Novi Taycan Sport Turismo - Praktičan i svestran automobil sa izuzetnom voznom dinamikom
Kao prvi član Taycan Sport Turismo porodice, GTS će biti lansiran krajem ovog meseca, a novi modeli će biti predstavljeni samo tri nedelje kasnije, sredinom marta
Taycan Sport Turismo je najnovija varijanta karoserije inovativnog električnog sportskog automobila marke Porsche. Porodica modela se sada može pohvaliti i trećim članom, pored sportske limuzine i modela Cross Turismo. Nova verzija je namenjena ljudima koji žele da kombinuju svakodnevnu upotrebljivost modela Cross Turismo sa voznom dinamikom Taycan sportske limuzine. Kao prvi član Taycan Sport Turismo porodice, GTS će biti lansiran krajem Februara 2022, a novi modeli će biti predstavljeni samo tri nedelje kasnije, sredinom marta. Panoramski krov sa funkcijom Sunshine Control je dostupan kao novi opcional za Taycan Sport Turismo. Posebna karakteristika ove stavke je elektro-podesiva zaštita od sunca.
Od proleća će na raspolaganju biti ukupno pet modela:
-Taycan Sport Turismo sa
326 KS i zadnjim pogonom, opciono dostupan sa Performance Battery Plus i 380 KS, od 86.495
evra
-Taycan 4S Sport Turismo
sa 435 KS i pogonom na sva četiri točka, opciono dostupan sa Performance
Battery Plus i 490 KS, od 107.439 evra
-Taycan GTS Sport
Turismo sa 517 KS i pogonom na sva četiri točka, od 132.786 evra
-Taycan Turbo Sport
Turismo sa 625 KS i pogonom na sva četiri točka, od 153.968 evra
-Taycan Turbo S Sport
Turismo sa 625 KS i pogonom na sva četiri točka, od 187.288 evra
Kevin Giek
-Uvođenje modela Sport Turismo kao treće varijante
karoserije dodaje atletski praktičan i svestran model postojećoj paleti
električnih sportskih automobila - kaže Kevin Giek, potpredsednik linije modela
Taycan. - Siguran sam da će nova varijanta nastaviti Taycan priču o uspehu.
Balans i raznolikost između pet modela Sport Turismo je nešto što smatram
posebno privlačnim: asortiman sadrži sve, od neverovatno agilnog automobila sa
zadnjim pogonom do izuzetno moćnog Turbo S modela.
Do stotke za 2,8 sekundi
Iz potpunog mirovanja Taycan Turbo S Sport Turismo
ubrzava do 100 km/h za samo 2,8 sekunde a njegova maksimalna brzina 260 km/h.
Model sa najvećim dometom (498 kilometara po WLTP-u) je Taycan 4S Sport
Turismo. Kao deo najnovije Taycan generacije, Sport Turismo modeli sa pogonom
na sva četiri točka imaju posebno efikasnu voznu strategiju. Termalni
menadžment i funkcije punjenja su takođe unapređeni. Obe baterije se mogu
napuniti od 5% do 80% za 22 minuta i 30 sekundi. To takođe znači da je dovoljno
samo pet minuta punjenja kako bi se obezbedilo dodatnih 100km dometa.
Funkcionalni dizajn sa
puno praktičnih detalja
Taycan Sport Turismo deli sportsku siluetu i
funkcionalni dizajn sa modelom Taycan Cross Turismo. Za razliku od svog brata
blizanca Taycan Sport Turismo nema off road elemente dizajna, a i dostupan je
sa pogonom na zadnje točkove. Prostor za glavu je za više od 45 milimetara veći
nego kod Taycan sportske limuzine. Dodatnih 9mm visine je dostupno iznad
vozačkog sedišta. Velika peta vrata omogućavaju znatno lakši pristup prtljažnom
prostoru. Otvaranje je znatno veće 801mm i više 543mm u odnosu na limuzinu
(434mm odnosno 330mm).
Kapacitet prtljažnog prostora zavisi od dodatne opreme. U kombinaciji sa Sound Package Plus, prtljažni prostor može da primi do 446 litara (limuzina: 407 l). Sa BOSE Surround Sound System-om (standardna oprema za Taycan Turbo Sport Turismo), kapacitet prtljažnika iznosi 405 litara. Preklapanjem naslona zadnjih sedišta (60:40), zapremina prtljažnika se može povećati na 1212 odnosno 1171 litar. Ovde se ne uzima u obzir zapremina prednjeg prtljažnika od 84 litara.
Panoramski krov sa
funkcijom Sunshine Control
Novi panoramski krov sa funkcijom Sunshine Control ima
sposobnost elektro-podesive zaštite od sunca. Velika staklena površina je
podeljena na devet segmenata, koji se mogu posebno kontrolisati. Ovo znači da
se odgovarajući segmenti kao i krov u celini mogu učiniti potpuno providnim kao
i potpuno neprozirnim. U slučaju izbora potpuno neprozirnog moda, unutrašnji
prostor vozila i dalje ostaje preplavljen svetlom. Pored ovih Clear i Matt
podešavanja, Semi ili Bold takođe postoje kao izbor. U pitanju su unapred
definisani modaliteti sa uskim ili širokim segmentima. Postoji, čak i dinamička
Roller Blind opcija, koja aktivira sekvencu prebacivanja u individualnim segmentima kada vozač pređe
prstom preko prikaza krova na displeju.
Remote Park Assist i
Android Auto integracija
Taycan Sport Turismo je takođe na najvišem tehnološkom
nivou kada su u pitanju komfor, funkcije bezbednosti i infotainment. Sa
opcionalom Remote Park Assist, vozač
može daljinski da kontroliše ulazak i izlazak sa parking mesta bez potrebe da
sedi za volanom. Automatsko upravljanje je moguće za paralelna i uzdužna
parking mesta kao i za garaže. Sistem automatski detektuje prostor i meri ga uz
pomoć ultrazvučnih senzora i kamere.
Pored Apple Car Play sistema, Android Auto je takođe integrisan u Porsche Communication Management (PCM) sistem. Kao i iPhone, sada su podržani i svi pametni telefoni koji koriste Google operativni sistem – Android. Pored ovoga, Voice Pilot glasovni asistent je unapređen u razumevanju instrukcija normalnim govorom. Sistem za navigaciju brže kalkuliše rute, primarno koristeći online pretragu za pronalaženje tačaka interesovanja (POI) i jasnije prikazuje informacije. Planer punjenja je takođe dodatno poboljšan, bolji je u planiranju na stanicama za brzo punjenje i izbegava kratka zaustavljanja zbog punjenja. Pored ovoga, stanice za punjenje se sada mogu klasifikovati prema nivou kapaciteta.
Komentari(0)