Novi Kia Sorento PHEV - Plug-in hibridni SUV sa sedam sedišta

Kia je nedavno pokazala šematski prikaz inteligentne ugradnje plug-in hibridne tehnologije novog Sorenta PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle)

    foto: KIA
    Podeli




Slika prikazuje kako plug-in hibridni Sorento uprkos hibridnom pogonu nudi tri reda sedišta i prostor za prtljag za sedam osoba. Kada na proleće stigne na evropske puteve, Sorento će biti jedan od najpraktičnijih plug-in hibridnih sportskih terenaca na tržištu. Slika pokazuje kako su veliki baterijski sklop, rezervoar za gorivo, motor i elektro motor postavljeni u vozilu da omoguće što više prostora za prtljag i do sedam putnika.

Novi turbo plug-in hibridni pogon sa 265 KS

Ispod poklopca motora plug-in hibridnog Sorenta nalazi se snažan 1,6-litarski T-GDI turbo benzinski motor sa 180 KS i obrtnim momentom od 265 Nm. Tu je i elektro motor snage 67 kW i obrtnim momentom od 304 Nm. Ukupna snaga iznosi 265 KS, a obrtni moment 350 Nm – to znači da se radi o najsnažnijem Sorentu ikad u Evropi.

Inteligentna ugradnja pogona za prostranu unutrašnjost

Elektro motor smešten je između motora i menjača, što omogućava urednu ugradnju turbo benzinskog motora ispod poklopca motora. Takav raspored Sorentu pruža delovanje isključivo na struju ili kombinaciju elektro motora i motora sa unutrašnjim sagorevanjem, što omogućava snagu prednjem paru točkova ili za sva četiri, zavisno od opreme vozila i uslova vožnje.

Litijum-jonski polimer baterijski sklop kapaciteta 13,8 kWh nalazi se ispod prednjih sedišta. Baterijski sklop postavljen je između dna kabine i poklopca podvozja. U slučaju pogona na sva četiri točka baterijski sklop leži preko vrha kardanskog vratila u obliku sedla. To znači da baterijski sklop ne zadire u Sorentovu kabinu ili prtljažni prostor kao kod nekih konkurenata, gde baterija često zauzima dragoceni prtljažni prostor. Baterijski sklop ima nezavisan sistem vodenog hlađenja, koje je zaduženo za optimalno delovanje i efikasno podešavanje temperature.

Baterijski sklop i rezervoar za gorivo smešteni ispod putničkog dela za maksimalno iskorišćenje kabine i nizak centar gravitacije
Niska postavljena baterija između osovina na sredini karoserije održava nizak centar gravitacije i raspodeljuje težinu. Ugradnja teške baterije što bliže centralnom delu vozila doprinosi uravnoteženosti dinamičnog Sorenta na putevima i unapređuje upravljivost vozila.

Rezervoar za gorivo zapremine od 67 litara nalazi se na dnu ispod drugog reda sedišta, dok je 3,3-kilovatni punjač smešten ispod prtljažnog dna. To znači da putnici u 3. redu sedišta imaju dovoljno prostora za noge i udobno sede, a ujedno je prtljažni prostor još uvek dovoljno prostran.

Prostor za sedam osoba i njihov prtljag

Sorentov pametni raspored nudi puno prostora za pet ili sedam putnika. Vozilo može da se pohvali sa jednom od najvećih prtljažnih zapremina u svom segmentu – do 809 litara kod varijante sa sedam sedišta (sa oborenim trećim redom) ili 898 litara u slučaju da ima pet sedišta. Sorento PHEV može po svim terenima da udobno prevozi pet putnika i mnogo prtljaga. Prtljažnik je odgovarajućih dimenzija i oblika za kolica i nekoliko torbi, ili za čak 4 velika kovčega. Ako je svih sedam sedišta u upotrebi, još uvek je na raspolaganju prtljažnik od 175 litara, što je dovoljno za potrebe jednodnevnog porodičnog izleta.

Treći red sedišta, deljiv u odnosu 50:50, jednostavno je upotrebom poluga u prtljažniku složiv u potpuno ravno dno. Deljiv drugi red (60:40) takođe se može jednostavno složiti kako bi dobili još više prostora za duge predmete, kao što su npr. sportska oprema ili, za one kupce koji više preferiraju prevoz nameštaja.

Komentari(0)

sortiraj