Novi Range Rover Sport - Moćan i efikasan
Range Rover Sport je nova definicija sportskog luksuza, neprimetno objedinjuje energične i instinktivne performanse na putu sa prefinjenošću brenda, progresivnog dizajna i povezanom praktičnošću
Model treće generacije je najpoželjniji, najnapredniji i dinamički najsposobniji ikada. Niz moćnih i efikasnih pogonskih sklopova uključuje šestocilindrične Električne hibride povećanog dometa, moćan novi V8 i blage hibride sa šestocilindričnim benzinskim i dizel motorima Ingenium. Potpuno električni pogon bit će uveden 2024. godine, jer Land Rover nastavlja svoj put elektrifikacije. Novi Range Rover dostupan je sa specifikacijama S, SE, HSE i Autobiography, uz ekskluzivni First Edition koji će biti dostupan tokom prve godine proizvodnje, a odlikuje se posebno projektovanim specifikacijama.
Dizajnerski detalji
Sofisticirani eksterijer nepogrešivo je Range Rover Sport sa zategnutom
površinom, dinamičnim stavom i trenutno prepoznatljivim profilom, savršeno
naglašenim mat detaljima i mišićavim proporcijama – što stvara utisak da je
vozilo savršeno i spremno. Upečatljive proporcije naglašavaju prepoznatljiv
karakter Range Rover Sporta, sa kratkim ispustima, energičnim prednjim delom i
strmo zakošenom zastaklenošću spreda i pozadi. Ovi brendirani elementi pružaju
snažan i impozantan stav na putu koji odiše snagom i performansama.
Izvajani eksterijer sadrži detalje sa izvrsnim završnim slojevima, kao
što su mat prednja rešetka i elementi rasvete Digital LED, koji stvaraju
prepoznatljivo dnevno svetlo (DRL). Oku privlačnog dizajna, najtanji su ikada
ugrađeni u Land Rover, a smešteni su iznad izvajanog donjeg branika sa
dvostrukim otvorom koji uključuje horizontalni element u boji karoserije koji
vizuelno povećava širinu, naglašenu crnim detaljima. Savršeno izrađeni
dizajnerski elementi odražavaju se i na zadnjem delu, a uključuju izvajan vrata
prtljažnika sa elementom pune širine koji nosi natpis Range Rover.
Neisprekidana grafika LED svetla po prvi put uvodi tehnologiju površinskog
LED-a u proizvodno vozilo, pružajući noću jasan i savremen izgled, živopisan i
ujednačen iz svakog ugla gledanja. Karakteristična linija ramena proteže se
čitavom dužinom vozila, a naglašena je detaljima novog donjeg branika i
najdužim spojlerom koji je ikada ugrađen u Range Rover.
Jasne linije eksterijera naglašene su lepo izvedenim zastakljenjem u
ravni i kvakama na vratima, skrivenim završetkom šina u sredini i laserski
zavarenim krovom za precizan, tehnički i sofisticiran izgled. Ove tehnologije
koje podržavaju dizajn doprinose izvrsnim aerodinamičnim performansama, a Novi
Range Rover Sport isporučuje koeficijent otpora od samo 0,29. Novi model
Dynamic donosi još oštriji fokus na svrsishodni karakter SUV-a visokih
performansi sa jedinstvenim elementima dizajna eksterijera. Saten sive
aluminijumske felne kombinovane su sa Saten Burnished Copper završnim slojem za
lamele na poklopcu motora i bočne stabilizatore, dok prednja rešetka i natpis
Range Rover imaju završni sloj Mat Graphite Atlas.
Uz jedinstvene prednje i zadnje branike i jedinstvenu donju oblogu u
boji karoserije, Dynamic donosi najupečatljiviju interpretaciju formule Range
Rover Sport.
Minimalistički dizajn
Minimalistički dizajn Novog Range Rover Sporta proteže se na njegov
potpuno nov enterijer, koji se odlikuje poznatim položajem vozača Range Rover
Command Driving Position, najnovijim tehnologijama i najprefinjenijim
materijalima, koji zajednički stvaraju upečatljivu ravnotežu savremene
elegancije i iskonskih želja. Kabina koja liči na kokpit određuje ton za
dinamično iskustvo vožnje, a pruža izvrsnu vidljivost dok istovremeno kao čaura
okružuje vozača, sa visokom, nagnutom središnjom konzolom i intuitivnim
tehnologijama.
