Novi Mercedes-AMG SL - Savršen u svakom pogledu
Novi Mercedes-AMG SL vraća se svojim korenima sa klasičnim mekim krovom i sportskim karakterom
U isto vreme, luksuzni roadster sa 2+2 sedišta je posebno pogodan za svakodnevnu upotrebu i po prvi put snagu motora prenosi na put pogonom na sve točkove. Komponente visoke tehnologije kao što su AMG ACTIVE RIDE CONTROL vešanje sa aktivnom stabilizacijom naginjanja vozila, upravljanje zadnjom osovinom, kao i opciono dostupan AMG keramički kompozitni sistem kočnica visokih performansi i standardno dostupan DIGITAL LIGHT sa funkcijom projekcije, izoštravaju sportski profil. U kombinaciji sa AMG 4,0-litarskim V8 biturbo motorom, ovo rezultira iskustvom vožnje najvišeg nivoa. Kao Performance Luxury model, Mercedes-AMG u Afalterbahu je potpuno nezavisno razvio model SL. Lansiranje na tržište započeće sa dva modela sa AMG V8 motorima.
Pre skoro 70 godina, sportski automobil lansiran u
Štutgartu odmah je postao legenda. Vizija proširenja potencijala brenda
Mercedes-Benz kroz uspehe u trkama, kao rezultat proizvela je prvi SL - trkački
sportski automobil koji je moguće voziti i po običnom putu. Ubrzo nakon svog
debija 1952. godine, model 300 SL (interna oznaka W 194) nizao je uspeh za
uspehom na svetskim trkačkim stazama. U svojoj prvoj godini, ostvario je,
između ostalog, spektakularne pobede u legendarnim 24 sata Le Mana i čak zauzeo
prva četiri mesta na Velikoj jubilarnoj nagradi Nirburgringa (Nürburgring Grand
Jubilee Prize) za sportske automobile. Njegovi uspesi brzo su učinili SL
legendom.
Nakon uspeha trkačkog automobila, 1954. godine usledio je serijski sportski automobil 300 SL (W 198), koji je zbog svojih neobičnih vrata nazvan „Gullwing”. Godine 1999. žiri automobilskih novinara proglasio ga je "Sportskim automobilom veka". Ostali istaknuti modeli uključuju "Pagodu" (W 113, 1963-1971), “evergreen” R 107 (1971-1989), koji se proizvodio 18 godina, i njegovog naslednika, R 129. Skraćenica "SL" do danas predstavlja jednu od retkih pravih automobilskih ikona na svetu. U višedecenijskoj istoriji razvoja od punokrvnog trkačkog automobila do luksuznog sportskog automobila sa otvorenim krovom, novi Mercedes-AMG SL sada postavlja još jednu prekretnicu. Kombinuje sportski duh originalnog SL-a sa jedinstvenim luksuzom i tehnološkom izvrsnošću koja karakteriše moderne Mercedesove modele.
Britta Seeger
-Skoro 70 godina, prepoznatljiv sportski automobil
oduševljava kupce Mercedesa svih generacija širom sveta. Sa ponovnim rođenjem
roadster-a brenda Mercedes-AMG, novi SL više nego ikada ostaje simbol
bezvremenske fascinacije - kaže Britta Seeger, član upravnog odbora kompanija
Daimler AG i Mercedes-Benz AG, odgovorna za marketing i prodaju automobila
Mercedes-Benz.
Philipp Schiemer
-Novi SL kombinuje sportske gene originalnog SL-a sa
voznim performansama tipičnim za AMG. Istovremeno, nudi luksuz i udobnost na
apsolutno vrhunskom nivou. Ova kombinacija je jedinstvena u segmentu sportskih
automobila i takođe se ogleda u unutrašnjost, gde se najviši nivo udobnosti i
kvaliteta susreću sa sportskim duhom. Visokokvalitetna kombinacija analognog
sveta i najsavremenije digitalne opreme jasno pokazuje da je novi SL ponovno
rođena ikona za moderno doba - rekao je Philipp Schiemer, predsednik Upravnog
odbora Mercedes-AMG GmbH.
