Novitet na drumu - Dacia Jogger
Razmišljajući kako da osveži dizajn porodičnog vozila, Dacia je inspiraciju potražila u nesputanoj divljini, bespućima otvorenih puteva i pustolovnom životnom stilu savremenih porodica
Spajanjem dužine karavana i prostranosti monovolumena sa izgledom SUV-a, Dacia Jogger predstavlja pravo rešenje za beg iz svakodnevice. Prednji profil novog modela se ističe širokom i prepoznatljivom maskom, snažnim blatobranima koji guraju točkove prema uglovima karoserije i isklesanom vodoravnom poklopcu motora. Točkovi postavljeni u ravni sa blatobranima i zadnji spojler su zaslužni za dinamičan izgled, istovremeno naglašavajući zadnje blatobrane zbog čega automobil deluje stabilno i uravnoteženo. Dacia Jogger avanturistički izgled duguje krovnim nosačima, izraženim lukovima blatobrana i visokom razmaku od tla (200 mm kada je vozilo neopterećeno) zahvaljujući čemu je spreman da pokori bilo koji teren.
Izdašne dimenzije
Opremljena je velikim točkovima (660 mm) i gumama visokog
profila zbog kojih deluje robusno. Veliki međuosovinski razmak (2,9 m), prostor
za glavu od 912 mm i vertikalni zadnji kraj (vertikalna zadnja svetla, izuzetno
širok poklopac prtljažnika i niski utovarni prag) zaslužni su za obilje putničkog
i prtljažnog prostora. Povećana dužina zadnjih vrata i linije bočnih prozora
(40 mm) olakšavaju pristup i boravak na zadnjim sedištima. Sa dužinom od 4,55 metara,
Dacia Jogger je najduži model u ponudi brenda. Njegove dimenzije su odgovor na
zahteve porodica koje traže svestrano vozilo za svakodnevnu upotrebu.
Svetlosni potpis u
obliku slova Y
Prednja i zadnja svetla odražavaju Dacijin svetlosni potpis u
obliku slova Y, pri čemu su prednja dnevna i kratka svetla izvedena u LED
tehnologiji. Osim što smanjuju potrošnju, LED svetla garantuju snažnije
osvetljenje i bolju vidljivost danju i noću. Dacia Jogger od drugog nivoa
opreme nudi krovne nosače koji se jednostavno pričvršćuju, kako biste bili
spremni i za najneočekivanija putovanja. Postavljeni uzdužno upotpunjuju dizajn
vozila i ne utiču na aerodinamičnost, dok u poprečnom položaju mogu prevesti
teret do 80 kg (bicikle, skije, krovne kofere i drugo). Ovaj domišljati sistem
je u potpunosti usklađen sa načelima marke: pametan je, praktičan, jednostavan
i ekonomičan. Točkovi su u ravni sa blatobranima i uokvireni snažnim lukovima.
Dostupni su u verziji sa poklopcima točkova Flexwheel elegantnog dizajna sa
perforacijama ili kao aluminijumski naplaci. Ručice vrata odlikuju se
elegantnim i ergonomičnim dizajnom. Dugme za otvaranje motorizovanog poklopca
prtljažnika je na praktičan i elegantan način ugrađen u njegov donji deo, dok
je zbog vertikalnih zadnjih svetala maksimalno iskorišćena širina vrata
prtljažnika za lakši utovar.
Prostran i udoban -
Velika komandna tabla
Dacia Jogger je u pravoj meri prostran i svestran, što ga
čini savršenim rešenjem za svakodnevne potrebe porodice. Garantuje udobnost
svim putnicima - bili oni napred, u sredini ili pozadi! Kako bi se povećao
utisak prostranosti u unutrašnjosti, od drugog nivoa opreme čitavom širinom
komandne table se proteže tekstilna traka što povećava utisak prostranosti
kabine. Instrument tabla i ekran multimedijalnog sistema, su smešteni iznad
trake, dok su lako dostupne komande (klima-uređaj, sistemi za pomoć u vožnji)
smeštene ispod nje. Isti tekstilni umetci krase i naslone za ruke na prednjim
vratima.
