Nova Opel Mokka - Moderna i zabavna
Nemački proizvođač automobila, posle nove električne Mokke, sada najavljuje i novu Mokku sa najsavremenijim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem
Izuzetno efikasna i kompaktnija nego ikad, nova Mokka je savršena kombinacija zabave i modernosti - idealna za urbanu džunglu kao i za široke otvorene prostore auto-puta.
Michael Lohscheller
-Nova Opel Mokka sadrži sve za šta se brend zalaže - danas i
u budućnosti - kaže Opelov izvršni direktor Michael Lohscheller. - Zabavna,
efikasna i potpuno inovativna, Mokka tačno simbolizuje vrednosti našeg Brenda, uzbudljiv,
pristupačan, nemački. Naši kupci mogu slobodno da odluče da li žele da naruče
Mokku sa električnim pogonom ili jednim od naših novih izuzetno efikasnih
motora.
Prtljažni prostor do
350 litara
Uprkos nešto dužem međuosovinskom rastojanju (+2,0 mm), nova
Mokka je 12,5 centimetara kraća od prethodnog modela, dok svojim putnicima
nudi sličan prtljažni prostor do 350 litara. Ukupna dužina od samo 4,15 metara
čini je izuzetno lakom za manevrisanje i parkiranje u urbanim i prigradskim
područjima. Dizajn nove Mokke iznenađuje zapanjujućim proporcijama i
zadivljujućom preciznošću ukupnim hrabrim izgledom koji karakterišu dobro
pozicioniran, širok stav, sve do najmanjih detalja. Novost koja se takođe
ističe kao prvi model kog odlikuje buduće lice marke i potpuno digitalni
kokpit sledeće generacije - Opel Vizor i Opel Pure Panel. Horizontalno
rastegnuta instrument tabla integriše dva široka ekrana, onaj ispred vozača je
velik do 12 inča. Da bi omogućili intuitivnu upotrebu i neprekidno fokusiranje
vozača na put, Opelovi dizajneri zadržali su kontrolne tastere za osnovne
funkcije.
Sa GS Line opremom, Opel nudi po prvi put sportskiji izgled
verzije Mokke. Ova nova oprema uključuje otvaranje dnevnog svetla sa crvenim
potpisom, crni Vizor visokog sjaja, crna umesto hromiranih spoljnih elemenata i
znački, specifična šara prednjih sedišta, crvena obloga instrument table, felne
od lakih legura u crnoj boji, dvobojni krov i crna hauba - čini Mokku veoma
upadljivom.
Nova Mokka nastavlja
Opelovu tradiciju
Nova Mokka ostaje verna Opelovoj tradiciji koja definiše
brend tako da inovativne tehnologije iz
viših klasa vozila učini dostupnim širokom krugu kupaca. Tu spadaju napredni
sistemi poput ACC (adaptivni tempomat) i aktivnog pozicioniranja u traci.
Sistem osvetljenja takođe nudi vodeće tehnologije sa prilagodljivom i stoga
bez odsjaja IntelliLux LED® matričnom svetlošću koja sadrži 14 elemenata,
jedinstvenih u segmentu. Sve verzije modela Mokka standardno se isporučuju sa
LED svetlima napred i pozadi, električnom parkirnom kočnicom kao i
prepoznavanjem saobraćajnih znakova.
Dostupna je i kamera za panoramski pogled od 180 stepeni. Nova
Mokka zasnovana je na novoj verziji visoko efikasne multi-energetske platforme
CMP. Ovaj lagani i efikasni modularni sistem nudi maksimalnu fleksibilnost u
razvoju vozila i omogućava upotrebu čisto električnog pogona kao i motora sa
unutrašnjim sagorevanjem. Kupac ima izbor. Inženjerski tim u Russelsheimu
posebno je radio na smanjenju težine, s jedne strane, smanjenjem do 120
kilograma u odnosu na prethodnu generaciju, a s druge strane na povećanju
krutosti karoserije. Prednosti su očigledne: nova Mokka troši znatno manje, a
istovremeno je mnogo reaktivnija, okretnija i zabavnija u vožnji.