Gorden Vagener
-Sa novim SL-om smo napravili repozicioniranje kultnog
SL dizajna. Ekspresivno modelovana spoljašnjost prenosi utisak lakoće, dovodi
senzualnu lepotu i ekstravagantni dizajn u savršenu harmoniju - kaže Gorden
Vagener, direktor dizajna Daimler grupe.
Jochen Herman
-Mi u Mercedes-AMG-u smatramo za veliku čast što smo
imali privilegiju da razvijemo novo izdanje ove ikone sportskog automobila.
Kada smo dobili zadatak za sveukupni razvoj novog SL-a, mogli smo da počnemo od
nule bez dogradnje na već postojeću strukturu. Ponosni smo na rezultat, koji
još jednom pokazuje visok nivo inženjerske stručnosti u Afalterbahu. Novi
koncept 2+2 kombinuje agilnu dinamiku vožnje sa visokim nivoom udobnosti i
neograničenom pogodnšću za svakodnevnu upotrebu - objasnio je Jochen Herman,
glavni tehnički direktor kompanije Mercedes-AMG GmbH.
Svojim uzbudljivim dizajnom, najsavremenijom
tehnologijom i izvanrednim voznim karakteristikama, novi Mercedes-AMG SL postavlja
standarde u segmentu luksuznih sportskih automobila. Dizajn eksterijera
fascinira savršenom trijadom: kombinuje modernu Mercedes-Benz dizajnersku
filozofiju senzualne čistoće sa sportskim duhom tipičnim za AMG i
karakterističnim detaljima. Dva grebena na haubi samo su jedna od brojnih
uspomena na prvu SL generaciju. Međuigra svetlosti i senke čini celokupni
izgled vizuelno laganim i niskim. Tako da se već na prvi pogled jasno vidi da
se novi SL vratio svojim sportskim korenima.
Dizajn eksterijera
Karakteristike dizajna karoserije su dugačko
međuosovinsko rastojanje, kratki prepusti, duga hauba, putnički prostor zabačen
unazad sa snažno nagnutim vetrobranom i moćan zadnji kraj. Ovo rezultira
tipičnim SL proporcijama. Obilno izvajani koševi točkova i veliki aluminijumski
točkovi u ravni sa bokovima vozila, ovom roadster-u daju moćan, dinamičan
izgled. Kada je zatvoren, neprimetno integrisani mekani krov naglašava sportski
utisak. Rešetka hladnjaka specifična za AMG naglašava efekat širine prednjeg
dela i, sa svojih 14 vertikalnih lajsni (pera), asocira na pretka svih SL
modela, legendarni trkački sportski automobil 300 SL iz 1952. godine. Ostali
karakteristični elementi dizajna uključuju tanka, oštro ocrtana DIGITAL LIGHT
LED prednja svetla i jednako izrazito tanku LED zadnju svetlosnu grupu.
Dizajn enterijera
Unutrašnjost novog Mercedes-AMG SL modela transformiše tradiciju prvog roadstera 300 SL u modernu eru. Novo izdanje savršeno kombinuje sportske vrline i luksuz. Fini materijali i pedantna izrada naglašavaju standard najvišeg nivoa udobnosti. Dizajn kokpita, sve do podesivog centralnog displeja na centralnoj konzoli, fokusiran je na vozača. Istovremeno, potpuno novi koncept unutrašnjeg prostora sa 2+2 sedišta nudi više prostora i funkcionalnosti nego ranije. Zadnja sedišta povećavaju dnevnu praktičnost i nude prostor za ljude do 1,50 metara visine. Minimalistički enterijer modela 300 SL Roadster, opremljen visokokvalitetnim materijalima, inspirisao je dizajnere u osmišljavanju enterijera novog modela: Rezultat je uzbudljiva kombinacija analogne geometrije i digitalnog sveta – nazvana"hyperanalogue"(„hiperanalogan“). Primer ovoga je potpuno digitalna instrument tabla, koja je integrisana u trodimenzionalni vizir.
