Nova Toyota Yaris Cross
Yaris Cross, razvijen u Evropi, je novi model koji objedinjuje Toyotino bogato iskustvo i znanje u dizajnu i konstruisanju malih automobila i SUV modela
Novi model donosi ključne kvalitete s nove generacije Yaris hečbek verzije, ovogodišnjeg dobitnika nagrade Automobil godine u Evropi, takozvano „Big-Small“ pakovanje koje maksimizuje unutrašnji prostor i praktičnost, uz hibridni električni pogon četvrte generacije, s najvišim bezbednosnim standardima koje omogućava druga generacija sistema Toyota Safety Sense, kao i jedinstveni zabavni karakter kojim se automobil odlikuje u vožnji. Ove prednosti objedinjene su s autentičnim karakteristikama SUV modela, zasnovanim na Toyotinom nasleđu inovacija koje uključuje poreklo sada već osnovnog segmenta tržišta rekreativnih SUV-ova uspostavljenog s prvim RAV4 pre više od 25 godina. Predstavljanjem modela Yaris Cross porodica Toyota Yaris se proširuje, pridružujući se hečbek verzijama Yaris i GR Yarisu kao automobilu visokih performansi. To Toyoti takođe omogućava ponudu najšire game hibridnih električnih SUV modela na tržištu, pored kompaktnog C-HR-a, modela RAV4 kao automobila srednje veličine, uz Highlander sa sedam sedišta, dajući kupcima izuzetan izbor veličine modela i mogućnosti da ispune sve svoje potrebe.
Uvek u pokretu
Tema razvojnog tima bila je ideja „Uvek u pokretu“, i
kao izraz najvažnijeg pravca razvoja automobila koji će se u vožnji ponašati
„Lako, brzo, pametno“. To ga čini savršeno prilagođenim za svakodnevnu
upotrebu, ali s avanturističkim aspektom koji je od suštinskog značaja za
uspešan SUV. Dizajn predstavlja elegantan, urbani izgled automobila u kojem
vlasnici mogu biti ponosni i primećeni, spajajući robustne kvalitete SUV-a sa
još naprednijim i dinamičnijim utiskom u vožnji.
Konstruisan na platformi GA-B
Ispod “kože”, Yaris Cross je konstruisan na platformi
GA-B, namenjene manjim automobilima, koja je deo filozofije pod nazivom Toyota
New Global Architecture. Platforma pruža potrebnu čvrstinu koja je već vrlo
uspešno iskorišćena na kompaktnom hečbek vozilu Yaris. Sve to, u kombinaciji s
četvrtom generacijom Toyotinog hibridno električnog pogona i u SUV verziji
vozila obezbedilo je ubedljive performanse, ekonomičnost u potrošnji goriva,
niske emisije gasova i laku upravljivost u gradskim uslovima. Ponuda Toyotinog
inteligentnog pogona na svim točkovima (AWD-i) dodatno naglašava autentičan
karakter ovog SUV-a modela.
Stvoren u Evropi za evropske
kupce
Yaris Cross se proizvodi u pogonu Toyota Motor Manufacturing
France, u Valensijenu, gde je uloženo 400 miliona evra kako bi se Yaris i Yaris
Cross proizvodili istovremeno na istoj proizvodnoj liniji. Proširenjem
Toyotinog evropskog proizvodnog programa ojačana je strategija lokalno
orijentisane kompanije i podstaknut napredak ka dostizanju cilja od 1,5 miliona
godišnje prodatih vozila u Evropi do 2025. Yaris Cross dolazi kao snažan
konkurent na rastućem evropskom tržištu SUV modela iz B-segmenta. Toyota
očekuje nastavak rasta plasmana, prvenstveno podstaknut smanjenjem broja kupaca
većih modela C segmenta ili traženjem alternativa za hečbek verzije B
segmenta, uz veću potražnju za vozilima koja bolje odgovaraju savremenom načinu
života.