Novi motori - Idealni
balans između efikasnosti i performansi
Živahni, a ekonomični benzinski i dizel motori nude snagu od 100
KS do 130 KS. Umerena potrošnja goriva i superiorne performanse karakteristične
su za sve opcije pogonskog sklopa. Zabava počinje sa početnom snagom od 100 KS
I 1.2 Turbo uparenim sa šestostepenim
manuelnim menjačem. Bolje performanse pruža 1.2 Turbo agregat sa 130 KS. Uprkos
snažnoj izlaznoj snazi, potrošnja goriva od potpuno aluminijumskog motora
ostaje umerena sa bilo kojim od šestostepenih ručnih ili osmostepenih
automatskih menjača.
Vrhunska vozna
sposobnost
Visoka efikasnost i živahne performanse karakteristične su za
nove benzinske motore. Unutrašnje trenje i gubici od trenja su svedeni na
minimum. Turbo punjač takođe reaguje odmah, sa jakim razvojem obrtnog momenta
već pri niskim obrtajima. Maksimalni obrtni moment motora od 100 KS i 1.2 motora
je 205Nm, jača verzija od 130 KS razvija čak 230Nm. Sa većim maksimalnim obrtnim
momentom dostupnog u širokom opsegu, oba motora su prepoznatljiva po svojoj
visokoj voznoj sposobnosti. Dostupno je najmanje 95 procenata maksimalnog
obrtnog momenta između 1.500 i 3.750 o/min, u kombinaciji sa malom težinom
vozila, ovo omogućava vrlo dobru vožnju.
Vozne performanse odgovaraju visokoj efikasnosti motora. Nova
Mokka sa 130 KS i ručnim menjačem postiže maksimalnu brzinu od 202km/h, uz
ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,2 sekunde. Podjednako je impresivan i 1.2 Turbo
sa 100 KS. Najvećom brzinom od 182km/h, ubrzava od 0 do 100 km/h za oko 11
sekundi. Početni motor od 100 KS standardno je opremljen ručnim menjačem sa
šest brzina. Sa agregatom 1.2 i 130 KS, kupci mogu da biraju između
šestostepenog ručnog ili glatkog automatika sa osam brzina. Prilagodljivi
programi menjanja brzina i tehnologija Quickshift predstavljaju najsavremenije
u Mokkinom tržišnom segmentu. Vozači mogu sami da menjaju brzine preko
standardnih lopatica na volanu.
Visokotehnološki i
efikasni - 1.5 dizel
Dva benzinska motora pridružuju se živahnom 1,5-litarskom
dizelu sa šestostepenim ručnim menjačem, koji proizvodi 110 KS i maksimalni
obrtni momenat od 250Nm. Za optimalnu naknadnu obradu izduvnih gasova, sistem
smanjenja emisija dizel motora, koji se sastoji od pasivnog katalizatora
oksidacije/adsorbera NOx, indžektora AdBlue, SCR katalizatora i filtera čestica
dizel goriva (DPF), grupisan je u kompaktnu jedinicu, što je bliže moguće do
motora. NOx adsorber deluje kao katalizator hladnog starta, smanjujući emisiju
NOx na temperaturama ispod SCR osvetljenja. Ljubitelji električnih vozila mogu
naručiti i Opel Mokka-e. CMP platforma je prilagodljiva raznim oblicima pogona.