Standardni MBUX infotejnment sistem nudi izbor između nekoliko specifičnih stilova prikaza i različitih režima. Jedan od mnogih izuzetnih detalja u unutrašnjosti novog SL-a je skulpturalni dizajn standardnih, električno podesivih AMG sportskih sedišta. Nasloni za glavu integrisani u naslon sedišta naglašavaju sportski karakter. AIRSCARF je standardno u vozilu: topli vazduh struji u putničkoj kabini iz otvora za vazduh u naslonima za glavu i obavija glavu i vrat vozača i suvozača kao šal. Savršena ergonomija i različiti progresivni uzorci šavova i prošivanja upotpunjuju simbiozu visoke tehnologije, performansi i luksuza. AMG Performance sedišta su dostupna kao opcija. MBUX (Mercedes-Benz User Experience) najnovije generacije je intuitivan za rad i sposoban za učenje. Nudi brojne funkcionalne sadržaje i operativnu strukturu druge generacije MBUX sistema, koji je debitovao u novoj Mercedes-Benz S-Klasi. U SL-u, sadržaj specifičan za AMG je opsežno dodat u pet stilova prikaza. Ekskluzivne stavke menija kao što su „AMG Performance“ ili „AMG TRACK PACE“ takođe naglašavaju sportski karakter.
Nova arhitektura roadstera
Novi SL je zasnovan na potpuno novoj arhitekturi vozila sa 2+2 sedišta koju je razvio Mercedes-AMG. Šasija je dizajnirana kao lagana kompozitna aluminijumska konstrukcija i sastoji se od aluminijumskog prostornog rama sa samonosećom strukturom. Dizajn garantuje maksimalnu krutost i stoga je savršena osnova za preciznu dinamiku vožnje, visok komfor, optimalno pakovanje i sportske proporcije karoserije. Nova školjka karoserije kreirana je – kao i kod prvog SL-a iz 1952. godine – bukvalno od nule na praznom listu papira: ni jedna komponenta ne dolazi od prethodnog modela SL-a ili bilo kog drugog modela kao što je AMG GT Roadster. Cilj nove arhitekture karoserije je da ostvari vozne performanse tipične za AMG sa fokusom na bočnu i uzdužnu dinamiku, dok istovremeno ispunjava visoke standarde udobnosti i bezbednosti.
U novom SL-u, inteligentna mešavina materijala omogućava najveću moguću krutost pri maloj težini. Optimizovani poprečni preseci materijala i sofisticirani oblici komponenti stvaraju prostor za sveobuhvatnu udobnost i bezbednost, kao i za mekani krov. Materijali koji se koriste uključuju aluminijum, magnezijum, komponente od vlakana i čelika, od kojih je, na primer, napravljen okvir vetrobranskog stakla. Ovo služi kao zaštita od prevrtanja u kombinaciji sa “rol bar” sistemom iza zadnjih sedišta, koji se po potrebi može izdužiti munjevitom brzinom. U poređenju sa prethodnom modelnom serijom, torziona krutost strukture karoserije povećana je za 18 procenata. Poprečna krutost je 50 procenata veća od već izuzetne vrednosti AMG GT Roadstera. Uzdužna krutost je 40 odsto veća. Težina karoserije je oko 270 kilograma. Zajedno sa niskim centrom gravitacije, ciljano razvijena lagana konstrukcija obezbeđuje izvanrednu dinamiku vožnje.