Lako, brzo, pametno
Dizajnerska ideja prilikom nastanka Yarisa Cross bila je „Lako, brzo, pametno“, određena s ciljem stvaranja automobila koji je idealan partner za svakodnevne aktivnosti. Tim za Toyotin evropski dizajn i razvoj (ED2), pri Toyotinom Evropskom dizajnerskom centru na jugu Francuske, radio je na ponovnom osmišljavanju urbanog SUV-a, koji donosi robustniji ali minimalistički Dizajn, kojim se Yaris Cross izdvaja od konkurenata. Njegov snažan stil, u skladnoj karoseriji, izražava robustnost i okretnost što evropski kupci najviše žele, uz lako upravljanje neophodno za urbani život. Istovremeno, konstrukcija omogućava rešenja u unutrašnjosti s dosta komfora i velikom nosivošću, prateći već dobro poznat Yarisov pristup „Big-Small“ prilikom pakovanja. Donji deo karoserije, sa visoko postavljenom horizontalnom osovinom koja se proteže od nosa do zadnjih svetala, naglašava linije uzdignutog, snažnog SUV-a. Točkovi i pneumatici većeg prečnika - do 18 inča - pojačavaju moćni vizuelni utisak i ujedno doprinose sposobnosti automobila da se nosi s različitim uslovima vožnje. Elegantan izgled pojačan je i velikim lukovima zadnjih krila.
Prednji deo odražava snažan i moćan urbani izgled, s gornjom i donjom rešetkom maske koje formiraju dva naslagana oblika trapeza – jedinstvenu odliku dizajna Toyotinih SUV modela. Tanke svetlosne grupe u obliku dijamanta imaju LED projektorska svetla (u višim paketima opreme), s odvojenim, vertikalnim dnevnim svetlima i kružnim LED svetlima za maglu postavljenim u uglovima niže zaštitne maske. Zadnji deo se odlikuje širokim vratima prtljažnika i četvrtastim centralnim delom koji izražava funkcionalnost automobila. Uokviren je širokim zadnjim elementima i linijama u obliku slova C koji se završavaju u spuštenim uglovima. Od srednje bogatih paketa, sva zadnja svetla koriste LED tehnologiju i nude sekvencijalne pokazivače pravca. Oblik karoserije je optimizovan radi aerodinamičke efikasnosti, a za bolju stabilnost primenjeni su vazdušni kanali na strateškim tačkama. Tu je i gotovo potpuno ravna podna površina s pločama koje doprinose stabilnosti automobila i tako pomažu da duga putovanja budu manje zamorna za vozača. U poređenju sa hečbekom, Yaris Cross je 95 mm viši (sada 1.595 mm), 20 mm širi (1.765 mm) i 240 mm duži (4.180 mm). Međuosovinsko rastojanje je ostalo nepromenjeno sa 2.560 mm, ali povećanjem klirensa za 25 mm (na 170 mm) istaknut je jedinstveni SUV dizajn, kao i poboljšana visina sedenja i omogućena odlična preglednost za vozača. Okretnost u gradu je osigurana radijusom okretanja od 5,3 m/krug. U zavisnosti od paketa opreme, za Yaris Cross predviđeni su 16-inčni aluminijumski naplaci srebrne boje, 17 i 18-inčni, mašinski obrađeni aluminijumski naplaci svetlo sive ili tamno sive boje, ili 18-inčni aluminijumski naplaci s mašinskom obradom i crne boje. U ponudi postoji 10 boja karoserije, uključujući nove biserne i metalik nijanse; dvobojna završna obrada sa crnim, zlatnim ili belim krovom dostupna je za modele s višim paketima opreme.
