Nova Opel Mokka-e osvojila Zlatni volan 2021
Nova Opel Mokka-e osvojila je Zlatni volan 2021, pobedivši jaku konkurenciju i dobila jednu od najprestižnijih nagrada u automobilskoj industriji, kao “Best Car under 25.000 evra”
Mokka-e nastavlja Opelov uspešan niz kada je u pitanju ova nagrada. Već prošle godine, električna Opel Corsa-e donela je “Zlatni volan”[1] u Riselshajm. Posle Ampere-e 2017 i Corse-e 2020, Mokka-e je sada treći električni model i takođe prvi Opelov SUV koji osvaja ovu prestižnu titulu. Električna vozila sa znakom munje elektrifikuju eksperte i čitaoce magazina AUTO BILD i BILD am SONNTAG baš kao i svoje kupce.
Uwe Hochgeschurtz
-Naša Opel Mokka-e je sve samo ne obična, i dokazala
je to ponovo kao ovogodišnji ‘Zlatni volan’ - rekao je CEO Opela Uwe
Hochgeschurtz na sinoćnoj ceremoniji dodele nagrada u Berlinskom Axel Springer
Hausu. - Sa najsavremenijim tehnologijama i beskompromisnim dizajnom, Mokka-e
čini e-mobilnost zabavnom na svaki način. Veoma smo srećni što naši korisnici,
čitaoci magazina Auto Bild i Bild am Sonntag, kao i stručni žiri, vide ovaj
automobil na isti način kao mi.
Električna Mokka privlači
poglede
Nova Opel Mokka-e impresionira ne samo svojim smelim i
čistim dizajnom, već i svojim performansama. Električni motor sa 136 KS i 260
Nm maksimalnog obrtnog momenta isporučuje snažan, gotovo nečujan pogon.
Zahvaljujući bateriji od 50 kWh, moguće je preći do 338 kilometara, prema
WLTP-u. Elektronski ograničena maksimalna brzina je 150 km/h. Najsavremeniji
sistem regenerativnog kočenja čini Mokku-e još efikasnijom, omogućavajući
električnom vozilu da povrati energiju tokom usporavanja ili kočenja. Baterija
se može brzo napuniti do 80 procenata za 30 minuta na DC stanici za punjenje od
100 kW.
Opel i „Zlatni volan“ - Svi pobednici
iz Riselshajma
Opel Mokka-e je najnoviji Opel u ponosnom nizu
dobitnika nagrade “Zlatni volan”. Nagrada koju dodeljuje BILD am SONNTAG još od
1976, a od 2009. u saradnji sa magazinom AUTO BILD, osvojena je od strane
brenda sa znakom munje već devetnaest puta. Sve je počelo 1978, dve godine
nakon što je nagrada nastala, a dobitnik je bio Opel Senator A. Na putu ka
"Golden Steering Wheel" pobedi, čitaoci magazina AUTO BILD and BILD
am SONNTAG su prvi glasači. Oni biraju tri favorita u svakoj kategoriji,
dovodeći ih do finala. Na DEKRA
Lausitzringu, istaknuti stručni žiri koji se sastoji od novinara, vozača trka i
stručnjaka za automobile zatim ocenjuje pojedinačne finaliste prema
kriterijumima zasnovanim na AUTO BILD test šemi.
1978. - Opel Senator A: Prvi
“Zlatni volan”
Godine 1978, brend sa znakom munje je osvojio svoj
prvi „ Golden Steering Wheel “ sa Opel Senatorom. Predstavljen na IAA u
septembru 1977. godine, Senator je bio naslednik legendarnih modela Kapitän,
Admiral i Diplomat i bio je Opelova perjanica sve do svog poslednjeg naklona
1993. godine. Senator iz 1978. bio je dostupan sa tri različita motora –
2,8-litarskim motorom sa 103 kW/140 KS, kao 3,0-litarski agregat sa 110 kW/150
KS i vrhunski 3,0-litarski motor sa 132 kW/180 KS.
