Novi Nissan Qashqai ostvario je najvišu ocenu za bezbednost
Potpuno novi Nissan Qashqai je dobio svih pet zvezdica od strane nezavisne organizacije Euro NCAP prema novom protokolu za 2020-2022.
Potpuno novi Nissan Qashqai dobio je najviši rejting od pet zvezdica za bezbednost od strane nezavisnog Evropskog programa za procenu novih automobila (Euro NCAP), što je posebno značajno postignuće imajući u vidu da je vozilo procenjeno prema novom, strožem protokolu za 2020-2022.
Izuzetna
zaštita putnika, odraslih i dece
Euro NCAP je ocenio novi Qashqai sa 91% za zaštitu
putnika, kako odraslih tako i dece, svrstavajući ga među najbolje u svojoj konkurentnoj
grupi. Ove impresivne performanse proizilaze iz napredne ojačane strukture nove
CMF-C platforme vozila Qashqai izrađene od čelika ultra visoke čvrstoće na
ključnim područjima čime je poboljšana krutost i omogućeno da se sila udara apsorbuje
i smanji pre nego što dospe u putnički kabinu. Dodavanje centralnog vazdušnog
jastuka – prvi put uvedenog za Nissan u Evropi – kako bi se sprečila opasnost
od sudaranja glava vozača i suvozača u slučaju bočnog sudara, doprinelo je da
Qashqai postigne maksimalnih 16 bodova na testu bočnog udara. Skoro maksimalnih
23.8 bodova od mogućih 24 ostvareno je za bezbednost dece putnika, a maksimalnih
12 bodova na proveri ugradnje sedišta za decu.
Ocena 70% za
zaštitu ugroženih učesnika u saobraćaju
Qashqai je dobio ocenu od 70% na testovima zaštite
biciklista i pešaka. Nissan Qashqai nudi nekoliko pomoći aktivne sigurnosti, među
kojima je inteligentno kočenje u hitnom slučaju koje upozorava vozača i aktivira
kočnice ukoliko automobil prepozna opasnost od sudara sa vozilom, pešakom ili
biciklistom. Ovo je standard dostupan u celokupnoj ponudi novog vozila Qashqai,
ne samo na verzijama višeg nivoa opremljenosti.
Bezbednosna
asistencija
Međutim, Euro NCAP prepoznaje da je uvek bolje i na
prvom mestu poželjno sprečiti nesreće i dodeljuje bodove za tehnologiju koja
pomaže vozačima da izbegnu sudare. Qashqai je takođe ocenjen izuzetno visoko u
ovoj kategoriji sa 95% rejtinga zahvaljujući Nissanovim tehnologijama
inteligentne mobilnosti. U ponudi je sveobuhvatan izbor ovih inteligentnih
tehnologija. Prvi put je za Nissan u Evropi uveden i head-up displej koji
omogućava vozaču da prati brzinu, uputstva za navigaciju i važeće ograničenje
brzine, ne skidajući pogled sa puta.
Uvođenje inteligentnih automatskih prednjih svetala koja
prilagođavaju oblik snopa kako bi se sprečilo zaslepljivanje vozača koji dolaze
u susret, još je jedan primer nove tehnologije na vozilu Qashqai koja povećava
bezbednost. Ovaj model takođe poseduje funkciju intervencije za vozila u mrtvom
uglu koja otkriva kada vozač nije video drugo vozilo u susednoj traci i aktivno
usmerava Qashqai nazad u traku i dalje od opasnosti. Upozorenje na saobraćaj
iza vozila takođe sprečava sudare pri izlasku sa parking mesta unazad.
Novi Qashqai je izrađen na CMF-C platformi Alijanse koja
uključuje korišćenje naprednih materijala i novih proizvodnih tehnika što je
rezultiralo čvršćom strukturom i smanjenjem težine od 60 kg u poređenju sa prethodnim
modelom.
David Moss
-Centre Europe, rekao je: “U razvoju novog vozila
Qashqai, usvojili smo pristup koji razmatra kako tehnologija može bolje da
podrži vozača u situacijama gde postoji veliko opterećenje. Intervencija se
odvija u fazama, a prvi korak je informacija, zatim upozorenje i na kraju
intervencija, u slučaju da vozač ne preduzme korektivne radnje - rekao je David
Moss, stariji potpredsednik za regionalno istraživanje i razvoj, Nissan
Technical i dodao:
- Korišćenjem naprednih materijala, uključujući čelik
visoke čvrstoće u konstrukciji karoserije vozila, uz korišćenje Nissanove tehnologije
inteligentne mobilnosti za pasivnu i aktivnu bezbednost znači da možemo
ponuditi rafiniranu, okretnu vožnju sa poboljšanom svestranom zaštitom. Zaista
smo ponosni na ovaj izuzetan rezultat.
Euro NCAP samostalno testira automobile od 1997. godine, procenjujući većinu novih modela koji su u prodaji u skladu sa neprestano rastućim kriterijumima. Pored testiranja stvarne fizičke snage automobila u raznim simuliranim sudarima, organizacija takođe testira i boduje tehnologiju koja doprinosi sprečavanju nesreća.
Komentari(0)