Izbor inovativnih i održivih materijala uključuje taktilne i lagane
premijum tkanine Ultrafabrics™ izrađene u privlačnoj novoj paleti Duo Tone, a
također je dostupna opcija jedinstvenih tkanina koje se protežu i do detalja na
komandnoj tabli i vratima. Alternative uključuju opcionu luksuznu zrnatu kožu,
kožu Windsor i mekanu Poluanilinsku kožu.
Ovi taktilni materijali neprimetno se objedinjuju sa novim završnim
slojevima enterijera Moonlight Chrome, dok elementi kao što su integrisani
audio zvučnici, razvijeni sa firmom Meridian i skriveni iza tkanine zadnjih
vrata, doprinose pročišćenoj, elegantnoj i savremenoj estetici.
Fokusiran na vožnju na svakom
putovanju
Novi Range Rover Sport uvodi najnaprednije tehnologije šasije,
pružajući sveobuhvatan dinamičan paket za iskustvo vožnje koje je
najfokusiranije i najdinamičnije. Inherentna krutost i čvrstoća fleksibilne
arhitekture legura (MLA-Flex) – koja pruža do 35 posto veću torzionu krutost od
prethodnog Range Rover Sporta – u osnovi je ove tehnologije. Skladno sarađuje
sa nizom sistema kojima upravlja Integrisani sistem kontrole šasije – a sve je
posebno podešeno za Novi Range Rover Sport.
-Land Roverova revolucionarna fleksibilna
arhitektura MLA i najnoviji sistemi šasije objedinjavaju se kako bi pružili
najviše nivoe dinamike koju smo ikada videli na Range Rover Sportu. Integrisana
kontrola šasije upravlja sveobuhvatnim nizom inovacija, koordinirajući sve - od
najnovijeg sistema vazdušne suspenzije sa promenljivim volumenom do našeg
elektronskog aktivnog upravljanja diferencijalom Dynamic Response Pro. Rezultat
toga je najfokusiraniji i najuzbudljiviji Range Rover Sport ikada - rekao je Nik Kolins, izvršni direktor za
programe vozila, Jaguar Land Rover.
Novi Dynamic Response Pro radi ruku pod ruku sa najnovijom generacijom
Dinamičke vazdušne suspenzije, koji po prvi put uvodi vazdušne opruge sa
promenljivim volumenom. Dynamic Response Pro pruža vrhunsku kontrolu
diferencijala putem 48-voltnog elektronskog aktivnog sistema kontrole
diferencijala, sposobnog za primenu do 1400 Nm okretnog momenta na svaku
osovinu, za doživljaj vožnje koji uliva poverenje i nove nivoe kontrole
karoserije i staloženosti u krivinama.
Dinamička vazdušna suspenzija ugrađena je u svaki Novi Range Rover
Sport, a inteligentni sistem povećava područje frekvencija suspenzije. Ovo
funkcioniše promenom pritiska u kugli (veći pritisak pruža kruću amortizaciju)
radi pružanja tradicionalne udobnosti Range Rovera uz dinamično upravljanje
koje se očekuje od Range Rover Sporta. Za optimizaciju odgovora, vozilo prati
put pred sobom upotrebom navigacijskih podataka eHorizon kako bi se unapred
pripremilo za nadolazeće krivine.
Tehnologija Adaptive Dynamics 2 doprinosi sposobnosti dinamike
kontinuiranom kontrolom Aktivnih amortizera sa dva ventila kako bi bili
smanjeni neželjeni pokreti tela automobila. Nadzire spoljne faktore do 500 puta
u sekundi kako bi pružio savršen odgovor i, u skladu sa drugim tehnologijama
šasije, pruža precizniju i staloženiju dinamiku vožnje od bilo kog Range Rover
Sporta. Okretnost Novog Range Rover Sporta u krivinama podignuta je na novi
nivo uz Upravljanje na svim točkovima, Vektorsku raspodelu momenta kočenja i
Elektronski aktivni diferencijal. Upravljanje na svim točkovima omogućava upravljanje zadnjim točkovima do 7,3 stepena van faze ss prednjim
točkovima radi postizanja poboljšane okretnosti i upravljivost pri malim
brzinama, dok vraćaju u istu fazu radi vrhunske stabilnosti pri velikim
brzinama. Oov Novom Range Rover Sportu daje krug okretanja SUV-a i okretnost na
putu kao mnogo manjem automobilu.