1979. - Opel Kadett D:
Nagrađivano svemirsko čudo
Godinu dana kasnije, Opel se vratio na podijum. Kadett
D iz 1979. godine bio je prvi Opelov automobil kompaktne klase sa pogonom na
prednje točkove i doneo je kompaniji drugi „Zlatni volan“. Zahvaljujući
poprečnim motorima i nedostajućoj fleksibilnoj pogonskoj osovini, ponudio je
putnicima dovoljno prostora uprkos kompaktnim dimenzijama i činjenici da je 126
mm kraći od svog prethodnika. Pored toga, Kadett je uvideo uvođenje novih
motora sa bregastom osovinom na glavi motora. Četvorocilindrični 1,3-litarski
OHC motor je generisao 60 ks ili 75 ks. Pored prostranog karavana sa zapreminom
tereta do 1.425 litara, Opel je ponudio dve različite fastback verzije. Januara
1983. usledio je sportski Kadett GTE, sa maksimalnom brzinom od 187 km/h i
opremljen 1,8-litarskim četvorocilindričnim motorom koji je razvijao 115 KS.
1981. - Opel Ascona C: Dobre
stvari dolaze u troje
Godine 1981. došao je red na Opel Asconu C da kući
donese nagradu. Bio je to prvi Opelov automobil srednje klase sa pogonom na
prednje točkove i bio je dostupan kao hečbek i karavan. Asortiman pogonskih
sklopova za Asconu C sastojao se od benzinskih motora od 1,3 do 1,6 litara i
1,6-litarskog dizel motora.
1982. - Opel Corsa A: Mali
auto, veliki uticaj
Samo 12 meseci kasnije, 1982. godine, potpuno novi
Opelov model je osvojio nagradu „Zlatni volan” – Corsa A. Opelov prvi mali
automobil u istoriji imao je blisko spojene proporcije na kratkoj dužini od
samo 3,62 metra. Imao je smele, proširene lukove točkova poput reli automobila
i izuzetno nizak koeficijent otpora od 0,36, što je verovatno bilo rekordno za
svoju klasu. Corsa A je dizajnirana da se dopadne posebno „porodičnom čoveku“.
Vrhunac je bila Corsa GSi od 98 KS. Ponuda hečbeka sa dvoja vrata i četvoro vrata
proširena je 1985. dodatkom popularnog modela sa petoro vrata. Corsa A je
postala veoma cenjena najprodavanija sa 3,1 milion proizvedenih jedinica.
1984. - Opel Kadett E: Još
jedan pobednik u kompakt klasi
Pet godina nakon što je po prvi put osvojio „Zlatni
volan“, Kadett je ponovo zauzeo pol poziciju sa svojom novom generacijom
lansiranom 1984. Drugi Kadett sa prednjim pogonom, proizveden od 1984. do 1991.
godine, bio je apsolutni pobednik i takođe je osvojio nagradu "Auto
godine" 1984. Štaviše, Kadett je ocenjen kao šampion u aerodinamici.
Sportski GSi, sa Cd od 0,30, zapanjio je stručnjake, a čak je i normalna hečbek
limuzina postigla senzacionalnu vrednost od 0,32. Ukupno, šampion u
aerodinamici je prodat 3,78 miliona puta.
1987. - Opel Senator B: Mirnoća
motora
Opel Senator B je takođe uspeo da ponovi uspeh svog
prethodnika. Zasnovan na Opel Omegi sa pogonom na zadnje točkove, novi vodeći
model je uglavnom dolazio sa šestocilindričnim motorima, sa glatkim 3-litarskim
linijskim motorom sa 156 ks koji je prednjačio. Možete staviti novčić na
njegovu ivicu u motornom prostoru i novčić ne bi pao kada motor radi. Kasnije
je predstavljena verzija sa 4 ventila 6-cilindarskog motora sa Dual-Ram
varijabilnim usisnim sistemom i snažnim 204 KS.
1990. - Opel Calibra:
Sportista blista
Pravi šampion osvojio je „Zlatni volan“ 1990: Kupe
koji oduzima dah sa rekordnim koeficijentom otpora od 0,26! Calibra je bila
dostupna sa snažnim motorima u rasponu od 115 ks do 204 ks. Opel Calibra Turbo
sa pogonom na sve točkove i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za samo 6,8 sekundi bio
je šlag na torti. Ponudu je zaokružio V6 motor sa 170 KS. U motosportu, Calibra
V6 je osvojila krunu turing automobila osvojivši ITC 1996. godine.
