Novi Renault logotip - Francuski proizvođač unosi savremenost u automobilsku industriju
Renault ovog meseca predstavlja novi logotip. Od sledeće godine će ponosno krasiti nove Renaultove modele i prodajne salone
Prvobitno je predstavljen u januaru, tokom predstavljanja nove strategije Renaulution, i već tada je krasio prednju masku modela Renault 5 Prototype. Svojim inovativnim, živopisnim i savremenim dizajnom odražava Renaultov „Novelle vague“, zaokret kojim marka unosi savremenost u automobilsku industriju, pozicionirajući se kao tehnološka i uslužna marka koja se zasniva na čistoj energiji.
Renault neguje tradiciju logotipa
Dok je prethodni logotip
(predstavljen 2015.) bio vizuelno složeniji, a njegovi obrisi ponekad nejasni u
manjim dimenzijama, novi dizajn romba veoma je jasan i prepoznatljiv u svim
dimenzijama i načinima izrade - bio logotip izvezen, prošiven ili ugrađen na
prednji kraj automobila. Ravan dizajn je u skladu sa duhom vremena, iako
Renault već odavno neguje tradiciju logotipa oštrih linija, počevši od verzije
iz 1946. do novog 3D logotipa koji je 1992. dizajnirao Style Marque. Ali,
Renault nije nostalgičan za sedamdesetima. „Novelle vague“ je izraz savremenosti
marke i okrenutosti tehnološkom napretku.
Renaultov logotip u obliku romba
Novi logotip se već prikazuje na
televizijskim reklamama za Renault Zoe u Francuskoj i upotrebljava na
društvenim mrežama, a od aprila ove godine će se naći i na različitim internet
platformama. Što je najvažnije, od sledeće godine će ponosno krasiti nove
Renaultove modele i prodajne salone. Renaultov logotip u obliku romba odnosno
dijamanta je jedan od najlegendarnijih i najprepoznatljivijih u automobilskom
svetu.
Prvi logotip predstavljen davne 1925. godine
Prvi logotip u obliku romba pojavio
se na modelu 40CV predstavljenom 1925. godine. Njegov dizajn je od tada
neznatno izmenjen kako bi se prilagodio različitim modelima. Nakon
nacionalizacije Renaulta i nastanka kompanije Regie Nationale des Usines
Renault (RNUR), 1946. godine, nastaje logotip čistih i oštrih linija. Od 1959.
natpis „Régie Nationale” je uklonjen sa logotipa Renault, a sam logotip
modernizovan je novim fontom.
3D efekt legendarnog dijamanta
Zatim je 1972. predstavljen vrlo
upečatljiv logotip koji su zajedno dizajnirali modernista, slikar i vajar
Yvaral i njegov sin Victor Vasarely. Taj logotip se zadržao na prednjim maskama
Renaultovih modela punih 20 godina, a 1978. upotpunjen je fontom Wolffa Olinsa.
Godine 1992. Style Marque je odlučio da pojača 3D efekt legendarnog dijamanta
upotrebom hromiranog okvira koji se savršeno slagao sa fontom Wolffa Olinsa,
zadržanog sve do 2004. Dijamant se zatim našao unutar žutog četvorougaonika, a
pratio ga je i novi font.
Tri godine kasnije, 2007. godine, natpis je postavljen unutar žutog četvorougaonika, tik ispod dijamanta. Logotip je posljednji put promenjen 2015. godine, a obeležili su ga novi dizajn i font koji je razvio Renaultov dizajnerski studio u saradnji sa kompanijom Interbrand.
Komentari(0)