Novi plug-in hibrid Kia Sorento - Snažniji i ekološki prihvatljiviji

Kia Motors nedavno je predstavila novi plug-in hibridni Sorento, koji je prva niskokarbonska varijanta u 18-godišnjoj istoriji ovog globalno vrlo uspešnog sportskog terenca

    foto: KIA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Nova varijanta kombinuje izuzetnu praktičnost sa niskim operativnim troškovima i visokim performansama motora, što povećava Sorentovu privlačnost u segmentu velikih sportskih terenaca (SUV-D). Plug-in hibrid je druga elektrifikovana varijanta u ponudi novog Sorenta. Nova varijanta kombinuje snažan turbo benzinski motor sa moćnim baterijskim sklopom i potentnim elektro motorom, što vozačima omogućava kraće vožnje isključivo na struju i uz nulte emisije.

Do sedam sedišta

Pritom se plug-in hibridna varijanta može pohvaliti velikom prostranošću i svestranošću, inovativnom platformom, koja je temelj 4. generacije Sorenta. Nova platforma i velika karoserija ovoj elektrifikovanoj varijanti garantuju prostranu kabinu i pozamašan prtljažnik uz 5 ili 7 sedišta.

Pablo Martinez Masip

-Sorento Plug-in Hybrid upotpunjuje ponudu 4. generacije ovog modela i jedna je od dve elektrifikovane varijante namenjene evropskim vozačima. Turbo hibridni pogon poboljšava performanse motora, a ujedno smanjuje svoj uticaj na životnu sredinu i operativne troškove vozila. Popularnost plug-in varijanti u Evropi i dalje raste, a novi Sorento će biti jedan od najprostranijih, praktičnijih i najsvestranijih elektrifikovanih modela na tržištu - rekao je Pablo Martinez Masip, direktor planiranja proizvoda i cena u Kia Motors Europe.

U Evropi u prodaji od početka 2021. godine

U prvoj polovini 2020. godine elektrifikovani modeli, laki hibridi, paralelni hibridi, električna i plug-in hibridna vozila, predstavljaju jednu od četiri prodate Kije u Evropi. Prodaja plug-in hibridnog Sorenta u Evropi počinje početkom iduće godine, a kao i sve ostale Kije standardno će pružati 7-godišnju fabričku garanciju za čitavo vozilo.

Najčistija i najsnažnija varijanta u istoriji Sorenta u Evropi

Sorento PHEV nije samo "najčistija" varijanta Sorenta u Evropi, nego i najsnažnija. Srce ovog "turbo hibridnog" pogona je njegov 1,6-litarski T-GDi motor sa 180 KS i obrtnim momentom od 265 Nm. Motor deluje u kombinaciji sa litijum-ionskim polimernim baterijskim sklopom kapaciteta od 13,8 kWh i sa 66,9-kilovatnim elektromotorom obrtnog momenta od 304 Nm. Sve komponente zajedno hibridnom Sorentu omogućavaju ukupno 265 KS i 350 Nm obrtnog momenta. Njegov domet na struju dovoljan je većini vozača za obavljanje njihovih kratkih relacija. Homologovani podaci (prvenstveno domet na struju i emisije CO2) biće poznati pre početka prodaje.

Snaga se na točkove prenosi preko šestostepenog automatskog menjača. On paralelno omogućava punu snagu motora i elektromotora, uz minimalan gubitak energije. Rezultat je trenutno ubrzanje pri bilo kojoj brzini i direktan pristup do baterijske snage pri višim brzinama. Različite inovacije novoj varijanti Sorenta garantuju status najnaprednijeg plug-in hibrida brenda Kia. Novi model donosi Kijinu prvu upotrebu nezavisnog vodenog hlađenja baterije, koje omogućava optimalno delovanje i efikasnost visokonaponskog baterijskog sklopa. Rotor iskorišćava novu dvoslojnu strukturu elektro motora od 66,9 kW, što smanjuje buku i vibracije.

Motor donosi Kijine najnovije Smartstream inovacije, uključujući tehnologiju vremenski promenjivog upravljanja otvaranja ventila (CVVD - Continuously Variable Valve Duration), koja podešava trajanje otvaranja i zatvaranja ventila s obzirom na uslove vožnje. To motoru omogućava delovanje u različitim ciklusima sagorevanja, sa optimizovanjem motornih performansi i nižom potrošnjom goriva.