Izuzetna pristupačnost
i u trećem redu
Uz 4,55 metara dužine i izdašan međuosovinski razmak od 2,9
m, Dacia Jogger je najprostraniji model na tržištu. Sedišta svojom visinom (+55
mm između prvog i drugog reda kao i +25 mm između drugog i trećeg reda) takođe
doprinose udobnosti. Drugi i treći red sedišta su jednako udobni kao i prvi i
pružaju pregršt prostora za stopala i kolena. Pristup trećem redu sedišta u
Daciji Jogger je izuzetno jednostavan,
pre svega zahvaljujući sklopivom drugom redu sedišta. Prostor za glavu (855 mm)
i kolena (127 mm) u trećem redu je jedan od najvećih na tržištu putničkih
vozila za sedam putnika, što znači da se tu može udobno smestiti dvoje odraslih
putnika. Dacia Jogger u unutrašnjosti nudi 24 l prostora za skladištenje,
dovoljno za sve putnike – uključujući i one u trećem redu! Glavni pretinci su
7-litarski pretinac za rukavice, pretinci u vratima napred i pozadi u koje
stane 1-litarska boca, 1,3-litarski zatvoreni pretinac središnje konzole i šest
držača za čaše. Dacia Jogger brine za udobnost svojih putnika. Sedišta su
oblikovana tako da pruže odgovarajuću potporu vozaču i putnicima. Vozač tako
može da podesi visinu sedišta (+/- 35 mm) i upravljača (+/- 20 mm). Kao
opcija je dostupno i prilagodjavanje upravljača po dubini (+/- 25 mm) kao i
središnji naslon za ruke sa prostorom za skladištenje.
Dacia Jogger Extreme,
odvažan porodični terenac
Ograničena serija modela Jogger će se zvati Extreme i
isticaće se još naglašenijim terenskim stilom. Biće dostupna u jednoj nemetalik
boji karoserije, beloj Glacier, kao i četiri metalik boje: smeđoj Terracota,
Comete sivoj, sivoj Moonstone i biserno crnoj. Crni krovni nosači, retrovizori,
aluminijumski naplaci i shark antena još će više doći do izražaja zahvaljujući
prednjoj i zadnjoj zaštiti šasije u sivoj boji Megalith. Ograničena serija
Extreme se ističe i nalepnicama sa imenom na prednjem kraju i naplacima.
Pragove krase posebne zaštitne trake specifične za ovu verziju. Dobar utisak u
unutrašnjosti još više podižu crveni šavovi i hromirani ukrasi na oblogama
prednjih vrata. Popis sveobuhvatne opreme uključuje kameru za vožnju unazad,
klima-uređaj i karticu za zaključavanje/ otključavanje vozila bez upotrebe
ruku. Drugi red sedišta ima dva sklopiva stočića sa držačima za čaše. Stočići
se mogu produžiti do 70 mm kako bi odgovarali potrebama svih putnika. Dacia
Jogger Extreme je opremljena shark antenom, tepisima za svaku klupu i gumenom
zaštitnom oblogom prtljažnika.
S obzirom da je opremljen sa tri reda sedišta, Dacia Jogger
može prevesti do 7 odraslih putnika. Ovo istinski svestrano vozilo može da se
konfiguriše na više od 60 načina. Dacia JOGGER je svakodnevno na raspolaganju
malim, velikim kao i porodicama koje rastu, odnosno dobijaju nove članove. U
drugom redu su smeštena tri sedišta koja se mogu preklopiti u odnosu 2/3:1/3,
dok se u trećem redu nalaze dva pojedinačno preklopiva sedišta koja se mogu i
izvaditi. Dacia Jogger ima teretni kapacitet do 2094 litre. Verzija sa pet
sedišta ima kapacitet od 708 dm3 (mereno do vrha poleđine sedišta, prema normi
VDA). Verzija sa sedam sedišta ima kapacitet od 160 dm3 i 565 dm3 sa
preklopljenim trećim redom sedišta (prema normi VDA). S obzirom da je prtljažni
prostor visok (661 mm) i dugačak (1100 mm), u njega će sa lakoćom stati dečija
kolica ili dečiji bicikl. Jednostavnim uklanjanjem sedišta iz trećeg reda
moguće je prevesti i opremu za planinarenje, alate ili kućne ljubimce. Najveća
masa nekočene prikolice iznosi 625 kg, a najveća masa kočene prikolice 1200
kilograma. Kako bi prevoz i skladištenje različitih predmeta bili jednostavni i
sigurni, prtljažni prostor je opremljen elastičnim trakama i sa četiri prstena
za pričvršćivanje tereta. Dacia Jogger je opremljen i sa tri kukice za
pričvršćivanje: dve u prtljažniku i jedna na prednjoj klupi (idealno za
odlaganje torbi). Može imati do tri 12 V utičnice, od kojih je jedna u
prtljažniku.
