Novi modeli Audi A5 - Moderne sportske karakteristike spajaju se sa vrhunskim proporcijama
Audi otvara sledeće poglavlje u svojoj uspešnoj istoriji u segmentu srednje veličine sa novom A5 porodicom
Lansiran 30 godina nakon prvog Audija A4, izoštreni dizajnerski jezik najnovije generacije, koji se sada zove Audi A5, osvaja vrhunskim proporcijama. Oba oblika karoserije, limuzina i avant, savršeno oličavaju sportsku suštinu Audijeve filozofije dizajna. Novi jezik dizajna u unutrašnjosti stvara velikodušan osećaj prostora i postavlja displeje na digitalnu binu. Novi koncept upravljanja povećava interakciju sa vozilom. Efikasni, delimično elektrifikovani motori sa unutrašnjim sagorevanjem i uzbudljivi S modeli zaokružuju asortiman.
Sa proširenjem svog asortimana modela, AUDI AG je
restrukturirao nazive svojih vozila od 2024. Brojevi u nazivima električnih
modela i modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem predstavljaju razliku.
Ubuduće, parni brojevi predstavljaju modele na električni pogon, a neparni za
vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Sa debijem najnovije
generacije, Audi A4, dugogodišnji bestseler, zvaće se Audi A5. Nudi se u
četiri nove varijante, kao A5 Sedan i S5 Sedan i kao A5 Avant i S5 Avant. Ove
verzije su prvi modeli koji su lansirani na Premium Platform Combustion (PPC). Novi
modeli rastu u dužinu i širinu. Audi takođe proširuje svoju standardnu opremu,
pozicionirajući novi Audi A5 u viši segment srednje veličine. Novo korisničko
iskustvo zasnovano na 1.2 verziji elektronske arhitekture E odgovara ovoj
težnji. Opciona oprema je u paketu u različitim paketima.
Dinamičan i mišićav
spoljašnji dizajn
Čak i na prvi pogled, potpuno redizajnirana porodica A5 ima moćan i čist dizajn. Modifikovane proporcije sa dugim međuosovinskim rastojanjem, velikim točkovima i niskom, sportskom karoserijom oličavaju progresivnu dinamiku i premijum standarde. U limuzini, staklenik sportskog, kompaktnog izgleda proteže se pozadi u širokom luku, neprimetno se uliva u plitko zadnje staklo na način nalik kupeu i završava se na vizuelno kratkim vratima prtljažnika sa upečatljivim spojlerom. Zadnji poklopac, koji je nov u ovom segmentu vozila, nudi ubedljivu simbiozu dizajna i funkcionalnosti. Otvara se sa zadnjim prozorom i njegova veličina znatno olakšava pristup prtljažniku. Ovo rezultira potpuno novim konceptom limuzine za Audi. U Avant-u, dinamična, zategnuta linija krova stapa se u neprimetno integrisan krovni spojler koji se proteže kroz sportski, ravan zadnji prozor. D-stubovi, koji su strmo nagnuti, naglašavaju dinamičan bočni pogled na A5 Avant.
Prednjim delom dominira široki i znatno ravniji Singleframe sa trodimenzionalnom strukturom saća. Zajedno sa vitkim i precizno nacrtanim farovima, oblikuje lice vozila i daje mu upečatljiv i fokusiran izraz. Zahvaljujući „mekom nosu“ integrisanom u branik, hauba je u ravni sa prednjim krajem. Plikovi koji snažno vire iz predela ramena na prednjim i zadnjim točkovima podsećaju na Audi Quattro i ključni element DNK dizajna Audija. Upečatljiv, prepoznatljiv zadnji deo kombinuje sportski, emotivan dizajn i inteligentnu tehnologiju. Kombinacija skulpturalne geometrije i neprekidne, trodimenzionalno pomerene svetlosne trake daje zadnji deo novog Audi A5 prisutnosti i vizuelne dinamike. Dodatni naglasci zadnjeg pogleda kod osnovnih modela su jasan, moderan dizajn branika sa tamnim difuzorom i visokokvalitetnim pravougaonim izduvnim vrhovima.
Novi standardi u
digitalnom svetlu
Porodica Audi A5 nudi digitalna dnevna svetla sa LED
tehnologijom napred i digitalna OLED zadnja svetla druge generacije pozadi. Sa
oko 60 segmenata po digitalnom OLED panelu, oni sve više postaju ekran na
zadnjem delu vozila na A5. Ovo omogućava komunikaciju automobila i povećava
bezbednost na putu - na primer sa novim svetlom za komunikaciju. Dinamički
svetlosni efekti pri otključavanju i napuštanju vozila odražavaju estetiku
kretanja kao deo Audi light DNK. Aktivni digitalni svetlosni potpis takođe čini
to, prenoseći novi osećaj živosti. Prednja i zadnja svetla su
trodimenzionalno dizajnirani, nude opcione digitalne svetlosne potpise i tako
spajaju fizički i digitalni svet.