Moderna unutrašnjost
Unutrašnji dizajn Yarisa Cross odlikuje se modernim,
kvalitetnim osobinama hečbeka, dok je puno pažnje posvećeno rešenju „brzog
pristupa“ koji je neophodan za svakodnevne potrebe. Izmenjen je izgled brojnih
elemenata kao što su prednji stubovi, pragovi i centralna konzola, a nove su i
završne obloge na vratima i naslonima za ruke. U skladu s koncepcijom SUV automobila,
centralna konzola je dobila na važnosti, sa snažnom vertikalnom formom koja se
spušta s multimedijalnog ekrana sve do ručice menjača obuhvatajući kontrole
grejanja i ventilacije. Komande za vožnju, uključujući prekidač za izbor
režima vožnje i prekidači za režim pogona na svim točkovima, grupisane su odmah
ispred ručice menjača. Poboljšan, viši položaj za vožnju omogućava vozaču dobru
vidljivost koja se i očekuje od SUV modela, praćen dizajnom sedišta i
upravljača koji pružaju udobnost i snažan osećaj povezanosti i kontrole nad
vozilom.
Toyota Smart Cargo
Praktičan tovarni prostor, jednostavan za korišćenje, s dosta prostora za smeštaj opreme za slobodno vreme i putovanja, kao i svakodnevnog tereta, bitan je kvalitet ovog SUV-a, čemu su namenjena pametna unutrašnja rešenja za smeštaj stvari. Sa svim sedištima, bez preklapanja, uključujući i prostor u duplom podu prtljažnika, na raspolaganju je 397 litara tovarnog prostora, ako spustite zadnja sedišta zapremina se povećava na maksimalnih 1.097 litara. Prilagodljivost obaranja sedišta je omogućena u odnosu 60:40, ili u višim paketima opreme 40:20:40. Vrhunski Toyotin sistem Smart Cargo, dostupan u paketima sa više opreme, ima pod prtljažnika sa dva nivoa, i mogućnost preklapanja sedišta u odnosu 60:40, što omogućava korišćenje dela ili celog poda kako bi se lako mogli prenositi veći i viši predmeti. Prilagodljivost znači, recimo, da ima dovoljno mesta za dva velika kofera, ili torbe za golf, skije, bicikl ili drugu opremu za slobodno vreme. Manji predmeti mogu se sigurno držati na svom mestu pomoću fleksibilnog pojasa, koji je nova opcija dodatne opreme. Pristup prtljažniku je jednostavan zahvaljujući električnim vratima prtljažnika sa senzorom za otvaranje zamahivanjem noge, bez upotrebe ruku.
Hibridni pogon
Yaris Cross pokreće Toyotina hibridno električna tehnologija četvrte generacije, sistem koji je prvi put primenjen na novom Yarisu hečbek. Srce tog sistema je trocilindrični, 1,5-litarski Hybrid Dinamic Force motor koji ima istu osnovnu strukturu i način rada kao i veći dvolitarski agregat koji se ugrađuje u Toyotu Corollu i C-HR. Duži hod klipa, brzo sagorevanje, visok stepen kompresije od 14:1, kao i kontrola temperature i pritiska pomažu da se u Atkinsonovom ciklusu postigne visoka toplotna efikasnost od 40%, pa se iz svake kapi goriva više energije iskoristi za pogon automobila. Motor Hybrid Dinamic Force je tiši tokom ubrzanja, a najveća snaga i obrtni moment motora dostižu se pri nižim obrtajima motora - 92 KS/68 kW pri 5.500 o/min, i 120 Nm između 3.600 i 4.800 o/min. Maksimalna snaga celog sistema (motora i elektro-motora) iznosi 116 KS/85 kW. Potrošnja goriva i emisija CO2 (kombinovani WLTP) kreću se od 4,4-5,0 l/100 km i 100-114 g/km (vodeći u klasi 4,7-5,1 l/100 km i 106-116 g/km sa AWD-i pogonom).
Elektromotor i kontrolna
jedinica
Kompaktni hibridni sistem obuhvata električni
motor/generator koji daje više snage i bolji odziv od prethodnog Toyotinog
sistema. Motor od 580 V proizvodi 80 KS/59 kW i 141 Nm obrtnog momenta. Kontrolna
jedinica protoka snage takođe ima kompaktniji dizajn i kapacitet veće gustine.