Aktivna aerodinamika
Ključni fokus razvoja novog SL-a bila je visoka
aerodinamična efikasnost, posebno: savršen balans između malog otpora i
smanjenog uzgona. Ovde, luksuzni roadster ima koristi od širokog spektra
stručnosti Mercedes-AMG-a u motosportu i obimnih aktivnih aerodinamičnih
elemenata napred i pozadi. Svi aerodinamični elementi su neprimetno integrisani
u spoljašnji dizajn. Dalje detaljne mere smanjuju koeficijent otpora na Cd 0,31
– što predstavlja odličnu vrednost za sportske automobile sa otvorenim krovom. Aerodinamika
SL-a ispunjava složene zahteve stabilnosti upravljanja, otpora, hlađenja i buke
vetra. Bez obzira da li je krov otvoren ili ne, karakter vozila i vozne
karakteristike ostaju nepromenjene. Ravnomerni aerobalans pomaže u ublažavanju
kritičnih situacija u vožnji, kao što je iznenadni manevar izbegavanja pri
velikoj brzini.
Airpanel sistem kontrole
vazduha
Tehnički izuzetan detalj kada je u pitanju razvoj
aerodinamike: dvodelni, aktivni sistem za kontrolu protoka vazduha AIRPANEL.
Prvi deo pokreće vertikalne zasune (žaluzine) u donjem usisnom delu prednjeg
branika. Drugi deo se nalazi iza gornjeg dela usisa za vazduh i kod njega se
komanduje horizontalnim zasunima (žaluzinama). U normalnoj situaciji zasuni
(žaluzine) su zatvoreni. Na ovaj način se smanjuje otpor vazduha i vazduh se
usmerava na specifičan način ka podvozju automobila. Na taj način se dodatno
smanjuje aerodinamički uzgon prednjeg dela. Jedino u situacijama kada su
temperature na određenim komponentama visoke, zasuni (žaluzine) se otvaraju
(drugi deo sistema samo pri brzinama većim od 180 km/h) i omogućavaju
maksimalan protok vazduha ka izmenjivačima toplote. Još jedna aktivna
komponenta je zadnji spojler koji se uvlači i koji je neprimetno integrisan u
poklopac prtljažnika. Menja svoj položaj u zavisnosti od statusa vožnje. Pri
tome, upravljački softver uzima u obzir brojne parametre: U proračun uračunava
brzinu vožnje, uzdužno i bočno ubrzanje i brzinu upravljanja. Spojler
pretpostavlja pet različitih ugaonih položaja od 80 km/h da bi optimizovao
stabilnost upravljanja ili smanjio otpor.
Opcioni aktivni aerodinamički element, koji je
sakriven u podvozju ispred motora, takođe doprinosi boljem ponašanju vozila.
Ovaj karbonski profil, težak oko dva kilograma, reaguje na podešavanje AMG
režima vožnje i automatski se proteže nadole za oko 40 milimetara pri brzini od
80 km/h. Tada se aktiviraju AMG režimi vožnje. Ovo stvara takozvani Venturi
efekat, koji dodatno pribija vozilo ka putu i smanjuje podizanje prednje
osovine. Vozač to pozitivno oseća u upravljanju: SL-om se može još preciznije
upravljati u krivinama uz još više stabilnosti. Asortiman aerodinamički
optimizovanih aluminijumskih felni prečnika 19, 20 ili 21 inča dostupan je za
model SL, ove felne smanjuju otpor vazduha stvarajući manju turbulenciju.
Posebno sofisticirani su točkovi od 20 inča sa plastičnim aero prstenovima,
koji takođe štede težinu.
Meki krov
Sportski karakter novog SL takođe je nagovestio odluku
za električni meki krov umesto prethodnog metalnog vario krova. Smanjenje
težine za 21 kilogram, uz rezultirajući niži centar težišta vozila pozitivno
utiču na dinamiku vožnje i upravljivost. Z-preklop koji štedi prostor i težinu
omogućava da se izbegne uobičajeni poklopac odeljka sa mekim krovom.