Udobnos za sve putnike
Drugi red je opremljen i sa dve ISOFIX tačke za
pričvršćivanje dečijih sedišta. Putnici u trećem redu će uživati u pojedinačnim
sedištima, naslonima za ruke i bočnom prozoru za prozračivanje koji omogućuje
bolji pogled na put i okolinu. Prvi i drugi red sedišta imaju sopstveno svetlo
na plafonu. Treći red sedišta je
serijski opremljen prozorima sa kosim otvaranjem kako bi se osiguralo prirodno
provetravanje. Dacia Jogger je dostupan sa tri opcije multimedijalnog sistema
kako bi svako mogao da izabre pravu verziju za sebe: pametni sistem Media
Control može da se koristiti u kombinaciji sa pametnim telefonom i bez njega,
Media Display dostupan je sa 8-inčnim ekranom osteljivim na dodir, dok Media
Nav omogućava navigaciju uz pomoć pametnog telefona i bežičnu replikaciju
ekrana pametnog telefona.
Univerzalan i
pristupačan multimedijalni sistem
Media Control je pravi multimedijalni sistem. Uključuje dva
zvučnika, postolje za punjenje u komandnoj tabli, Bluetooth®, USB priključak,
komande na upravljaču i prikaz informacija radio uređaja preko 3,5-inčnog
digitalnog TFT ekrana putnog računara. Sistem nudi još više kada se kombinuje
sa besplatnom aplikacijom za pametne
telefone Dacia Media Control. Aplikacija upotrebljava GPS mrežu pametnog telefona za
navigaciju i omogućava lakši pristup radiju, muzici, pozivima, porukama i
brojnim drugim funkcijama kao što je glasovno upravljanje (Siri ili Android).
Kako bi vožnja bila sigurnija, komande su dostupne na upravljaču i neposredno
iza njega. Sistem Media Display uključuje četiri zvučnika, USB priključak i
visoko postavljen 8-inčni dodirni ekran blago nagnut prema vozaču za još veću
vidljivost i ergonomičniju upotrebu. Intuitivan i praktičan interfejs sa
Bluetoothom kompatibilan je sa sistemima Android Auto i Apple CarPlay. Preko
novog prozora „Automobil” pristupa se postavkama sistema za pomoć u vožnji. I
na kraju, sistem Media Nav sa ugrađenom navigacijom i Wi-Fi omogućava bežično
povezivanje sa sistemima Apple Carplay i Android Auto. Audiosistem uključuje
šest zvučnika (uključujući dva visokotonska zvučnika) i dva USB priključka, od
kojih je jedan ugrađen serijski (na levoj strani središnjeg ekrana), a drugi je
dostupan kao opcija sa multimedijalnim sistemom Media Nav (ispod dugmeta za
grejanje/ventilaciju).
Serijska oprema
Dacia Jogger porodicama pruža sve što im je potrebno kako bi
ostale povezane u vožnji: pametno postolje za punjenje, 3,5-inčni digitalni TFT
ekran i, u zavisnosti od verzije, do tri 12 V utičnice za punjenje elektronskih
uređaja. Serijska oprema uključuje i komande na upravljaču za tempomat i
graničnik brzine kao i automatska svetla. U zavisnosti od tržišta, Dacia Jogger
nudi niz dodatne i opcione opreme: grejana prednja sedišta, automatski
klima-uređaj sa digitalnim ekranom, karticu „Slobodne ruke” sa funkcijom
daljinskog otključavanja prtljažnika, automatsko uključivanje svetala da biste
lakše uočili svoj Dacia Jogger noću, automatske brisače, električnu parking
kočnicu, kameru za vožnju unazad, upozorenje na vozilo u mrtvom uglu kao i
prednje i zadnje parking senzore.