Može da kontroliše jačinu struje više od 100 A, i pojačava napon od 177,6 V
litijum-jonske hibridne baterije na 580 V. Njegovi vertikalno postavljeni
tranzistori i efikasan sistem hlađenja omogućavaju angažovanje tranzistora do
10.000 puta u sekundi.
Litijum-jonska hibridna
baterija
Yaris Cross koristi litijum-jonsku hibridnu bateriju, s poboljšanom efikasnošću i snagom koja je postignuta smanjenjem otpora unutar ćelija. U poređenju sa nikl-metalhidridnom baterijom iz prethodne generacije Yarisa Hybrid, nova jedinica od 177,6 V može proizvesti dvostruku količinu energije prilikom kočenja, i dodati 50% više snage prilikom ubrzanja. Osim što je snažnija, baterija je lakša, pa je kompletan sklop težak 27 kg, što dodatno doprinosi ekonomičnoj potrošnji automobila. Više snage koju daje baterija omogućava veći procenat vremena vožnje u električnom EV režimu u gradskoj vožnji, s nultim emisijama i nultom potrošnjom goriva. Za evropske kupce, novi Yaris Cross može bez problema zadovoljiti veliki deo potreba za vožnju po gradu. Vožnja bez emisije je moguća pri brzinama do 130 km/h.
Benzinski 1.5-litariski motor
Yaris Cross je takođe dostupan i sa 1,5-litarskim
benzinskim motorom - zasnovanim na istom agregatu koji je predstavljen u
hibridnoj verziji – ali uparen sa CVT ili šestostepenim manuelnim menjačem.
Trocilindrični agregat proizvodi maksimalnih 125 KS/92 kW pri 6.600 o/min i
najveći obrtni moment od 153 Nm između 4.800 i 5.000 o/min. Zvanične vrednosti
potrošnje goriva i emisije WLTP-a iznose 5,7-6,2 l/100 km (6,0-6,4 l/100 km za
CVT) i 130-140 g/km (135-144 za CVT).
Dinamične performanse
Kao svoj cilj za Yaris Cross, Toyota je postavila
„samouvereno i prirodno“ iskustvo vožnje - pouzdan kvalitet koji se ogleda u
preciznom upravljanju u svim situacijama tokom vožnje što vozaču daje mir, i
„prirodan“ osećaj usled čega će automobil reagovati tačno onako kako vozač
očekuje, uvek se osećaju povezanim s automobilom i uz potpunu kontrolu nad
njim.
Nova GA-B platforma
Ključ za postizanje dinamičnosti u vožnji jeste
Toyotina platforma za male automobile, s oznakom GA-B, koja je već dokazala
svoj kvalitet u konstrukciji novog Yarisa hečbeka. Platforma omogućava nisko
težište i dobar odnos raspodele težine napred-nazad, s teškim komponentama
postavljenim nisko i bliže sredini automobila. To smanjuje naginjanje
karoserije i daje precizan odgovor karoserije na komande vozača.
Čvrstina karoserije i
smanjenje mase
Izuzetno kruta karoserija omogućava stabilno
upravljanje, doprinosi sigurnosti i udobnoj vožnji. Time GA-B platforma dodatno
doprinosi kvalitetu vozila. Čvrstina nije postignuta nauštrb težine; umesto
toga, Toyota je primenila napredna konstruktorska rešenja i koristila jake, ali
lagane materijale velike čvrstoće na strateškim tačkama automobila kako bi
ukupna masa bila smanjena. Na primer, gornji delovi karoserije ojačani su
prstenastim strukturama i dodatnim tačkastim zavarivanjem; za nosač hladnjaka
korišćen je novi materijal od smole, dok su paneli karoserije tanji. Pažnja o
detaljima obuhvatila je optimizaciju poprečnog preseka armature prednjeg
branika i smanjenje njegove mase za oko 20%. Dodatna poboljšanja postignuta su
povećanjem preklapanja između delova karoserije, poboljšanjem tehnike
lepljenja i krutosti uvijanja.