Ono najbolje iz sistema šasije
Novog Range Rover Sporta objedinjeno je u Paketu za upravljanje Stormer,
koji uključuje Dynamic Response Pro, Upravljanje na svim točkovima, Elektronski
aktivni diferencijal sa Vektorskom raspodelom momenta kočenja i Programe koji
mogu biti konfigurisani. Potonji sistem pruža mogućnost individualizacije
načina vožnje, čime se prilagođava doživljaj vožnje kako na putu tako i izvan
njega. Svi elementi ovog paketa predstavljaju standard uz pogonske sklopove
P510e Electric Hybrid i P530. Svi modeli Novog Range Rover Sporta opremljeni su
sa osmostepenim automatskim prenosom ZF i Inteligentnim pogonom na svim
točkovima, koji intuitivno predviđa potrebu za vučnom silom, kada se efikasno
uključuje kako bi obezbedio najefikasniji napredak u svim uslovima, uz
optimizaciju efikasnosti.
Za unapređenje off-road performansi izrađen je Land Roverov najnoviji
sistem Terrain Response 2®, koji inteligentno primenjuje postavke
najprikladnije za teren. Novi Prilagodljivi off-road tempomat ima svoju
premijeru na Novom Range Rover Sportu i pomaže vozačima u navigaciji na
zahtevnom terenu održavajući stabilno napredovanje u skladu sa uslovima na tlu.
Vozači mogu da izaberu jednu od četiri postavke udobnosti, a sistem u skladu sa
tim inteligentno prilagođava brzinu, omogućavajući vozaču da se usredsredi na
upravljanje.
Jedinstven sportski luksuz
Novi Range Rover Sport svako putovanje pretvara u događaj. Može se
podesiti da bude dinamičan upravo koliko vozač želi, nudeći unapređene nivoe
prefinjenosti i udobnosti. Ova sposobnost kombinovanja dvostrukih karaktera, uz
pružanje povećanog luksuza i fokusiranosti vozača, omogućena je opsežnim nizom
tehnologija i funkcija. Podesiva, grejana i ventilisana električna prednja
sedišta sa memorijom, podesiva na 22 načina, sa funkcijom masaže i naslonima za
glavu sa krilcima, pružaju savršenu podršku za privlačnu vožnju sa podrškom.
Vrhunska sedišta pružaju jedinstvenu podršku za duža putovanja i fokusiranu
vožnju po krivudavim putevima, dok putnici pozadi mogu da uživaju u ergonomski
optimizovanoj geometriji sedišta, sa povećanjem prostora za noge od 31 mm, kao
i 20 mm većim razmakom za kolena, za veću udobnost i podršku.
Nova generacija sistema za Pročišćavanje vazduha u kabini Pro dostupna
je za stvaranje i održavanje savršena životne okoline za vožnju. Kombinuje
filtraciju PM2,5 i tehnologiju nanoeTM X za značajno smanjenje mirisa,
bakterija i alergena, uključujući i virus SARS-CoV-24. Drugi uređaj nanoeTM X
ugrađen je u drugi red sedišta kako bi obezbedio ujednačeni kvalitet vazduha u
celoj kabini. Napredna funkcija upravljanja emisijama CO2 omogućava vlasnicima
da pročiste kabinu prije putovanja ili u toku vožnje – čime se obezbeđuje
povećana budnost za svaku vožnju, kao i poboljšana dobrobit svih putnika.
Dostupne su moćne opcije zvučnog sistema Meridian, dok je zvučni sistem
Meridian Signature najnapredniji i najsnažniji zvučni sistem koji je ikada
ugrađen u Range Rover Sport. Predstavlja sveobuhvatan zvučni doživljaj
upotrebom 29 zvučnika, novog sabvufera, uz snagu pojačala do 1.430 W –
uključujući četiri zvučnika u naslonima za glavu koji putnicima na četiri
glavna sedišta u vozilu omogućavaju da uživaju u individualnim zvučnim zonama.
Sledeća generacija sistema Aktivne eliminacije buke2 ovde također ima
svoju ulogu, jer smanjuje efekat buke sa puta i od guma koja ulazi u kabinu
radi postizanja vrhunske prefinjenosti kabine ili omogućavanja putnicima da
uživaju u pročišćenom zvuku koji pruža pogonski sklop novog Range Rover Sporta.
Ovo iskustvo je pojačano ako je vozilo u Dynamic modu, kada napredni sistem u
prvi plan stavlja zvuke motora. U normalnoj vožnji, mikrofoni i akcelerometri
unutar svakog luka točkova neprestano prate zvuke koji prolaze u vozilo, dok
digitalni procesori izračunavaju nivo zvuka za poništavanje buke potrebnog za
njegovo filtriranje iz kabine – slično paru vrhunskih slušalica.
