Novi plug-in hibrid Kia Sorento - Snažniji i ekološki prihvatljiviji
Kia Motors nedavno je predstavila novi plug-in hibridni Sorento, koji je prva niskokarbonska varijanta u 18-godišnjoj istoriji ovog globalno vrlo uspešnog sportskog terenca
Nova varijanta kombinuje izuzetnu praktičnost sa niskim operativnim troškovima i visokim performansama motora, što povećava Sorentovu privlačnost u segmentu velikih sportskih terenaca (SUV-D). Plug-in hibrid je druga elektrifikovana varijanta u ponudi novog Sorenta. Nova varijanta kombinuje snažan turbo benzinski motor sa moćnim baterijskim sklopom i potentnim elektro motorom, što vozačima omogućava kraće vožnje isključivo na struju i uz nulte emisije.
Do sedam sedišta
Pritom se plug-in hibridna varijanta
može pohvaliti velikom prostranošću i svestranošću, inovativnom platformom,
koja je temelj 4. generacije Sorenta. Nova platforma i velika karoserija ovoj
elektrifikovanoj varijanti garantuju prostranu kabinu i pozamašan prtljažnik uz
5 ili 7 sedišta.
Pablo Martinez Masip
-Sorento Plug-in Hybrid upotpunjuje
ponudu 4. generacije ovog modela i jedna je od dve elektrifikovane varijante
namenjene evropskim vozačima. Turbo hibridni pogon poboljšava performanse
motora, a ujedno smanjuje svoj uticaj na životnu sredinu i operativne troškove
vozila. Popularnost plug-in varijanti u Evropi i dalje raste, a novi Sorento će
biti jedan od najprostranijih, praktičnijih i najsvestranijih elektrifikovanih
modela na tržištu - rekao je Pablo Martinez Masip, direktor planiranja proizvoda
i cena u Kia Motors Europe.
U Evropi u prodaji od početka 2021. godine
U prvoj polovini 2020. godine
elektrifikovani modeli, laki hibridi, paralelni hibridi, električna i plug-in
hibridna vozila, predstavljaju jednu od četiri prodate Kije u Evropi. Prodaja
plug-in hibridnog Sorenta u Evropi počinje početkom iduće godine, a kao i sve
ostale Kije standardno će pružati 7-godišnju fabričku garanciju za čitavo
vozilo.
Najčistija i najsnažnija varijanta u istoriji Sorenta u Evropi
Sorento PHEV nije samo "najčistija"
varijanta Sorenta u Evropi, nego i najsnažnija. Srce ovog "turbo
hibridnog" pogona je njegov 1,6-litarski T-GDi motor sa 180 KS i obrtnim
momentom od 265 Nm. Motor deluje u kombinaciji sa litijum-ionskim polimernim
baterijskim sklopom kapaciteta od 13,8 kWh i sa 66,9-kilovatnim elektromotorom
obrtnog momenta od 304 Nm. Sve komponente zajedno hibridnom Sorentu omogućavaju
ukupno 265 KS i 350 Nm obrtnog momenta. Njegov domet na struju dovoljan je
većini vozača za obavljanje njihovih kratkih relacija. Homologovani podaci
(prvenstveno domet na struju i emisije CO2) biće poznati pre početka prodaje.
Snaga se na točkove prenosi preko
šestostepenog automatskog menjača. On paralelno omogućava punu snagu motora i
elektromotora, uz minimalan gubitak energije. Rezultat je trenutno ubrzanje pri
bilo kojoj brzini i direktan pristup do baterijske snage pri višim brzinama.
Različite inovacije novoj varijanti Sorenta garantuju status najnaprednijeg
plug-in hibrida brenda Kia. Novi model donosi Kijinu prvu upotrebu nezavisnog
vodenog hlađenja baterije, koje omogućava optimalno delovanje i efikasnost
visokonaponskog baterijskog sklopa. Rotor iskorišćava novu dvoslojnu strukturu
elektro motora od 66,9 kW, što smanjuje buku i vibracije.
Motor donosi Kijine najnovije Smartstream
inovacije, uključujući tehnologiju vremenski promenjivog upravljanja otvaranja
ventila (CVVD - Continuously Variable Valve Duration), koja podešava trajanje
otvaranja i zatvaranja ventila s obzirom na uslove vožnje. To motoru omogućava
delovanje u različitim ciklusima sagorevanja, sa optimizovanjem motornih
performansi i nižom potrošnjom goriva.
Dizajn i koncepcija prostora
Kijina nova platforma za velike
SUV-ove, predstavljena sa 4. generacijom Sorenta i njegovom plug-in hibridnom
varijantom, igra ključnu ulogu u smeštanju novog pogona. Ova inovativna
struktura i smeštaj nude puno prostora za putnike i prtljag, sa baterijom
postavljenom ispod dna kabine. Zato Sorentova PHEV varijanta nudi izuzetnu
prostranost za pet do sedam osoba, kao i njegova hibridna i dizel varijanta.