Istovremeno, programeri su bili suočeni sa zadatkom pogodnosti za svakodnevnu
upotrebu i primernog komfora buke. Troslojni dizajn se sastoji od čvrsto
rastegnute spoljašnje školjke, precizno izrađene krovne obloge i akustične
prostirke od visokokvalitetnog materijala od 450 g/m² umetnutog između. Otvaranje
i zatvaranje traje samo oko 15 sekundi i moguće je do brzine od 60 km/h. Mekim
krovom se upravlja pomoću prekidača na centralnoj konzoli ili multimedijalnog
ekrana osetljivog na dodir, na kome animacija pokazuje kako proces napreduje.
Motor, menjač i pogon na sva
četiri točka
Prilikom lansiranja na tržište, novi SL startuje sa
dva nivoa snage 4,0-litarskog AMG V8 biturbo motora. Motori se sklapaju isključivo
ručno na lokaciji kompanije u Afalterbahu po principu „Jedan čovek, jedan
motor“. U modelu SL 63 4MATIC+ (kombinovana potrošnja goriva 12,7-11,8 l/100
km, kombinovana emisija CO2 288-268 g/km) motor razvija 430 kW (585 kS) i
obezbeđuje maksimalni obrtni moment od 800 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje
samo 3,6 sekundi, a maksimalna brzina je 315 km/h. U SL 55 4MATIC+ (kombinovana
potrošnja goriva 12,7-11,8 l/100 km, kombinovana CO2 emisija 288-268 g/km), V8
jedinica razvija snagu od 350 kW (476 kS) i obrtni moment od 700 Nm. Sprint od
mirovanja do 100 km/h traje 3,9 sekundi, a maksimalna brzina je 295 km/h.
Za primenu u modelu SL, motor je dobio novi karter,
repozicinirane interkulere i aktivnu ventilaciju bloka motora. Usisna i izduvna
grana su optimizovane za još efikasniju razmenu gasova, dok su vodovi za
usmeravanje gasova za odeljak sa katalitičkim konverterom i benzinskim filterom
čađi dodatno povećani. Razvojni tim je postigao dodatnu snagu kod modela SL 63
4MATIC+ prvenstveno kroz veći boost pritisak turbopunjača i veći protok
vazduha, kao i kroz modifikaciju software-a motora. Sve u svemu,
osmocilindrični motor uzbuđuje korisnika izuzetnim razvojem snage i snažnim
ubrzavanjem u svim oblastima rada dok u isto vreme pruža maksimalan nivo efikasnosti
i niske vrednosti emisije izduvnih gasova.
Performance hybrid u razvoju
Kasnije će deo ponude biti i SL kao moćan Performance
hybrid. AMG E PERFORMANCE strategija zasniva se na vodećim principima ponude
elektrifikovanog pogonskog sklopa koji dodatno poboljšava dinamiku vožnje, a
istovremeno je i visoko efikasan.
Višestruka vlažna spojnica
menjačkog prenosnika
AMG SPEEDSHIFT MCT 9G menjač (MCT – Multiple clutch
transmission – Menjač sa višestrukom spojnicom) kombinuje emotivno privlačno
iskustvo menjanja stepena prenosa sa izuzetno kratkim vremenom menjanja i
posebno je prilagođen zahtevima novog SL-a. Višestruka vlažna spojnica
zamenjuje pretvarač obrtnog momenta. Na ovaj način smanjena je težina i ujedno
zahvaljujući manjoj inerciji spojnice omogućen je optimizovan odgovor na
komande pedale gasa, posebno tokom naglog ubrzavanja i promene opterećenja.
Potpuno varijabilni AMG Performance 4MATIC+ pogon
Po prvi put u svojoj skoro 70-godišnjoj istoriji, SL
je dostupan sa pogonskim sistemom koji deluje na sva četiri točka. Dva V8
modela standardno su opremljena tehnologijom pogona na sva četiri točka AMG
Performance 4MATIC+. Ovaj inteligentni sistem kombinuje prednosti različitih
koncepata pogona: potpuno varijabilna raspodela obrtnog momenta na prednju i zadnju
osovinu obezbeđuje optimalnu vuču sve do fizičke granice. Vozač se takođe može
osloniti na visoku stabilnost upravljanja i visok nivo bezbednosti u svim
uslovima.
