Novi Porsche 911 - T-Hybrid za značajno poboljšane performanse
Novi 911 Carrera GTS je prvi ulični 911 opremljen super-laganim hibridom. 911 Carrera će takođe biti dostupan odmah nakon lansiranja novog modela
Novorazvijeni, inovativni sistem pogona, sa 3,6 litara zapremine pruža značajno poboljšane performanse vožnje. 911 Carrera GTS Coupe ubrzava od nule do 100 km/h za tri sekunde i dostiže maksimalnu brzinu od 312 km/h. Ovaj automobil će takođe biti dostupan odmah nakon lansiranja novog modela. Pokreće ga lagano modifikovani 3,0-litarski tvin-turbo bokser motor koji je moćniji od svog prethodnika. Novi 911 takođe ima renovirani dizajn, bolju aerodinamiku, svež enterijer, unapređenu standardnu opremu i proširenu povezanost. Sa ponovnim lansiranjem svog kultnog modela, Porsche je modernizovao četiri od svojih šest linija modela za samo nekoliko meseci - Panamera, Taican, Macan i 911.
Oliver Blume
-Naš portfolio proizvoda je mlađi nego ikada i veoma
atraktivan - kaže izvršni direktor Oliver Blume. - Našim kupcima nudi još više
opcija prilagođavanja i ekskluzivnih iskustava.
Za nove modele 911 Carrera GTS, Porscheovi inženjeri su
koristili znanje stečeno u trkama kao osnovu za dizajniranje hibridnog sistema.
Frank Moser
-Razvili smo i testirali širok spektar ideja i pristupa da
bismo došli do hibridnog sistema koji bi savršeno odgovarao 911. Rezultat je
jedinstveni pogon koji se uklapa u ukupni koncept modela 911 i značajno
poboljšava njegove performance - kaže Frank Moser, potpredsednik Model Lines
911 i 718.
Lagani i moćni T-Hybrid sistem ima novorazvijeni električni
turbopunjač izduvnih gasova. Integrisani električni motor, smešten između
kompresora i turbinskog točka, trenutno dovodi turbopunjač do brzine. Ovo odmah
povećava pritisak pojačanja. Elektromotor u turbopunjaču izduvnih gasova
takođe funkcioniše kao generator. On proizvodi do 15 KS električne energije.
Ova energija se izdvaja iz toka izduvnih gasova. Električni turbo punjač bez
otpadnih gasova omogućava upotrebu samo jednog turbo punjača umesto prethodna
dva, što obezbeđuje dinamičniju isporuku snage koja reaguje.
Pogonski sklop takođe uključuje sinhroni motor sa
permanentnim magnetom integrisan u novi, snažniji osmostepeni menjač sa
dvostrukim kvačilom. Čak i u praznom hodu, podržava bokser motor sa dodatnim
pogonskim obrtnim momentom do 150 Nm i obezbeđuje povećanje snage do 40 kW.
Porsche spaja oba elektromotora sa laganom i kompaktnom visokonaponskom
baterijom. Po veličini i težini odgovara konvencionalnoj starter bateriji od 12
volti, ali skladišti do 1,9 kVh energije (bruto) i radi na naponu od 400 V. Za
optimizovanu ukupnu težinu, Porsche je ugradio laganu litijum-jonsku bateriju
za električni sistem od 12 V.
Srce T-Hybrid pogona je novorazvijeni 3,6-litarski bokser
motor. Visokonaponski sistem omogućava da se kompresor klima uređaja pokreće
električnim pogonom i da se kao rezultat toga izostavi kaiš, što motor čini
mnogo kompaktnijim. Ovo stvara prostor iznad jedinice za napajanje za impulsni
inverter i DC-DC pretvarač. Uvećani otvor od 97 mm i povećan hod od 81 mm
povećavaju zapreminu za 0,6 litara u poređenju sa prethodnikom. Motor ima
VarioCam kontrolu bregastog vratila i kontrolu ventila sa klackalicama. Održava
idealan odnos mešavine goriva i vazduha na celoj mapi.