Tehnologija susreće
udobnost u novom enterijeru
Dizajn enterijera novog Audija A5 zasnovan je na četiri
karakteristike. Prvo, enterijer ima dizajn usmeren na čoveka, odnosno dosledno
je usmeren ka potrebama svojih korisnika. Druga posebna karakteristika je
digitalna bina koja se postavlja u jasan pogled na vozača i suvozača u obliku
Audi MMI displeja. Svojim dizajnom zasnovanim na materijalu, Audi A5 serija
ispunjava zahteve za velikodušnim osećajem prostora uz visok nivo udobnosti.
Jasan raspored i lako rukovanje unutrašnjosti pružaju pregled u svim
situacijama kako bi se formirala četvrta karakteristika -: Vizuelna jasnoća.
Ovome je dodato i opciono dinamičko svetlo za interakciju koje podržava
interakciju automobila sa putnicima.
Panoramski displej i
head-up displej
Novi koncept rada Audi A5 porodice povećava interakciju sa
vozilom zahvaljujući elektronskoj arhitekturi E. Novi Audi A5 se neprimetno
integriše u digitalni ekosistem naših kupaca i nudi lično iskustvo povezivanja.
Tanak, samostojeći Audi MMI panoramski displej ima zakrivljen dizajn i koristi
OLED tehnologiju. Sastoji se od Audi virtuelnog kokpita sa vidljivom
dijagonalom ekrana od 11,9 inča i 14,5-inčnim MMI ekranom osetljivim na dodir.
Audi dopunjuje digitalnu pozornicu za suvozače sa opcionim 10,9-inčnim MMI
displejem suvozača, koji je savršeno integrisan u dizajn kontrolne table. Novi
A5 ima podesivi head-up displej koji je dodatno razvijen u poređenju sa
prethodnikom. Po prvi put, vozači sada imaju mogućnost da kontrolišu funkcije
vozila i infotainment-a preko head-up displeja.
Napredni hibridni
sistem MHEV plus
Novi MHEV plus sistem zasnovan na 48-voltnom električnom
sistemu u vozilu podržava motor sa unutrašnjim sagorevanjem i smanjuje emisiju
CO2 uz povećanje performansi. Generator pogonskog sklopa (PTG) omogućava
delimično električnu vožnju koja doprinosi smanjenju potrošnje goriva. Novi
MHEV plus sistem omogućava značajne prednosti u emisiji CO2 i potrošnji goriva
u seriji modela Audi A5 u poređenju sa MHEV sistemom. Ovo ukupno iznosi do 10
g/km ili 0,38 l/100 km u 2.0 TDI (150 kW, pogon na prednje točkove/Quattro).
PTG takođe može dodati do 18 kW (24 KS) električne energije na izlaz motora sa
unutrašnjim sagorevanjem. Prilikom usporavanja, PTG vraća energiju nazad u
bateriju (rekuperacija) do 25 kW. Kao rezultat toga, potpuno električno
manevrisanje i parkiranje su mogući u ograničenoj meri. Zahvaljujući opciji
korišćenja električnog kompresora klima uređaja, sistem klimatizacije može da
radi i kada je vozilo zaustavljeno na semaforu i isključen motor sa unutrašnjim
sagorevanjem.
Sa integrisanim sistemom za kontrolu kočnica (iBRS) sa
mogućnošću mešanja, pedala kočnice i hidraulika kočnice mogu se potpuno
odvojiti. U modelima sa MHEV plus sistemom, na primer, postiže neophodno
usporavanje bez upotrebe frikcionih kočnica zahvaljujući regenerativnom
kočenju. To znači da se usporavanje u početku postiže isključivo rekuperacijom.
Trenje kočnice se aktiviraju samo kada se pedala kočnice pritisne jače. Ovo
ostaje nepromenjeno na osećaj kočnice.
