Novi GLS modeli - Svež izgled, novi softver
Nakon fejslifta modela GLE i GLE Coupe, Mercedes Benz GLS, Mercedes Maybach GLS 600 4MATIC takođe se pojavljuju u ažuriranom obliku
Brojne promene dizajna, tehnologije i opreme podižu udobnost, povezanost i ambijent velike serije SUV modela na novi nivo. Sa svojim izdašnim spoljašnjim dimenzijama, SUV modeli nude unutrašnji prostor za do sedam putnika u tri reda sedišta. Unapređeni Mercedes-Benz GLS stiže u evropske salone od kraja oktobra 2023. godine; u SAD, lansiranje na tržište će početi sredinom septembra.
Vizuelno poboljšanje i
funkcionalne terenske karakteristike
Najnoviji Mercedes-Benz GLS modeli mogu se prepoznati
po još upečatljivijoj rešetki hladnjaka. Četiri lamele su pocinkovane
visokokvalitetnom srebrnom senkom. Branik je takođe vizuelno istaknutiji.
Poseduje integrisane rešetke za dovod vazduha, kombinovane sa oplatom u crnoj
boji visokog sjaja. Velika simulirana donja zaštita (standardna oprema) je
takođe redizajnirana. Ono što privlači poglede pozadi je unutrašnjost svetla sa
tri horizontalna bloka. Novi 20-inčni točak od lake legure sa više krakova u
Himalayas sivoj boji sa završnom obradom visokog sjaja dodat je asortimanu
točkova.
Kao i ranije, Mercedes-Benz GLS je standardno
sedmosed. Sa Catalana bež i Bahia braon, dostupne su dve nove boje kože. Opseg
unutrašnjih ukrasnih obloga je takođe revidiran. Sjajno smeđe drvo je sada deo
standardne opreme. Element ukrasa MANUFAKTUR sjajno-crni klavirski lak, koji je
ranije bio rezervisan za Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC, sada je dostupan i za
porodicu GLS iz Mercedes Benz-a. Većina vozača GLS-a putuje samo po
asfaltiranim putevima ili po lakim do umereno teškim terenima. Mercedes-Benz je
stoga ponovo revidirao obim paketa Off-Road Engineering. Komponente uključuju
štitnik podvozja i 30 milimetara veći razmak od tla.
Ažurirana generacija infotejnment sistema MBUX donosi
sa sobom novi izgled displeja. Displeji se mogu individualizovati uz pomoć tri
različita stila (klasični, sportski, diskretni) i tri režima (Navigacija,
Pomoć, Servis). Sa "Classic" stilom vozač se odlučuje za isprobani
dizajn sa svim poznatim sadržajem između dva okrugla prikaza. "Sporty"
stilom dominira crvena boja, sa dinamičnim dizajnom za centralni brojač
obrtaja. U „Discreet“ stilu sadržaj je sveden na ono što je suštinsko. Pored
toga, oba displeja mogu biti prikazana u sedam šema boja u kombinaciji sa
ambijentalnim osvetljenjem. Rezultat je impresivno iskustvo boja u
unutrašnjosti. Centralni ekran nudi isti sadržaj kao do sada i njime se može
upravljati direktno i praktično kao ekranom osetljivim na dodir.
„Off-Road režim“ u trenutnoj MBUX generaciji pretvara
posebne sadržaje kao što su bočni nagib, kompas i ugao upravljanja u vizuelno
iskustvo. Zahvaljujući standardnom paketu za parkiranje sa kamerom od 360
stepeni, nudi funkciju „providne haube“. Kada je Offroad režim aktivan,
centralni ekran prikazuje virtuelni prikaz ispod prednjeg dela vozila. Pogled
se sastoji od slika sa kamere od 360°. Sa „providnom haubom“, prepreke kao što
su veliko kamenje ili duboke rupe na putu ispred vas mogu se bolje prepoznati.
Pogon na sva četiri točka i prenosni odnos dizajniran
za vučnu snagu omogućavaju veliko opterećenje prikolice do 3,5 tone i težinu
na kuki do 140 kg. Spojnica prikolice ima dva dodatna vijka na kugličnom vratu
na koje se može osloniti odgovarajući nosač za bicikl. Njegova nosivost je 100
kg - to znači da se e-bicikli takođe mogu transportovati. Korisne dodatne
funkcije za korišćenje prilikom vuče uključuju pomoć pri manevrisanju
prikolice (Trailer Manoeuvring Assist), ažurirani meni prikolice na centralnom
displeju i planer rute prikolice. Ovo se može koristiti za pronalaženje
optimizovanih ruta kada putujete sa prikolicom.
