Novi Porsche Taycan - Poboljšan u svakom smislu

Porsche je Taycan modelima dao posebno opsežno ažuriranje. Nove verzije imaju više snage, veći domet, brže ubrzavaju i brže se pune uz veću stabilnost

    foto: PORSCHE
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Porsche stil je takođe izoštrio dizajn i jače razlikovao Turbo modele. Sve verzije Taycan-a imaju još opširniju listu standardne opreme i dolaze sa najnovijom generacijom Porsche Driver Experience-a sa poboljšanim konceptom prikaza i upravljanja. Sve tri varijante karoserije će imati brojne modifikacije od datuma lansiranja – Taycan sportski sedan, svestrani Taycan Cross Turismo, koji je dostupan sa paketom za terensku vožnju, i sportski, a ipak praktičan Taycan Sport Turismo. U svakom slučaju, dostupne su četiri opcije pogonskog sklopa, sa varijantama pogona na zadnje i sve točkove. Revidirane verzije će stići u Porsche centre od proleća 2024. Na putu ka serijskoj proizvodnji, razvojni inženjeri i test vozači u kamufliranim testnim automobilima prešli su više od 3,6 miliona kilometara širom sveta da bi nastavili da poboljšavaju prvi potpuno električni sportski automobil iz Porsche-a. Proizvođač sportskih automobila proizveo je skoro 150.000 primeraka Taycan-a. Najvažnija pojedinačna tržišta za Taycan modele su trenutno SAD, Velika Britanija, Nemačka i Kina.

Kevin Giek

-Uveli smo novu eru e-mobilnosti sa Taycan-om krajem 2019. godine. On se odmah pokazao kao menjač igre i inovativni pionir u segmentu e-vozila - kaže šef linije modela Kevin Giek. - Sada nastavljamo ovu priču o uspehu sa obimno ažuriranim Taycan-om. Linija modela dostigla je nove nivoe u pogledu performansi, sa izuzetnom dinamikom vožnje i užitkom u vožnji. U isto vreme, uspeli smo da značajno poboljšamo efikasnost, domet, svakodnevnu upotrebljivost i udobnost.

Još bolje performanse

Svi ažurirani modeli ubrzavaju mnogo brže od svojih prethodnika. Dva primera sa oba kraja portfelja: kao sportske limuzine, Taican i Taican Turbo S dostižu 100 km/h sa mesta za samo 4,8 odnosno 2,4 sekunde. To ih čini 0,6 i 0,4 sekunde bržim od svojih prethodnika. Sa novom funkcijom push-to-pass u paketu Sport Chrono, povećanje snage do 70 kV, u zavisnosti od modela, može se pozvati na 10 sekundi pritiskom na dugme. Povećane stope ubrzanja su generalno rezultat veće izlazne snage sistema. Na primer, osnovni Taycan isporučuje 60 kW više nego ranije. Kod modela Taycan Turbo S, to je dodatnih 140 kW sa Launch Control. Ovo povećava sistemsku snagu vrhunskog modela na 700 kW/952 PS.

Više od 35 odsto veći domet u odnosu na prethodnika

U zavisnosti od varijante karoserije i motora, WLTP domet je povećan na 678 km, što predstavlja povećanje od 175 km ili 35 procenata. Ažurirani Taycan ne samo da zahteva manje zaustavljanja zbog punjenja na dugim putovanjima nego njegov prethodnik, već se i brže puni: na 800-voltnim DC stanicama za punjenje, na primer, može se puniti do 320 kW. To je 50 kW više nego ranije. Prozor brzog punjenja nove baterije performansi je značajno proširen. To znači da se kapaciteti punjenja od preko 300 kW mogu održati do pet minuta, a veoma visoki kapaciteti punjenja se mogu postići brže, čak i na niskim temperaturama. U zavisnosti od stila vožnje pojedinca, između ostalih varijabli, ovo može prepoloviti vreme potrebno za prelazak sa 10 na 80 odsto punjenja u poređenju sa prethodnim automobilom. U prvoj generaciji Taycan-a, vreme punjenja od 10 do 80 procenata SOC na 15 stepeni Celzijusa je 37 minuta. Pod istim uslovima, ažuriranom Taycan-u je potrebno samo 18 minuta uprkos većem kapacitetu baterije. Performance Battery Plus sada ima bruto kapacitet od 105 kWh, povećan sa 93 kWh.

