Opel - 120 godina inovacija
Opel. Stvoren u Nemačkoj. Napravljen za svakoga. Opel proslavlja 120 godina proizvodnje automobila. To je 120 godina koje su bile prepune inovacija dostupnih svima
Nemački brend ima tradiciju pionirskog napretka u oblasti visoke tehnologije i u brzini kojom one stižu do serijske proizvodnje. Na taj način mobilnost postaje pristupačna za mnoge i automobili bezbedniji, čistiji, udobniji i praktičniji. Reklamna kampanja povodom 120 godina, ,,Opel. Stvoren u Nemačkoj. Napravljen za svakoga.’’ je zasnovana na ovoj filozofiji. Bilo je to tačno i za prvi Opel - Patentmotorwagen ,,System Lutzmann’’ iz 1899. godine, kao i za druge modele koji su usledili, od ,,Doktorwagena’’ do ,,Laubfroscha’’ (šumske žabe), P4 i Kadetta. Danas, ta filozofija važi za Opel Corsu više nego za bilo koji drugi model.
Proizvedeno 13,5 miliona Corsi
U
zavisnosti od verzije modela, Corsa je prikladna za samce, parove kao i za
čitave porodice. Tako i nije iznenađenje što ih je proizvedeno više od 13,5
miliona od 1982.
-Corsa
ostaje jedan od naših najbitnijih modela širom Evrope. Bestseler dakle igra
vodeću ulogu u godini kada obeležavamo godišnjicu. Opel demokratizuje mobilnost
već 120 godina. U našim automobilima mi nudimo pionirsku tehnologiju i udobnost koja je dostupna za sve. Za to se
zalažemo i najbolji primer je Corsa! Naša ponuda modela za godišnjicu ima pravi
automobil za svakoga, sa obiljem opreme i po najboljim cenama - rekao je
Havijer Dušemin, direktor prodaje, postprodaje i marketinga Opela.
Standardna
oprema specijalnog modela Corse koji se pozicionira iznad ,,Edition’’ varijante
uključuje sisteme asistencije kao što su Park Pilot i Tempomat. Udobnost je
povećana uz pomoć grejanja sedišta, grejanja volana i podnih obloga od velura.
Pored atraktivnih cena, modeli „120 godina“ takođe nude aluminijumske točkove,
stilske elemente od hroma, kao i ,,OPEL’’ i ,,120 years’’ oznake na pragovima
vrata. Cene za Opel Corsu ,,120 godina’’ u Nemačkoj počinju od 15.440 evra za
porezom (Corsa 1.2 sa 51 70 KS i petostepenim manuelnim menjačem, sa dodatnim paketima
opreme razlika u ceni može da dostigne čak 2.540 evra.
Pogodnost svakodnevne upotrebe
tehnologije
Opel
Corsa uopšte i posebno Corsa ,,120 godina’’ pokazuju da je suštinska
karakteristika brenda da uvek ponudi kupcima više nego što očekuju unutar određene
klase vozila. Temelj ovome je postavljen krajem 19. veka sa Opelovim patentnim
motornim automobilom ,,System Lutzmann’’.
Njegova
niska cena već je uključivala dva inovativna noviteta. Prvi je bila pneumatska
guma, koju je napravio Robert Vilijam Tomson 1845. godine, ali koja do tada još
nije bila našla svoju upotrebnu vrednost u automobilskoj industriji. Drugi
novitet je bilo opciono sedište za dete u malom dvosedu, čiji je motor sa jednim
cilindrom i 4 konjske snage razvijao brzinu od 30 km/h. Samo ovaj primer jasno
pokazuje šta je bio plan Opela od početka - pogodnost svakodnevne upotrebe
tehnologije.
Prvi ,,mali četvorotočkaš’’ u
automobilskoj istoriji
Tokom
1909. godine, Opel 4/8 hp je bio pionir u uvođenju pristupačne mobilnosti. Bio
je moderan sa dosta tehnologije, lak za korišćenje i manevrisanje, na taj način
omogućivši ambicioznim vlasnicima automobila da ih voze sami umesto da se
oslanjaju na šofera, značajno smanjivši troškove vlasništva. Kvalitet
materijala i izrade je stvorio samopouzdanje. Prvi zvanično označeni ,,mali
automobil’’ u auto-industriji je smatran za potpuno sposobno vozilo za
svakodnevnu upotrebu. Automobil idealan za ,,doktore, veterinare i advokate’’
sudeći po reklamama, bio je dostupan po ceni između 4.000 i 5.000 maraka, dok
su modeli drugih proizvođača koštali oko 20.000 maraka. Na ovaj način je
transport za višu klasu postao vozilo srednje klase, zahvaljujući ,,Doktorovom
automobilu’’.
