Nova Opel Mokka ugledala svetlost dana
Opelov izvršni direktor Michael Lohscheller prvi put je javnosti predstavio novu Opel Mokku u sedištu kompanije u Russelsheimu
Automobil dizajniran da pobudi emocije i pokaže dalji put brenda, nova Opel Mokka je prva ponela novo lice brenda, Opel Vizor. Isto važi i za redizajnirani amblem Opel munje i centralno postavljeno ime modela pozadi. Nova Mokka je ujedno i prvi Opel sa čistom pločom i potpuno digitalizovanim kokpitom. Pored toga, to je prvi Opel dostupan na početku prodaje sa električnim pogonom, kao i visoko efikasnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Nova Opel Mokka sada se može naručiti po atraktivnoj početnoj ceni od 19.990 evra u Nemačkoj.
Michael Lohscheller
-Sa novom Mokkom smo praktično ponovo
izmislili Opel. Dizajnirali smo i razvili automobil od nule ovde u
Russelsheimu. Čitav tim radio je sa neviđenom strašću i nepokolebljivom
posvećenošću da odvede Opel u blistavu i uzbudljivu budućnost. Na početku
narudžbi, nova Mokka je dostupna kao benzinsko, dizel ili čisto električno
vozilo. Kupac ima izbor - kaže Opelov izvršni direktor Michael Lohscheller.
Domet od 324 kilometara
Za cene od 32.990 evra, nova Mokka-e
vozi bez emisije štetnih gasova, a uz primenu lokalnih podsticaja, cena se čak
spušta na umerenih 23.420 evra. Moćni, gotovo nečujni električni pogon od
samog početka proizvodi 136 KS i 260Nm maksimalnog obrtnog momenta. U WLTP
ciklusu, 50kWh baterija omogućava domet do 324 kilometara pre nego što je
potrebno punjenje.
Mokka prva sa Opelovim dizajnom i čistim panelom
Nova Opel Mokka impresionira
savršenim proporcijama i preciznošću do najmanjih detalja. Kratki previsi i
širok stav tipični su za smeo, čisti izgled kompaktnog petoseda od 4,15 metara.
Najupečatljivija karakteristika prednjeg pogleda je nepogrešivi Opel Vizor. Kao
i kod kacige za celo lice, zaštitni vizir prekriva novo Opelovo lice,
nevidljivo integrišući masku vozila, LED farove i novo dizajnirani amblem
Opelove munje u jednom elementu. Ime modela prvi put se pojavljuje u sredini
vrata prtljažnika sa posebno dizajniranim fontom koji oblikuje reč „Mokka“ na
tehnički, tečan, živahan način.
Jasna filozofija unutrašnjosti
Unutrašnjost takođe odražava jasnu
filozofiju. Novi Opel Pure Panel integriše dva široka ekrana i fokusira se na
najvažnije. Za razliku od kokpita preopterećenih informacijama i kontrolama,
Pure Panel je jedinstveno jasnog dizajna. Jasno je strukturiran i na prvi
pogled razumljiv. Opelovi dizajneri pridavali su veliku važnost digitalnoj
detoksikaciji. Da bi izbegli ometanje vozača, obezbedili su intuitivan rad
sistema. Dugmad i dalje kontrolišu najvažnije funkcije, ali bez potrebe za
navigacijom kroz podmenije.
Kupac bira
Po prvi put u Opelovoj istoriji, nova
Mokka će biti dostupna na početku prodaje sa potpuno električnom varijantom
modela. Elektromotor proizvodi 136 KS sa 260 Njutna metara maksimalnog obrtnog
momenta koji je odmah dostupan od početka prodaje. Pomenute preliminarne cifre
potrošnje goriva i emisije CO2 utvrđene su u skladu sa novom Svetskom procedurom
ispitivanja lakih vozila WLTP. Stvarni opseg može se razlikovati u svakodnevnim
uslovima i zavisi od različitih faktora, posebno od ličnog stila vožnje,
arakteristika rute, spoljne temperature, upotrebe grejanja i klimatizacije i
termičkih preduslovljavanja.
