Novi modeli Audi A5 - Moderne sportske karakteristike spajaju se sa vrhunskim proporcijama

Audi otvara sledeće poglavlje u svojoj uspešnoj istoriji u segmentu srednje veličine sa novom A5 porodicom

    foto: AUDI
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Lansiran 30 godina nakon prvog Audija A4, izoštreni dizajnerski jezik najnovije generacije, koji se sada zove Audi A5, osvaja vrhunskim proporcijama. Oba oblika karoserije, limuzina i avant, savršeno oličavaju sportsku suštinu Audijeve filozofije dizajna. Novi jezik dizajna u unutrašnjosti stvara velikodušan osećaj prostora i postavlja displeje na digitalnu binu. Novi koncept upravljanja povećava interakciju sa vozilom. Efikasni, delimično elektrifikovani motori sa unutrašnjim sagorevanjem i uzbudljivi S modeli zaokružuju asortiman.

Sa proširenjem svog asortimana modela, AUDI AG je restrukturirao nazive svojih vozila od 2024. Brojevi u nazivima električnih modela i modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem predstavljaju razliku. Ubuduće, parni brojevi predstavljaju modele na električni pogon, a neparni za vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Sa debijem najnovije generacije, Audi A4, dugogodišnji bestseler, zvaće se Audi A5. Nudi se u četiri nove varijante, kao A5 Sedan i S5 Sedan i kao A5 Avant i S5 Avant. Ove verzije su prvi modeli koji su lansirani na Premium Platform Combustion (PPC). Novi modeli rastu u dužinu i širinu. Audi takođe proširuje svoju standardnu opremu, pozicionirajući novi Audi A5 u viši segment srednje veličine. Novo korisničko iskustvo zasnovano na 1.2 verziji elektronske arhitekture E odgovara ovoj težnji. Opciona oprema je u paketu u različitim paketima.

Dinamičan i mišićav spoljašnji dizajn

Čak i na prvi pogled, potpuno redizajnirana porodica A5 ima moćan i čist dizajn. Modifikovane proporcije sa dugim međuosovinskim rastojanjem, velikim točkovima i niskom, sportskom karoserijom oličavaju progresivnu dinamiku i premijum standarde. U limuzini, staklenik sportskog, kompaktnog izgleda proteže se pozadi u širokom luku, neprimetno se uliva u plitko zadnje staklo na način nalik kupeu i završava se na vizuelno kratkim vratima prtljažnika sa upečatljivim spojlerom. Zadnji poklopac, koji je nov u ovom segmentu vozila, nudi ubedljivu simbiozu dizajna i funkcionalnosti. Otvara se sa zadnjim prozorom i njegova veličina znatno olakšava pristup prtljažniku. Ovo rezultira potpuno novim konceptom limuzine za Audi. U Avant-u, dinamična, zategnuta linija krova stapa se u neprimetno integrisan krovni spojler koji se proteže kroz sportski, ravan zadnji prozor. D-stubovi, koji su strmo nagnuti, naglašavaju dinamičan bočni pogled na A5 Avant.

Prednjim delom dominira široki i znatno ravniji Singleframe sa trodimenzionalnom strukturom saća. Zajedno sa vitkim i precizno nacrtanim farovima, oblikuje lice vozila i daje mu upečatljiv i fokusiran izraz. Zahvaljujući „mekom nosu“ integrisanom u branik, hauba je u ravni sa prednjim krajem. Plikovi koji snažno vire iz predela ramena na prednjim i zadnjim točkovima podsećaju na Audi Quattro i ključni element DNK dizajna Audija. Upečatljiv, prepoznatljiv zadnji deo kombinuje sportski, emotivan dizajn i inteligentnu tehnologiju. Kombinacija skulpturalne geometrije i neprekidne, trodimenzionalno pomerene svetlosne trake daje zadnji deo novog Audi A5 prisutnosti i vizuelne dinamike. Dodatni naglasci zadnjeg pogleda kod osnovnih modela su jasan, moderan dizajn branika sa tamnim difuzorom i visokokvalitetnim pravougaonim izduvnim vrhovima.

