Novi Kia XCeed predstavljen u Beogradu
Novi Kijin četvorotočkaš stigao je u Srbiju! Kia XCeed je novi urbani krosover koji kombinuje praktičnost sportskog terenca sa sportskim karakterom i upravljivošću hečbeka
Krosover, koji je sportska alternativa tradicionalnim sportskim terencima, nudi uporediv nivo prostranosti namenjene putnicima i prtljagu. Kia XCeed svojom upravljivošću, udobnošću i predvidljivom vožnjom zabavlja vozače, dok istovremeno zbog višeg položaja sedenja omogućava bolji pregled događanja na putu od običnih hečbek modela.
Jedan od tehnološki najnaprednijih modela u segmentu
XCeedova napredna bezbednost,
povezivost i infotainment čine ga jednim od tehnološki najnaprednijih predstavnika u segmentu krosovera. Novi model
iz porodice Ceed donosi snažne turbo motore koji se mogu pohvaliti svojom
efikasnošću. Proizvodnja urbanog krosovera Kia XCeed odvija se u Kijinoj
evropskoj fabrici u slovačkom gradu Žilina, gde proizvode i petovratni Ceed,
karavan verziju Ceed Sportswagon i „shooting brake“ ProCeed. Prodaja najnovijeg
člana porodice Ceed u Evropi krenula je ove jeseni, a kao i ostale Kije i XCeed
kupcima će standardno pružati Kijinu revolucionarnu sedmogodišnju garanciju
koja važi do 150.000 pređenih kilometara.
Urbana alternativa tradicionalnim sportskim terencima
Stilski, izražajan i savremenog
dizajna, novi Kia XCeed predstavlja sportsku alternativu tradicionalnim
sportskim terencima. Novi Kia XCeed je rafiniraniji i dinamičniji od
konkurencije, a osim toga nudi i nešto drugačije od ostalih modela iz porodice
Ceed. Jedini deo karoserije, koji je preuzet od petovratnog hečbeka su prednja
vrata. Iz profila je primetan relativno dug poklopac motora koji se proteže do
A-stuba iza prednjih točkova, što daje vozilu sportsku, prema nazad zategnutu
siluetu. Dok je međuosovinski razmak jednak kao kod svih varijanti Ceeda (2.650
mm), prednji i zadnji prepust XCeeda su duži u odnosu na hečbek – napred za 25
mm (905 mm), a pozadi za 60 mm (840 mm).
Ravna linija zadnjeg kraja, kao da se
radi o fastbeku i ivica prtljažnih vrata postavljena 60 mm više nego kod hečbek
varijante naglašavaju dinamičan oblik zadnjeg kraja krosovera. Kia XCeed može
biti opremljen 16- ili 18-inčnim aluminijumskim naplacima, sa pneumaticima
dimenzija 205/60 R16 ili 235/45 R18. Prednji i zadnji kraj vozila predstavljaju
i udaljavanje od ‘lica’ porodice Ceed, čime se Kia XCeed razlikuje od svojih
rođaka. Širinom od 1.826 mm (26 mm širi od 5-vratnog Ceeda), krosover
predstavlja lice sa više samopouzdanja, sa izrazitijom maskom i većim otvorom
za protok vazduha. Svetla su novodizajnirana, sa Ceedovim karakterističnim LED
svetlima u obliku kocki leda, nad kojima je pokazivač pravca koji se proteže
preko blatobrana.
Pozadi preovladavaju prepoznatljiva
tanka high-tech LED svetla, koja iz nekih uglova izgledaju kao da se protežu do
ramena. Izrazito zaobljene linije, koje se protežu vodoravno po vratima
prtljažnika i zadnjem odbojniku daju vozilu širi, stabilniji stav. Oblik
karoserije i visina vozila predstavljaju jednako robustan izgled koji privlači
kupce ostalih sportskih terenaca iz Kijine ponude.
XCeedova udaljenost od tla iznosi 172
mm (sa 16-inčnim naplacima) i 184 mm (sa 18-inčnim naplacima), što je do 44 mm
više u odnosu na petovratni Ceed. Obimni blatobrani, bočne obloge i krovni
nosači srebrne boje vizuelno stvaraju čvršći SUV izgled, a taj osećaj dodatno
upotpunjuju metalne lajsne na zadnjem odbojniku. Novi model kupcima će pružati
izbor među 12 boja karoserije, a nova jarko žuta boja (Quantum Yellow)
namenjena je isključivo XCeedu i neće biti na raspolaganju kod ostalih
varijanti Ceeda.
Sportski položaj sedenja
Unutrašnjost preuzima izgled kabine
od ostalih Ceedova, sa središnjom konzolom blago okrenutom prema vozaču. Sa
nižim položajem bokova nego kod višeg Sportagea i višom udaljenošću od tla u
poređenju sa petovratnom varijantom, Kia XCeed nudi vozačima sportski položaj
sedenja, što im omogućava bolji pregled puta ispred sebe.