Kompanija
iz Riselshajma je 1924. godine otišla još dalje kako bi udovoljila ,,prosečnom
kupcu’’, takođe zahvaljujući inovacijama. Nakon svega, od prvog minuta Opel je
bio posvećen da automobile proizvodi što je moguće efikasnije i na taj način je
uspeo da ponudi pristupačan proizvod za veći broj kupaca. Stoga, model 4/12 hp
je označio početak proizvodnje na montažnim linijama u Nemačkoj. I zato su svi
automobil koji je dostizao 60 km/h i bio dostupan samo u ,,blago zelenoj boji
koja prija oku’’ kako bi se vreme i trud koji su potrebni za proizvodnju sveli
na minimum, zvali ,,Šumska žaba’’. Nedugo nakon toga, 25 dvoseda ,,za sve’’ su
napuštali montažnu liniju svakoga dana. U godinama koje su usledile, čitava
familija automobila je napravljena na tehnologiji ,,Šumske žabe’’. Što je
proizvodnja tekla lakše, Opel je svojim kupcima ponudio povoljnije cene.
Neverovatno ali istinito, cena modela 4 hp, koji je proizveden u 119.484
jedinica, je bila skoro 40 procenata niža 1931. godine nego kada se ,,Šumska
žaba’’ tek pojavila.
Automobil za prosečnog kupca
Tokom
1935. godine bilo je pravo vreme za automobil koji odgovara prosečnom kupcu, iz
Opela, naravno. P4 koji je predstavljen u novembru sišao je sa proizvodnih
linija nedugo nakon toga. Četvorosed sa četvorotaktnim motorom i 4 cilindra, ,,poput
najskupljih automobila na svetu’’ kako piše u brošuri P4, koštao je samo 1.450
maraka u standardnoj verziji.
,,Kako
je ovo moguće? Ponuditi toliko vrednosti, pravi automobil koji prevazilazi
očekivanja za tako malo novca?’’ Odgovor je bio jasan. Zahvaljujući
najmodernijoj masovnoj proizvodnji. Ova činjenica je takođe važila i nešto
kasnije sa Kadetom 1, koji je preuzeo dizajn modela Opel Olympia. Na taj način
je postao jedan od prvih nemačkih automobila sa samonosećom čeličnom
karoserijom, koja je bila komfornija, bezbednija i izdržljivija od
konvencionalnih struktura karoserije.
Naslednik
automobila za prosečnog kupca bio je Kadett A iz 1962. godine. Niski troškovi
održavanja su ubrzo postali deo recepta za uspeh ovog modela sa dvoje vrata.
Linije su bile stvarne i moderne. Istovremeno, prostor unutar automobila je bio
netipičan za mali automobil. Reklame su obećale ,,solidna sedišta i dosta
prostora za noge. Izostavili smo nepotrebni metal. To bi samo koštalo puno
novca.’’ Prtljažnik je postao pravi prostor za stvari, a poklopac rezervoara za
gorivo je bio spolja! ,,Nikad nećete imati miris benzina u svom prtljažniku’’,
glasila je izjava sa Volfsburgom na umu. Sa svojim modernim, prednje
postavljenim motorom sa vodenim hlađenjem, Kadett je ponudio dizajnersku
prednost nad Bubom. ,,Opel Kadett, skraćeno: O.K.’’ – Opel je proizveo skoro
650.000 jedinica samo do 1965. godine.
Puno prostora na maloj platformi
Opel
je još jednom ostvario veliki podvig sa malim automobilom 1982. Godine. Corsa A
je bila dodatak gami, segment ispod Kadetta, koji je do tada postao kompaktni
model. Dizajnirana od strane glavnog dizajnera Erharda Šnela, koji je takođe
nacrtao legendarni Opel GT, Corsa dugačka samo 3,62 metra je bila vrlo
primećena zahvaljujući lukovima točkova kao kod reli automobila i koeficijentom
otpora vazduha od 0,36. U početku ponuđena kao hečbek sa dvoje vrata i sedan, i
kao model sa pet vrata od 1985. godine, Corsa je ponovo demonstrirala kako Opel
majstorski može da stvori prostor na maloj platformi. GSi verzija sa 100 KS
takođe je kombinovala štedljivost sa zabavom. Originalno stvorena kao ulazni
model za one sa tankim budžetom, Corsa A je postala bestseler do 1993. godine sa
ukupno prodatih 3,1 milion jedinica.
Corsa se kreće ka elektro-mobilnosti
Opel
danas ostaje usred društva. Kroz celu gamu, brend nudi funkcije koje se češće
nalaze u skupljim automobilima. Sada u svojoj petoj generaciji, Corsa je
tipična za ovu demokratizaciju mobilnosti. Mala Opelova zvezda ide ka 14
miliona registracija u Evropi, takođe zahvaljujući specijalnom modelu ,,120
godina’’, koji već u standardnoj opremi dolazi sa najmodernijim tehnologijama
kao i sa posebnim prednostima koje se tiču dizajna i komfora po povoljnim
cenama.
Sledeća generacija ovog praktičnog, primamljivog i dinamičnog modela će biti predstavljena za nekoliko meseci, uključujući i potpuno električnu varijantu. Ove godine Corsa će nastaviti Opelovu 120 godina staru tradiciju automobilskog inženjeringa i mobilnosti za milione sa značajnim i revolucionarnim novim poglavljem.
Komentari(0)