Pametni pogon na svim
točkovima (AWD-i)
Yaris Cross je jedini kompaktni hibridni SUV koji nudi
inteligentni sistem pogona na svim točkovima (AWD-i). Toyotina dokazana
tehnologija podrazumeva hibridni sistem sa dodatnim, nezavisnim elektromotorom
na zadnjoj osovinu koji pruža dodatno prianjanje i stabilnost pri polasku i
skretanju, kao i veću sigurnost pri vožnji po klizavoj površini. Ravnoteža
prednjeg i zadnjeg obrtnog momenta se automatski i precizno podešava odnosu
između 100:0 i 40:60 u skladu s uslovima vožnje i komandama vozača.
AWD-i sklop je kompaktan i lagan u poređenju s
mehaničkim sistemima pogona na sva četiri točka, tako da ima zanemarljiv uticaj
na potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova -
dobijene performanse su najbolje u klasi za SUV modele B-segmenta s
pogonom na sva četiri točka. Prilikom ubrzanja potrebna snaga se određuje prema
raspodeli opterećenja napred i pozadi, s dodatnim pogonom na zadnje točkove na
klizavim površinama kako bi se izbeglo nekontrolisano okretanje točkova, čak i
na strminama. U vožnji konstantnom brzinom, vozilo radi s prednjim pogonom radi
smanjenja potrošnje goriva i efikasnijeg kočenja.
Odražavajući kvalitet svojstven SUV vozilu, Yaris
Cross ima sistem s režimima za normalnu vožnju, „neuređene staze“ (Trail) i
„sneg“ (Snow). Izabrani režim se prikazuje na ekranu s informacijama,
istovremeno s prikazom raspodele pogona između prednjih i zadnjih točkova u
svakom trenutku. Trial režim za staze može se koristiti za lakše prevazilaženje
nezgodnih situacija u kojima jedan ili više točkova nemaju dobar kontakt s
površinom puta, na primer na veoma neravnom tlu. AWD-i sistem će automatski
zakočiti sve točkove koji se nekontrolisano vrte, usmeravajući pogonsku snagu
samo na one sa prianjanjem na podlogu. Snow režim za vožnju po snegu umanjuje
odziv na papučicu gasa kako bi se automobil bezbedno pokrenuo iz stanja
mirovanja, ili ubrzao radi održavanja kontrole tokom vožnje po snegu ili ledu.
Sistem oslanjanja
Za Yaris Cross predviđeno je novo prednje ogibljenje
po sistemu MacPherson, koje daje visoku čvrstinu ali malu težinu, pružajući
agilnost i zabavu u vožnji. Na zadnjoj delu automobila nalazi se sistem
torzione osovine za verziju s pogonom na prednje točkove, dok je za varijante s
pogonom na sva četiri točka konstruisan specifičan raspored dvostrukih ramena,
kako bi se dobilo mesto za postavljanje dodatnog električnog motora na zadnjoj
osovini, uz obezbeđenje visokog nivoa udobnosti u vožnji, stabilnosti i
upravljivosti. Prilikom podešavanja sistema oslanjanja najvažniji zadatak bio
je dobijanje preciznog upravljanja u krivinama i poboljšanog održanja pravca i
stabilnosti kretanja - bilo da se vozite u gradu ili na otvorenom putu - s
poboljšanom kontrolom inercije i smanjenim odnosom hoda ogibljenja, što takođe doprinosi ukupnoj
udobnosti u vožnji.