Pomoćni sistemi i
svetlosne tehnologije
Nova Mokka stiže u B-segment sa
vrhunskim inovacijama koje su donedavno bile dostupne samo u luksuznoj klasi. Upozorenje na sudar sa automatskim
kočenjem i otkrivanjem pešaka deluje brzinom većom od 5,0 km/h. Ako se vozilu
ili pešaku ispred približi prebrzo, sistem oglašava zvučni signal upozorenja i
prikazuje poruku u informacionom centru za vozača. Ako je sudar neizbežan,
sistem kočenja se priprema i, ako je potrebno, aktivira se kočenje u nuždi kako
bi se umanjili efekti potencijalnog sudara. Ispod 30 km/h, sistem može potpuno
zaustaviti vozilo. Ako brzina pređe 30km/h, brzina se smanjuje i vozač mora
aktivno kočiti. Adaptivni tempomat održava određenu udaljenost između nove
Mokke i vozila ispred, koristeći senzore radara i kamere. Operativno između 30
i 180 km/h. Brzina vozila se povećava ili smanjuje da bi pratila vozilo
ispred, ali neće premašiti zadatu brzinu. Sa automatskim menjačem, sistem nudi
dodatnu funkciju zaustavljanja i kretanja. Može zaustaviti automobil i pratiti
vozilo ispred njega u gužvi.
Lider u tehnologiji
osvetljenja
Nova Mokka ponovo podvlači da je Opel lider u tehnologiji
osvetljenja. Sve varijante su opremljene najnovijom generacijom LED farova - od
dnevnih svetala u tipičnoj Opelovoj ponudi do prednjih svetla za maglu.
Apsolutni vrhunac u ovom segmentu je prilagodljivo IntelliLux LED® matrix
svetlo sa ukupno 14 elemenata. Kao i kod modela Opel Insignia, Opel Astra I
Opel Corsa, sistem osvetljenja omogućava vožnju na stalna duga svetla. Da bi
sprečili odsjaj vozača vozila koja dolaze, pojedinačni LED elementi mogu se
isključiti u milisekundi da bi se vozila isekla iz svetlosnog konusa - niko
nije zaslepljen, ali putnici Mokke doživljavaju osvetljenje nalik stadionu. Sa
zadnje strane, izbor samo za LED tehnologiju omogućio je dizajnerima da se
odluče za vrlo tanka, rastegnuta svetla koja pojačavaju osećaj preciznosti i
kvaliteta.
Odličan dizajn sedišta je tipičan za Opel. Dostupna su razna
ergonomska sedišta u šest smerova koja se mogu pojedinačno podesiti. Sportska
Alcantara i klasična unutrašnjost od kože mogu se naručiti - krajnje neobično
za vozilo u B segmentu. Kruna ponude je grejano kožno sedište sa perforiranom
površinom i funkcijom masaže za vozača. Vozač i putnik na prednjem sedištu mogu
svoje pametne telefone smestiti u ležište za odlaganje na centralnoj konzoli.
Kompatibilni telefoni ovde se pune induktivno (bežično). Formirana gumena
podloga sprečava klizanje uređaja. Nova linija info-zabave savršeno je povezana
i veoma korisna i vozačima i putnicima Mokke. Dostupni su Multimedia Radio i
Multimedia Navi sistemi sa 7-inčnim dodirnim ekranom u boji i vrhunski sistem
Multimedia Navi Pro sa 10-inčnim dodirnim ekranom u boji visoke rezolucije.
Monitori su sastavni deo novog Opelovog Pure Panel-a i idealno pozicionirani
prema vozaču.
Multimedijalni sistemi kompatibilni sa Apple CarPlay i Android Auto imaju integrisanu glasovnu kontrolu. Nova Mokka takođe nudi uslugu OpelConnect. Navigacija uživo sa informacijama o saobraćaju u realnom vremenu, plus direktna veza do pomoći u kvaru i eCall čine putovanja još opuštenijim za vozače i putnike. Ako se vazdušni jastuci ili zatezači sigurnosnih pojaseva aktiviraju u nesreći, eCall automatski kontaktira lokalnu sekretaricu za javnu bezbednost (PSAP).
Komentari(0)