Izvanredan luksuz još više
rafiniran
Vertikalne hromirane šipke i natpis
"Maybach" su karakteristike visokokvalitetne rešetke hladnjaka
vrhunskog modela. Rešetke za ulaz vazduha imaju Maybach šaru i hromirani okvir.
Kovani točak od 23 inča u tipičnom Maybach dizajnu sa kovanim poklopcem
zavrtnja točka je nov na listi opcija. Još jedna nova standardna karakteristika
je ambijentalno osvetljenje sa animiranom projekcijom uzorka Mercedes‑Maybach.
U unutrašnjosti, novi dizajn presvlaka sedišta naglašava posebno luksuzan
karakter brenda Mercedes‑Maybach. Središnji delovi površina sedišta i naslona
sada imaju visokokvalitetno prošivanje sa dijamantskim uzorkom sa specifičnim
perforacijama. Ekskluzivno za Mercedes‑Maybach, kombinacije boja MANUFAKTUR
kristalno bela/srebrno siva biserna i MANUFAKTUR mahagoni braon/makijato bež su
u ponudi za unutrašnjost. Sa opcionim MBUX Multi-Seat Entertainment sistemom,
putnici na zadnjim sedištima doživljavaju isti sveobuhvatan spektar
info-zabavnih i komfornih funkcija kao i oni napred. Imaju upotrebu do tri
ekrana osetljivog na dodir i razne intuitivne opcije kontrole kao što je
glasovni asistent „Hey Mercedes“.
Osvežen dizajn i unapređen
softver
Mercedes-AMG nadograđuje GLS 63 4MATIC+ i dodaje standardnu
opremu. Ekskluzivna oprema i dodatno poboljšana dinamika vožnje na putu čine
GLS 63 vodećim AMG SUV porodice. Novi model se vizuelno razlikuje po
novodizajniranom LED zadnjem svetlu. Dve nove boje dodate su paleti završnih
boja: MANUFAKTUR alpsko siva nemetalna i sodalit plava metalik. Pored toga,
prednji deo sada takođe nosi amblem AMG umesto Mercedes zvezde - što ukazuje na
blisku srodnost brendu. Ovome se dodaju i crvene kočione čeljusti, koje
naglašavaju sportski karakter. Kada se otvore prednja vrata, vozilo pušta
svetlosnu animaciju specifičnu za AMG uz pomoć novog projektora logotipa.
Točkovi se kreću od standardnih 21-inčnih točkova od lake legure sa deset
krakova do opcija prečnika od 22 i 23 inča.
Novine u unutrašnjosti
U unutrašnjosti, AMG sedišta i elementi kao što je
instrument tabla su presvučeni Ekskluzivnom napa kožom. Tu je i nova šema boja
u Bahia braon/crnoj ili macchiato bež/crnoj. Za unutrašnju oblogu, sjajno smeđe
limetovo drvo je sada takođe dostupno kao opcija. Pored toga, novi MANUFAKTUR
sjajni crni klavirski lak sa tečnim dekorativnim linijama je takođe dostupan na
zahtev. Novi Mercedes-AMG GLS takođe ima koristi od najnovije generacije MBUX
sistema: AMG-specifičan dizajn ekrana i funkcije čine iskustvo brenda još
opipljivijim.
Značajno obimnija standardna
oprema
Standardna oprema je još obimnija nego kod već
raskošno opremljenog prethodnika. Uključuje, između ostalog, električni
panoramski klizni šiber, grejana i klimatizovana prednja sedišta, Adaptive High
Beam Assist i Smartphone Integration. Uključeni su i AMG Performance izduvni
sistem koji se može aktivirati, Burmester® zvučni sistem, Memory paket, Parking
Pilot od 360 stepeni, KEYLESS-GO paket i Blind Spot Assist. Najnovija
generacija AMG Performance volana je takođe uvek u ponudi. Okrugla AMG dugmad
na volanu impresioniraju svojim briljantnim ekranima i intuitivnom logikom
rada. Oni omogućavaju da se kontrolišu važne funkcije vožnje i sve programi
vožnje, a da ruke vozača ne napuštaju volan. Okvir volana može da se greje kao
opcija, a dostupan je i u izgledu od ugljeničnih vlakana.