Novi standardi u digitalnom svetlu

Porodica Audi A5 nudi digitalna dnevna svetla sa LED tehnologijom napred i digitalna OLED zadnja svetla druge generacije pozadi. Sa oko 60 segmenata po digitalnom OLED panelu, oni sve više postaju ekran na zadnjem delu vozila na A5. Ovo omogućava komunikaciju automobila i povećava bezbednost na putu - na primer sa novim svetlom za komunikaciju. Dinamički svetlosni efekti pri otključavanju i napuštanju vozila odražavaju estetiku kretanja kao deo Audi light DNK. Aktivni digitalni svetlosni potpis takođe čini to, prenoseći novi osećaj živosti. Prednja i zadnja svetla su trodimenzionalno dizajnirani, nude opcione digitalne svetlosne potpise i tako spajaju fizički i digitalni svet.

Tehnologija susreće udobnost u novom enterijeru

Dizajn enterijera novog Audija A5 zasnovan je na četiri karakteristike. Prvo, enterijer ima dizajn usmeren na čoveka, odnosno dosledno je usmeren ka potrebama svojih korisnika. Druga posebna karakteristika je digitalna bina koja se postavlja u jasan pogled na vozača i suvozača u obliku Audi MMI displeja. Svojim dizajnom zasnovanim na materijalu, Audi A5 serija ispunjava zahteve za velikodušnim osećajem prostora uz visok nivo udobnosti. Jasan raspored i lako rukovanje unutrašnjosti pružaju pregled u svim situacijama kako bi se formirala četvrta karakteristika -: Vizuelna jasnoća. Ovome je dodato i opciono dinamičko svetlo za interakciju koje podržava interakciju automobila sa putnicima.

Panoramski displej i head-up displej

Novi koncept rada Audi A5 porodice povećava interakciju sa vozilom zahvaljujući elektronskoj arhitekturi E. Novi Audi A5 se neprimetno integriše u digitalni ekosistem naših kupaca i nudi lično iskustvo povezivanja. Tanak, samostojeći Audi MMI panoramski displej ima zakrivljen dizajn i koristi OLED tehnologiju. Sastoji se od Audi virtuelnog kokpita sa vidljivom dijagonalom ekrana od 11,9 inča i 14,5-inčnim MMI ekranom osetljivim na dodir. Audi dopunjuje digitalnu pozornicu za suvozače sa opcionim 10,9-inčnim MMI displejem suvozača, koji je savršeno integrisan u dizajn kontrolne table. Novi A5 ima podesivi head-up displej koji je dodatno razvijen u poređenju sa prethodnikom. Po prvi put, vozači sada imaju mogućnost da kontrolišu funkcije vozila i infotainment-a preko head-up displeja.

Napredni hibridni sistem MHEV plus

Novi MHEV plus sistem zasnovan na 48-voltnom električnom sistemu u vozilu podržava motor sa unutrašnjim sagorevanjem i smanjuje emisiju CO2 uz povećanje performansi. Generator pogonskog sklopa (PTG) omogućava delimično električnu vožnju koja doprinosi smanjenju potrošnje goriva. Novi MHEV plus sistem omogućava značajne prednosti u emisiji CO2 i potrošnji goriva u seriji modela Audi A5 u poređenju sa MHEV sistemom. Ovo ukupno iznosi do 10 g/km ili 0,38 l/100 km u 2.0 TDI (150 kW, pogon na prednje točkove/Quattro). PTG takođe može dodati do 18 kW (24 KS) električne energije na izlaz motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Prilikom usporavanja, PTG vraća energiju nazad u bateriju (rekuperacija) do 25 kW. Kao rezultat toga, potpuno električno manevrisanje i parkiranje su mogući u ograničenoj meri. Zahvaljujući opciji korišćenja električnog kompresora klima uređaja, sistem klimatizacije može da radi i kada je vozilo zaustavljeno na semaforu i isključen motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

Sa integrisanim sistemom za kontrolu kočnica (iBRS) sa mogućnošću mešanja, pedala kočnice i hidraulika kočnice mogu se potpuno odvojiti. U modelima sa MHEV plus sistemom, na primer, postiže neophodno usporavanje bez upotrebe frikcionih kočnica zahvaljujući regenerativnom kočenju. To znači da se usporavanje u početku postiže isključivo rekuperacijom. Trenje kočnice se aktiviraju samo kada se pedala kočnice pritisne jače. Ovo ostaje nepromenjeno na osećaj kočnice.

