Novi Kia Sorento PHEV - Plug-in hibridni SUV sa sedam sedišta
Kia je nedavno pokazala šematski prikaz inteligentne ugradnje plug-in hibridne tehnologije novog Sorenta PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle)
Slika prikazuje kako plug-in hibridni Sorento uprkos hibridnom pogonu nudi tri reda sedišta i prostor za prtljag za sedam osoba. Kada na proleće stigne na evropske puteve, Sorento će biti jedan od najpraktičnijih plug-in hibridnih sportskih terenaca na tržištu. Slika pokazuje kako su veliki baterijski sklop, rezervoar za gorivo, motor i elektro motor postavljeni u vozilu da omoguće što više prostora za prtljag i do sedam putnika.
Novi turbo plug-in
hibridni pogon sa 265 KS
Ispod poklopca motora plug-in hibridnog Sorenta nalazi se
snažan 1,6-litarski T-GDI turbo benzinski motor sa 180 KS i obrtnim momentom od
265 Nm. Tu je i elektro motor snage 67 kW i obrtnim momentom od 304 Nm. Ukupna
snaga iznosi 265 KS, a obrtni moment 350 Nm – to znači da se radi o
najsnažnijem Sorentu ikad u Evropi.
Inteligentna ugradnja
pogona za prostranu unutrašnjost
Elektro motor smešten je između motora i menjača, što
omogućava urednu ugradnju turbo benzinskog motora ispod poklopca motora. Takav
raspored Sorentu pruža delovanje isključivo na struju ili kombinaciju elektro
motora i motora sa unutrašnjim sagorevanjem, što omogućava snagu prednjem paru
točkova ili za sva četiri, zavisno od opreme vozila i uslova vožnje.
Litijum-jonski polimer baterijski sklop kapaciteta 13,8 kWh
nalazi se ispod prednjih sedišta. Baterijski sklop postavljen je između dna
kabine i poklopca podvozja. U slučaju pogona na sva četiri točka baterijski
sklop leži preko vrha kardanskog vratila u obliku sedla. To znači da baterijski
sklop ne zadire u Sorentovu kabinu ili prtljažni prostor kao kod nekih konkurenata,
gde baterija često zauzima dragoceni prtljažni prostor. Baterijski sklop ima
nezavisan sistem vodenog hlađenja, koje je zaduženo za optimalno delovanje i
efikasno podešavanje temperature.
Baterijski sklop i rezervoar za gorivo smešteni ispod putničkog
dela za maksimalno iskorišćenje kabine i nizak centar gravitacije
Niska postavljena baterija između osovina na sredini karoserije održava nizak
centar gravitacije i raspodeljuje težinu. Ugradnja teške baterije što bliže
centralnom delu vozila doprinosi uravnoteženosti dinamičnog Sorenta na putevima
i unapređuje upravljivost vozila.
Rezervoar za gorivo zapremine od 67 litara nalazi se na dnu
ispod drugog reda sedišta, dok je 3,3-kilovatni punjač smešten ispod prtljažnog
dna. To znači da putnici u 3. redu sedišta imaju dovoljno prostora za noge i
udobno sede, a ujedno je prtljažni prostor još uvek dovoljno prostran.
Prostor za sedam osoba
i njihov prtljag
Sorentov pametni raspored nudi puno prostora za pet ili sedam
putnika. Vozilo može da se pohvali sa jednom od najvećih prtljažnih zapremina u
svom segmentu – do 809 litara kod varijante sa sedam sedišta (sa oborenim
trećim redom) ili 898 litara u slučaju da ima pet sedišta. Sorento PHEV može po
svim terenima da udobno prevozi pet putnika i mnogo prtljaga. Prtljažnik je
odgovarajućih dimenzija i oblika za kolica i nekoliko torbi, ili za čak 4
velika kovčega. Ako je svih sedam sedišta u upotrebi, još uvek je na
raspolaganju prtljažnik od 175 litara, što je dovoljno za potrebe jednodnevnog
porodičnog izleta.
Treći red sedišta, deljiv u odnosu 50:50, jednostavno je upotrebom poluga u prtljažniku složiv u potpuno ravno dno. Deljiv drugi red (60:40) takođe se može jednostavno složiti kako bi dobili još više prostora za duge predmete, kao što su npr. sportska oprema ili, za one kupce koji više preferiraju prevoz nameštaja.
Komentari(0)