Novi Mercedes EQA - Električni sportista u kompaktnom formatu

EQA je naziv novog ulaznog modela u potpuno električni svet Mercedes-EQ vozila. Dinamični dizajn njegove SUV karoserije nagoveštava odlične vozne karakteristike i užitak u vožnji

    foto: Mercedes
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Nudeći odličan kompromis između performansi i troškova, EQA je prvi potpuno električni član segmenta kompaktnih Mercedes-Benz vozila. Bliskost sa modelom GLA donosi sve uzbudljive karakteristike tog vozila, u ovom slučaju kombinovanog sa efikasnim električnim pogonom. Cene u Nemačkoj počinju od 47.540 evra.

Efikasno zadovoljstvo u vožnju

Kako navode iz Mercedesa, EQA je na trzištu dostupan kao EQA 250 (kombinovana potrošnja električne energije - 15,7 kWh/100 km, kombinovana emisija CO2 - 0 g/km) snage 140 kW i dometom prema NEDC od 486 kilometara. Naknadno će uslediti dodatne verzije u cilju ispunjavanja specifičnih zahteva kupaca. One će sa jedne strane obuhvatiti seriju još dinamičnijih modela sa pogonom na sva četiri točka, dodatnim električnim pogonom (eATS) i snagom od 200 kW ili više, a sa druge strane verziju sa dometom većim od 500 kilometara (WLTP). Mercedes-EQ ne vidi ključ većeg dometa isključivo kroz veće baterije, nego u sistematskom poboljšanju efikasnosti svih komponenti vozila.

Automatska anticipativna vožnja sa predviđanjem

Navigacija sa električnom inteligencijom (“Electric Intelligence”) izračunava putanju koja će vas najbrže dovesti do odredišta, uzimajući u obzir vremena punjenja, uklanjajući tako stres kod planiranja rute za vozača. Na osnovu kontinuiranih simulacija dometa, sistem uračunava sva neophodna zaustavljanja zbog punjenja, kao i brojne druge faktore, poput topografije i vremena. Takođe je u stanju da dinamički reaguje na promene, na primer na stanje u saobraćaju ili lični stil vožnje.


Pogodno punjenje i plaćanje

Sa Mercedes me Charge, kupci imaju pristup trenutno najvećoj mreži punjenja na svetu. Ona trenutno ima više od 450.000 punjača za naizmeničnu i jednosmernu struju u 31 državi. Mercedes me Charge omogućava kupcima pogodno korišćenje punjača različitih dobavljača, čak i kada putuju u inostranstvo. Registrujući se samo jednom, mogu imati koristi od integrisane funkcije plaćanja jednostavnim postupkom naplate. Mercedes me Charge omogućava klijentima da dopunjuju vozila na više od 175.000 javnih mesta za punjenje širom Evrope. Mercedes-Benz osigurava deo energije iz održivih, odnosno obnovljivih izvora energije.

Veći domet zahvaljujući manjem otporu:

Niski koeficijent otpora vazduha donosi visoku efikasnost - nešto što je posebno važno kod električnih vozila. EQA je prvi Mercedes-EQ model čiji se aerodinamički razvoj u potpunosti odvijao digitalno. Sledeća merenja obavljena u vazdušnom tunelu pokazala su vrednost Cd od 0,28, čime su potvrdili visok kvalitet numeričke simulacije. Čeona površina A iznosi 2,47 m2. Među najvažnijim aerodinamičkim merama su potpuno zatvoreni sistem upravljanja vazduhom za hlađenje u gornjem delu, aerodinamički efikasni prednji i zadnji branici, vrlo glatka, gotovo potpuno zatvorena donja ploča, posebno optimizovani Aero točkovi i posebno prilagođeni spojleri za prednji i zadnji točak.

Sofisticirani sistem za upravljanje

Efikasnost je bila ključna i pri dizajniranju toplotne arhitekture. Zahvaljujući toplotnoj pumpi koja je standardno ugrađena, višak toplote koji proističe iz električnog pogona može se koristiti za zagrevanje putničkog prostora. Ovo drastično smanjuje trošenje baterije na sistem grejanja, povećavajući na taj način domet. Takođe je moguće podesiti predklimatizaciju unutrašnjosti EQA pre starta. Ovom funkcijom se upravlja direktno iz MBUX infotainment sistema ili putem aplikacije Mercedes me.

Sistematsko prigušivanje buke i visok nivo izolacije

Izuzetan napor uložen je u to da automobil donese nizak nivo buke i visok nivo komfora, u skadu sa ustaljenim standardima brenda, uključujući sistematsku izolaciju električnog pogonskog sklopa od šasije i karoserije. Brojne mere prigušenja dizajnirane su sa istom svrhom.