Instinktivna praktičnost doprinosi osećaju savremenog luksuza, a novi Range
Rover odlikuje se Uvlačivim kvakama na vratima sa senzorom blizine, Mekim
zatvaranjem vrata i Prilaznim otključavanjem, za ulazak u vozilo bez napora uz
očuvanje čistih linija eksterijera. Automatizovana brava Walkaway garantuje
očuvanje bezbednosti.
Besprekorna tehnologija
Land Roverova moćna Električna arhitektura vozila (EVA 2.0) podržava
ekosistem besprekorno povezanih tehnologija, uključujući Bežični softver
(SOTA). Pametna tehnologija omogućava daljinsko ažuriranje za 63 elektronska
modula, čime se obezbeđuje da Novi Range Rover Sport ostane na vrhuncu
inovacija, savremenih tehnologija i usluga u toku svog životnog veka.
-Život sa Novim Range Rover Sportom ne može
biti lakši zahvaljujući nizu njegovih povezanih tehnologija. Naš nagrađivani
sistem za informisanje i zabavu Pivi Pro u središtu je tog iskustva, a njegov
taktilni, zakrivljeni plutajući ekran na dodir pruža intuitivnu kontrolu nad
sistemima vozila. Kako bismo pomogli vozačima da zadrže usredsređenost, pri
ruci je ugrađeni Amazon Alexa glasovni AI, tako da kupci mogu da zadrže pogled
na putu i ruke na upravljaču dok rade bilo šta, od postavljanja navigacije i
upućivanja poziva do izbora medijskih izvora - objašnjava Aleks Heslop, direktor
Elektro-inženjerskog odeljena, Jaguar Land Rover.
Nagrađivani sistem za informisanje i zabavu Pivi Pro opremljen je
plutajućim 13,1-inčnim zakrivljenim ekranom na dodir visoke rezolucije koji je
smešten u sredini modernističke komandne table. Dok upravlja svime – od
navigacije do medija i postavki vozila – uči navike korisnika i inteligentno
individualizuje iskustvo u vozilu, postajući zaista intuitivni lični asistent.
Pivi Pro odlikuje se interfejsom koji se lako koristi, a njegov početni ekran
može se individualizovati tako da uključuje najčešće korišćene funkcije, dok se
većini funkcija pristupa unutar samo dva dodira na glavnom ekranu. Taktilna
povratna informacija unapređuje sistem davanjem reakcije na ulazne podatke,
čime se smanjuje potreba da vozač skreće pogled sa puta da potvrdi svoj izbor.
Ekran Pivi Pro dopunjen je 13,7-inčnim Interaktivnim vozačevim ekranom, sa
grafikom visoke rezolucije, koji odražava glavni sistem Pivi, i izgledom koji
se može konfigurisati tako da vozači mogu da vide informacije koje su im
najvažnije.
Amazon Alexa donosi5 nove nivoe praktičnosti, jer pruža mogućnost
upravljanja raznim postavkama i funkcijama korišćenjem naredbi prirodnim glasom
dok istovremeno smanjuje mogućnost ometanja. Alexa je ugrađena u Pivi Pro i
može jednostavno da se aktivira izgovaranjem reči „Alexa“ ili dodirivanjem
dugmeta Alexa na ekranu na dodir. Pametni glasovni AI čak integriše korišćenje
uređaja Alexa u kući putem aplikacije za pametne telefone Land Rover i sistema
Remote Skills. Alexa radi bez pametnog telefona – vlasnici samo treba da se
prijave putem svog korisničkog računa Amazon da bi ugrađeni eSIM-ovi vozila
omogućili povezivanje. Bežični Apple CarPlay® i Bežični Android Auto™ ugrađeni
su kao standard3, što znači da pametni telefoni mogu neometano da se smeste na
namenskom Punjaču za bežične uređaje od 15 W, ispod ekrana Pivi, bez potrebe za
povlačenjem žica.
Dinamične performanse i poboljšanu prefinjenost Novog Range Rover
Sporta podržavaju najnoviji Napredni sistemi pomoći vozaču (ADAS) usmereni na
bezbednost. Svi modeli opremljeni su sistemima Kočenja u nuždi, kamerom 3D
Surround, uključujući i prednje i zadnje parkirne senzore, Wade Sensing,
ClearSight Ground View7 i Usmeravajućim svetlima – Tempomat, Sistemom za
praćenje stanja vozača, Pomoć pri zadržavanju u saobraćajnoj traci i
Prepoznavanje saobraćajnih znakova.