Motori na tržištu
Efikasni motori u porodici Audi A5 pokrivaju širok spektar od
osnovnog modela sa konvencionalnim pogonom do udobnog trkača na duge staze i
dinamičnog sportskog automobila. Paketi motora, menjača, stepena
elektrifikacije i tipa pogona prilagođeni su očekivanjima kupaca. Početni motor
je 2.0 TFSI sa 110 kW (150 KS), opciono, isti motor je dostupan sa snagom od
150 kW (204 KS). Ovaj TFSI motor je opremljen turbo punjačem sa promenljivom
geometrijom turbine (VTG) i radi sa modifikovanim procesom sagorevanja koji je
posebno ekonomičan pod delimičnim opterećenjem. VTG tehnologija omogućava
konzistentno i agilno povećanje obrtnog momenta čak i pri malim brzinama
motora u benzinskim motorima. Turbo četvorocilindrični je dostupan sa menjačem
sa dvostrukim kvačilom. Varijanta od 110 kW dostupna je kao model sa isključivo
pogonom na prednje točkove i varijanta od 150 kW sa pogonom na prednje točkove
ili Quattro ultra.
Agregat 2.0 TDI sa 150 kV (204 KS) postavlja nove standarde u
A5 zahvaljujući tehnologiji MHEV plus. Ovaj dvolitarski motor iz EA288 evo
generacije nasleđuje optimizovano sagorevanje od svog prethodnika zahvaljujući
senzoru pritiska u cilindru, TvinDosing-u za kontrolu emisije izduvnih gasova i
dve balansne osovine za nesmetan rad motora. Razvija 400 Nm obrtnog momenta
između 1.750 i 3.250 o/min. Motor 2.0 TDI je dostupan sa menjačem sa dvostrukim
kvačilom i pogonom na prednje točkove ili sa Quattro ultra. Da bi se povećala
efikasnost i udobnost, motor je delimično elektrifikovan korišćenjem novog
48-voltnog MHEV plus sistema. Elektrifikovane komponente pogona smanjuju
emisiju CO2 zahvaljujući visokim performansama rekuperacije. Pored toga,
udobnost TDI-a je dodatno poboljšana 48-voltnim starter generatorom za glatko
pokretanje motora. Vreme reakcije pri startovanju je smanjeno i automobil je
primetno agilniji.
S52, je sportski automobil baziran na 3,0-litarskom V6 TFSI
motoru sa 270 kW (367 KS) i optimizovan proces sagorevanja. Po prvi put ima
turbopunjač sa promenljivom geometrijom turbine (VTG) i MHEV plus tehnologijom.
Revidirani S tronic menjač sa dvostrukim kvačilom u Audiju S5, dizajniran za
veći obrtni moment, takođe smanjuje težinu na prednjoj osovini i poboljšava
agilnost. Delimična elektrifikacija pomoću novog 48-voltnog MHEV plus sistema
dovodi do smanjene emisije CO2 preko elektrifikovanih komponenti za vožnju i
visokih performansi rekuperacije. U poređenju sa S4 Sedan TDI (prethodnim
modelom), S5 Sedan TFSI smanjuje emisiju CO2 do 14 g/km. Njegovo brzo,
dinamično povećanje obrtnog momenta naglašava sportski karakter modela S52.
Standardna upotreba kuattro sportskog diferencijala sa vektorisanjem obrtnog
momenta u kombinaciji sa podesivim kvačilom za pogon na svim točkovima je
podešena za bočnu dinamiku na najvišem nivou.
Dinamičan dizajn šasije
i upravljanja
Zahvaljujući kontinuiranom razvoju vešanja, novi Audi A5
savršeno donosi karakteristike vožnje tipične za Audi brend na put. Kao
rezultat opsežnog detaljnog rada na vešanju i upravljanju, Audi A5 nudi
precizno, bez napora i uglavnom neutralno upravljanje koje, ako je opciono
vešanje sa adaptivnim amortizerima opciono, može se značajno razlikovati između
udobnosti i sportskog karaktera. Upravljanje, koje je kao i uvek Audi
progresivno upravljanje u novom modelu, takođe je postalo znatno preciznije.
Lansiranje na tržištu i
cene
Audi otvara sledeće poglavlje u svojoj uspešnoj istoriji u segmentu srednje veličine sa novom A5 porodicom. Audi A5 i Audi S52, biće lansirani u Nemačkoj i brojnim drugim evropskim zemljama u novembru. Porodica Audi A5 biće dostupna za naručivanje u Nemačkoj od jula 2024. Audi A5 Sedan TFSI 110 kW biće ponuđena u Nemačkoj po početnoj ceni od 45.200 evra i uključivaće navigaciju, zadnji poklopac sa električnim pogonom i nosač telefona, sa induktivnim punjenjem kao standardom.
Komentari(0)