Vešanje i kočnice
SL 55 4MATIC+ je standardno opremljen sa
novorazvijenim AMG RIDE CONTROL čeličnim vešanjem sa posebno efikasnim
aluminijumskim amortizerima i laganim spiralnim oprugama. Po prvi put, serijsko
vozilo Mercedes-AMG opremljeno je prednjom osovinom sa pet spona raspoređenih u
potpunosti unutar naplatka. Na ovaj način kinematika je značajno poboljšana. Na
zadnjoj osovini, dizajn sa 5 spona takođe kontroliše točkove. Inovativno AMG
ACTIVE RIDE CONTROL vešanje sa aktivnom, hidrauličnom anti-roll stabilizacijom
protiv naginjanja ima svoj debi u modelu SL 63 4MATIC+. Najveća inovacija: aktivni
hidraulični elementi zamenjuju konvencionalne mehaničke stabilizatore i
kompenzuju pokrete naginjanja novog SL u delićima sekunde.
Sistem omogućava optimalno upravljanje i ponašanje pri
promeni opterećenja sa karakteristikama vožnje tipičnim za AMG u smislu
dinamike, preciznosti i povratne informacije za vozača. Istovremeno, povećava
udobnost vožnje kada vozite po pravoj liniji i preko neravnina. Novorazvijeni
AMG kompozitni sistem kočenja visokih performansi garantuje odlične vrednosti
usporavanja i preciznu kontrolu. Impresionira kratkim rastojanjem kočenja,
osetljivim odzivom i visokom stabilnošću. Novi kompozitni kočioni diskovi su
lakši nego ranije i zauzimaju manje prostora, što se koristi za još bolje
hlađenje kočnica. Usmerena perforacija je takođe nova: pored dodatne uštede na
težini i boljeg odvođenja toplote, ovo rešenje postiže poene sa bržim odzivom u
vlažnim uslovima, kao i boljim čišćenjem pločica nakon manevara kočenja.
Aktivno upravljanje zadnjom
osovinom
Po prvi put u svojoj dugoj istoriji, SL je standardno
opremljen aktivnim upravljanjem zadnje osovine. U zavisnosti od brzine, zadnji
točkovi se kreću ili u suprotnom smeru (do 100 km/h) ili u istom smeru (brže od
100 km/h) kao i prednji točkovi. Sistem na taj način omogućava i agilno i
stabilno upravljanje - karakteristike koje su suprotne jedna drugoj bez
upravljanja zadnjom osovinom. Ostale prednosti uključuju lakšu kontrolu vozila
i manji napor pri upravljanju jer je odnos upravljanja prednjim točkovima
direktniji.
Šest režima vožnje
Šest AMG DYNAMIC SELECT režima vožnje „Slippery“,
„Comfort“, „Sport“, „Sport +“, „Individual“ i „RACE“ (standard za SL 63
4MATIC+, uključeno u opcioni AMG DYNAMIC PLUS paket za SL 55 4MATIC+ )
omogućavaju širok raspon karakteristika vozila od udobnih do dinamičnih.
Pojedinačni režimi vožnje nude individualno iskustvo vožnje, precizno
prilagođeno različitim uslovima vožnje. Kao karakteristika AMG DYNAMIC SELECT
režima vožnje, SL modeli takođe imaju AMG DYNAMICS. Ova integrisana kontrola
dinamike vozila proširuje stabilizacijske funkcije ESP® sa intervencijom koja
poboljšava agilnost u kontroli na svim točkovima, karakteristikama upravljanja
i dodatnim ESP® funkcijama. Kada se skreće pri brzini, na primer, kratka intervencija
kočenja na unutrašnjem zadnjem točku generiše definisano skretanje oko
vertikalne ose za brz i precizan ulazak u krivinu. Spektar dejstva se kreće od
izuzetno stabilnog do veoma dinamičnog.