Električne performanse
Sveobuhvatna linija električnih pogonskih sklopova pruža uobičajene
performanse Range Rover Sporta. Asortiman uključuje dva Električna hibrida
povećanog dometa, šestocilindrične benzinske i dizel motore Ingenium koji
koriste blagu hibridnu tehnologiju, kao i potpuno novi V8 Twin Turbo. Linija
Novog Range Rover Sporta biće razvijena 2024. godine dodatkom potpuno
električnog modela. Novi Električni hibrid P510e inženjerski je projektovan da
ispuni zahteve vozača koji traže vožnju visokih performansi, zadivljujuću
efikasnost i više od 100 km dometa električne vožnje sa nultim emisijama.
Besprekorno objedinjuje Land Roverov 3,0-litreni šestocilindrični benzinski
motor Ingenium sa moćnim električnim motorom od 105 kW i baterijom od 38,2 kWh,
proizvodeći ukupnu izlaznu snagu sistema od 510 KS.
Sposoban je za ubrzanje 0-100 km/h za samo 5,4 sekunde, domet
električne vožnje do 113 km (70 milja) i očekivani stvarni domet od 88 km (54
milje) – dovoljno da većina vlasnika pređe do 75 posto putovanja sa električnom
energijom6 – i emisijama CO2 od samo 18 g/km.1 Za duža putovanja, plug-in
hibridni pogonski sklop obezbeđuje kombinovani domet od 740 km (460 milja)
benzinskog i električnog pogona. Dostupan je i Električni hibrid P440e, koji
proizvodi ukupno 440 KS iz svog pogonskog sklopa uz isti domet potpuno
električne vožnje i niske emisije CO2. Takođe pruža i ubrzanje bez napora i
prefinjenost, ubrzavajući 0–100 km/h za samo 5,8 sekundi (0–60 mph za 5,5
sekundi).
Alternativno, novi vrhunski V8 Twin Turbo proizvodi 530 KS za
najuzbudljiviji karakter Range Rover Sporta, ubrzavajući 0–100 km/h za samo 4,5
sekundi (0–60 mph za 4,3 sekunde) sa uključenim Dynamic Launch i pružajući ovoj
liniji dodatni nivo instinktivnog uzbuđenja.
Sveobuhvatni izbor pogonskih sklopova uključuje moćne blage hibride
P360 i P400 sa rednim šestocilindričnim benzinskim motorima Ingenium, i blage
hibride D250, D300 i D350 sa šestocilindričnim dizel motorima.
Sposobnost bez premca
Novi Range Rover Sport je dinamički najsposobnija verzija Land
Roverovog luksuznog SUV-a ikada, i najkompetentnija van asfaltiranih puteva.
Inteligentni pogon na svim točkovima (iAWD) objedinjen je sa najnovijim
inovacijama i tehnologijama za sve terene kako bi obezbedio svoj raspon
dinamičkih sposobnosti.
Rori O’Murču
-Napredna dinamika šasije Novog Range Rover Sporta doprinosi
njegovoj ogromnoj sposobnosti van
asfalta, upotrebom hardvera i softvera radi postizanja potpunog efekta. Ovo je
prvo vozilo koje ima naš novi Prilagodljivi off-road tempomat, koji je
inženjerski projektovan tako da pomogne vozačima da se usredsrede na
upravljanje vozilom, pružajući ujednačeno i udobno kretanje na zahtevnom terenu
- kaže Rori O’Murču, direktor linije vozila, Jaguar Land Rover.
Prilagodljivi off-road tempomat je evolucija sistema Nadzora kretanja
na svim podlogama, a omogućava vozaču da na grubim površinama izabere željenu
brzinu i nivo udobnosti među četiri postavke. To je prvi Land Rover koji se
odlikuje ovom sposobnošću, te donoseći ovoj liniji poboljšane off-road
performanse omogućavajući vozaču da se usredsredi isključivo na upravljanje
vozilom na zahtevnom terenu. Terrain Response 2® automatski detektuje površinu
i teren kako bi prilagodio šasiju da najbolje odgovara na situaciju,
obaveštavajući vozača putem ekrana na dodir Pivi Pro. Funkcioniše u skladu sa
sistemima celovite šasije kako bi ostvario najefikasnije off-road kretanje.
Novi Range Rover Sport proizvodiće se isključivo u proizvodnom pogonu Solihal u Ujedinjenom Kraljevstvu uz Novi Range Rover, na najsavremenijoj proizvodnoj liniji smeštenoj u istoj zgradi koja je korišćena za proizvodnju ranih serija Land Rovera. Ta istorijska lokacija je duhovni dom Land Rovera, a njena nadogradnja u novi, ultramoderni centar proizvodnje Range Rovera i Range Rover Sporta oličava način na koji kompanija čuva i slavi svoju jedinstvenu baštinu.
Komentari(0)