Novi rasni sportista - Toyota Gazoo Racing predstavila GR Corollu
Uoči prve trke sezone u Formuli Drift, TOYOTA GAZOO Racing (TGR) održala je svetsku premijeru potpuno nove GR Corolle u Long Biču, Kalifornija, SAD
Pored uspeha, kao što je trijumf TE25 Corolle, koja je donela prvu pobedu kompaniji Toyota Motor Corporation (Toyota) u WRC-u 1973. godine, usledila je i pobeda Corolle Levin na “Reliju 1.000 jezera” 1975. Time je Corolla postavila temelj za TGR-ov koncept stvaranja “najboljih automobila proverenih na automobilskim trkama” i postala model koji mnogi obožavaju zbog njegovih voznih karakteristika. GR Corolla je sada ponovo tu zbog neizmerne energije predsednika Toyote Akia Toyode, zvanog Morizo, koji je želeo da „vrati Corollu koja osvaja naše kupce“.
Kako bi se to ostvarilo, razvojem GR Corolle ponovo je
rasplamsana želja za stvaranje sve boljih automobila koji prolaze iskušenja na
automobilskim trkama, s ciljem usavršavanja kako bi pobeđivali ne samo na
trkama, već da bi bili pristupačni i kupcima. Konkretnije, GR Corolla je
podvrgnuta sveobuhvatnim izmenama posle testova u ekstremnom trkačkom
okruženju, pre svega nastupom u seriji “Super Taikyu”, gde je učestvovala s
idejom „vozi dok se ne pokvari, onda je popravi i pobedi“.
Korišćena je Corolla opremljena motorom s pogonom na vodonik, a za upravljačem je bio najvažniji Toyotin vozač - Morizo lično. Štaviše, preduzeto je sve kako bi se automobil mogao voziti sa samopouzdanjem i uživanjem u raznim situacijama, dok su prototipovi prošli kroz testove ne samo na trkačkim stazama, već i na veoma zahtevnim zemljanim putevima i putevimaprekrivenim snegom. Vozilima su upravljali majstori “volana” koji su pomogli u brušenju ovog vrhunskog sportiste, uključujući Moriza, zatim automobilistu Hiroaki Ishiura, pobednika relija “All Japan Championship” Norihiko Katsuta, uz probne vozače Toyote, a automobili su testirani do krajnjih granica što je neophodno za sveobuhvatna unapređenja.
Maksimalna snaga od 304 KS
GR Corolla može da se pohvali snažnijom verzijom
1,6-litarskog, linijskog trocilindričnog turbo motora s interkulerom koji se
već nalazi u GR Yarisu, s maksimalnom snagom od 304 KS. Optimizacija sistema
GR-FOUR 4WD koji je takođe predstavljen na GR Yarisu, bio je jedan od brojnih
zadataka koji je doprineo stvaranju veoma bezbednog automobila sa sigurnim
upravljanjem, čak i kada se suoči s najvećim izazovima.
Iako je osnovni ram karoserije preuzet sa Toyote
Corolle Sport, kako bi bila zadržana stabilnost pri velikim brzinama, pre svega
zahvaljujući dugom međuosovinskom rastojanju, GR Corolla je dodatno dobila 60
mm veći raspon između prednjih točkova, kao i za 85 mm širi trag nazad, čime su
obezbeđene vrhunske performanse u krivinama. Rezultat: bezbrižna sportska
vožnja za svaki ukus. I da bi sve bilo prema očekivanjima, GR Corolla je
zadržala karoseriju s petoro vrata i kapacitet mesta za pet putnika, što
omogućava izuzetnu upotrebljivost u svakodnevnom životu i zadovoljstvo u
vožnji. Od svog rođenja 1966. godine, Corolla je tokom svih generacija
evoluirala u razne verzije limuzina, karavana, hečbeka i SUV-a, prilagođavajući
se vremenom promenama životnih potreba Toyotinih kupaca. Sa GR Corollom, koja
se sada pridružila gami kao sportski automobil prepun odličnih voznih
karakteristika i funkcionalnosti koje cene mnogi kupci, Corolla serija će i
dalje nastaviti da se razvija.