Dacia Jogger je konstruisan na savremenoj platformi, ima
ojačanu karoseriju, šest vazdušnih jastuka kao i najnovije sisteme za pomoć u
vožnji i sigurnosne karakteristike. Platforma CMF-B, koja se već ugrađuje u
novi Sandero Stepway i novi Logan, u samom je središtu Dacijine strategije za
modele iz B i C segmenta. Dacia Jogger ima jedinstven zadnji modul kojim
postiže dužinu od 4,55 m pa se može pohvaliti prostranošću i svestranošću
modela iz C-segmenta. S obzirom da je konstruisan na savremenoj platformi i
ojačan vrlo otpornom i krutom karoserijom, Dacia Jogger sjajno odoleva
udarcima. Strukturna poboljšanja karoserije uključuju ojačani prostor motora
(bočni nosači i spuštena šasija) i putnički prostor. Senzori pritiska na
vratima povezani sa akcelerometrom rano prepoznaju da je došlo do bočnog sudara
i tako ubrzavaju aktivaciju vazdušnih zavesa i bočnih vazdušnih jastuka i tako
sprečavaju nastanak povreda u predelu trbuha, prsa i glave.
Aktivan od 7 do 170 km/h, ovaj sistem preko prednjeg radara računa udaljenost od vozila ispred vas (od 7 do 80 km/h za nepokretna vozila). Ako uoči opasnost od neizbežnog sudara, vozača će upozoriti vizuelnim i zvučnim signalom. Sistem će zatim: pojačati snagu kočenja u slučaju da vozač nedovoljno snažno zakoči, odnosno ako i dalje postoji opasnost od sudara, snažno zakočiti ako vozač sam to propusti da učini. Ovaj sistem je aktivan od 30 km/h do 140 km/h i upozorava vozača na opasnost od sudara sa drugim vozilom koje se nalazi pored ili iza vozila. Četiri ultrazvučna senzora (dva pozadi i dva napred) prepoznaju vozila u mrtvom uglu, uključujući i motocikle. Ako sistem prepozna drugo vozilo u mrtvom uglu, aktiviraće svetla na odgovarajućem retrovizoru. Ovaj sistem čine četiri radarska senzora napred i pozadi, kamera za vožnju unazad i dinamičke linije za navođenje. Uključuje zvučna i vizuelna upozorenja koja manevrisanje pretvaraju u dečiju igru. Sistem održava pritisak na kočnici dve sekunde kako bi sprečio kretanje vozila unazad na uzbrdici, a vozaču pružio dovoljno vremena za pomeranje stopala sa papučice kočnice na papučicu gasa. Treba naglasiti da su u Daciju Jogger serijski ugrađeni graničnik brzine i sistem elektronskog nadzora stabilnosti (ESC) najnovije generacije, kao i automatska prednja svetla. U zavisnosti od verzije, Jogger može biti opremljen i tempomatom sa komandama na upravljaču i automatskim brisačima.
Ponuda efikasnih
benzinskih i plinskih motora
Kupcima Dacije Jogger na raspolaganju je raznovrsna ponuda
motora, prilagođena potrebama svake porodice: novi 1,0-litarski benzinski motor
TCe 110 i benzinsko-plinski motor ECO-G 100. Dacia Jogger dolazi sa novim
benzinskim motorom TCe 110 i 6-stepenim ručnim menjačem. TCe 110 je
jednolitarski, trocilindrični turbomotor sa direktnim ubrizgavanjem koji
razvija 110 KS. Zahvaljujući aluminijskom bloku motora je manje težak. S
obrtnim momentom od 190 Nm pri 1750 o/min (i najvećim obrtnim momentom od 200
Nm pri 2900 o/min) trenutno je najsnažniji motor u ponudi Dacije Jogger. Njegova
varijabilna faza otvaranja ventila, pumpa za ulje promenljive zapremine i
upotreba različitih visoko efikasnih materijala su doprineli snažnijim
performansama i manjoj potrošnji goriva. Ugrađena izduvna grana, filter krutih
čestica i središnja brizgaljka pomažu da se smanji emisije CO2. Potrošnja
motora TCe 110 u mešovitom ciklusu vožnje (WLTP) kreće se od 5,7 l / 100 km.