1994. - Opel Omega B: Veliki
auto uzima zlato
Drugo izdanje Omege ostavilo je poseban utisak na
žiri. Dinamičan dizajn, veliki prostor i novi V6 motori sa glavama cilindra od
legure i do 210 KS impresionirali su stručnjake. Novi sistemi vazdušnih jastuka
su obezbedili visok nivo bezbednosti za sve putnike. Karavanska verzija se
pohvalila beskrajnim kapacitetom utovara, što ga čini idealnim automobilom za
porodice i zanatlije, dok je notčbek verzija ocenjena kao reprezentativna
poslovna limuzina.
1995. - Opel Vectra B:
Ogledalo na vratima
Najprivlačnija karakteristika Opel Vectre bili su
aerodinamički oblikovani retrovizori koji su činili harmonično jedinstvo sa
prednjim delom automobila – osobina kojoj žiri „Zlatnog volana“ jednostavno
nije mogao da odoli. Vectra je takođe pobedila zbog svojih novih i efikasnih
benzinskih motora u rasponu od 1,6 do 2,6 litara sa snagom između 75 ks i 170
ks.
1999. - Opel Zafira A: model
sa čak 7 sedišta
Ko je to izmislio? Opel! Da, kompaktni kombi koji se
od potpunog sedmoseda može pretvoriti u transporter sa impresivnom maksimalnom
zapreminom tereta (maksimalno 1.700 litara) u trenu (za samo 15 sekundi!) bez
uklanjanja sedišta - ideja Riselshajma. Formula se zove Flex7 i pomogla je
Zafiri da osvoji "Zlatni volan" 1999. Zahvaljujući genijalnom
konceptu, sedišta nestaju u podu vozila kada je to potrebno. Fleksibilno
svemirsko čudo takođe impresionira kompaktnim dimenzijama i izvanrednom
dinamikom vožnje.
2002. - Opel Vectra C: Glavni
električar
Treća generacija Vectre uspešno je odbranila titulu
koju je osvojio njen prethodnik tako što je još jednom osvojio zlato. Novi
automobil srednje klase ušao je u elektronsko doba, povezao svoje sisteme preko
CAN (Controller Area Netvork) magistrale umesto preko kablovskog svežnja i
došao sa elektrohidrauličnim servo upravljačem. Snage benzinskih i dizel motora
kretale su se od 100 KS do 280 KS sa zapreminom od 1,6 do 3,2 litra. U 2004.
Opel je takođe opremio Vectru IDS Plus aktivnim vešanjem sa kontinuiranom
kontrolom ogibljenja (CDC), što je obezbedilo da se amortizeri prilagode situaciji
u vožnji.
2005. - Opel Zafira B:
Kompletiranje zlatnih nagrada
Druga generacija Zafire nastavila je da postavlja
standarde daljim razvojem Flex7 sistema sedišta i ponovo je osvojila „Zlatni
volan“. Štaviše, takođe je bila klasifikovana kao najbrži kombi na planeti kada
je OPC verzija sa 240 KS prešla krug na Nirburgring Nordschleife za 8:54:38
minuta. 240 moćnih konja ispod haube i izvanredan sistem upravljanja
performansama pomogli su da se postigne ovo rekordno vreme.
2009. - Opel Astra J: Kompaktan
dizajnerski komad
Godine 2009, Astra J, pravi dizajnerski komad, krenula
je stopama Kadetta D svemirskog čuda i Kadetta E šampiona u aerodinamici,
obezbedivši Opelovu treću titulu „Zlatni volan“ za kompaktnu klasu. Astra je
sledila novu Opelovu filozofiju dizajna „Skulpturalna umetnost susreće nemačku
preciznost“. Pored toga, Astra J je došla sa modernim sistemima pomoći kao što
su Opel Eye i AFL+ sistem farova koji mogu da vide iza uglova. FlexRide
adaptivna tehnologija pomogla mu je da se prilagodi situaciji u vožnji, a
putnici na prednjim sedištima su mogli da uživaju u vožnji na sedištima sa AGR
sertifikatom (Kampanja za zdravija leđa).