Dizajn nadahnut trkama
preobražen u praktičnu lepotu
S obzirom da je osnovni okvir karoserije Corolle Sport
donekle izmenjen, 20 mm širi prednji branici i 30 mm širi zadnji blatobrani
sada stvaraju moćniju siluetu koja nagoveštava dinamično iskustvo u vožnji. Ugrađene
su tri izduvne cevi koje dodatno povećavaju snagu 1,6-litarskog turbo motora
sa tri cilindra u liniji i interkulerom, naglašavajući jedinstven, moćan
zadnji deo s naglašeno sportskim izgledom. Za unapređenje sistema hlađenja i
aerodinamičkih karakteristika vozila koje će odgovarati svim vrstama puteva,
uključujući trkačke staze, zemljane puteve ili puteve prekrivene snegom, bilo
je nophodno postavljanje otvora za ulazak vazduha na prednjem braniku, kao i
izlaza za vazduh na prednjem braniku i poklopcu motornog prostora.
Unutrašnjost
Ručica menjača ima kratak hod i postavljena je u
prirodan položaj za jednostavno spuštanje ruke s upravljača, što omogućava
brze promene stepena prenosa. Ugrađena je ručna parkirna kočnica kako bi se
omogućila bolja kontrola vozila čak i kada se automobil dovede do krajnjih
granica, kao što je to slučaj prilikom driftovanja. Digitalna TFT instrument
tabla s pokazivačima osmišljena je isključivo za GR modele, i potpuno je nova.
Nadahnut trkačkim automobilima i odražavajući iskustva profesionalnih vozača,
novi ekran poboljšava vidljivost merača tokom sportske vožnje.
Unapređena verzija turbo
motora iz modela GR Yaris
Efikasnost protoka izduvnih gasova iz motora je
poboljšana da bi se postigla još veća snaga iz iste kompaktne, lagane jedinice
velike snage koja pokreće i GR Yaris. Trostruki izduvni sistem kontrolisan
ventilima smanjuje pritisak izduvnih gasova i buku. Ukratko, motor obezbeđuje
snažno ubrzanje i veći broj obrtaja motora.
Širok raspon točkova i veliko
međuosovinsko rastojanje
Iskorišćena je bazna verzija karoserije modela Toyota
Corolla Sport, a uz zadržavanje odlične stabilnosti u vožnji, koju obezbeđuje
dugačko međuosovinsko rastojanje, proširenjem razmaka između točkova za 60 mm
napred i za 85 mm pozadi poboljšane su performanse u krivinama pri velikoj
brzini. Stabilnost i kontrola tokom sportske vožnje su znatno unapređeni,
pružajući samopouzdanje i uživanje u vožnji u skladu sa željama vozača, čak i
kada je automobil na najvećim iskušenjima.
Pametni sistem pogona GR-FOUR
4WD i karoserija velike čvrstine
Za obezbeđenje raspodele snage napred i nazad
primenjen je sistem pogona GR-FOUR 4WD koji koristi elektronsko kvačilo s više
ploča, kao u modelu GR Yaris. Ovog puta, međutim, režim „4WD“, koji kontroliše
raspodelu pogonske sile, i „Drive“ režim koji kontroliše reakciju gasa,
upravljanje i druge funkcije, razdvojeni su kako bi se omogućio izbor u skladu
sa željama vozača i uslovima vožnje. Štaviše, upotreba metalnih ležajeva
(čaura) i optimizacija opruga, amortizera, kao i poboljšan položaj točkova u
potpunosti obezbeđuju optimalan prenos pogonske snage GR-FOUR-a na površinu
puta. Sve to je rezultiralo odličnim performansama u krivinama.
Kruta karoserija je dodatno ojačana da bi bile
dobijene performanse neophodne za brzu reakciju na komande vozača. Pored veoma
čvrste karoserije, koja se proizvodi u fabrici GR, u Toyotinim pogonima
Motomachi, dodata su ojačanja između “koševa” zadnjih točkova, zatim u tunelu
ispod poda, kao i ispod poda a ispred rezervoara za gorivo, sve u cilju
poboljšanja stabilnosti i upravljivosti. Takođe, kao i u slučaju GR Yarisa,
krov je napravljen od materijala CFRP oblikovanog postupkom SMC, koji nudi
velike mogućnosti prilagođavanja za dobijanje željenog oblika i doprinosi ne
samo povećanju krutosti, već i smanjenju težine. Disk kočnice, s kočnim
klještima postavljenim na suprotnim stranama diskova, obezbeđuju ujednačenu
silu kočenja i bolju upravljivost, omogućavajući sigurnu i prijatnu vožnju,
čak i na trkačkim stazama.
Napredna bezbednost i
sigurnost čak i u sportskom automobilu
Najnoviji paket aktivne bezbednosti, pod nazivom Toyota Safety Sense, standardni je deo opreme, i pruža istovremeno bezbednost i sigurnost u svakodnevnoj vožnji, kao i potpuni doživljaj vožnje automobila sa sportskim karakteristikama.
Komentari(0)