Čak i bez električne pomoći, bokser motor isporučuje 485 KS
i 570 Nm obrtnog momenta. Ukupna snaga sistema je 541 KS i 610 Nm. Povećanje
snage u odnosu na svog prethodnika je 61 KS. Nova 911 Carrera GTS takođe
nadmašuje svog prethodnika u sprintu do 100 km/h, posebno van linije. Hibrid sa
efikasnim performansama postiže veoma dinamične karakteristike vožnje dok
istovremeno smanjuje emisiju CO₂ uz znatno manju dodatnu težinu u poređenju sa
plug-in hibridnim vozilima. Povećanje težine u odnosu na svog prethodnika je samo
50 kilograma.
911 Carrera i dalje ima 3,0-litarski bokser motor sa
dvostrukim turbo punjenjem. Ovaj motor je takođe sveobuhvatno renoviran. Između
ostalog, sada je usvojio interkuler sa Turbo modela, koji se sada nalazi
direktno ispod rešetke zadnjeg poklopca, iznad motora. Turbo punjači u novoj
911 Carreri bili su rezervisani za GTS modele u njegovom prethodniku. Sa ovim
modifikacijama, Porsche istovremeno postiže smanjenje emisija i povećanje
snage na 394 KS, zajedno sa maksimalnim obrtnim momentom od 450 Nm. Novi 911
Carrera Coupe od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,1 sekundu (3,9 sekundi sa Sport
Chrono paketom) i može se pohvaliti maksimalnom brzinom od 294 km/h. U
poređenju sa prethodnikom, ovo predstavlja poboljšanje od 0,1 sekunde i 1 km/h.
Optimizovano vešanje i
aktivna aerodinamika
Suspenzija 911 Carrera GTS je takođe sveobuhvatno revidirana.
Po prvi put, upravljanje zadnjom osovinom je sada standardno. Povećava
stabilnost pri velikim brzinama i smanjuje krug okretanja. Porsche je
integrisao Porsche Dinamic Chassis Control (PDCC) sistem stabilizacije protiv
prevrtanja u visokonaponski sistem hibrida performansi. Ovo omogućava upotrebu
elektro-hidrauličkog sistema upravljanja, što čini sistem još fleksibilnijim i
preciznijim. Sportsko vešanje sa varijabilnim sistemom amortizera (PASM) i
visinom snižene za 10 mm pružaju karakteristično GTS upravljanje.
Ukupno sedam dizajna točkova od 19/20 inča ili 20-/21 inča
dostupno je za novi 911. Prvi put u modelu 911 Carrera su dostupni točkovi
Ekclusive Design sa karbonskim lopaticama koje smanjuju koeficijent otpora i
stoga povećavaju efikasnost. Modeli 911 Carrera GTS se kotrljaju na točkovima
od 21 inča širine 11,5 inča i gumama 315/30 ZR 21 pozadi kao standard. Na
prednjoj strani su gume 245/35 ZR 20 na 20-inčnim točkovima širine 8,5 inča. U
skladu sa značajno poboljšanim performansama, širi otisak zadnjih guma
poboljšava dinamiku vožnje i vuču novog 911 Carrera GTS.
Sportski, aerodinamičan
eksterijer
Porsche je pojednostavio dizajn eksterijera 911 pažljivo ciljanim
ažuriranjima. Većina ovih mera poboljšava aerodinamiku i performanse sportskog
automobila. Promene uključuju nove branike specifične za model. Po prvi put,
Porsche je takođe integrisao sve svetlosne funkcije u sada standardne matrične
LED farove modela 911, sa njihovom karakterističnom grafikom u četiri tačke.
Ovo omogućava izostavljanje prednjih svetla za vožnju i stvara prostor za
veće otvore za hlađenje na prednjem delu automobila.
Na modelima 911 Carrera GTS, prednji kraj ima pet vertikalno
raspoređenih aktivnih ventila za hlađenje vidljivih spolja i još jedan skriveni
poklopac sa svake strane. Po prvi put u modelu 911, oni su dopunjeni adaptivnim
prednjim difuzorima u donjem delu karoserije, koji se kontrolišu zajedno sa
klapnama vazduha za hlađenje. Ovi elementi usmeravaju protok vazduha po
potrebi: kada su zahtevi za snagom minimalni, zatvoreni poklopci optimizuju
aerodinamiku. Kada je potražnja za snagom velika, na primer u situacijama na
stazi, klapne usmeravaju velike količine vazduha u hladnjake automobila.
Senzori za sisteme pomoći sada se nalaze iza površine visokog sjaja ispod
registarske tablice.