2010. - Opel Meriva B: Pametan,
kompaktan i zlatan
Zafirin mlađi brat osvojio je zlato 2012. Godine.
Meriva B istakla je Opelovu stručnost za kombije. Žiri su ubedili svestrani
FlexSpace sistem zadnjih sedišta i inovativni sistem zadnjih vrata sa šarkama.
FlexDoors omogućavaju lak pristup dečjim sedištima pozadi i obezbeđuju udoban
ulazak i izlazak za visoke putnike. Portfolio motora nudio je dovoljno snage uz
smanjenje potrošnje zahvaljujući smanjenju veličine i turbo-punjenju. Snage su
se kretale od 75 ks do 140 ks.
2012. - Opel Zafira Tourer:
Salon na točkovima
Zafiru je pratio premium partner Zafira Tourer, i odmah
je osvojio još jedan „Zlatni volan“. Pored fleksibilne unutrašnjosti, nova
zvezda impresionira udobnošću, panoramskim staklenim krovom i inovacijama kao
što su kontrola brzine zasnovana na radaru i naglašeno upozorenje na sudar.
2015. - Opel Astra K: Kvantni
skok
A pobednik je: Astra aktuelne generacije zasnovana na
potpuno novoj arhitekturi lakog vozila, pokreću je isključivo ultramoderni
motori i omogućava izvanrednu povezanost putem integracije pametnog telefona i
ličnog povezivanja i pomoćnika za servisiranje OnStar. Astra takođe nastavlja
Opelovu tradiciju uvođenja karakteristika koje su ranije bile poznate samo iz
viših segmenata u kompaktni segment. Sve ovo je rezultiralo „Zlatnim volanom“
2015.
2017. - Opel Ampera-e:
Šampion električnih dometa
Opel Ampera-e ostavlja konkurenciju iza sebe svojim
ubrzanjem poput sportskog automobila i daleko najdužim električnim dometom u
svom segmentu. Sa jednim punjenjem litijum-jonske baterije od 60 kWh dostiže se
razdaljina do 520 kilometara u skladu sa novim evropskim ciklusom vožnje
(NEDC). Takođe, Opel Ampera-e impresionira kada se testira po profilu brzine
definisanom u ciklusu vožnje WLTP3 (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles
Test Procedure) (skraćeni testni postupak): Na osnovu ovog testa razvoja,
inženjeri procenjuju kombinovani WLTP3 opseg od 380 kilometara. Ampera-e
ubrzava od 0 do 50 km/h za samo 3,2 sekunde. Štaviše, Ampera-e dugačka je 4,16
metara i takođe nudi dovoljno prostora za do pet putnika, plus prtljažnik od
381 litar (1.274 litara kada su sedišta oborena) – mešavina vredna zlata u
svojoj težini.
2020. - Opel Corsa-e:
Elektrifikovani bestseler
Sa šestom generacijom Corse najprodavaniji mali
automobil postao je električni. Zahvaljujući bateriji od 50 kWh, Corsa-e može
da pređe do 337 kilometara sa jednim punjenjem (prema WLTP3 ciklusu) i stoga je
pogodna za svakodnevnu upotrebu. Ima mesta za do pet putnika, a početna verzija
već ima brojne visokotehnološke sisteme pomoći. Sve po atraktivnim cenama od
oko 20.000 evra (u Nemačkoj, uključujući podsticaje). Opel električnu
mobilnost čini pristupačnom.
2021. - Opel Mokka-e:
Odvažno, čisto i bez emisija
Opel Corsu-e sada prati nova Opel Mokka-e kao najnoviji dobitnik „Zlatnog volana“. Sa licem brenda Opel Vizor spolja i potpuno digitalnim Pure Panel-om iznutra, novajlija odmah impresionira. Pored toga, kao Mokka-e sa električnom baterijom, ima domet bez emisija do 338 kilometara (prema WLTP3). Sve ovo je dostupno po početnoj ceni (minus ekološki bonus) manjoj od 25.000 evra.
Komentari(0)