethodnog modela koja je
napravljena od čelika. Sedišta su takođe bila na „dijeti“. Optimizovana
struktura sedišta je sačuvala još 10 kilograma.
Nova Corsa sprovodi dinamičnost kroz svoj sportski dizajn, posebno u
kombinaciji sa dvojbojnim eksterijerom. Linija krova je kao kod kupe
automobila, 48 mm niža nego kod prethodnika, bez žrtvovanja prostora za glavu
za vozača i putnika na prednjem sedištu. Vozač sedi 28 mm niže. Niži centar
gravitacije doprinosi boljoj upravljivosti i dinamici u vožnji. Upavljanje je
precizno i dinamično, za više zabave iza upravljača.
Napredni sistemi asistencije i
matrix svetla
U novoj Corsi, Opel nudi tehnologije i sisteme asistencije koje kupci
inače znaju samo iz viših klasa vozila. Glavna atrakcija su adaptivna
IntelliLux LED matrix svetla bez odsjaja, koja Opel nudi po prvi put u segmentu
malih automobila. Osam LED elemenata, koje kontroliše najnovija generacija
prednje kamere visoke rezolucije, kontinuirano podešavaju snop svetlosti u
skladu sa trenutnom situacijom u saobraćaju i okolini.
Vrhunski sistemi asistencije kao što su prepoznavanje saobraćanih
znakova ili adaptivni tempomat, kao i bočni čuvar kontrolisan senzorima, nude
značajan bezbednosni bonus. Poslednje navedeni upozorava ako su bočne strane
automobila u opasnosti da dođu u kontakt sa preprekama prilikom manevrisanja
brzinom manjom od 10 km/h. Tu su takođe i sistemi kao što su nadzor mrtvog ugla
i razne pomoći prilikom parkiranja, od park pilota do panoramske kamere za
pogled unazad od 180 stepeni. Asistencija održavanja vozila u saobraćajnoj
traci je isto po prvi put dostupna u Corsi. Ukoliko sistem primeti nenamernu
promenu trake obaveštava vozača sa trepćućim signalom i korekcijom upravljanja.
Vozači i putnici Corse imaju odličnu povezanost i zabavu sa novim
spektrom info-zabavnih sistema koje čine multimedia radio, multimedia navi sa 7-inčnim ekranom osetljivim na dodir u boji, kao i
vrhunski Multimedia Navi Pro sa 10-inčnim ekranom osetljivim na dodir u boji.
Uz to, Corsa nudi novi ,,Opel Connect’’ telematski servis kao opciju.
Navigacija uživo sa informacijama o saobraćaju u realnom vremenu i trenutnim
cenama goriva, plus i direktna povezanost sa službama za pomoć na putu i poziv
hitnim službama, vozaču i putnicima pružaju dodatni mir.
Četiri paketa opreme
Nova Corsa se nudi u četiri paketa opreme. Čak i osnovna verzija ima
mnoge tehnologije i dodatke za uvećanje komfora, kao što su tipične Opelove
funkcije poput grejanja upravljača i grejanja kožnih sedišta sa funkcijom
masaže za vozača. Sistemi asistencije uključuju, na primer, upozorenje na čeoni
sudar, inteligentni tempomat, asistencija održavanja vozila u traci i
prepoznavanje saobraćajnih znakova. Iznad bazne verzije, tri paketa opreme sa
različitim naglascima se obraćaju različitim grupama kupaca. Corsa Edition
obuhvata popularnu dodatnu opremu, Corsa Elegance je skrojena za maksimalan
komfor a Corsa GS Line kombinuje dodatne sportske funkcije. Filozofija opreme,
koju Opel po prvi put predstavlja sa modelom Corsa, uskoro će biti dostupna i
za druge Opelove modele.
U verziji Corsa Elegance (od 17.850 evra u Nemačkoj, preporučena cena
uključujući PDV), prednje sedište za suvozača koje se podešava u šest pravaca,
naslon za ruku sa ostavom kao i LED prednja svetla u tipičnom Opelovom izdanju
i LED svetla za maglu čine putovanja još jednostavnijim. Hromirani dekor,
atraktivno ušivanje, i drugi detalji čine verziju Elegance posebno privlačnom.
Sportske ambicije GS Line kao dinamične varijante modela su vrlo jasne, kako
spolja tako i iznutra. Sportska sedišta za vozača i suvozača, kao i
aluminijumske sportske pedale, crna obloga krova i crveni dekor na instrument
tabli, naglašavaju sportski osećaj.
GS Line se odmah može prepoznati po hromiranoj izduvnoj cevi i sportskim branicima napred i pozadi. Sport mod donosi još dinamičnije upravljanje i odziv gasa. Cene za Corsu GS Line počinju od 19.880 evra u Nemačkoj (preporučena cena uključujući PDV). Druge zanimljive opcije u dizajnu uključuju B stubove u crnoj boji visokog sjaja kao i brojne opcije personalizacije. Tu spadaju sveobuhvatni program točkova kao i digitalna instrument tabla, kožna sedišta ili dvobojna karoserija.
Komentari(0)