Kočenje i upravljanje
U Yaris Cross se ugrađuju prednje ventilirane disk
kočnice, a pozadi konvencionalni diskovi, s dodatnim pomoćnim sistemima kočenja
za veću sigurnost i kontrolu vozila. Ove asistencije podrazumevaju kontrolu
stabilnosti vozila uz pomoć prilikom upravljanja (S-VSC) koja objedinjuje
kompletno funkcionisanje sistema automobila kao što su ABS, VSC i TRC, kao i
sistem električnog servo-upravljača čime su omogućene poboljšane performanse u
vožnji i stepenu bezbednosti; na varijantama s pogonom na sva četiri točka, rad
ovog sistema takođe uključuje i aktivnu kontrolu obrtnog momenta.
Ostali sistemi za uključuju pomoć prilikom skretanja
(Active Cornering Assist - ACA), dodatno kočenje u skučaju sudara (Secondary
Collision Brake - SCB) i automatsku kočnicu prilikom zaustavljanja (Brake Hold
- BH). Modeli sa pogonom na svim točkovima dodatno su opremljeni kontrolom
pomoći prilikom spuštanju nizbrdo (DAC) i režimom za vožnje po neuređenim
stazama (pogledajte iznad odeljak AWD-i). Elektronska parkirna kočnica
standardno je ugrađena u sve verzije modela. Yaris Cross pruža sve što kupci
SUV-a B-segmenta očekuju od automobila i još mnogo toga, pomerajući granice
novim specifikacijama opreme kako bi pružili sofisticiranije i efikasnije
funkcije za povezivanje, praktičnost i udobnost. Novi model je predstavljen u
Evropi sa četiri osnovna paketa opreme, kao i posebnom verzijom Premiere
Edition sa obogaćenim specifikacijama.
Toyota Smart Connect
Yaris Cross je dobio najnoviju Toyotinu multimedijalnu
platformu s boljim računarom, bržim odzivom, intuitivnijim radom i novim
funkcijama. Njime se upravlja pomoću 9-inčnog ekrana visoke rezolucije
osetljivog na dodir, čime je postignuta bolja vidljivost u različitim uslovima
osvetljenja, a ugrađena je i SIM kartica koja omogućava stalnu povezanost sa
mrežom. Navigacioni sistem koristi prednosti povezanih usluga u oblaku kako bi
osigurala „uvek uključena“ navigacija koja pruža i trenutne informacije o
stanju u saobraćaju koristeći funkciju za obaveštavanje o situaciji na putu u
realnom vremenu, na bazi povratnih informacija zajednice, kako bi putovanja
bila što efikasnija i bez problema.
Novi sistem ima čist, jasan i jednostavan HMI (Human
Machine Interface ), i može bežično preuzimati softver i ažuriranja usluga
kako bi Toyotine Pametne usluge uvek bile ažurne; sve to je obuhvaćeno paketom
podataka koji je deo specifikacije novog automobila. Yaris Cross je takođe
jedan od prvih automobila koji nudi bežično povezivanje pametnih telefona sa
aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay.
Osim toga, uz pomoć aplikacije za povezane usluge na
mobilnom telefonu, vlasnici mogu daljinski upravljati brojnim funkcijama, kao
što su zaključavanje i otključavanje automobila, upravljati klima uređajem na
vozilu (zavisno od tržišta) i aktivirati svetla upozorenja koja pomažu prilikom
traženja automobila na prepunim parkiralištima. Ostale obuhvaćene povezane
usluge biće dostupne na početku prodaje u aplikaciji MyT za pametne telefone,
i nudiće dodatne usluge poput pametnog parkiranja i pametnog punjenja goriva,
koje pomažu vlasnicima da traže i primaju informacije o parkiralištima i
benzinskim stanicama.