Dizajn i koncepcija prostora

Kijina nova platforma za velike SUV-ove, predstavljena sa 4. generacijom Sorenta i njegovom plug-in hibridnom varijantom, igra ključnu ulogu u smeštanju novog pogona. Ova inovativna struktura i smeštaj nude puno prostora za putnike i prtljag, sa baterijom postavljenom ispod dna kabine. Zato Sorentova PHEV varijanta nudi izuzetnu prostranost za pet do sedam osoba, kao i njegova hibridna i dizel varijanta. Između ostalog ima jedan od najvećih prtljažnika u svom segmentu - do 809 litara (sa sedam sedišta) ili 898 litara sa dva reda sedišta. Vizuelno je Sorento PHEV zadržao jednako moderno dizajniran eksterijer kao ostale varijante, uz dodatak "eco plug-in" oznaka i dodatnu punjačku utičnicu na desnom boku zadnjeg kraja (na levom je otvor za točenje goriva), zbog kojih se razlikuje od ostalih.

U unutrašnjosti je kabina u odnosu na klasičnu varijantu većinom nepromenjena, iako je 12,3-inčna potpuno digitalna instrument tabla redizajnirana, sa novom grafikom i intstrumentima, koji vozačima nude jasnu sliku stanja pogona. Vozačima omogućava praćenje stanja napunjenosti baterije, protoka energije i benzinske snage. Infotainment sistem sa 10,25-inčnim ekranom na dodir donosi nove funkcionalosti, koje vozačima omogućavaju jednostavno lociranje punjačkih mesta na putu.

Identična ponuda povezivih i bezbednosnih tehnologija

Sorento Plug-in Hybrid nudi isti nivo tehnoloških inovacija kao ostale varijante Sorenta. Infotainment sa ekranom na dodir omogućava punu integraciju pametnog telefona sa platformama Apple CarPlay i Android Auto. Na raspolaganju je i BOSE surround-sound audio sistem sa 12 zvučnika koji pruža bolji zvuk svim putnicima, te ambijentalna rasveta koja korisnicima nudi mogućnost izbora neke od 64 boja rasvete u kabini.

Sorento takođe pruža Kijin inovativni telematski sistem UVO Connect, koji vozaču nudi važne informacije zahvaljujući povezivosti ekrana na dodir i njegovog pametnog telefona. Usluge Kia Live omogućavaju saobraćajne informacije uživo, vremensku prognozu, zanimljive tačke, kao i detalje o eventualnim parking mestima uz put i na uređenim parkiralištima (uključujući cenu, lokaciju i raspoloživost), pored punjačkih mesta u blizini. UVO Connect takođe vozačima omogućava slanje rute vozilu pre početka putovanja, kao i proveravanje lokacije vozila bilo kada.

Sorento Plug-in Hybrid nudi različite Kijine napredne asistencijske sisteme ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), koji doprinose većoj bezbednosti. Na raspolaganju su sistem za sprečavanje naleta (FCA - Front Collision Alert) sa prepoznavanjem pešaka, biciklista i vozila i "FCA raskrsnica" (FCA Junction), koji prepoznaje vozila na raskrsnicama tokom skretanja, sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (BVM – Blind Spot View Monitor), pregled okoline vozila (SVM - Surround View Monitor) i sistem za sprečavanje sudara sa vozilima u mrtvom uglu (BCA – Blind-spot Collision-Avoidance Assist), inteligentni sistem za upozoravanje na ograničenja brzine (ISLA – Intelligent Speed Limit Assist), radarski tempomat (SCC) sa funkcijom Stop&Go i navigacijski radarski tempomat (NSCC – Navigation based Smart Cruise Control), sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LFA), upozoravanje na dekoncentraciju vozača (DAW) i pomoć kod vožnje na auto-putu (HDA – Highway Driving Assist). Takođe nudi sistem za pomoć kod vožnje unazad (RVM) sa asistencijom kod parkiranja unazad (PCA – Reverse Parking Collision-Avoidance Assist) i asistencijom kod sprečavanja sudara kod vožnje unazad (RCCA – Rear Cross-traffic Collision-Avoidance Assist). Sorentov sistem za bezbedno napuštanje vozila (SEW – Safe Exit Warning) prepoznaje vozila ili bicikliste koji dolaze otpozadi ili sa boka kada je Sorento parkiran ili miruje, a pored toga putnike zvučno i vizuelno upozorava prilikom otvaranja vrata.

Novi Sorento dobio je i Kijin višestepeni kočioni sistem koji vozilu omogućava ublažavanje posledica sekundarnih sudara. Sistem automatski koči kada se nakon početnog sudara aktiviraju vazdušni jastuci čime štiti putnike od sekundarnih čeonih ili bočnih sudara. Novi Sorento Plug-in Hybrid za Evropu će se proizvoditi u fabrici Hvasung u Južnoj Koreji. Prodaja u Evropi kreće početkom 2021. godine.

Komentari(0)

sortiraj