Motori na tržištu

Efikasni motori u porodici Audi A5 pokrivaju širok spektar od osnovnog modela sa konvencionalnim pogonom do udobnog trkača na duge staze i dinamičnog sportskog automobila. Paketi motora, menjača, stepena elektrifikacije i tipa pogona prilagođeni su očekivanjima kupaca. Početni motor je 2.0 TFSI sa 110 kW (150 KS), opciono, isti motor je dostupan sa snagom od 150 kW (204 KS). Ovaj TFSI motor je opremljen turbo punjačem sa promenljivom geometrijom turbine (VTG) i radi sa modifikovanim procesom sagorevanja koji je posebno ekonomičan pod delimičnim opterećenjem. VTG tehnologija omogućava konzistentno i agilno povećanje obrtnog momenta čak i pri malim brzinama motora u benzinskim motorima. Turbo četvorocilindrični je dostupan sa menjačem sa dvostrukim kvačilom. Varijanta od 110 kW dostupna je kao model sa isključivo pogonom na prednje točkove i varijanta od 150 kW sa pogonom na prednje točkove ili Quattro ultra.

Agregat 2.0 TDI sa 150 kV (204 KS) postavlja nove standarde u A5 zahvaljujući tehnologiji MHEV plus. Ovaj dvolitarski motor iz EA288 evo generacije nasleđuje optimizovano sagorevanje od svog prethodnika zahvaljujući senzoru pritiska u cilindru, TvinDosing-u za kontrolu emisije izduvnih gasova i dve balansne osovine za nesmetan rad motora. Razvija 400 Nm obrtnog momenta između 1.750 i 3.250 o/min. Motor 2.0 TDI je dostupan sa menjačem sa dvostrukim kvačilom i pogonom na prednje točkove ili sa Quattro ultra. Da bi se povećala efikasnost i udobnost, motor je delimično elektrifikovan korišćenjem novog 48-voltnog MHEV plus sistema. Elektrifikovane komponente pogona smanjuju emisiju CO2 zahvaljujući visokim performansama rekuperacije. Pored toga, udobnost TDI-a je dodatno poboljšana 48-voltnim starter generatorom za glatko pokretanje motora. Vreme reakcije pri startovanju je smanjeno i automobil je primetno agilniji.

S52, je sportski automobil baziran na 3,0-litarskom V6 TFSI motoru sa 270 kW (367 KS) i optimizovan proces sagorevanja. Po prvi put ima turbopunjač sa promenljivom geometrijom turbine (VTG) i MHEV plus tehnologijom. Revidirani S tronic menjač sa dvostrukim kvačilom u Audiju S5, dizajniran za veći obrtni moment, takođe smanjuje težinu na prednjoj osovini i poboljšava agilnost. Delimična elektrifikacija pomoću novog 48-voltnog MHEV plus sistema dovodi do smanjene emisije CO2 preko elektrifikovanih komponenti za vožnju i visokih performansi rekuperacije. U poređenju sa S4 Sedan TDI (prethodnim modelom), S5 Sedan TFSI smanjuje emisiju CO2 do 14 g/km. Njegovo brzo, dinamično povećanje obrtnog momenta naglašava sportski karakter modela S52. Standardna upotreba kuattro sportskog diferencijala sa vektorisanjem obrtnog momenta u kombinaciji sa podesivim kvačilom za pogon na svim točkovima je podešena za bočnu dinamiku na najvišem nivou.

Dinamičan dizajn šasije i upravljanja

Zahvaljujući kontinuiranom razvoju vešanja, novi Audi A5 savršeno donosi karakteristike vožnje tipične za Audi brend na put. Kao rezultat opsežnog detaljnog rada na vešanju i upravljanju, Audi A5 nudi precizno, bez napora i uglavnom neutralno upravljanje koje, ako je opciono vešanje sa adaptivnim amortizerima opciono, može se značajno razlikovati između udobnosti i sportskog karaktera. Upravljanje, koje je kao i uvek Audi progresivno upravljanje u novom modelu, takođe je postalo znatno preciznije.

Lansiranje na tržištu i cene

Audi otvara sledeće poglavlje u svojoj uspešnoj istoriji u segmentu srednje veličine sa novom A5 porodicom. Audi A5 i Audi S52, biće lansirani u Nemačkoj i brojnim drugim evropskim zemljama u novembru. Porodica Audi A5 biće dostupna za naručivanje u Nemačkoj od jula 2024. Audi A5 Sedan TFSI 110 kW biće ponuđena u Nemačkoj po početnoj ceni od 45.200 evra i uključivaće navigaciju, zadnji poklopac sa električnim pogonom i nosač telefona, sa induktivnim punjenjem kao standardom.

Komentari(0)

sortiraj