Inteligentni sistemi pomoći u vožnji

Standardno je uključena aktivna pomoć pri zadržavanju kolovozne trake “Active Lane Keeping Assist” i aktivna pomoć pri kočenju “Active Brake Assist”. U kritičnim situacijama svrha pomenutog sistema za kočenje je sprečavanje sudara pomoću autonomnog kočenja ili ublažavanje njegove težine. Sistem takođe detektuje stacionarna vozila i pešake pri tipičnim gradskim brzinama. Poboljšane funkcije Paketa pomoći “Driving Assistance Package” u vožnji uključuju, na primer, funkciju manevrisanja pri skretanju, funkciju formiranja koridora za hitne službe, funkciju upozorenja pri izlasku koja upozorava vozača na približavanje biciklista ili vozila i upozorenje kada se pešaci otkriju u blizini pešačkih prelaza. ECO Assist podržava posebno opuštenu vožnju uz pomoć DISTRONIC sistema.

Koncept zaštite i opsežni testovi sudara

Uzimajući za osnovu robusnu strukturu GLA-a, karoserija modela EQA prilagođena je da zadovolji posebne zahteve sa kojima se suočava električni automobil. Baterija se nalazi u posebno razvijenom okviru napravljenom od metalnih delova izrađenih izvlačenjem/istiskivanjem. Na taj način su ispunjeni strukturni zahtevi. Štitnik za baterije u prednjem delu baterije u stanju je da zaštiti jedinicu za skladištenje energije od probijanja stranih predmeta, a samim tim i sprečava posledične štete. Naravno, EQA je takođe morao da prođe kroz uobičajeni i vrlo temeljni program ispitivanja sudara. Takođe se primenjuju strogi zahtevi za bateriju i sve komponente koje nose električnu energiju.

Pravi Mercedes i u pogledu zaštite putnika

Vazdušni jastuci za vozača i suvozača, jastuci za kolena za vozača i jastuci za prozor deo su standardne opreme. Vazdušne zavese pokrivaju prvi i drugi red sedišta. Bočni vazdušni jastuci u prednjem delu su takođe standardni i dostupni su kao dodatna oprema za drugi red sedišta. U kombinaciji sa PRE-SAFE® sistemom (opcionalna oprema), prednja sedišta su opremljena električnim, reverzibilnim zatezačima kaiša.

Koncept Progressive Luxury

EQA se isporučuje sa tipičnim Mercedes-EQ dizajnom prednjeg dela vozila. Rešetka hladnjaka "Black panel" sa centralnom zvezdom. Sledeća standardna tipična dizajnerska karakteristika potpuno električnog sveta Mercedes-EQ vozila je neprekidna svetlosna traka napred i pozadi: vodoravna optička traka povezuje dnevna svetla punih LED farova, obezbeđujući visok nivo prepoznatljivosti i pri dnevnom svetlu i noću. Unutrašnjost farova je visokog kvaliteta sa mnoštvom detalja. Takođe tipično za Mercedes-EQ podbrend su plave trake na farovima. Zadnja LED svetla se neprimetno spajaju u zarubljenu LED svetlosnu traku, dajući tako i automobilu poseban izgled sa zadnje strane.

Pozadinski osvetljeni ukrasni elementi

Brojni su pokazatelji električnog karaktera EQA u unutrašnjosti. U zavisnosti od linije opreme, oni mogu uključivati pozadinski osvetljene ukrasne elemente, što predstavlja premijeru za Mercedes-Benz. Dalji ekskluzivni detalji uključuju rose gold ukrasne elemente na ventilacionim otvorima, sedištima i ključu vozila. Specijalni model Edition 1 dodatno poseduje perforirana kožna sedišta kroz koja se vidi tkanina u karakteritičnoj Mercedes-EQ plavoj boji. Instrumenti, sa svojim ekranima specifičnim za električna vozila, imaju istu šemu boja sa rose gold i plavim detaljima. Pločica Mercedes-EQ na medijskom displeju može se koristiti za pozivanje menija koji se odnose na opcije punjenja, potrošnju i protok električne energije.

Luksuzna sedišta

Standardna specifikacija EQA uključuje takvu opremu kao što su LED farovi visokih performansi sa Adaptive Highbeam Assist, peta vrata sa EASY-PACK električnim otvaranjem i zatvaranjem, 18-inčni naplatci od lake legure, ambijentalno osvetljenje sa 64 boje, dvostruki držač čaše, luksuzna sedišta sa četvorosmerno podesivom lumbalnom potporom, kamerom za vožnju unazad za dodatnu pogodnost i bolji pregled prilikom manevrisanja i multifunkcionalni sportski upravljač u koži. Takođe su standardno uključeni intuitivni infotainemt sistem MBUX (Mercedes-Benz User Experience) i sistem Navigation with Electric Intelligence. Novi model može biti personalizovan sa dve linije dizajna i opreme Electric Art i AMG Line, kao i sa Night paketom.

Komentari(0)

sortiraj