Opciono, Porsche nudi nove farove sa HD matrik LED funkcijom
sa više od 32.000 svetlosnih tačaka. Dugo svetlo visokih performansi osvetljava
put na udaljenosti većoj od 600 metara. Takođe nudi inovativne dodatne
funkcije kao što su dinamičko svetlo u krivinama koje zavisi od režima vožnje, osvetljavanje
trake, svetlo za gradilište i usko grlo i dugo svetlo koje ne zaslepljuje
precizno u pikselu. Redizajnirana svetlosna traka sa integrisanim lukom i
logotipom „PORSCHE“ čini da zadnji kraj 911 izgleda dublje i šire.
Redizajnirana zadnja rešetka sa pet peraja po strani povezuje
se sa zadnjim prozorom i formira grafičku jedinicu koja se uvlači u spojler
koji se uvlači ispod. Registarska tablica je postavljena više, sa jasno
strukturiranim zadnjim branikom. Izduvni sistemi specifični za model su elegantno
integrisani u upečatljiva rebra difuzora. Sportski izduvni sistem je opciono
dostupan za modele 911 Carrera. Modeli 911 Carrera GTS standardno dolaze sa
sportskim izduvnim sistemom specifičnim za GTS. Opcioni aero komplet dodatno
poboljšava performanse modela 911 Coupe. Uključuje prepoznatljiv prednji branik
SportDesign sa jedinstvenim prednjim spojlerom, odgovarajuće bočne pragove i
lakše, fiksno zadnje krilo. Ove komponente smanjuju podizanje i poboljšavaju
prianjanje sportskog automobila.
Potpuno digitalni
kokpit i proširena povezanost
U varijantama kupea, Porše je dizajnirao unutrašnjost novog
911 kao standardno dvosed. Konfiguracija 2+2 sedišta je dostupna kao opcija bez
doplate. U kokpitu, Porsche kombinuje poznati DNK dizajna 911 sa modernom
tehnologijom - koncept kontrole Porsche Driver Ekperience fokusira se na
vozačevu osu i intuitivni, brži rad. Osnovni kontrolni elementi su raspoređeni
direktno na ili oko volana. To uključuje standardni prekidač režima vožnje,
revidiranu ručicu za pomoć vozaču i, po prvi put u 911, dugme za pokretanje,
naravno levo od volana. U odeljku za skladištenje na centralnoj konzoli novog
modela 911 nalazi se hlađeni odeljak za pametne telefone, sa funkcijom
induktivnog punjenja. Po prvi put, 911 ima potpuno digitalnu instrument tablu.
Zakrivljeni ekran od 12,6 inča elegantno se uklapa u novi koncept upravljanja i
displeja i može se u velikoj meri prilagoditi. Nudi do sedam prikaza,
uključujući ekskluzivni Classic displej inspirisan tradicionalnim Porsche
dizajnom sa pet cevi sa centralnim tahometrom.
Porsche Communication Management (PCM) sistemom se i dalje
upravlja preko centralnog ekrana visoke rezolucije sa ekranom od 10,9 inča.
Međutim, prilagodljivost režima vožnje i rad sistema pomoći vozaču su značajno
poboljšani. Nadograđeni 911 takođe ima nove funkcije povezivanja. KR kod
značajno pojednostavljuje proces prijavljivanja na PCM sa Porsche ID-om. Apple
CarPlai® je dublje integrisan u automobil. Po želji, prikazuje informacije u
instrument tabli i omogućava rad funkcija vozila direktno u Apple® ekosistemu,
na primer preko Siri® glasovnog asistenta. Po prvi put, video strimovanje je
takođe opciono dostupno dok je parkirano. Aplikacije kao što su Spotifi® i
Apple Music® mogu se koristiti kao izvorne aplikacije u PCM-u bez povezanog
pametnog telefona.
Sada dostupno za
naručivanje
Nova 911 Carrera se sada može naručiti kao Coupe i Cabriolet
sa pogonom na zadnje točkove. Za 911 Carrera GTS, takođe su dostupni pogon na
sve točkove i varijanta karoserije Targa (isključivo u ponudi sa pogonom na sve
točkove). Obe varijante modela su standardno opremljene Porsche Doppelkupplung
(PDK).
Komentari(0)