Dacia je jedini proizvođač koji u svim svojim modelima nudi
benzinske i motore sa dva goriva (TNG), odnosno motore sa oznakom ECO-G. S
obzirom da se ti motori ugrađuju direktno u fabrici, kupcima je zagarantovana
sigurnost i pouzdanost. Period garancije proizvođača, servisni intervali,
troškovi servisa i kapacitet prtljažnika jednaki su verzijama sa benzinskim
motorom (rezervoar za plin se nalazi na mestu gde se inače nalazi rezervni
točak). Potrošnja motora ECO-G 100 u mešovitom ciklusu vožnje (WLTP) kreće se
od 7,4 l/100 km* (pri čemu se ispusti 118g CO2/km*). Prosečne emisije verzije
sa benzinsko-plinskim motorom su za 10% niže od ekvivalentnih benzinskih
verzija. Šta više, sa benzinsko-plinskim pogonom je moguće povećati domet na
1000 km zahvaljujući postojanju dva rezervoara: 40-litarskom rezervoaru za plin
i 50-litarskom rezervoaru za benzin. Dacia pametno koristi snagu plinskog
pogona kako bi garantovala još jednostavniju upotrebu, veći užitak u vožnji,
niže emisije CO2 i veći domet. Neke zemlje za benzinska i dvogorivna TNG vozila
nude finansijske podsticaje i porezne olakšice, povoljnije punjenje i izuzeće
od plaćanja naknada za zagađenje.
Dacia Jogger hybrid u
prodaji od 2023. godine
Dacia će 2023. obogatiti svoju ponudu hibridnim motorom.
Pritom će Dacia Jogger biti prvi model marke opremljen hibridnom tehnologijm. Dacia
Jogger nudi sve što je potrebno porodicema koje traže idealno vozilo iz
C-segmenta - upravljivost, udobnost i sigurnost. Jogger je jednostavan za
svakodnevnu vožnju. Njegova unutrašnjost je zvučno izolovana i udobna, dok
aerodinamični spoljašnji dizajn spaja eleganciju i efikasnost.
Jednostavno upravljanje
Kako navodi proizvođač, već od prvih kilometara ćete osetiti stabilnost i prianjanje koji vožnju čine sigurnom. Zbog izdašnog međuosovinskog razmaka od 2,9 m i širokog prednjeg i zadnjeg traga točkova deluje kao da sedi na putu. Električni varijabilni servoupravljač olakšava vožnju na bilo kojoj vrsti puta, nezavisno od brzine, i smanjuje otpor za 36 %. Domet kratkih svetala (15 m) i dugih svetala (55 m) vozaču garantuju optimalnu vidljivost. Ergonomski upravljač sa osvetljenim dugmićima i ekran instrument table nakošen prema vozaču čine vožnju još udobnijom. Ojačan prednji kraj karoserije pomaže da se smanje vibracije motora. Debljina obloga prtljažnika, spojler na vrhu poklopca prtljažnika i dobra zaptivenost vrata (zatvoreni procep između vrata i karoserije) takođe pomažu da se smanji buka kotrljanja. Kako bi se smanjio vazdušni otpor i buka vetra, spoj nosača i kućišta retrovizora je obložen oblogom. Dizajneri i inženjeri su poboljšali aerodinamičnost modela. Novi Dacia Jogger ima nakošen krov, aerodinamičnu podnicu, pokretna prednja zakrilca i ležajeve koji smanjuju trenje. Sva ova poboljšanja doprinose manjim emisijama CO2 i većoj uštedi goriva.
Komentari(0)