Toyota Teammate Advanced Park
Toyota Teammate Advanced Park je poluautonomni sistem za parkiranje koji koristi kombinaciju monitora za panoramski pregled situacije oko automobila i senzora za inteligentno određivanje rastojanja, kako bi dobio potpun pregled okoline vozila, uključujući bele oznake na podlozi. Radi brže od konkurentskih sistema, čak i na premijum modelima, jer mnogi koriste samo zadnju kameru i stoga ne mogu identifikovati linijske oznake. Toyotin sistem se može koristiti i noću, kao i na dnevnom svetlu. Upravljanje je lako i prirodno, sa sistemom koji kontroliše upravljanje automobilom, kočenje i dodavanje gasa i to za parkiranje vožnjom unazad i paralelne manevre parkiranja, kao i za izlazak sa uskih paralelnih parking mesta. Memorijska funkcija znači da sistem može zapamtiti i prepoznati često korišćena parking mesta - bez obzira na smer kretanja. Ovaj sistem je dostupan samo sa sistemom Toyota Touch (ne i sa Toyota Smart Connect sistemom). U pogledu vodećeg nivoa bezbednosti u klasi, Yaris Cross nastavlja tradiciju vrhunskog kvaliteta ostvarenog s porodicom modela Yaris koji je bio prvi mali automobil u klasi koji je dobio pet zvezdica, najveću ocenu koju dodeljuje Euro NCAP. S filozofijom „bezbednost se ne dovodi u pitanje“ - najnovija generacija sistema Toyota Safety Sense aktivne bezbednosti i sistema za pomoć vozaču, standardno su dostupni u svim verzijama, dok je zaštita primenjena u samoj konstrukciji izuzetno čvrste karoserije.
Sledeći dostignuća koja je postigao njegov brat u liku hečbeka, Yaris Cross je preuzeo niz novih i poboljšanih rešenja koja mogu prepoznati značajan broj uobičajenih rizika od nezgoda, upozoriti vozača i preduzeti sve što je potrebno za sprečavanje sudara ili umanjenje posledica ako je sudar neizbežan. Ugradnjom sistema za pomoć pri skretanju na raskrsnici povećava se broj asistencija PCS-a, tako što sada može otkriti i upozoriti na veliku opasnost od sudara sa nadolazećim saobraćajem pri skretanju levo ili desno na raskrsnici, ili kada pešaci prelaze put na pravcu kojim vozilo skreće. Pomoć pri upravljanju u hitnim situacijama pomaže da se vozilo zadrži u svojoj traci kada vozač mora naglo da skrene kako bi izbegao prepreku. Upozorenje o napuštanju trake i pomoć pri održavanju trake rade tako da održe vozilo na sredini saobraćajne trake, pružajući neophodnu pomoć pri upravljanju ukoliko vozač počne da odstupa od ispravnog pravca. Osim što prepoznaje bele ili žute oznake na putevima, najnovija verzija ovog sistema takođe može da prati ivičnjake i bankine puta. U paketima opreme Elegant, Adventure i Premiere Edition, uključeni su sistemi za praćenje mrtvog ugla (BSM), kao i sistem za upozorenje o saobraćaju iza vozila (RCTA), koji upozorava vozača kada postoji opasnost da vožnjom unazad izleti pred vozila koja nisu opažena sa bilo koje strane strane, ili prilikom izlaska sa parking mesta, pa se u slučaju opasnosti od sudara aktivira automatsko kočenje. Parkiranje je takođe olakšano i sigurnije uz pomoć senzora s inteligentnim određivanjem rastojanja (na modelima viših paketa opreme), takođe s automatskim kočenjem i opcionalnim panoramskim prikazom koji u realnom vremenu pokazuje okruženje vozila u krugu od 360 stepeni. Sveobuhvatna rešenja pasivne bezbednosti uključuju dodatne centralne vazdušne jastuke između vozača i suvozača. U slučaju sudara u kojem se aktiviraju vazdušni jastuci, sistem eCall u automobilu automatski će upozoriti hitne službe i dati lokaciju vozila.
Yaris Cross na našem tržištu
Premijernim prikazivanjem na salonu automobila u Galeriji, potpuno nova Toyota Yaris Cross započinje svoj tržišni pohod i u Srbiji. Početna verzija, s benzinskim motorom od 1,5 litara i paketom opreme Luna, koštaće 17.490 evra.
Komentari(0)