SL asortiman opreme
Detalji opreme i brojne opcije nude širok spektar
individualizacije za najrazličitije želje kupaca - od sportsko-dinamične do
luksuzno-elegantne. Dvanaest boja, uključujućii dve ekskluzivne SL boje, Hyper
Blue metalik i MANUFAKTUR Monza Grey magno, tri varijante boje krova i novi
dizajn točkova, čine izbor pravim zadovoljstvom. Dostupna su tri paketa
spoljašnjeg dizajna koji dodatno izoštravaju izgled i čine ga elegantnijim ili
dinamičnijim. U standardnoj verziji, SL 55 4MATIC+ je na 19-inčnim AMG
aluminijumskim felnama sa više krakova, opciono u srebrnoj ili mat crnoj boji.
SL 63 4MATIC+ dolazi sa 20-inčnim AMG aluminijumskim felnama sa 5 duplih
krakova. Asortiman točkova obuhvata ukupno devet različitih varijanti. One
uključuju dve aerodinamički optimizovane opcije od 20 inča u dizajnu sa 5 ili
više krakova. Raspon je zaokružen 21-inčnim AMG aluminijumskim felnama u
dizajnu sa 10 kraka i 21-inčnim AMG točkovima u dizajnu sa 5 duplih krakova,
obe u dve varijante boje.
Sistemi pomoći u vožnji i
MBUX
Uz pomoć brojnih senzora, kamera i radara, sistemi za
pomoć u vožnji posmatraju saobraćaj i okolinu novog roadster-a. Ako je
potrebno, inteligentni pomagači mogu da intervenišu brzinom munje. Kao i u
sadašnjim generacijama Mercedesa C-Klase i S-Klase, vozač je podržan brojnim
novim ili poboljšanim sistemima - u svakodnevnim situacijama, na primer,
sistemom pomoći za prilagođavanje brzine, kontrole udaljenosti, upravljanja i
promene trake. Kada opasnost preti, sistemi za pomoć su u stanju da odgovore na
predstojeće sudare kako to situacija zahteva. Funkcionisanje sistema je
vizuelizovano novim konceptom displeja na instrument tabli. Novi displej pomoći
u instrument tabli jasno i transparentno prikazuje kako sistemi pomoći u vožnji
funkcionišu u prikazu preko celog ekrana. Vozač tamo može da vidi svoj automobil,
trake, oznake traka i druge učesnike u saobraćaju kao što su automobili,
kamioni i dvotočkaši na apstraktan 3D način. Status sistema i rad asistenata su
vizuelizovani u ovom prikazu okoline. Novi animirani displej pomoći je zasnovan
na 3-D sceni generisanoj u realnom vremenu.
Brojne usluge povezivanja
MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotejnment sistem omogućava široke intuitivne opcije rada i mnoge digitalne usluge Mercedes me connect sistema. Njegove prednosti uključuju intuitivan koncept rada preko ekrana osetljivog na dodir ili dugmadi za kontrolu na volanu, integraciju Apple CarPlay-a i Android Auto sa pametnim telefonom, hands-free system preko Bluetooth veze i digitalni radio (DAB i DAB+). U vezi sa MBUX-om, korisnici već imaju pristup uslugama povezivanja kao što su informacije o saobraćaju uživo. Sa Mercedes me connect, međutim, novi SL postaje još inteligentniji u celini: Dodatne funkcije se mogu koristiti pre i posle putovanja ili dok ste na putu. Sve što je potrebno je da povežete roadster sa Mercedes me nalogom na portalu Mercedes me i prihvatite uslove korišćenja. Zahvaljujući navigaciji sa informacijama o saobraćaju uživo i komunikaciji Car-to-X, korisnik vozi sa podacima o saobraćaju u realnom vremenu. Na ovaj način se mogu efikasno izbeći saobraćajne gužve i uštedeti dragoceno vreme. Car-to-X komunikacija omogućava povezanim vozilima da razmenjuju informacije o događajima u saobraćaju.
Komentari(0)