Novi Kia EV6 pruža vrhunsku bezbednost i udobnost

Dugo očekivani električni krosover Kia EV6 je bogato opremljen vrhunskom opremom po pitanju bezbednosti i udobnosti, između ostalog i zbirom naprednih sistema asistencije (ADAS)

    foto: KIA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Inovativne, visokotehnološke funkcije smanjuju opasnost i stres u vožnji, štite putnike i ostale učesnike u saobraćaju, a ujedno nude intuitivno iskustvo svake vožnje. Za pružanje bezbedne i udobne vožnje na autoputu EV6 je dobio Kijinu najnoviju varijantu sistema Highway Driving Assist 2 (HDA 2). Upotrebom radara smeštenih na različitim delovima vozila, sistem pomaže vozaču održavati podešenu brzinu i rastojanje do vozila ispred, dok je sistem Lane Following Assist (LFA) zadužen za to da se vozilo drži unutar vozne trake. Upotrebom radarskog tempomata sa kontrolom u krivinama koji se temelji na navigaciji (NSCC-C - Navigation-based Smart Cruise Control with Curve Control) sistem smanjuje brzinu vozila u krivinama i ponovo vraća na podešenu brzinu kada to uslovi ponovo dozvoljavaju. U slučaju da susedno vozilo vozi previše blizu sistem HDA 2 pomaže kod prilagođavanja položaja EV6 da se izbegne potencijalni sudar. Promena trake sada je lakša nego ikada pre. Sa vozačevim rukama na upravljaču i iznad određene brzine vozila pritiskom na ručicu indikatora vozilo automatski prelazi na željenu traku.

Napredni sistem asistencije za mrtve uglove

EV6 je dobio i sistem asistencije za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (BVM) i sistem za sprečavanje sudara sa vozilom u mrtvom uglu (BCA) koji omogućavaju bezbednu promenu vozne trake. BVM deluje kao drugi par očiju koji prikazom događanja na visokorezolucionom 12,3-inčnom digitalnom ekranu uklanja vozačeve mrtve uglove na levoj i desnoj strani vozila. BCA koristi senzore radara da vozača upozori na približavanje vozila i automatski koči ako postoji opasnost od sudara tokom promene trake.

Navigaciona uputstva na raskrsnicama, pogotovo na onima sa više traka, mogu biti vrlo stresna za brojne vozače. Kijin sistem asistencije za sprečavanje naleta (FCA) sada uključuje funkcije za skretanje na raskrsnici i prolazak kroz raskrsnicu koji pružaju maksimalnu preventivnu bezbednost tokom navigacionog vođenja na raskrsnicama. Ako je aktiviran migavac sistem vozača upozorava na opasnost od sudara sa nadolazećim vozilom. Slično je i u slučaju opasnosti od sudara sa vozilom koje se približava sa leve ili desne strane kada vozač vozi pravo kroz raskrsnicu. Ako se opasnost povećava sistem upozori vozača i automatski koči da spreči sudar.

Inteligentni farovi nude preciznije osvetljavanje

Za bezbednost vozila je od ključnog značaja mogućnost videti i biti vidljiv. Kako bi pružao maksimalno osvetljavanje Kia EV6 donosi nove inteligentne farove (IFS), tehnologiju koja zahvaljujući nezavisnom delovanju pojedinog segmenta LED svetla (svaki far EV6 ima 8 segmenata) omogućava tačnije osvetljavanje. IFS vozaču dozvoljava vožnju sa stalno upaljenim dugim svetlima bez opasnosti od zaslepljivanja vozila iz suprotnog smera. Prednja kamera sa tehnologijom prepoznavanja vozila automatski zatamni ili bolje osvetli pojedine segmente LED svetala, što poboljšava vidljivost ispred vozila, a ujedno i sprečava blještanje u realnom vremenu.

Lakše manevrisanje

Parkiranje i ostala potencijalno kompleksna manevrisanja su lakša zahvaljujući pregledu okoline vozila (SVM). Kamere na centralnom ekranu EV6 prikazuju 360-stepeni pregled okoline vozila. Vožnja unazad na uskom prostoru je bezbednija zahvaljujući sistemu asistencije za sprečavanje sudara tokom vožnje unazad (RCCA). Visokotehnološki sistem tokom vožnje unazad prepoznaje nadolazeća vozila sa obe strane. U slučaju opasnosti od sudara sistem automatski koči.
Sistem pametnog daljinskog parkiranja

Na zaista uskim parkinzima vozačima će biti od koristi pametno daljinsko parkiranje (RSPA). RSPA je funkcija koja omogućava autonomno parkiranje vozila, bez obzira na to da li je vozač u vozilu. Upotrebom kamera postavljenih na vozilu i ultrasoničnih senzora EV6 može na prostoru odgovarajućih dimenzija automatski parkirati, a pritom automatski dodaje gas, koči i menja iz prve brzine u rikverc i obrnuto. RSPA može parkirati vozilo na pravougaonim i paralelnim parkirnim mestima.

Kada je vozilo parkirano i putnici na zadnjim sedištima žele da otvore vrata Kijin sistem za bezbedno izlaženje iz vozila (SEA) automatski upozorava i zaključava vrata ako se odpozadi u mrtvom uglu EV6 približava drugo vozilo, što smanjuje opasnost od sudara i unapređuje bezbednost na samom kraju putovanja. Za dodatnu udobnost u EV6 brine se Kijin pametni sistem električnog otvaranja/zatvaranja prtljažnih vrata. Sa pametnim ključem u džepu i približavanju zadnjem kraju vozila sistem prepoznaje ključ i automatski otvara prtljažna vrata, što omogućava jednostavan i praktičan pristup prtljažniku.

Komentari(0)

sortiraj