"Plutajući" ekran na dodir
sa infotainment sistemom odskače na centralnoj tabli, dok niže postavljena
instrument tabla nudi puno tačskrin prekidača, tastera i brojača namenjenih
upravljanju jačinom muzike, grejanja i hlađenja. Vrlo ergonomski prekidači
napravljeni su kako bi vozačima omogućavali brzu promenu ambijenta u kabini bez
skretanja pogleda sa puta duže nego što je to potrebno.
Unutrašnjost je obrađena savremenim,
na dodir mekšim materijalima, sa armaturnom tablom od satena koja donosi prefinjen
ambijent. Kupci kod presvlaka mogu birati između tekstila i veštačke ili prave
kože. Kia XCeed dobio je novi žuti paket unutrašnjosti, sa crnim presvlakama,
koji je prava suprotnost jarko žutim šavovima na vratima, sedištima i sjajnim
crnim i žutim umecima po celoj kabini.
Kabina i prtljažni prostor sportskog terenca
Dizajniran je sa ciljem da pruži
prostor u kabini i prtljažniku kakve viđamo u sportskim terencima, u više
sportskom stilu, ali sa kompaktnijim dizajnom. Pozicioniran između petovratnog
Ceeda i Sportagea, XCeed još uvek pruža sličnu prostranost u unutrašnjosti i
prtljažniku kao najprodavaniji sportski terenci u Evropi. Dužinom od 4.395 mm
Kia XCeed je 85 milimetara duži odpetovratnog Ceeda i 90 milimetara kraći od
Sportagea. Njegova maksimalna visina krova je 1.495 mm, što znači da je 48 mm
viši od Ceeda i 155 mm niži od Sportagea, i vozačima omogućava niži centar
gravitacije od višeg rođaka i nešto viši položaj od običnog Ceeda.
Kia XCeed, napravljen na osnovi
Ceeda, kao jednog od najprostranijih vozila u kompaktnom segmentu, nudi puno
prostora u unutrašnjosti za putnike koji sede napred i pozadi. Sa položajem
bokova koji su na svakom sedištu postavljeni 44 mm više nego kod Ceeda nudi
lakše ulaženje i izlaženje iz vozila. Staklene površine u obliku polumeseca i
fastbek krovna linija omogućavaju onima koji sede pozadi svetao, prozračan
ambijent i više prostora u predelu glave od konkurencije.
Prtljažni prostor od 426 litara
Duži zadnji prepust XCeeda zaslužan
je za duži prtljažnik, čija zapremina iznosi 426 litara, što je 31 litar više
nego kod Ceeda i tek malo manje nego kod najprodavanijeg kompaktnog sportskog
terenca u Evropi. Sa položenim zadnjim sedištima zapremina naraste na 1.378
litara. Svestranost omogućavaju deljiva klupa (u razmeri 40:20:40), električno
otvaranje-zatvaranje prtljažnika, dvostruko dno u prtljažniku koje se može
odstraniti i tako ponuditi još više prostora ili omogućava skrivenu pregradu u
prtljažniku.
Bezbednost i povezivost
XCeedov izbor naprednih tehnologija
sa područja bezbednosti, povezivosti i infotainmenta čine ga jednim od
tehnološki najopremljenijih predstavnika u svom segmentu. Kia XCeed jedan je od
prvih modela u Evropi koji nudi Kijin inovativni telematski sistem UVO Connect,
koji će odvesti vožnju u digitalnu eru. UVO Connect povezuje vozača sa svetom
oko njega pružanjem važnih informacija preko tačskrin ekrana u kabini i
vozačevog pametnog telefona.
Telematika donosi usluge uživo (Kia
Live) na opcionom 10,25-inčnom TFT LCD širokom ekranu, sistem koristi svoju
eSIM karticu za prenos i osvežavanje podataka uživo tokom vožnje. To uključuje
saobraćajne informacije uživo, vremensku prognozu, zanimljiva mesta (POI), kao
i detalje o parkiranju na ulici i na uređenim parkiralištima (uključujući i
cenu, lokaciju i raspoloživost). Drugi deo sistema UVO Connect su dijagnostički
podaci o vozilu i predviđenim vožnjama, što vozačima omogućava slanje rute
vozilu pre početka putovanja i omogućava proveravanje lokacije vozila u svakom
trenutku.
Opcioni navigacioni sistem sa 10,25-inčnim
ekranom na dodir standardno donosi Bluetooth povezivost za više uređaja,
putnicima omogućava povezivanje dva mobilna uređaja istovremeno, kao i upotrebu
platformi Apple CarPlay i Android Auto. Napredni deljivi ekran korisnicima
omogućava istovremeno upravljanje ili praćenje brojnih funkcija vozila,
prilagođavanje ekrana za tri aplikacije i još nekoliko funkcija.