Između ostalog ima jedan od najvećih prtljažnika u svom segmentu - do 809
litara (sa sedam sedišta) ili 898 litara sa dva reda sedišta. Vizuelno je
Sorento PHEV zadržao jednako moderno dizajniran eksterijer kao ostale varijante,
uz dodatak "eco plug-in" oznaka i dodatnu punjačku utičnicu na desnom
boku zadnjeg kraja (na levom je otvor za točenje goriva), zbog kojih se
razlikuje od ostalih.
U unutrašnjosti je kabina u odnosu na
klasičnu varijantu većinom nepromenjena, iako je 12,3-inčna potpuno digitalna
instrument tabla redizajnirana, sa novom grafikom i intstrumentima, koji
vozačima nude jasnu sliku stanja pogona. Vozačima omogućava praćenje stanja
napunjenosti baterije, protoka energije i benzinske snage. Infotainment sistem sa
10,25-inčnim ekranom na dodir donosi nove funkcionalosti, koje vozačima
omogućavaju jednostavno lociranje punjačkih mesta na putu.
Identična ponuda povezivih i bezbednosnih tehnologija
Sorento Plug-in Hybrid nudi isti nivo
tehnoloških inovacija kao ostale varijante Sorenta. Infotainment sa ekranom na
dodir omogućava punu integraciju pametnog telefona sa platformama Apple CarPlay
i Android Auto. Na raspolaganju je i BOSE surround-sound audio sistem sa 12
zvučnika koji pruža bolji zvuk svim putnicima, te ambijentalna rasveta koja
korisnicima nudi mogućnost izbora neke od 64 boja rasvete u kabini.
Sorento takođe pruža Kijin inovativni
telematski sistem UVO Connect, koji vozaču nudi važne informacije zahvaljujući
povezivosti ekrana na dodir i njegovog pametnog telefona. Usluge Kia Live
omogućavaju saobraćajne informacije uživo, vremensku prognozu, zanimljive
tačke, kao i detalje o eventualnim parking mestima uz put i na uređenim
parkiralištima (uključujući cenu, lokaciju i raspoloživost), pored punjačkih
mesta u blizini. UVO Connect takođe vozačima omogućava slanje rute vozilu pre
početka putovanja, kao i proveravanje lokacije vozila bilo kada.
Sorento Plug-in Hybrid nudi različite
Kijine napredne asistencijske sisteme ADAS (Advanced Driver Assistance
Systems), koji doprinose većoj bezbednosti. Na raspolaganju su sistem za
sprečavanje naleta (FCA - Front Collision Alert) sa prepoznavanjem pešaka,
biciklista i vozila i "FCA raskrsnica" (FCA Junction), koji
prepoznaje vozila na raskrsnicama tokom skretanja, sistem za upozoravanje na
vozila u mrtvom uglu (BVM – Blind Spot View Monitor), pregled okoline vozila
(SVM - Surround View Monitor) i sistem za sprečavanje sudara sa vozilima u
mrtvom uglu (BCA – Blind-spot Collision-Avoidance Assist), inteligentni sistem
za upozoravanje na ograničenja brzine (ISLA – Intelligent Speed Limit Assist),
radarski tempomat (SCC) sa funkcijom Stop&Go i navigacijski radarski
tempomat (NSCC – Navigation based Smart Cruise Control), sistem za održavanje
vozila na voznoj traci (LFA), upozoravanje na dekoncentraciju vozača (DAW) i
pomoć kod vožnje na auto-putu (HDA – Highway Driving Assist). Takođe nudi
sistem za pomoć kod vožnje unazad (RVM) sa asistencijom kod parkiranja unazad
(PCA – Reverse Parking Collision-Avoidance Assist) i asistencijom kod
sprečavanja sudara kod vožnje unazad (RCCA – Rear Cross-traffic
Collision-Avoidance Assist). Sorentov sistem za bezbedno napuštanje vozila (SEW
– Safe Exit Warning) prepoznaje vozila ili bicikliste koji dolaze otpozadi ili
sa boka kada je Sorento parkiran ili miruje, a pored toga putnike zvučno i
vizuelno upozorava prilikom otvaranja vrata.
Novi Sorento dobio je i Kijin višestepeni kočioni sistem koji vozilu omogućava ublažavanje posledica sekundarnih sudara. Sistem automatski koči kada se nakon početnog sudara aktiviraju vazdušni jastuci čime štiti putnike od sekundarnih čeonih ili bočnih sudara. Novi Sorento Plug-in Hybrid za Evropu će se proizvoditi u fabrici Hvasung u Južnoj Koreji. Prodaja u Evropi kreće početkom 2021. godine.
Komentari(0)