Novi Sorento sa sistemom Terrain Mode još bolji
Novi Kia Sorento će do kraja godine ponuditi novu funkciju Terrain Mode. Novi model će u većem delu Evrope biti raspoloživ do kraja ove, dok ga kod nas očekujemo početkom iduće godine
Sistem će vozačima Sorenta 4. generacije pružati bolji kontakt sa podlogom, kao i veću stabilnost i kontrolu u blatu, pesku i na snegu, sa posebnim programom za svaku od ovih zahtevnih podloga.
Bolja kontrola na podlogama sa lošijim prianjanjem
Sistem će verzijama sa pogonom na
četiri točka omogućavati još bolje terenske mogućnosti na različitim podlogama
sa lošijim prianjanjem. Vozači će moći pomoću prekidača na centralnoj konzoli
preklapati između tri načina terenske vožnje - Mud, Snow i Sand. Sistem
automatski optimizuje pogon tako što prilagođava obrtni moment i distribuciju
snage na svaki pojedinačni točak i kontroliše stabilnost. Terrain Mode
prilagođava i vreme promene brzine kod oba menjača iz ponude (osomostepeni
menjač sa dvostrukim kvačilom za dizel varijante, šestostepeni automatski
menjač za hibridne), obzirom na različite podloge.
Pablo Martinez Masip
-Sorento je uvek bio sposobno vozilo,
a novi model dokazuje kako se godinama razvijao kako bi odgovarao svim
zahtevima savremenog doba. Sorento prve generacije, predstavljen 2002. godine,
imao je 4x4 pogon i robusnu karoseriju na okviru, zbog čega je bio solidan na
svim terenima. Osamnaest godina kasnije 4. generacija modela koristi naprednu
pogonsku tehnologiju kako bi unapredila njegove mogućnosti. Novi Sorento sada
je sposobniji nego ikada pre i stvoren je kako bi vozačima pružao veću
samouverenost i kontrolu. Kombinuje inteligentni 4x4 pogon i čvrstu monokok
šasiju sa novom funkcionalnošću Terrain Mode. Zbog toga se brže odaziva na
promenu situacije i vozačima omogućava bezbrižnu vožnju - rekao je Pablo
Martinez Masip, direktor planiranja proizvoda i cena u Kia Motors Europe.
Način Snow - za zimu i zimske sportove
Sorentov način terenske vožnje Snow
je idealan u zimsko doba ili za porodice, koje se zimi bave zimskim sportovima.
Način Snow, koji je optimizovan za održavanje kretanja napred na podlogama sa
lošim prianjanjem u zimskim uslovima, ograničava obrtni momenat, jer ga koliko
je moguće jednako distribuiše na sva četiri točka. Sistem protiv proklizavanja
(TCS) blagim kočenjem optimizuje prianjanje, dok menjač ima kraći odnos brzina
zbog čega se motor okreće u nižim obrtajima kako bi sprečio proklizavanje
točkova.
Način Mud - za posetioce festivala i vožnju po selima
Način Mud, namenjen vožnji u blatu,
pruža bolje prianjanje i bolju kontrolu onim vozačima, koji se hvataju u koštac
sa blatnjavim drumovima i poljima, što je idealno rešenje za vozače po selima
ili na primer posetioce festivala u prirodi. Način Mud deluje u vidu zakasnelog
prenosa brzina, uglađenog obrtnog momenta AWD sistema i jače sile kočenja
sistema protiv proklizavanja točkova. To vozilu pomaže da ostane na zadatom
smeru i ne zaglavi u blatu.
Način Sand - za ljubitelje plaža
Način Sand pomaže vozačima da samouverenije voze na peščanim putevima, plaži, ali i u pustinji. Kombinacijom većeg obrtnog momenta i zakasnele promene stepena prenosa i jednake distribucije obrtnog momenta AWD sistema vozačima pomaže da ne zaglave u pesku. U načinu Sand TCS takođe omogućava veću silu kočenja zbog čega sistem pruža više obrtnog momenta točkovima kojima je to potrebno. Novi model će u većem delu Evrope biti raspoloživ do kraja ove, dok ga kod nas očekujemo početkom iduće godine.
Komentari(0)