Bezbednost pre svega
Kao i sve Kije koje se prodaju u
Evropi i novi krosover standardno je opremljen pomoćnim sistemom stabilnosti
(VSM). Isti u saradnji sa sistemom stabilnosti (ESC) u slučaju prepoznavanja
gubitka trakcije dodatno se brine za stabilnost vozila kod kočenja i kod vožnje
u krivini. Nudi puno aktivnih asistencijskih i sigurnosnih tehnologija. To su
između ostalog radarski tempomat sa funkcijom stani/kreni, upozorenje na vozila
u mrtvom uglu, sistem za sprečavanje sudara sa prepoznavanjem vozila i pešaka,
napredna funkcija informisanja o ograničenju brzine, pomoć kod parkiranja,
sistem za održavanje vozila u voznoj traci i sistem za automatsko podešavanje
dugih svetala.
Sportska upravljivost i udobna vožnja
Cilj Kijine evropske razvojne ekipe
bio je unaprediti oslanjanje i upravljivost novog XCeeda kako bi pružao zrelu
vožnju i predvidljivu upravljivost u svim uslovima vožnje. Novo vozilo su tokom
razvojnog procesa podvrgnuli različitim voznim površinama više nego ijedan
drugi Kia model koji je razvijen u Evropi. Prototipove su testirali u svim
vremenskim okolnostima, na alpskim prevojima i autoputevima, u živahnim
gradskim središtima i uskim seoskim putevima.
Novi Kia XCeed vozačima će pružati
jedinstven karakter po pitanju vožnje i upravljivosti, sa oslanjanjem i
njegovim sastavnim delovima koje nećemo naći kod nijedne druge varijante Ceeda.
Uprkos tome da je niži od tipičnih porodičnih sportskih terenaca XCeed će biti
zabavniji u vožnji, zahvaljujući drugačijem oslanjanju, kompaktnijim spoljnim
dimenzijama, nižem centru gravitacije i nižoj masi vozila.
Pokreću ga motori sa turbo punjačem
Kia XCeed pokreću živahni turbo
motori koji kupcima nude dosta izbora koji će zadovoljiti različite želje i
potrebe vozača. Raspoloživa su tri turbo motora (T-GDi). Trocilindarski 1.0
T-GDi proizvodi 120 KS i 172 Nm obrtnog momenta, dok četvorocilindarski 1.4
T-GDi proizvodi 140 KS i ima obrtni moment od 242 Nm.
Najsnažniji motor u XCeedovoj ponudi
je 1,6-litarski T-GDi motor koji inače može naći samo u varijanti Ceed GT i
ProCeed GT. Sa maksimalnom snagom od 204 KS i obrtnim momentom od 265 Nm ovaj
mišićavi 1.6 T-GDi odlično se slaže sa performansama vozila u različitim
uslovima vožnje. Agregat 1.6 T-GDi omogućava XCeedu ubrzanje od 0 do 100 km/h u
7,5 sekundi, ako je uparen sa sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom,
odnosno 7,7 sekundi kod 6-stepenog ručnog menjača.
Kia XCeed je raspoloživ i sa dva
motora Smartstream. Radi se o najčistijem dizel motoru koji je Kia ikada
napravila, a ujedno je i najštedljiviji u ponudi ovog modela. Motor 1,6
Smartstream nudiće se u dve varijante, sa 115 KS i 136 KS. Sa izuzetkom 1.0 T-GDI
svi motori mogu snagu prenositi na prednji par točkova preko 6stepenog ručnog
ili 7-stepenog automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom. 1.0 motor dolazi
samo sa šestostepenim ručnim menjačem. Sistem start/stop (ISG) je deo
standardne opreme kod svih varijanti opreme i motora.
Uskoro i plug-in hibrid
Hibridni pogon sa nižim emisijama,
koji će kod Kia XCeeda biti na raspolaganju početkom 2020. godine kombinuje
litijum-polimerski baterijski sklop kapaciteta 8,9 kWh, električni motor snage
44,5 kW i efikasni 1,6-litarski četvorocilindrični "Kappa" GDI
benzinski motor. Pogon u kombinaciji sa šestostepenim menjačem sa dvostrukim
kvačilom (6DCT) ima maksimalnu snagu 141 KS i obrtni moment od 265 Nm, koje
prenosi do prednjeg para točkova.
Kia XCeed Plug-in Hybrid će po
predviđanjima omogućavati oko 60 kilometara vožnje isključivo na struju
(zavisno od dimenzija pneumatika). To će vozačima biti dovoljno za obavljanje
većine dnevnih vožnji i savladavanje kratkih relacija isključivo na struju.
Emisije CO2 za model Kia XCeed Plug-in Hybrid biće objavljene naknadno (pre
početka prodaje) kada bude završen proces izrade homologacije.
Cena od 17.990 do 26.590 evra
Sa akcijskom cenom u Srbiji ovaj četvorotočkaš će se prodavati od 17.990 evra do 26.590 evra u zavisnosti od motora, menjača i opreme.
Komentari(0)