Kupci takođe mogu da očekuju posebne karakteristike
opreme kao što su MBUX funkcija proširene stvarnosti, MULTIBEAM LED farovi i
AMG Driver's paket. Lista se nastavlja sa paketom AIR BALANCE, multikonturnim
prednjim sedištima i head-up displejom. MBUX Interior Assistant i držači čaša
sa kontrolisanom temperaturom su takođe obezbeđeni kao standard. U modelu GLS
63, dokazani AMG 4,0-litarski V8 biturbo motor sa snagom od 450 kW (612 KS)
obezbeđuje snažan pogon. 4,0-litarski V8 motor iz Mercedes-AMG-a je sistematski
elektrifikovan sa 48-voltnim pomoćnim električnim sistemom u vozilu i
integrisanim starter alternatorom (ISG) uključujući funkciju Boost-a.
Eksplozivna isporuka snage sa fino kontrolisanom izlaznom snagom istinski ga
izdvaja. U tu svrhu, turbo punjači se nalaze između glava cilindara radi boljeg
odziva. Sa druge strane, sistem zatvaranja cilindra primetno smanjuje potrošnju
kada je potrebna manja snaga.
V8 motor je elektrifikovan sa integrisanim starter
alternatorom (ISG) i 48-voltnim električnim sistemom u vozilu. ISG kombinuje
starter i alternator u jednom snažnom elektromotoru. Instaliran je između
motora i menjača. ISG takođe obavlja hibridne funkcije. To uključuje
pojačavanje, rekuperaciju, pomeranje tačke opterećenja, klizanje i skoro
neprimetno ponovno pokretanje motora sa funkcijom start/stop.
Aktivna stabilizacija
kotrljanja sa novom konfiguracijom
AMG RIDE CONTROL+ vešanje sa prilagodljivim podesivim
prigušenjem je takođe standardna oprema. Aktivni sistem stabilizacije
prevrtanja AMG ACTIVE RIDE CONTROL radi sa dva elektro-mehanička aktuatora na
prednjoj i zadnjoj osovini. Sistem smanjuje prevrtanje karoserije u krivinama i
omogućava preciznije podešavanje ponašanja promene opterećenja i preciznost
pri ulasku u krivine. Takođe povećava udobnost vožnje kada vozite pravo, jer
kompenzuje neravnine na površini puta. Kao deo unapeđenja, stabilizacija
kotrljanja i vazdušno vešanje takođe imaju koristi od ažuriranja softvera i novog
podešavanja. Ove mere povećavaju razliku između dinamičkog upravljanja i
udobnosti. Fino podešavanje softvera za konfiguraciju ESP®-a, elektronski
kontrolisanog blokade diferencijala zadnje osovine, potpuno varijabilnog AMG
Performance 4MATIC+ pogona na sva četiri točka i sistema kontrole vešanja pruža
dinamično i superiorno iskustvo vožnje.
Priča o uspehu
Kada je 1995. osnovana Mercedes-Benz fabrika u Tuskalusi, to je bila prva veća fabrika Mercedes-Benz van Nemačke. Otprilike dve trećine godišnje proizvodnje se izvozi, što čini Mercedes-Benz US International (MBUSI) jednim od najvećih izvoznika automobila u SAD. Od 1997. godine oko četiri miliona vozila sišlo je sa proizvodne trake u fabrici u Tuskaluzi. Samo 2021. godine tamo je proizvedeno oko 260.000 SUV vozila. Fabrika u Tuskaluzi koristi najsavremenije digitalne, održive, efikasne i fleksibilne metode proizvodnje. Lokacija tako prati nacrt "Fabrike 56" u Sindelfingenu, koja predstavlja budućnost proizvodnje automobila u Mercedes Benz-u. Mercedes-Benz je investirao u fleksibilnu proizvodnju u ranoj fazi, koristeći najsavremeniji ekosistem digitalne proizvodnje MO360. Ovo omogućava Mercedes-Benzu u Tuskalusi da paralelno proizvodi modele sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, plug-in hibridima i potpuno električnim vozilima u velikim količinama.
Komentari(0)