Nova aktivna šasija

Svi ažurirani modeli Taycan standardno dolaze sa prilagodljivim vazdušnim oslanjanjem. Novo Porsche Active Ride vešanje se može naručiti kao opcija za verzije sa pogonom na sve točkove. Ovaj sistem nudi neviđen propusni opseg između udobnosti vožnje i dinamike vožnje. Ogibljenje održava karoseriju Taycan-a u nivou u svakom trenutku, čak i tokom dinamičkih manevara kočenja, upravljanja i ubrzanja. Uz glatku vožnju, sistem skoro u potpunosti apsorbuje udarce. U dinamičnim situacijama vožnje, Porsche Active Ride vešanje obezbeđuje skoro savršenu vezu sa putem zahvaljujući izbalansiranoj raspodeli opterećenja točkova. Ako je aktiviran odgovarajući režim, vešanje može da kompenzuje pokrete naginjanja i kotrljanja kako bi se smanjile sile ubrzanja koje deluju na putnike.

Proširene mere efikasnosti

Istovremeno poboljšanje performansi i efikasnosti zavisi od brojnih faktora: naprednog pogonskog sklopa sa novim motorom na zadnjoj osovini sa do 80 kW više snage od svog prethodnika na svim modelima, modifikovanim impulsnim pretvaračem sa optimizovanim softverom, snažnijim baterijama, revidirano upravljanje toplotom, toplotna pumpa sledeće generacije i modifikovana strategija rekuperacije i pogona na sva četiri točka.

Maksimalni kapacitet rekuperacije tokom usporavanja pri velikim brzinama povećan je za više od 30 procenata sa 290 na 400 kW. Sve varijante sada dolaze kao standard sa aerodinamično optimizovanim točkovima i gumama sa smanjenim otporom kotrljanja. Novi 21-inčni točkovi i gume su posebno razvijeni za ovu svrhu.

Značajno poboljšana oprema manje težine

Iako je težina modela manja i do 15 kilograma, standardna oprema je još obimnija nego ranije. Ambijentalno osvetljenje, ParkAssist sa kamerom za vožnju unazad, električni sklopivi spoljašnji retrovizori sa okružujućim osvetljenjem ogledala, grejanje prednjih sedišta, Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), toplotna pumpa sa novim sistemom za hlađenje, ležište za pametni telefon za bežično punjenje, priključci za električno punjenje na vozaču i strane suvozača, prekidač za režim vožnje i Power Steering Plus su sada standardne karakteristike. Osnovni modeli Taycan-a sada su takođe standardno opremljeni prilagodljivim vazdušnim oslanjanjem i aluminijumskim štitnicima za pragove vrata. Pored unapređene opreme, poboljšana specifikacija proizvoda uključuje bateriju povećanog kapaciteta, ali smanjene težine.

Još atraktivniji dizajn

Sa novim prednjim i zadnjim stilom sa novim farovima i zadnjim svetlima, stručnjaci iz Stile Porsche-a su dodatno usavršili čist, puristički dizajn Taycan-a. Nova prednja krila i ravniji farovi daju još veći naglasak na širinu Taycan-a. Novi farovi imaju HD matričnu tehnologiju visoke rezolucije sa detaljnom optikom i sada prikazuju karakterističnu grafiku brenda u četiri tačke noću. Porsche logo na zadnjoj svetlosnoj traci ima trodimenzionalni dizajn sa staklenim izgledom. Osvetljena verzija ovoga je dostupna po prvi put, sa animacijama dobrodošlice/odlaska. Među ostalim značajnim karakteristikama, naglašena boja Turbonite čini da se modeli Turbo i Turbo S razlikuju od ostalih verzija kako u eksterijeru tako i u unutrašnjosti.

Izmenjeno upravljanje i koncept displeja

Instrument tabla, centralni displej i opcioni displej putnika imaju optimizovan korisnički interfejs sa dodatnim funkcijama. Prekidač režima na volanu sada dolazi kao standard. Za modele Taycan opremljene paketom Sport Chrono i Performance Battery Plus, postoji specijalno dugme za prebacivanje na prekidaču režima. Korišćenjem nove kontrolne poluge sa leve strane iza volana, kontrola sistema za pomoć vozaču je još intuitivnija. Apple CarPlay je dublje integrisan u displeje i funkcije vozila. Nova funkcija In-Car Video omogućava video strimovanje na centralnom displeju i displeju putnika.

Komentari(0)

sortiraj