Tri načina vožnje
Vozači mogu da biraju između tri
načina vožnje - Normal, Eco i Sport. Sa svojom baterijom od 50 kVh, Opel
Mokka-e ima čisto baterijski električni domet do 324 kilometara prema WLTP.
Bilo da se radi o zidnoj kutiji, brzom punjenju ili kablovima za kućnu
utičnicu, nova Mokka-e je spremna za sve opcije punjenja: od jednofaznog do
trofaznog sa 11 kW. Opel nudi osmogodišnju garanciju ili 160.000 kilometara za
bateriju.
Da bi putovanje u novoj Opel Mokki-e
bilo još opuštenije, OpelConnect, aplikacija myOpel i Free2Move usluge, marka
mobilnosti Grupe PSA, nude posebna rešenja za električna vozila. Jednostavno ih
je koristiti putem aplikacija. Živahni, a ekonomični benzinski i dizel motori
nude snagu od 100 KS do 130 KS. Umerena potrošnja goriva i superiorne
performanse karakteristične su za sve pogonske agregate.
Visoka efikasnost i živahne
performanse karakteristične su za nove benzinske motore. Unutrašnje trenje i
gubici su svedeni na minimum. Turbopunjač takođe reaguje odmah, sa jakim razvojem
obrtnog momenta pri malim obrtajima. Motori se isporučuju sa modernim
šestostepenim ručnim menjačem ili automatskim osmobrzinskim automatskim
menjačem koji lagano menja brzine. Pored toga, inženjerski tim u Russelsheimu
posebno je naporno radio na smanjenju težine, s jedne strane (ušteda do 120
kilograma u odnosu na prethodnu generaciju), dok je s druge povećao čvrstoću
karoserije. Prednosti su očigledne - nova Mokka troši znatno manje, a
istovremeno je mnogo okretnija i zabavnija u vožnji.
IntelliLux LED® matrix svetla, vrhunski sistemi pomoći
Nova Mokka ostaje verna Opelovoj
tradiciji definisanja brenda da inovativne tehnologije iz viših segmenata
tržišta učini dostupnim širokom krugu kupaca. Tu spadaju napredni sistemi poput
adaptivnog tempomata (ACC) i aktivnog pozicioniranja u traci. Sistem
osvetljenja takođe nudi vodeće tehnologije sa prilagodljivim i stoga bez
odsjaja IntelliLux LED® matrix svetlima sa 14 elemenata, što je jedinstveno u
Mokkinom tržišnom segmentu. Sve varijante modela serijski se isporučuju sa
električnom parkirnom kočnicom, kao i prepoznavanjem saobraćajnih znakova. Na
raspolaganju su i kamera za zadnji pogled od 180 stepeni, automatska pomoć pri
parkiranju.
Nova Mokka savršeno povezuje i
zabavlja vozače i putnike. Ponuda multimedije uključuje Radio i Navigacione sisteme sa 7,0-inčnim
dodirnim ekranom u boji i vrhunski Navi Pro sa 10-inčnim ekranom u boji visoke
rezolucije. Monitori su sastavni deo nove Pure ploče i nagnuti prema vozaču.
Ekran Informativnog centra za vozače prostire se na 12 inča.
Odlično dizajnirana sedišta, tipično za Opel. Dostupna su sportska Alcantara i klasična unutrašnjost od pune kože - krajnje neobično za vozilo u Mokkinom tržišnom segmentu. Vrh ponude je grejano kožno sedište sa funkcijom masaže za vozača. Vozač i putnik na prednjem sedištu mogu svoje pametne telefone smestiti u ležište za odlaganje na centralnoj konzoli, gde se kompatibilni telefoni mogu bežično napuniti.
Komentari(0)